Noniin...Itsellä nyt ensimmäinen sykli takana ja tällä viikolla alkoi toinen sykli. Ihan hyvältä ja simppeliltä vaikutta...
Olen vaan hieman skeptinen, että voiko tosiaan ainoastaan 1 kova sarja pääliikettä tuoda kehitystä? Itse olen tottunut aiemmin tekemään voimatreeneissä sen 3-6 sarjaa pääliikettä (1-2 toistoa varastossa), niin miten tää pidemmän päälle sitten toimii? Ohjelmaa alotin alunperin tekemään ihan sen takia, että suhteellisen nopeasti pääsee pois treeneistä, keskimäärin tais ekassa syklissä mennä se 45 minuuttia salilla. Toinen syy on sitten se, että pyrin nyt panostamaan lisäpainoleuanvetoon ja teen muut liikkeet "fiiliksen mukaan" ja tää ohjelma vaikutti juuri hyvälle siihen tarkotukseen.
Apuliikkeetkin olen ottanut tähän mennessä aika fiiliksen mukaan. Normaalin kyykyn sijasta teen etukyykkyä, koska sopii itselleni paremmin. Etukyykylle ottanut kovan "all out" -sarjan jälkeen 3-4 kevyempää sarjaa samaa liikettä, toistot pyörinyt 8-10 paikkeilla. Nyt toiselle syklille ajattelin hieman apuliikkeiden toistomääriä syklitellä.
Esim
Viikko 1: 3x10
Viikko 2: 3x8
Viikko 3: 3x5
Viikko 4: 3x5 (kevennys, intensiteettiä alas)
Tuolla tavalla siis apuliikkeiden toistot. Kuulostaako järkevältä vai meneekö pahasti metsään? Sarjamäärät ei välttämättä pysy vakiona, heittelee 3-5 väliltä...