Joskus hävettää olla suomalainen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Huhtamo
  • Aloitettu Aloitettu
Siis voi että mä oon niin kade kaikelle tolle. Tollasta elämää mä oon niinku aina just halunnu..
Pitäskö tässä jollakin tavalla olla vaikuttunut tai jotain?

No ei todellakaan. Vastasin vaan Kuitulalle ku se sai semmosen kuvan et mä en muuta tee ku polje jotai akkaa 3 muun jannun kanssa... pysy sä vaan siellä taka-alalla. Mä yritän tässä hiljalleen päästä takasin itse aiheeseen, mut jengi vaan painaa päälle ylivoimalla. Tää on hauskempaa ku mä muistin:D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mielummin mä panen maanantaina sitä 2kybästä muijaa, tiistaina 18-vuotiasta muijaa, keskiviikkona mun 32 vuotiasta työnantajaa, torstaina lepopäivä ja perjantaina ryhmänussimista mun hyvien ystävien kanssa! Ja viikonloppuna ollaanki niin pihalla, ettei edes muisteta mitä ja ketä ollaan nussittu... näin meillä päin:haart:
Naisparittaja ja viikonloput vapaata? Ei paskempi duuni sulla.

tää on niin uskomatonta soopaa. ei taida moni nähdä omia juttujaan enää, kun muslimit vie työt ja naiset :D

tätä se just tarkottaa, se suomalainen idiotismi. ollaan juntteja ja rasisteja.
moni ei varmasti ole nähnyt paljoa elämää kun pitää kertoa jotain tollasta.

"joo oon mä käynyt 5 kertaa kanarialla, vittu niitä mokkamunii sielläkin"

No ei todellakaan. Vastasin vaan Kuitulalle ku se sai semmosen kuvan et mä en muuta tee ku polje jotai akkaa 3 muun jannun kanssa... pysy sä vaan siellä taka-alalla. Mä yritän tässä hiljalleen päästä takasin itse aiheeseen, mut jengi vaan painaa päälle ylivoimalla. Tää on hauskempaa ku mä muistin:D

Mulla on muutama ihan asiallinenkin postaus siellä aikaisemmin, olisin toivonut saavani jotain vastinetta niihin. Tietenkin keskustelu on kivempi pitää hengissä ja vastailla vain eniten ylilyöviin viesteihin.

Tässähän nämä.
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1165118&postcount=32
http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1165146&postcount=41

Saariapina lienee poliittisesti korrekti ilmaisu englantilaisista puhuttaessa. Sisäsiittoisuus on myös syytä mainita tässä yhteydessä.

Ei vois oikeesti vähempää heilauttaa mitä porukka täällä valittaa. Mä tiedän itse sen, et oon tehny ja kokenu niin paljon enemmän kun ykskään täällä. Mä olen edelleen elossa ja todella onnellinen. Ja mä en tee mitään mikä tekis mut epäonnelliseks. Ku mikään ei vituta, ni ei voi muuta ku hymyillä. Valitettavasti samaa ei voi sanoa monesta täällä. Joten noi kommentit millä jengi yrittää olla tosi ovelia ja vittuilla mulle ni älkää turhaan vaivautuko, koska edes tämä hymiö :hyper: ei kuvaa sitä putoilua mitä mä täällä harrastan kun noita juttuja luen!

Mielummin mä panen maanantaina sitä 2kybästä muijaa, tiistaina 18-vuotiasta ex-muijaa, keskiviikkona mun 32 vuotiasta työnantajaa, torstaina lepopäivä ja perjantaina ryhmänussimista mun hyvien ystävien kanssa! Ja viikonloppuna ollaanki niin pihalla, ettei edes muisteta mitä ja ketä ollaan nussittu... näin meillä päin:haart:

Nyt sain sun pointin ootkin sitä vastaan, kun moniavioisuus on Suomessa kielletty.

Ja joku sano, että suomalainen epäsosiallisuus olis huono juttu firmoissa-->tieto ei kulje. Niin muistelisin että Teliasoneran hallitukseen jäi paljon suomalaisia juurikin sen takia koska he saavat aikaan, ja muistaakseni tätä ominaisuutta on kehuttu muuallakin.

Ei suomalaisetkaan ole täydellisiä, mutta on niissä muissakin kulttuureissa vikoja niin kyselisin Huhtamolta sitä, että mikä haluisit olla? Jos kerran suomalaisuus hävettää.

Mutta Huhtamo, tolla menolla susta ei jää jäljelle mitään muuta kuin muutama märkä läiskä ja vitutus sitten kun aika jättää. Helppohan se ihmisen on loppujen lopuksi tollaseen elämään alentua (kivikausi, anyone?) jos ei muuhun kykene kuin omien ruumiillisten nautintojen hankkimiseen. :kippis1:

:kakka:

. Joten noi kommentit millä jengi yrittää olla tosi ovelia ja vittuilla mulle ni älkää turhaan vaivautuko, koska edes tämä hymiö :hyper: ei kuvaa sitä putoilua mitä mä täällä harrastan kun noita juttuja luen!
Ei se saariapina -juttu ollut sulle vittuilua, vaan englantilaisille.
Se parittajajuttu oli sulle vittuilua, joskin väsynyttä, myönnettäköön.

Täytyy kyllä silti myöntää, että hyvän virtuaalihahmon olet saanut tuosta "Huhtamosta" luotua. :thumbs:

Mielummin mä panen maanantaina sitä 2kybästä muijaa, tiistaina 18-vuotiasta ex-muijaa, keskiviikkona mun 32 vuotiasta työnantajaa, torstaina lepopäivä ja perjantaina ryhmänussimista mun hyvien ystävien kanssa! Ja viikonloppuna ollaanki niin pihalla, ettei edes muisteta mitä ja ketä ollaan nussittu... näin meillä päin:haart:

Muista lisätä nämä tonne treffi ilmoituksees http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showthread.php?t=50920

:D

Kahdessa tunnissa 110 postia. Saatiinpahan vähän keskustelua aikaan tähän kesäiseen keskiviikko iltapäivään:D

Ei vois oikeesti vähempää heilauttaa mitä porukka täällä valittaa. Mä tiedän itse sen, et oon tehny ja kokenu niin paljon enemmän kun ykskään täällä. Mä olen edelleen elossa ja todella onnellinen. Ja mä en tee mitään mikä tekis mut epäonnelliseks. Ku mikään ei vituta, ni ei voi muuta ku hymyillä. Valitettavasti samaa ei voi sanoa monesta täällä. Joten noi kommentit millä jengi yrittää olla tosi ovelia ja vittuilla mulle ni älkää turhaan vaivautuko, koska edes tämä hymiö :hyper: ei kuvaa sitä putoilua mitä mä täällä harrastan kun noita juttuja luen!

Onko sulle tullut mieleen, että jokainen täällä olija ei välttämättä halua olla koko ikäänsä keskenkasvuinen, rikoksia tehtaileva nilkki?

Luuletko, että ne sun sekoilut on sellaisia kokemuksia joita kaikki haluaa?

Onko mitenkään mahdollista, että monet meistä ovat kokeneet paljon enemmän positiivisia ja ei-rikollisia asioita kuin sinä, mutta kaikilla ei ole tarvetta lesota jokaisella saavutuksellaan tai jokaisella nussimisellaan?

Luuletko ihan oikeasti, että kaikki täällä ovat kateellisia sun "saavutuksista"? Tämä voi tulla shokkina, mutta valtaosa meistä normaaleista ihmisistä halveksii tuollaisia ihmisiä...

Sä voit vastailla tähänkin jotain muka hauskaa ja niin varmaan teetkin, mutta se on mulle aivan sama.

Mun mielestä on ihan kiva jutella välillä tuntemattomien kanssa. Esim. tossa pari
viikkoa sitten kävin hauskan keskustelun (mun aloittama) n. 30v mieshenkilön
kanssa kaupassa perunalastupussien koosta. (Siis miksi niitten pitää olla niin isoja)

Liftaria en ole ottanut kyytiin, enkä ota, ellei kyseessä ole erityistapaus. En
ymmärrä miksi mun pitäisi ottaa turhaan riski siitä että tulen ryöstetyksi. Eihän
tota Suomessa kauheesti tapahdu, mutta kaiken maailman hulluja on kyllä
liikkeellä. Varsinkaan hyvännäköistä naista en ottaisi kyytiin koska siinä on jo jotain
niin epäilyttävää :D

:offtopic: Jokos se Huhtamo on lusimassa käynyt? :offtopic:

Tästä aiheesta en enään täällä keskustele. Ihan henk.koht syistä. Mutta kiva kun kiinnostaa, ei musta kukaan välitä. Widowmaker sä oot nyt mun paras frendi, mun bestis, voiks mun äiti tehä sulle ruokaa?:)

Onko sulle tullut mieleen, että jokainen täällä olija ei välttämättä halua olla koko ikäänsä keskenkasvuinen, rikoksia tehtaileva nilkki?

Luuletko, että ne sun sekoilut on sellaisia kokemuksia joita kaikki haluaa?

Onko mitenkään mahdollista, että monet meistä ovat kokeneet paljon enemmän positiivisia ja ei-rikollisia asioita kuin sinä, mutta kaikilla ei ole tarvetta lesota jokaisella saavutuksellaan tai jokaisella nussimisellaan?

Luuletko ihan oikeasti, että kaikki täällä ovat kateellisia sun "saavutuksista"? Tämä voi tulla shokkina, mutta valtaosa meistä normaaleista ihmisistä halveksii tuollaisia ihmisiä...

Sä voit vastailla tähänkin jotain muka hauskaa ja niin varmaan teetkin, mutta se on mulle aivan sama.

Lesoomista se olisi, jos tekisin sitä ystävieni edessä. Ei täällä. Ei täällä voi leijua. Koska täällä ei nähdä kasvoja. Siitähän koko lesoomisessa on kyse. Ja tiedän, että "munlaisia" ihmisiä "teistä" "normaaleista" ihmisistä valtaosa halveksii, mutta ennemmin olen kuollut kuin "normaali" ihminen. Oksettaa jo koko sanaki. Ja ei, kukaan ei ole kateellinen. Ei varmasti. Mutta sitä tarkotin, että oon nähnyt ja kokenut niin elämän rikkaudet ku köyhyydet. Joskus pystyny tuhlaamaan 20K kuukaudessa, eikä ole tuntunu missään ja joskus olen joutunut nukkumaan rappukäytävissä. Pointti siis oli se, että olen tarpeeksi kokenut, ettei mua heilauta ku Kalle 20v rupee urputtaa mulle netin välityksellä isäpapan kämmenmikrolla. Ymmärsitkö nyt pointin vai menikö liian vaikeeks. Koko tää tredi meni ihan vitun läpäks, ku jengi rupes vetää mun henk.koht elämää tähän mukaan. Muistatko edes mikä oli tredin aihe? Ja miten se päättyi tähän?? Huhtamo sitä, Huhtamo tätä... blaa blaa blaa.

Suomalainen jurous, itse käytän mielummin sanaa junttius tai vitun idioottisuus, on jotain sellaista mitä on vaikeata huomata ja ymmärtää niin kauan kun tallaa pelkästään samaa tuvan ja tunkion väliä Suomessa ja pisin kokemus muista kansoista ja kulttuureista rajoittuu Viking Linen 24h risteilylle ja viikon Mallorcan lomalle.

Ulkomailla parisen vuotta asuneena tiedän tasan tarkkaan mitä Huhtamo posteissaan tarkoittaa. Sitä on valitettavasti pirun vaikeaa selittää sanallisesti ja siksi aiheuttaa polemiikkia. Hassuinta tässä on kuitenkin se, että kovin kritiikki teksteihin tulee juuri niiltä joiden globaali kansalaisuus rajoittuu juuri siihen mitä ensimmäisessä kappaleessa mainitsin.

Oli oikeastaan pirullinen shokki kun ulkomailla asumisen jälkeen alkoi Suomeen paluu. New Yorkin lentokentällä ei ole aivan kauhean vaikeata löytää sitä porttia mistä lähtee lentokone kohti Helsinkiä. Pääosin aivan vitun juntisti pukeutunutta sakkia, istuu suu kiinni vieri vieressä. Sananen heitetään sukulaiselle vasemmalla mutta ei vitussa oikealla puolella istuvalle heimoveljelle. Ei edes silloin kun kone on 5 tuntia myöhässä ja alkaa jutunaiheet loppumaan kesken. Sitten pääset lentokoneeseen istumaan ja ohikulkija tökkää olkalaukulla päähän. Ei kuulu eks kiusmii:tä vaan korkeintaan "oho" tai "mitä vittua?" ja nopea tarkistus tuliko laukkuun mitään. Seuraavaksi hyppäät bussiin. Jos TKL:n bussin survoisi täyteen toisilleen tuntemattomia suomalaisia niin väitän, että se voisi ajaa vaikka kuuhun ja takaisin niin siellä ei sanottaisi sanaakaan. Ei vaikka edellisenä iltana olisi pelattu Suomi-Ruotsi jääkiekon MM-ottelu jonka varmasti katsoi 5.2 miljoonaa suomalaista. Siitä kun heität, että "olipas tiukka matsi eilen" niin vastaukseksi tulee ensin "mitä vittua, tunnenko mää sut?" -katse jonka jälkeen "joo, niin oli." Sitten pääset vihdoin kotiin ja kerrostalon rappukäytävässä tulee vastaan naapuri, jonka kanssa olet asustellut vierekkäin viimeiset 15 vuotta. Luonnollisesti välimatkanne lyhentyessä pitää ruveta kaivamaan taskusta puhelinta tai tuijottamaan jalkalistaa, jotta katseet eivät kohtaa jolloin pystyy välttämään kaikenlaisen kanssakäymisen.

Tässä nyt muutama esimerkki mitä itse muistelen kaksi "kulttuurishokkia" kokeneena. Tottakai "maassa maan tavalla" mutta miksi ihmeessä meidän suomalaisten tavat pitää olla niin vitun juntteja? :) :piis:

Nyt jäänkin odottamaan suurta vastalauseiden ja kritiikin ryöppyä. Kuitenkin ennen kuin sellaisen heität niin mieti kuitenkin mihin mielipiteesi perustat. Ihan vaan sen takia, etten pääse sanomaan, että "älä opeta isääsi nussimaan", "nyt kyllä muna opettaa kanaa" tai muita asiaan sopivia kliseitä.

Edit: Oho, aikamoisen paasauksen sain kehitettyä vaikka heti alkuun totesin, että tätä hommaa on vaikea selittää sanallisesti ja varsin mahdoton tajuta ellei itse sitä koe. :)

Lesoomista se olisi, jos tekisin sitä ystävieni edessä. Ei täällä. Ei täällä voi leijua. Koska täällä ei nähdä kasvoja. Siitähän koko lesoomisessa on kyse. Ja tiedän, että "munlaisia" ihmisiä "teistä" "normaaleista" ihmisistä valtaosa halveksii, mutta ennemmin olen kuollut kuin "normaali" ihminen. Oksettaa jo koko sanaki. Ja ei, kukaan ei ole kateellinen. Ei varmasti. Mutta sitä tarkotin, että oon nähnyt ja kokenut niin elämän rikkaudet ku köyhyydet. Joskus pystyny tuhlaamaan 20K kuukaudessa, eikä ole tuntunu missään ja joskus olen joutunut nukkumaan rappukäytävissä. Pointti siis oli se, että olen tarpeeksi kokenut, ettei mua heilauta ku Kalle 20v rupee urputtaa mulle netin välityksellä isäpapan kämmenmikrolla. Ymmärsitkö nyt pointin vai menikö liian vaikeeks. Koko tää tredi meni ihan vitun läpäks, ku jengi rupes vetää mun henk.koht elämää tähän mukaan. Muistatko edes mikä oli tredin aihe? Ja miten se päättyi tähän?? Huhtamo sitä, Huhtamo tätä... blaa blaa blaa.

Tuo oli mun toinen postaus tähän threadiin ja jos olet huomannut, niin se ensimmäinen oli ihan aiheeseen liittyvä. Tuonkin olisin jättänyt kirjoittamatta, mutta se "mä olen kokenut enemmän kuin kukaan muu täällä" pisti sen verran vituttamaan, että tuli avauduttua vaikka ei normaalisti tapohini kuulukaan.

Off-topiciksi on tosiaan mennyt, mutta eipä se teikäläistäkään ilmeisesti pahemmin ole haitannut, et kai muuten heittäisi koko ajan vettä myllyyn?

Se on helvetin hyvä juttu, jos olet elämääsi tyytyväinen, niin olen minäkin omaani vaikka se onkin varmasti hyvin tylsä sun mielestäsi. Eikö se kuitenkin ole tärkein pointti, että on onnellinen oman elämänsä kanssa? Elämä joka toiselle voi olla "pahin painajainen", voi toiselle olla unelma, kaikkihan me erilaisia ollaan ja hyvä niin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom