Jehovantodistajista..

"Pariskunnan ystävät kertoivat Sunille tuoreen isän olevan täysin järkyttynyt. Heidän häissään joulukuussa 2005 bestmanina toiminut Peter Welsh, 24, totesi:

- Emme voi uskoa, että hän kuoli synnytyksen jälkeen nykyaikana ja kaiken käytettävissä olevan teknologian keskellä.
"

Tää kommentti pisti hymyilyttää, on ne sekaisin.

En mäkään oikein tajua että joku voi nykyaikana kuolla sen takia kun pitää verensiirtoa jotenkin epäpuhtaana - olen siis samaa mieltä kuin arvoisa bestmän, oletettavasti hänkin jehovantodistaja :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähinnä tarkoitin tuossa kysyä, että kuinka moni nostaa tästä haloon tuon uskontoaspektin perusteella ja kuinka monelta liikenisi ymmärrystä, jos päätös perustuisi johonkin muuhun ideologiaan tai tuntemattomampaan uskontoon.

No ei semmoista ideologiaa terveen ihmisen päässä olisi.

"Penkkasin tänään 200 kiloa, on aika lähteä"

Niin, päteekö tuo nyt tuossa 22 vuotiaan fyysisesti terveen äidin kohdalla? Tollahan oli käytännössä tukka takana ja elämä edessä.

No pätee, jos kokee niin. Varmasti kuitenkin hoksasit, että mielipiteeni ulottui yleiselle tasolle. Aiemmin jo totesin, että en usko tässä nimenomaisessa tapauksessa olleen kyse niinkään oikeasta vakaumuksesta kuin ympäristön paineesta ja aivopesusta.

huhhu onpa surullista. Toivottavasti tämä toimii edes varoittavana esimerkkinä.

Mielestäni tossa tilanteessa pitäisi saada auttaa vaikka väkisin, ihminen kun ei yleensä (koskaan) tiedä mikä on loppupeleissä itselleen parasta. Olis voinu sitten vaikka 70 vuotiaana lapsenlapsi sylissä miettiä että onneks ne pelasti mun hengen.

Tommosessa tilanteessa joutuu lääkäri aika ikävään välikäteen vaikkakin synnyttäjällä oli ilmeisesti jonkinnäköinen kirjallinen paperi joka kielsi verensiirron. Eikö lääkärit valmistuessaan vanno Hippokrateen tms. valan jossa pyrkivät auttamaan ihmistä niin hyvin kun pystyy. On lääkärin ammattietiikan vastaista tuollaiset verensiirron kiellot.

Omasta mielestä erittäin naurettava asia.

Suomessa mies voidaan pakkokeino lain avulla ottaa suljetulle osastolle hoitoon jos hän kesän ryyppyputken päälle vähän synkistyy, koska saattaa olla itselleen vaarallinen. Eutanasia on kielletty kaikkialla muualla, kuin Hollannissa. Eikö tuohon nyt mitään pakkokeino lakia voinut noudattaa? Olisivat pumpanneet verta siihen ja sulkeneet sen jälkeen mielisairaalaan.

Suomessa Jehovantodistajat täyttävät ihan yhtälailla tuon verenluovutusta vastustavan sitoumuksen joka on sellanen luottokortin kokoinen rahapussiin laitettava läpyskö. Esim onnettomuustilanteissa hoitohenkilökunnan on kyseinen kieltäytyminen huomioitava. Jotain ravintoliuoksia ja keinotekoista plasmaa kuitenkin voidaan kroppaa "upata".

Luovutuskielto perustuu noihin alkutekstissä mainittuihin raamatun kohtiin, tarkemmin ottaen tulkintaan siitä, että ihmisen tai eläimen sielu on veressä eikä tuota verta siis saa siksi nauttia ravintona eikä myöskään verensiirtoina. Mä ymmärrän tuon sitoumuksen aika hyvin, jos kutsuu itseään uskovaiseksi ja raamatun oppien mukaan eläväksi niin silloin pitää myös olla esimerkillinen, elää niiden kymmenen käskyn mukaan ja muidenkin säännösten. Jehovantodistajat näin aika pitkälti tekevät, toisin kuin esimerkiksi suomen Luterilainen valtaväestö. Käydään rippikoulut ja muut ja sitten kumminkin eletään koko elinikä lähes jokaista raamatunsääntöä rikkoen esimerkkinä nyt vaikka haureus(esiaviolliset suhteet),uskottomuus ja varastaminen. Mä arvostan sitä, että tehdään suoraselkäisesti itse niinkuin muita neuvotaan ja periaatteiden mukaan eikä lipsumalla niistä silloin kun on heikko hetki tai esim. itselle taloudellinen hyöty.

