Jauhelihojen erot - keskustelua jauhelihasta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja marvolo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tulipa maistettua nauta-lammas-jauhelihaa. 15-20% rasvaa. Ei kovin hyvää, yllätyin. Pitää palata pelkkään nautaan.

Aiemmin naudan paistijauhelihaa, sitten naudan jauhelihaa luomuna, nyt pihvinaudan jauhelihaa (vapaana kasvanut). Hintaerojahan noilla nyt loppupeleissä hirveesti oo, mutta tulee syötyä paremmalla omalla tunnolla. Ja hyvää on! Tosin vaan yhtenä päivänä viikossa, loppuina sitte pääosin kanaa, sillon tällön kalaa.

Lihatiskin jauheliha

Miten voin määrittää lihatiskin jauhelihan kalori / makrojakauman? Lihatiskin jauhelihahan on aivan eriluokan tavaraa kuin perus atrian parempi naudan jauheliha 10%, sillä neste/rasvaa kertyy esim. mureketta tehdessä pirusti vähemmän kun pakettijauhelihasta.

Paljonko mahtaa tuossa lihatiskin jauhelihassa olla kaloreita?

Miten voin määrittää lihatiskin jauhelihan kalori / makrojakauman? Lihatiskin jauhelihahan on aivan eriluokan tavaraa kuin perus atrian parempi naudan jauheliha 10%, sillä neste/rasvaa kertyy esim. mureketta tehdessä pirusti vähemmän kun pakettijauhelihasta.

Kysy tiskiltä, kyllä he sieltä neuvovat ja heilläkin lienee useampaa laatua. Vähärasvainen varmaan vaihtelee sen alle 5% ja 10% välillä.

Rasvan määrähän ilmotetaan ja mitä lihaa se on, joitain nesteiden määriä tuskin kannattaa miettiä. Eipä kenenkään dietti siihen varmasti kaadu.

Vähemmän nestettä -> Enemmän prodea suhteessa jauhelihan painoon -> Pienemmällä annoksella saa saman määrän prodea mitä pakatusta versiosta.

Kyllä mua opiskelijana kiinnostaa hinta, eli jos on mahdollista syödä pienempi annos tuota lihatiskin, niin varmasti syön. Tosin eiköhän se lidlin naudan 10% kuitenkin halvinta. :)

Kaupassa näytti olevan jauhelihaa melko mehevällä 28% rasvapitoisuudella. Mitä lie eläintä, ehkä sikaa. Jätin hyllyyn kuitennii tällä kertaa.

Tänää ois ollu hirven paistijauhelihaa 30e/kg, jäi ottamatta :D

Tänäänkin on pakastimessa 4 kassillista hirvenjauhelihaa. Ihan jees maku, mutta vähän kuivahkoa muuten.
Vieläkö sais itteä niskasta kiinni ja aloittaisi salihommat ja oikeanlaisen ruokavalion.

Jotenki tuntuu että tohon jauhelihaan ei saa muulla makua kun näillä habaneero soosseilla.. Aina samaa purukumia oon itte siirtyny lähitilan tarjontaan naudassa ja possussa. Paistinjauheliha oli muistaakseni 8ekilo rasva prossasta en tiiä mitä on mutta maku on ainakin edes lähelle hyvää. Ruoka nyt mulla koostuu kyllä kuivasta lihasta riisi/makaroni/peruna mikä nyt maistuu silloisena aikana ja siihen nopee kermakastike... Joka maistuu muuten kans aika hirveelle.. Täytyy lähtee ettii topiccii hyvään kastikkeeseen:)

Voi pärse ku vois vaan hyvillä mielin vedellä 23% sika-nautaa on niin törkeästi halvempaa ku 10% naudanjauheliha.

Hyi helvetti, sianliha haiseekin ihan karseelta, ikinä en sitä syö. Kerran tilasin pitsaan jauhelihaa ja hajusta tajusin sen olevan sianlihaa, piti nyppiä jokainen paska pois ja jättää kebabit pelkästään.

Jotenki tuntuu että tohon jauhelihaan ei saa muulla makua kun näillä habaneero soosseilla.. Aina samaa purukumia oon itte siirtyny lähitilan tarjontaan naudassa ja possussa. Paistinjauheliha oli muistaakseni 8ekilo rasva prossasta en tiiä mitä on mutta maku on ainakin edes lähelle hyvää. Ruoka nyt mulla koostuu kyllä kuivasta lihasta riisi/makaroni/peruna mikä nyt maistuu silloisena aikana ja siihen nopee kermakastike... Joka maistuu muuten kans aika hirveelle.. Täytyy lähtee ettii topiccii hyvään kastikkeeseen:)

Sieniä pekonia ja sipulia paistelee vähän ja kaataa sit kermat sekaan. Jotain juustoakin voi harkita joukkoon.

Voi pärse ku vois vaan hyvillä mielin vedellä 23% sika-nautaa on niin törkeästi halvempaa ku 10% naudanjauheliha.
Itse ainakin vedän :D Eikö siitäkin saa vähä rasvoja pois kun paistovaiheessa lusikoi sitä lihaneste-rasva seosta sieltä lavuaariin?

Huvittaa kun jotkut sanoo, että ihan sama syökö esim. 17% vai 10% jauhelihaa jos tosta rasvasemmasta vaan kaataa rasvat pois. Ei ole, toi rasvasempi jauhetaan paskempilaatusesta shitistä, sama ku sanos että sama asia syödä sisäfilettä ku jotai sian paskaa josta kaataa rasvat veke.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom