On joskus ollut, ei ole enää. (Silloin yrittämisestä rangaistiin.)Itse asiassa, itsemurha taitaa todellakin olla rikos, ainakin Suomessa.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
On joskus ollut, ei ole enää. (Silloin yrittämisestä rangaistiin.)Itse asiassa, itsemurha taitaa todellakin olla rikos, ainakin Suomessa.
Öööh. Aika hyvä posti sulla.Öööh. Aika hyvä eka posti sulla.
Öööh. Aika hyvä posti sulla.
Jos lapset olisivat jostain syystä tarvinneet verensiirtoa, olisivatkohan tähän lahkoon kuuluvat vanhemmat yrittäneet kieltää sen taivaspaikkojen menettämisen perusteella? Vai olisivatko edes halunneet?
Jos hoidosta kieltäytymisen perusteena on mikä tahansa yliluonnollinen uskomus niin sanoisin, että aivan yhtä typerää.
Dragon sanoi:Ateisti kuolleessaan pelkää varmasti, en ihmettele yhtään ja noita uskosta luopumisia on tullut nähtyä. Tämä uutisen tapaus nyt on täysin erilainen, koska äiti kieltäytyi hoidosta ja kuoli paranormaalin uskomuksensa tähden ja jätti omat lapsensa isän kanssa.
Pointtini olikin, että tässä oli täysin normaalikaavan vastainen tapaus: periaate ei horjunut vaikka olisi ehkä ollut jonkun mielestä syytä.
Dragon sanoi:Isä menetti rakkaansa ja vaimonsa, lapset äitinsä ja kirkko varmaankin vakuuttelee, että kyllä nyt vaimolla on kaikki hyvin siellä oletetussa paratiisissa. Tämä on puhdas tragedia, josta ei saa hyvää millään logiikalla.
Jos nyt saivarrellaan, niin Kantilla voisi olla tähän sanottavaa. Jollain tasolla arvostan sitä, että ihminen seisoo arvomaailmansa takana silloinkin kun muut eivät sitä ymmärrä tai siitä voi joutua itse kärsimään, mutta se ei tarkoita että pitäisin tuota hoidosta kieltäytymistä minään suurena aatteen tekona. En siis ole kieltäytyjän kanssa samaa mieltä, mutta ymmärrän sen, että "todellisen" vakaumuksen mukaan eletään.
Varsinaisesti tästä tapauksesta: vaikea uskoa, että uskonnollisen yhteisön painostus olisi sama asia kuin mikään todellinen vakaumus tai periaate. Kyseessä tuskin on vahva yksilöllinen mielipide, kun kupissa painaa koko oman elinpiirin potentiaalinen katoaminen ympäriltä, mikäli "väärin" keinoin jäät henkiin. 22 on todella nuori kuitenkin, ja jos on ikänsä ollut sen paineen alla niin... no. Näin siinä käy sitten.
Mun käsittääkseni joo. Siis jos ovat näitä äärimmäisiä. Jotenkin muistelen, että jossain maassa tälläinen tapaus olisi ollut ja sitä sitten väännettiin, voiko huoltajan antaa tehdä tälläistä päätöstä.
Tuohan oli täysin raamatun jakeeseen pohjautuva päätös, jonka mukaan äiti päätti olla ottamatta verta vastaan. Ja tuntuu hyvin omituiselta, että 22v. tajuissaan oleva nainen, joka vielä piteli vastasyntyneitä lapsia sylissään hetki sitten saisi päähänsä: "Nyt on aika mennä."Mutta jos se ei ole yliluonnollinen uskomus? Jos on vaan sitä mieltä, että kun on aika mennä, on aika mennä?
Periaate ei horjunut. Mun pointti tässä keskustelussa onkin, että ovatko tämänkaltaiset periaatteet järkeviä, kun kuitenkin haastattelussa on tämmöinen teksti:Pointtini olikin, että tässä oli täysin normaalikaavan vastainen tapaus: periaate ei horjunut vaikka olisi ehkä ollut jonkun mielestä syytä.
Tässähän syytetään lääkäreitä, tiedettä ja teknologiaa, vaikka nainen kuoli pelkästään oman päätöksensä perusteella, kun ei useista pyynnöistä huolimatta ottanut hoitoa vastaan.Pariskunnan ystävät kertoivat Sunille tuoreen isän olevan täysin järkyttynyt. Heidän häissään joulukuussa 2005 bestmanina toiminut Peter Welsh, 24, totesi:
- Emme voi uskoa, että hän kuoli synnytyksen jälkeen nykyaikana ja kaiken käytettävissä olevan teknologian keskellä.
Olen samaa mieltä. Henkilökohtaisesti tämä tapaus lähinnä harmittaa ja myös häiritsee siksi, että kyseistä tapausta saatetaan käyttää hyvä esimerkkinä vahvasta uskosta muille uskontokunnan jäsenille, joka puolestaan voi tarkoittaa lisää kuolleita vakaumuksellisia vastasynnyttäjiä.Jollain tasolla arvostan sitä, että ihminen seisoo arvomaailmansa takana silloinkin kun muut eivät sitä ymmärrä tai siitä voi joutua itse kärsimään, mutta se ei tarkoita että pitäisin tuota hoidosta kieltäytymistä minään suurena aatteen tekona. En siis ole kieltäytyjän kanssa samaa mieltä, mutta ymmärrän sen, että "todellisen" vakaumuksen mukaan eletään.
Kysäistä kirkkoa ja seurakuntaahan en voi suoralla kädellä syyttää, kun en heidän toimintatapojaan tunne mutta suomessa Jehovien keskuudessa yhteisöllistä painostusta kyllä esiintyy.Varsinaisesti tästä tapauksesta: vaikea uskoa, että uskonnollisen yhteisön painostus olisi sama asia kuin mikään todellinen vakaumus tai periaate. Kyseessä tuskin on vahva yksilöllinen mielipide, kun kupissa painaa koko oman elinpiirin potentiaalinen katoaminen ympäriltä, mikäli "väärin" keinoin jäät henkiin. 22 on todella nuori kuitenkin, ja jos on ikänsä ollut sen paineen alla niin... no. Näin siinä käy sitten.
Vittu kun pysyisivät vielä pois oven takana pimpottelemasta, yks hailee jos ei veri kelpaa, fiksummat ihmiset tarvitsevat sitä kuitenkin. :jahas:
Tuohan oli täysin raamatun jakeeseen pohjautuva päätös, jonka mukaan äiti päätti olla ottamatta verta vastaan. Ja tuntuu hyvin omituiselta, että 22v. tajuissaan oleva nainen, joka vielä piteli vastasyntyneitä lapsia sylissään hetki sitten saisi päähänsä: "Nyt on aika mennä."
Lähinnä tarkoitin tuossa kysyä, että kuinka moni nostaa tästä haloon tuon uskontoaspektin perusteella ja kuinka monelta liikenisi ymmärrystä, jos päätös perustuisi johonkin muuhun ideologiaan tai tuntemattomampaan uskontoon.
Sellaisen kysymyksen heittäisin ilmoille, että tarvitseeko teistä ylipäätään maailmassa olla uskonnonvapautta?
Tarvitsee, koska jos sitä ei ole, on joku taho aina sitten "oikeassa" ja vaikuttaa aika pahasti muiden elämään.
No ei semmoista ideologiaa terveen ihmisen päässä olisi.
"Penkkasin tänään 200 kiloa, on aika lähteä"
Kyllä minusta on kunnioitettavampaa sanoa "olen saavuttanut ja tehnyt kaiken minkä haluan, on aika kuolla" kuin "kidun täällä onnettomana, vaikka letkuissa, koska en uskalla kuolla". Sulle oma ideologiasi, mulle omani.