Kyllä jokkainen saa tehä itelleen mitä tykkää, mutta puhasta idiotismia on semmonen, että tappaa ittensä ja jättää vastasyntyneet jälkeläisensä oman onnensa nojaan. Jokkainen saa perustella asiaa tasan miten tykkää, mutta se ettei huolehdi omista lapsistaan on aivan perseestä. En kykene enempää kommunikoimaan aiheesta.

Kyllä nyt syytellään tiedettä, sairaalaa ja nasan astronautteja. Mutta jos se olis verta ottanut vastaan, niin siellähän ois ollu 40 tuhatta jehovaa sitä lynkkaamassa.

"Pariskunnan ystävät kertoivat Sunille tuoreen isän olevan täysin järkyttynyt. Heidän häissään joulukuussa 2005 bestmanina toiminut Peter Welsh, 24, totesi:

- Emme voi uskoa, että hän kuoli synnytyksen jälkeen nykyaikana ja kaiken käytettävissä olevan teknologian keskellä.
"

Tää kommentti pisti hymyilyttää, on ne sekaisin.

Eikös tämä sitten ollut Jumalan tahto? Turha kitistä hihhulien enää. Voi suotanan suotana tätäkin, menkää jehovat hoitoon, vaikka kai se paskauskonto kieltää psykiatrisenkin hoidon?

Olen hämmentynyt kuinka vahvoja tunteita herättää ihmisen oikeus omaan kehoonsa ja kieltäytyä hoidosta nimenomaan vastaan.
Tietenkin on valitettavaa, että lapset menettivät biologisen äitinsä.

Monella se oma ideologia tuntuu kantavan vain tietyissä puitteissa, ateisti alkaa kuolinvuoteellaan rukoilla kun pelottaa niin helvetisti ja harras kristitty hylkää jumalan kun jotain pahaa tapahtuu.
Hyvin puhuttu UM. Eihän sitä vakaumusta testata, ennen kuin sitä testataan.
Sanovat, että juoksuhaudoissa ei ole ateisteja. Sitten on melko kova vakaumus tyypillä, jos juoksuhaudassa vielä on sitä mieltä että vitut mä mitään...
:offtopic:
Mää olen pitkään aatellut, että muslimit ei ole kovin hartaita uskossaan, kun ne on kaikki aika kykenemättömiä alistumaan sen allahinsa tahtoon, aina saatananmoinen äbläwäblä päälle jos tapahtuu jotain, mikä ei miellytä.
Tosin ei ne siitä taida allahia syyttää, vaan länsimaita, mut anyway.

Olen hämmentynyt kuinka vahvoja tunteita herättää ihmisen oikeus omaan kehoonsa ja kieltäytyä hoidosta nimenomaan vastaan.

Niin, kait tässä sellanen mietityttää, että luulis että siinä vaiheessa kun lykkää kaksosta maailmaan, tekisi ratkaisunsa sen perusteella, että mikä niille kaksosille on parasta. Että ne vastasyntyneet menisivät kaiken edelle.
Mut ei sitä kai niidenkään takia nyt helvettiin halua...

Kyllä minusta on kunnioitettavampaa sanoa "olen saavuttanut ja tehnyt kaiken minkä haluan, on aika kuolla" kuin "kidun täällä onnettomana, vaikka letkuissa, koska en uskalla kuolla". Sulle oma ideologiasi, mulle omani.

Aika kuolla.. bah ja bah. Aika elää sanon minä! Mua pitää ehdottomasti elvyttää ja kituuttaa ihan maaliviivoille asti. On se elämä vaan niin hienoa. Kuolleena ehtii sitten kyllä olla.

Hyvin puhuttu UM. Eihän sitä vakaumusta testata, ennen kuin sitä testataan.
Sanovat, että juoksuhaudoissa ei ole ateisteja. Sitten on melko kova vakaumus tyypillä, jos juoksuhaudassa vielä on sitä mieltä että vitut mä mitään...
:offtopic:
Mää olen pitkään aatellut, että muslimit ei ole kovin hartaita uskossaan, kun ne on kaikki aika kykenemättömiä alistumaan sen allahinsa tahtoon, aina saatananmoinen äbläwäblä päälle jos tapahtuu jotain, mikä ei miellytä.
Tosin ei ne siitä taida allahia syyttää, vaan länsimaita, mut anyway.

:anssi:

Se on kuule jo nähty niin monta kertaa, että se rukoileminen ei mitään auta, niin mikä minut kääntäisi yhtäkkiä uskovaiseksi? Jumala ei sua juoksuhaudassa auta, vaikka rukoilisit miten, joten noi on tollasia loukkaavia kommentteja ateisteja kohtaan.

Aika kuolla.. bah ja bah. Aika elää sanon minä! Mua pitää ehdottomasti elvyttää ja kituuttaa ihan maaliviivoille asti. On se elämä vaan niin hienoa. Kuolleena ehtii sitten kyllä olla.

Niin, aika elää on varmaan niin kauan kuin siltä itsestä tuntuu. En ainakaan itse yrittänyt viestittää, että "aika kuolla" on jokin ennaltamäärätty hetki, jolloin lusikka on pakko heittää nurkkaan vaikka vielä olisi syötävää. Kuuluu määräämisoikeuteen omasta ruumiistaan päättää omasta kuolemastaan, jos niin tahtoo.

Se on kuule jo nähty niin monta kertaa, että se rukoileminen ei mitään auta, niin mikä minut kääntäisi yhtäkkiä uskovaiseksi? Jumala ei sua juoksuhaudassa auta, vaikka rukoilisit miten, joten noi on tollasia loukkaavia kommentteja ateisteja kohtaan.

Pointti olikin, että moni ajattelee noin niin kauan kun kaikki on suunnilleen hyvin. "Todellinen" mielipide tulee sitten ilmi kun tulee niitä kriisejä. Enkä nyt tarkoita, etteikö sinulla olisi voinut olla niitä kriisejä ja ettetkö olisi/voisi vakaumustasi säilyttää, mutta useimmilla menee ajatusmaailma uusiksi siinä vaiheessa kun jotain käy. Minä en sellaista arvosta, mutta niin se valitettavasti tuppaa olemaan puolin ja toisin.

Niin, komppaan Ultimeciaa.
Siinä juoksuhautatilanteessa ihminen ei tod näk ajattele että no ei se varmaan auta, vaan kaikki mahdollinen apu joka suunnalta on erittäin tervetullutta.

Jehovantodistajat näin aika pitkälti tekevät, toisin kuin esimerkiksi suomen Luterilainen valtaväestö. Käydään rippikoulut ja muut ja sitten kumminkin eletään koko elinikä lähes jokaista raamatunsääntöä rikkoen esimerkkinä nyt vaikka haureus(esiaviolliset suhteet),uskottomuus ja varastaminen. Mä arvostan sitä, että tehdään suoraselkäisesti itse niinkuin muita neuvotaan ja periaatteiden mukaan eikä lipsumalla niistä silloin kun on heikko hetki tai esim. itselle taloudellinen hyöty.

Antaa ittensä kuolla jonkun fiktiokirjallisuuden takia, se on vähä eri asia ku esiaviollinen seksi. Pelkästään tyhmyyttä, imo.

jep, valitettavaa. Tai ehkä käyttäisin sanaa "vitun tyhmää".

Niin, komppaan Ultimeciaa.
Siinä juoksuhautatilanteessa ihminen ei tod näk ajattele että no ei se varmaan auta, vaan kaikki mahdollinen apu joka suunnalta on erittäin tervetullutta.

Niin no, tämä varmasti on totta joidenkin kohdalla. Mutta minun ateismini perustuu vähän muuhunkin, kuin tällaisiin fiktiivisiin ajatusleikkeihin. Uskovaiset taas on niin tyhmiä, etteivät he päästä irti jumalistaan, vaikka koko muu perhe kuolisi traagisesti, koska se nyt vaan oli sen herran tahto.

Vaikea pyytää missään tilanteessa apua henkimaailmalta, jos maailmankatsomus perustuu täysin eri asioihin, kuin vanhoihin itämaiden tarustoihin.

Isä menetti rakkaansa ja vaimonsa, lapset äitinsä ja kirkko varmaankin vakuuttelee, että kyllä nyt vaimolla on kaikki hyvin siellä oletetussa paratiisissa. Tämä on puhdas tragedia, josta ei saa hyvää millään logiikalla.

By the way...
Käsittääkseni Jehova-naiset (Yehova Bitches!) eivät pääse paratiisiin lainkaan, vain ja ainoastaan 144000 Jehova miestä (jotka Yah valitsee?) pääsee paratiisiin ja naiset johonkin omaan kivaan paikkaan, joka ei kuitenkaan ole se parasiitti.

Lievästi gay-henkistä sanon minä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom