Joskus hävettää olla suomalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Onko sulle tullut mieleen, että jokainen täällä olija ei välttämättä halua olla koko ikäänsä keskenkasvuinen, rikoksia tehtaileva nilkki?

Luuletko, että ne sun sekoilut on sellaisia kokemuksia joita kaikki haluaa?

Onko mitenkään mahdollista, että monet meistä ovat kokeneet paljon enemmän positiivisia ja ei-rikollisia asioita kuin sinä, mutta kaikilla ei ole tarvetta lesota jokaisella saavutuksellaan tai jokaisella nussimisellaan?

Luuletko ihan oikeasti, että kaikki täällä ovat kateellisia sun "saavutuksista"? Tämä voi tulla shokkina, mutta valtaosa meistä normaaleista ihmisistä halveksii tuollaisia ihmisiä...

Sä voit vastailla tähänkin jotain muka hauskaa ja niin varmaan teetkin, mutta se on mulle aivan sama.
Ton pojan kanssa on melko turha keskustella mistään järkevästä. Vai kuinka paljon voi saada sellasen jätkän mielen muuttumaan, joka on omasta mielestään kokenut enemmän kuin kukaan? Tietenkin joka väliin antaa epämääräisiä viittauksia "kokemuksiinsa". Quottaan vielä loppuun itse mestaria.
Huhtamo sanoi:
No sitähän sä et ymmärrä, koska oot suomalainen. Etkä tule koskaan ymmärtämään. Se on osa sua.
HUHTAMO, sulle on muutama ihan järkeväkin postaus vastattu tässä threadissa, vaikka et välttämättä sitäkään noilla jutuilla ansaitsisi. Vastaisit edes johonkin niistä.

P.S. Sorry off-topicista, ei ole muutakaan tekemistä kun tuo Huhtamo ei vastaa yhteenkään järkevään postiin.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mites porukka muuten luonnehtii tätä nuorempaa ikäpolvea, siis suurten ikäluokkien lapsia? Ollaanko me yhtä juntteja, juroja, ei osata pukeutua ja ollaan muuten vaan perseenreikiä?

Ollaan päästy ehkä vähän matkustelemaan, osataan vähän kieliä ja ei olla eletty 'köyhyydessä', jne.

Aina sama juttu. Muutaman vuoden ulkomailla asunut palaa kotimaahansa ja halveksunta alkaa, kotikulmien väki ja touhut vaikuttaa niin vitun surkeelta ja juntilta... Eikö meissä suomalaisissa ja suomalaisuudessa ole sitten mitään positiivistä? Musta kyllä tuntuu, että tää ilmiö toistuu ihan globaalina joka maassa, omalla tavallaan. Joku kaveri lähtee reissuun, näkee maailmaa, palaa kotiin ja totee et "vittuuuh, paska meininki! paska paikka!"

Totta kai miljoonakaupungissa pyörimisen jälkeen Suomi ja suomalaiset tuntuu ihan surkeilta, mutta ehkä se tunne on vaan niin pinnallinen... Onhan se ihan ymmärettävää, että reissattuaan ja paljon uutta kokeneena haluaa vähätellä kotimaataan ja sen elämää. :)

Suomalainen jurous, itse käytän mielummin sanaa junttius tai vitun idioottisuus, on jotain sellaista mitä on vaikeata huomata ja ymmärtää niin kauan kun tallaa pelkästään samaa tuvan ja tunkion väliä Suomessa ja pisin kokemus muista kansoista ja kulttuureista rajoittuu Viking Linen 24h risteilylle ja viikon Mallorcan lomalle.

Ulkomailla parisen vuotta asuneena tiedän tasan tarkkaan mitä Huhtamo posteissaan tarkoittaa. Sitä on valitettavasti pirun vaikeaa selittää sanallisesti ja siksi aiheuttaa polemiikkia. Hassuinta tässä on kuitenkin se, että kovin kritiikki teksteihin tulee juuri niiltä joiden globaali kansalaisuus rajoittuu juuri siihen mitä ensimmäisessä kappaleessa mainitsin.

Oli oikeastaan pirullinen shokki kun ulkomailla asumisen jälkeen alkoi Suomeen paluu. New Yorkin lentokentällä ei ole aivan kauhean vaikeata löytää sitä porttia mistä lähtee lentokone kohti Helsinkiä. Pääosin aivan vitun juntisti pukeutunutta sakkia, istuu suu kiinni vieri vieressä. Sananen heitetään sukulaiselle vasemmalla mutta ei vitussa oikealla puolella istuvalle heimoveljelle. Ei edes silloin kun kone on 5 tuntia myöhässä ja alkaa jutunaiheet loppumaan kesken. Sitten pääset lentokoneeseen istumaan ja ohikulkija tökkää olkalaukulla päähän. Ei kuulu eks kiusmii:tä vaan korkeintaan "oho" tai "mitä vittua?" ja nopea tarkistus tuliko laukkuun mitään. Seuraavaksi hyppäät bussiin. Jos TKL:n bussin survoisi täyteen toisilleen tuntemattomia suomalaisia niin väitän, että se voisi ajaa vaikka kuuhun ja takaisin niin siellä ei sanottaisi sanaakaan. Ei vaikka edellisenä iltana olisi pelattu Suomi-Ruotsi jääkiekon MM-ottelu jonka varmasti katsoi 5.2 miljoonaa suomalaista. Siitä kun heität, että "olipas tiukka matsi eilen" niin vastaukseksi tulee ensin "mitä vittua, tunnenko mää sut?" -katse jonka jälkeen "joo, niin oli." Sitten pääset vihdoin kotiin ja kerrostalon rappukäytävässä tulee vastaan naapuri, jonka kanssa olet asustellut vierekkäin viimeiset 15 vuotta. Luonnollisesti välimatkanne lyhentyessä pitää ruveta kaivamaan taskusta puhelinta tai tuijottamaan jalkalistaa, jotta katseet eivät kohtaa jolloin pystyy välttämään kaikenlaisen kanssakäymisen.

Tässä nyt muutama esimerkki mitä itse muistelen kaksi "kulttuurishokkia" kokeneena. Tottakai "maassa maan tavalla" mutta miksi ihmeessä meidän suomalaisten tavat pitää olla niin vitun juntteja? :) :piis:

Nyt jäänkin odottamaan suurta vastalauseiden ja kritiikin ryöppyä. Kuitenkin ennen kuin sellaisen heität niin mieti kuitenkin mihin mielipiteesi perustat. Ihan vaan sen takia, etten pääse sanomaan, että "älä opeta isääsi nussimaan", "nyt kyllä muna opettaa kanaa" tai muita asiaan sopivia kliseitä.

Edit: Oho, aikamoisen paasauksen sain kehitettyä vaikka heti alkuun totesin, että tätä hommaa on vaikea selittää sanallisesti ja varsin mahdoton tajuta ellei itse sitä koe. :)

:worship: Katos perkele, korvapuusti kiteytti yhteen postiin sen mitä mä oon yrittäny jankuttaa jo 20 postissa!

Ja vielä yks juttu on pakko heittää. Nyt vittuillaan suomipojalle oikein kunnolla! Perussuomalainen pukeutuminen:urjo: Siinä tulee se junttius esille!! Ja pistäkää ne hernepyssyt takasin sinne koteloon, nyt en tarkoittanut joka ikistä suomalaista, vaan ihan yleiskuvaa. Ja mitä pohjosemmaks mennään, ni sitä pahemmaks mennään.

Puhut asiaa, tuskin kovin moni tähän maahan muualta tullut tuntee itseään kovin tervetulleeksi. Nyt on vaan pakko taas avata suunsa, koska juntiksi kutsuminen saa veret liikkeelle. :) Ei suomalaisista ihan kaikki varmaan juntteina painu ulkomaalaisten mieleen. Suomalaiset turistit ulkomailla voi varmaan jakaa karkeasti kolmeen eri ryhmään:

1) Pakettimatkaajat, perheet, eläkeläiset
Tämä ryhmä kiertää yleensä näitä Huhtamon mainitsemia turistirysiä, "rootoksella" käydään yleensä useempia kertoja. Tuttua ja turvallista matkailua varmoissa kohteissa. Tämä on varmaankin se kaikista erottuvin stereotyyppi suomalaisista ulkomailla.

2) "Bilettäjät"
Ylläolevien lomakohteiden lisäksi bilettäjät kiertävät bilemaineen saaneita mestoja, tarkoituksena ottaa viikko aurinkoa, katsoa vähäpukeisia naisia ja dokata ihan vitusti ja halvalla.

3) Travellerit (Madventures-termi)
Keskimäärin nuorempaa jengiä. Matkailun pääasiallisena tarkoituksena yleensä mestojen ja kulttuurien näkeminen ja kokeminen. Ei pakettimatkailua, mutta ei myöskään tätä em. madventures-travellausta vaan jotain siltä väliltä. Näkymättömät keskititen kulkijat.

Itse näkisin kulkeneeni jokaisessa ylläolevista ryhmistä, nykyään tuossa kolmannessa, tulevaisuudessa varmaan palaan takaisin turvalliseen ykkösryhmään.

Noniin, sitten nämä suomalaiset suomessa. Jokainen vähänkin kauempaa tullut tosiaan yleensä toteaakin suomalaiset semisti hiljaisemmaksi kansaksi (paitsi kännissä). Mitäpä tuohon vastaan väittämään. Näin se on, mutta miks se nähdään negatiivisena asiana varsinkin jokaisen paluumuuttajan suusta? Kyllä tätä tuppisuisuutta osataan varmaan jossain muuallakin arvostaa kuin Suomessa? :)

On muuten helvetin helppo kiertää tuota Eurooppaa läpi ja joka maasta napsia noita yksittäisiä juttuja, mitkä siellä on "paremmin". Esim. pukeutumisesta on helppo valittaa, varsinkin kun yleensä näkee vaan näitä suurimpia kaupunkeja. Enkä muutenkaan ole vieläkään kovin vakuuttunut tämän threadin aloittajan kokemuksista maailmalla. :jahas: Kyllä Helsingissä käynyt turisti voisi olla helposti sitä mieltä, että suomalaiset pukeutuvat ihan hyvin. Samalla tavalla voisin kuvitella esim. jostain välimeren maasta muuttavani Suomeen ja myöhemmin takaisin rakkaaseen kotimaahan. Siinä vaiheessa voisi vituttaa se paikallisten tyhjäntoimittaminen ja paskanjauhaminen, liikennekulttuuri ja vaikka terveydenhuolto näin äkkiseltään lueteltuna.

Mää en jaksa enää kirjoittaa enempää. :)

MISTÄ INDO-KIINASTA SÄ OOT TULLU????? Turkkilaiset ei ole arabeja! Turkissa, kuten myös kaikissa arabimaissa käytetään vessapaperia. Jos ei niin käsisuihkua. Ja tuo wc-paperi juttu on sattunut monessa maassa. Nyt kun luin ton sun postin uudestaan, ni tulin siihen tulokseen et ton on pakko olla läppä! SANO ET TOI OLI LÄPPÄ! PLIIIS!!

Mä olen käynyt pari kertaa Turkissa ja siellä oli vessanpöntön sisälle sellainen putki mistä ruiskusi vettä, kun väänsi hanasta. Sillä olis pitänyt perse putsata. Oli ihan varoitus, ettei saa käyttää paperia, kun menee kuulemma tukkoon. Ja kyllä arabit pyyhkii perseensä käteen. Vasemmalla pyyhkii ja oikealla syödään ja tervehditään. Se käsi on muuten vähän erinvärinen, siis se pyyhkimiskäsi.

Sitten pääset vihdoin kotiin ja kerrostalon rappukäytävässä tulee vastaan naapuri, jonka kanssa olet asustellut vierekkäin viimeiset 15 vuotta. Luonnollisesti välimatkanne lyhentyessä pitää ruveta kaivamaan taskusta puhelinta tai tuijottamaan jalkalistaa, jotta katseet eivät kohtaa jolloin pystyy välttämään kaikenlaisen kanssakäymisen.

Toi kuulostaa tutulta :D

Asun itte talossa missä asuu opiskelijoita, ja suurimmalta osin ulkomaalaisia opiskelijoita. Eipä nuokaan tunnu saavan sanaa suusta jos niitä moikkaa hississä, tai yritän jotain juttua heittää niille. On aasialaisia, ranskalaisia, italialaisia, hurreja, espanjalaisia, saksalaisia, jne.
Tietty tulee mieleen pakosti tapahtuma tältä kesältä Prahasta jossa juttelen jonkun brittimuijan kanssa 5 min. baarissa. Lopulta muija kysyi multa: "do you speak english"

Totta helkkarissa kuulostaa :). Listaa voisi jatkaa loputtomiin. Ne on semmosia asioita mihin ite syyllistyin ihan normaalin suomalaisen tavoin ja melkein voisin sanoa, että olin tuhannen kertaa juntimpi kuin keskiverto suomalainen.

Sellanen homma on vielä hyvä tarkentaa, että en missään nimessä heitä tätä juttu "mää oon hei nähny kato hiukan enemmän muailmaa ku sää kato hei!!" -asenteella vaan lähinää kertailen niitä fiiliksiä mitkä koin kun paluu Suomeen koitti. Nyt kun täällä on taas tovin asustellut niin kyllä täällä pärjäilee eikä pää halkea. Ilman muuta täällä Suomessa kaveriporukassa ja tuttujen keskuudessa on mukavaa, oikeastaan hauskempaa kuin ulkomailla täkäläisten kanssa hengatessa, mutta se perussuomalainen tuntemattomiin suhtautuminen sekä sellainen moniselitteinen yleisilme ovat niitä asioita jotka vituttavat.

Pakko nyt tähän väliin mainita kyllä, että olin vkoloppuna Ruotissa käymässä ja paikallisilla juhlilla. Meno oli ihan kuin kotoisassa Suomessa. Suurin osa oli ihan kaato kännissä. Illan kruunasi Neon keltaiseen koko asuun sonnustautunut keski-ikäinen herra joka ensin raahasi hyvin lähellä kuolemaa olevan herran mukaansa paritanssiin (tähän kuului siis taivutukset ja koko shou) ja tämän jälkeen oma show-tanssi Ac/Dc tahtiin.

Se siitä uskomuksesta sitten, ainakin mun osalta taas...

Olin tosin ihan maalla ja luulen että saman ilmiön kokisin kun menisin yhdysvaltoihin ja sinne perähikiään käymään jkossa on pick upit ja iskän haulikko kova sana.
Ehkä ne öykkäävät Suomalaisetkin ovat tätä samaa sakkia, ovat vaan sattuneet matkustelemaan.
Tai sitte me vaan ollaan niin vitun juntteja :D

:piis: änd :haart:

Aina sama juttu. Muutaman vuoden ulkomailla asunut palaa kotimaahansa ja halveksunta alkaa jne....

Itse en kuulu niihin, jotka selittävät kotisuomeen tullessa kuinka mahtavaa jossain on. Ei se elämä ja ihmiset ole oikeastaan sen kummallisempia missään muualla kuin Suomessakaan. Menkää ite kattomaan... Ja on se aika erilaista, mitä etukäteen luuli. Kieltämättä Suomi on muutamassa asiassa aikamoinen takapajula. Jos esimerkiksi olet kiinnostunut jostain erikoisemmasta asiasta kuin suomalaiset yleensä, niin on vaikea löytää näin vähäisestä ihmismäärästä itsensä kaltaisia ihmisiä.

On oikeastaan lähes idioottimaista ylenpalttisesti kysymättä selittää jostain omista matkoistaan. Sen verran kuitenkin olen sanonut muille, että jos elämä tuntuu paskalta ja stressaavalta: niin paras lääke ei ehkä ole se, että saa sen suurimman lcd-telkkarin ostettua tms. Ehkä on parempi, että myy kaikki vittuun ja lähtee kattomaan yksikseen kuinka pärjää maailmalla eri tilanteissa. Tämä tietenkin aika hankalaa, jos on jo perhettä ja lapsia pitää hoitaa. Naisen, työn, tulevaisuudensuunnitelmat, materian voi "helposti" jättää. Se oikeesti tuntuu mahtavalta. Itse en kaipaa tippaakaan entistä elämääni. Masennusta, stressiä, joka päiväistä samaa paskaa jne. Ja se vasta ihmeellistä on kun stressiä ja masennusta tulee ilman mitään syytä. :D

Mutta tämä nyt menikin jo offtopic. Mutta summa summarum: Suomi on Suomi ja ei se siitä mikskään muutu. Mieluummin oisin syntynyt jonnekin lämpimämpään, mutta kyllä täälläkin voi kivana kesäpäivänä aikaansa viettää...

Pakko nyt tähän väliin mainita kyllä, että olin vkoloppuna Ruotissa käymässä ja paikallisilla juhlilla. Meno oli ihan kuin kotoisassa Suomessa. Suurin osa oli ihan kaato kännissä. Illan kruunasi Neon keltaiseen koko asuun sonnustautunut keski-ikäinen herra joka ensin raahasi hyvin lähellä kuolemaa olevan herran mukaansa paritanssiin (tähän kuului siis taivutukset ja koko shou) ja tämän jälkeen oma show-tanssi Ac/Dc tahtiin.

Se siitä uskomuksesta sitten, ainakin mun osalta taas...

Olin tosin ihan maalla ja luulen että saman ilmiön kokisin kun menisin yhdysvaltoihin ja sinne perähikiään käymään jkossa on pick upit ja iskän haulikko kova sana.
Ehkä ne öykkäävät Suomalaisetkin ovat tätä samaa sakkia, ovat vaan sattuneet matkustelemaan.
Tai sitte me vaan ollaan niin vitun juntteja :D

:piis: änd :haart:

Sehän siinä onkin, monesti suomalaiset matkaajat eivät käy ulkomailla katsomassa kuin suurissa paikoissa kuten Suomessa Hesa ja Manse. Ja sen perusteella luodaan käsitys, että siellä on kaikki paremmin - ihmiset osavaat käyttäytyä.

Joka maasta niitä metsänpeikkoja löytyy, mutta matkaaja harvemmin näkee pintaa syvemmälle mitä se oikeesti on. Ja sitten kun tietää mitä se on Suomessa pienemmissä paikoissa niin siitä luodaan käsitys, että olemme juntteja.

Ja kun täällä kehuttiin jenkkejä taikka oikeestaan vaan nyyjorkkia, niin mehän olemma Euroopan jenkein kansa - olemmeko sittenkään enää niin juntteja?

Ja kyllä arabit pyyhkii perseensä käteen. Vasemmalla pyyhkii ja oikealla syödään ja tervehditään. Se käsi on muuten vähän erinvärinen, siis se pyyhkimiskäsi.

Ootko sä tosissas?? Eiku siis ihan oikeesti, ootsä tosissas? Ja mitä ne sen jälkeen tekee sille kädelle? Nuolee sen puhtaaks? Vittu sä oot kyl pässi, ei voi muuta tähän väliin sanoa. Se on ihan perinteinen juttu arabimaissa, että pyyhitään aina vasemmalla kädellä, mutta siinä on kyllä papari välissä. Ja by the way arabimaissa (Egyptissä, Dubaissa ja Tunisiassa ainakin) kaikki pesi kätensä kusemisen tai paskantamisen jälkeen. Kaikki. Mä ihan jopa kiinnitin siihen huomiota yleisissä vessoissa. Paikalliset frenditki huomatteli aina mulle välillä, et miksen pese käsiä vessan jälkeen. Ja aina ennen ja jälkeen ruokailun pestiin suu ja kädet. Kuinka moni rehellisesti täällä pesee kätensä joka vessareissun päätteeksi? Eipä taida kovin moni. Haukkukaa pakolaiseks, mut mitä pidemmälle tää aihe menee ni sitä enemmän mua rupee nää suomiläpät vituttamaan. Ja uskokaa pois mä oon isänmaallinen.

Rahan lainaus on myös yks asia, joka eroaa mun ulkomaalaisissa ja suomalaisissa ystäväpiireissä. Jos oon sattunu unohtamaan pankkikortin himaan tai loppuu massit baarissa ja joudun lainaa frendiltä vaikka 50-100e, niin ei kauaa kestä kun tää suomalainen frendi on hinaamassa sitä takasin tai muistuttamassa siitä. Kun taas tämä ulkomaalainen kaveri ei siitä mainitse sanallakaan, koska tietää että joku kerta kun hän tarvii rahaa ni totta kai annan sille jos vaan on. Oon monesti heittäny kaverille vaikka huntin tai 2, enkä sitä ikinä pyytäny takas, koska ens kerralla se sitten tarjoaa tai jeesaa mua kun mä tarvitsen tjsp. Ja tämä taas vain MUN kokemuksien mukaan.
Alkaa uhkaavasti kuulostaa siltä, että mä oikeasti vihaan suomea ja suomalaisuutta. Asia ei todellakaan ole niin. Oon ylpeä suomalainen. Nyt vaan kun on ruvennut reissaamaan viime aikoina ja saanu monen maalaisia ystäviä niin olen huomannut mun mielestä pahoja "miinuksia" suomalaisessa menteliteetissa. Ja kaikissahan on miinuksia, maasta riippumatta. Mutta tässähän puhutaan nyt vain suomalaisista.

Ootko sä tosissas?? Eiku siis ihan oikeesti, ootsä tosissas? Ja mitä ne sen jälkeen tekee sille kädelle? Nuolee sen puhtaaks? Vittu sä oot kyl pässi, ei voi muuta tähän väliin sanoa. Se on ihan perinteinen juttu arabimaissa, että pyyhitään aina vasemmalla kädellä, mutta siinä on kyllä papari välissä. Ja by the way arabimaissa (Egyptissä, Dubaissa ja Tunisiassa ainakin) kaikki pesi kätensä kusemisen tai paskantamisen jälkeen. Kaikki. Mä ihan jopa kiinnitin siihen huomiota yleisissä vessoissa.

Kyllä se kuule ihan totta on, että tietyissä maissa edelleen käytetään sitä kättä. Ei sitä kuitenkaan kuivana vedellä vaan siinä on sellainen asiaan tarkoitettu vesikippo mukana, eli sillä vedellä putsataan, mutta käsi on se väline. Niin ja paperia ei noissa paikoissa ole eikä käytetä. Niissä paikoissa ei tosin sitten yleensä ole sitä pönttöäkään. Ja totta helvetissä ne kädet pestään huolella sen jälkeen, niinkuin pitäisi pestä muutenkin.
Itsekin olen sitä kummastellut, että aika usein esim. baarin vessassa jengi jättää kädet pesemättä... itsellä ei tulisi mieleenkään, kun ottaa huomioon, että paljonko kaikkea paskaa on jo pelkästään wc:n oven kahvassa...

Paperin käyttö on kuitenkin yleistymässä arabimaissakin, vaikka sitä esim. Turkissa ei saakaan vessanpönttöön heittää vaan siellä on ne erilliset roskikset sitä varten.

Kommunikaatio työyhteisössä on ihan eri asia kuin tyhjänpäiväinen small-talk... Vaikka ihminen olisi epäsosiaalinen, eihän se sitä tarkoita etteikö viestintä työpaikalla sujuisi??

Olempa lukenut suomalaisista johtajista ja johtamisesta kirjan, jossa hyvin selkeästi tuodaan esille suomalaisen johtajan paska taso verrattuna muuhun eurooppaan. Voidaan tehdä autoritäärinen, demokraattinen ja "antaa mennä" -luokkajako. Lisäksi johataja on joko läheinen tai etäinen alaisiaan kohtaan. Voit ehkä päätellä millä malleilla suomalainen perusjohtaja johtaa ja syy löytyy tästä meidän sulkeutuneesta kulttuuristamme. Asioista ei keskustella, ainakaan tarpeeksi. Työntekijää vituttaa, pomo istuu pallillaan kuuntelematta alaisiaan. Jokainen yksikkö yrityksessä saadaan tuottamaan paskasti ja asiat eivät etene optimaalisella tavalla tietoverkostossa jos ilmapiiri on sulkeutunut mihin kulttuurimme meidät kasvattaa.

Eihän se yksikön sosiaalisuus sinänsä ainakaan paljoa haittaa, mutta kun koko talo on täynnä tuppisuita jotka "jöröttävät" huoneissansa... Eivät nämä kultturidonnaiset käyttäytymistavat ja avoimuus(sulkeutuneisuus) aivan käsikädessä mene muutakuin työilmapiirin kanssa, tehokkuuden kanssa menevät mikäli oletetaan johtajalla olevan jotain virkaa sen tehostamisessa... Korrelaatioita löytyy? Muu Eurooppa = kulttuurin avoimuus = hyvät johtajat - Suomi = kulttuurin sulkeutuneisuus = paskat johtajat. Meneepi jo vähän OT:ksi.

Ja edittiä sen verran ,että täältä löytyy ultahyviä johtajia sekä ultrapaskoja... tuo teksti on keskivertojohtajasta, ei tavitse Olliloista ym. alkaa kenenkään jauhaa.

Viimeksi muokattu:
:worship: Katos perkele, korvapuusti kiteytti yhteen postiin sen mitä mä oon yrittäny jankuttaa jo 20 postissa!

Ja vielä yks juttu on pakko heittää. Nyt vittuillaan suomipojalle oikein kunnolla! Perussuomalainen pukeutuminen:urjo: Siinä tulee se junttius esille!! Ja pistäkää ne hernepyssyt takasin sinne koteloon, nyt en tarkoittanut joka ikistä suomalaista, vaan ihan yleiskuvaa. Ja mitä pohjosemmaks mennään, ni sitä pahemmaks mennään.

:worship: :worship: Näinhän se menee.. Käytäntö ennen tyyliä:)

Huhtamo taitaa olla tällainen hamppuhessu. Aina on kivaa samanlaisten kavereiden kanssa joilla on lämpimät värikkäät villapipot päässä ja reggae kuulostaa joka sauhun jälkeen paremmalta. Kaikki on yhteistä ihan niin kuin parhaimmassa kommunistimainoksessa. Tuntuu, että raha ja aika ja kaikki muu maallinen menettää merkityksensä. Maailma olisi niin paljon parempi paikka kun kaikki olisi samanlaisia kuin me. Ei olisi sotia, ei olisi juntteja jöröjä suomalaisia, jotka ei suostu ottamaan kyytiin liftaavaa huhtamoa, tai eivät halua keskustella HKL:n sinisessä.
Mutta, mitäs jos kaikki olisi samanlaisia taivaanrannanmaalareita kuin huhtamo, huhtamokaan ei pääsisi sinne brasiliaan, kun lentokonettakaan ei olisi keksitty.

Toivon ja uskon, että huhtamo vaan höpöttelee täällä ihan huumorimielellä lämpimikseen. Jos ei, niin sinulle löytyy paljon ihmisläheisempiä paikkoja jostain ihan muualta.

Suomalaiset ovat jaloa ja hienoa kansaa, ystävällisiä, rehellisiä ja fiksuja. Ei kuulu suomalaiseen tapaan mitääntarkoittamaton ja turhanpäiväinen tervehdys muukalaiselle joka tulee vastaan kaupungilla kävellessä. mm. Jenkeissähän tällainen on tapana.

Tästä aiheesta en enään täällä keskustele. Ihan henk.koht syistä. Mutta kiva kun kiinnostaa, ei musta kukaan välitä. Widowmaker sä oot nyt mun paras frendi, mun bestis, voiks mun äiti tehä sulle ruokaa?:)

Vittu sä olet urpo. Ensin hirveä hehkutus täällä et lusimaan lähdetään, ja sit kun kysyy kuulumiset kongilta ni äijä vetää herneet nenään...
Vai tulkitsinko kenties väärin? :D

Vittu sä olet urpo. Ensin hirveä hehkutus täällä et lusimaan lähdetään, ja sit kun kysyy kuulumiset kongilta ni äijä vetää herneet nenään...
Vai tulkitsinko kenties väärin? :D

Tulkitsit aivan päin mäntyä. Mä heitin ihan niinku friendship mielellä, että sä olet mun paras kaveri nyt. Kato ku kaikki on keskittyny mulle vaan mulle vittuilemaan täällä, ni oli kiva ku joku kysy ihan asiallisenkin kysymyksen. Tässä tapauksessa sinä. Ja en halua tästä asiasta enään keskustella, koska A) olin aivan järkyttävässä tutkassa ja koomassa kun siitä täällä hehkutin ja B) mulle on tullut ihan omat henk.koht syyt miksi en enään tästä asiasta halua keskustella

Satisfied? Ihan siis huumorimielellä, huumorimiehiä kun ollaan.

Huhtamo taitaa olla tällainen hamppuhessu. Aina on kivaa samanlaisten kavereiden kanssa joilla on lämpimät värikkäät villapipot päässä ja reggae kuulostaa joka sauhun jälkeen paremmalta. Kaikki on yhteistä ihan niin kuin parhaim.......

Amen :worship:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom