Kyse on siitä, että AKT tulkitsee jotain vuoden -95 sopimusta siten, että kussakin bussiyhtiössä on lupa palkata tasan yksi osa-aikainen kuljettaja. Riita on tullut siitä, että firmat ovat palkanneet noita osa-aikaisia enemmän. Sen verran jaksoin tonkia, että viimeisin työehtosopimus kyllä viittaa muutamaan 1995 solmittuun sopimukseen, mutta eipä noita tunnu kovin helpolla ainakaan verkosta löytyvän. Enpä siis ota enää kantaa siihen, ovatko työnantajat rikkoneet moista sopimuskohtaa.
Toisaalta tässä threadissa valitetaan, että bussikuskien työajat ovat liian pitkiä (80 tuntia 2 viikossa ei kyllä normaalista softaorjasta kuulosta ollenkaan pahalta), joten ihmetyttää miksi osa-aikatyöt on pitänyt nimenomaisesti kieltää. Aivan älytön tuo systeemi, missä samat jampat tekevät aamu- ja iltavuoron ja ovat palkatta toimistolla pari tuntia siinä välissä, mutta tämä näyttää olevan liiton mielestä hyvä ratkaisu.