Jari "Boogie" Mustonen rengastettu!

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No nytpä on käyty manalan reissukin. On se kyllä saakeli ihan uskomaton paikka. :eek: Mentiin sinne niin boogie alko kertomaan että "tuosta niitä ruumiita laskettiin alas" ja osotteli semmosta luiskaa. Tuli heti mieleen joku keskitysleirin kaasukammio minkä lattiat oli tehty kalteviks ja kun kaasu tappo juutalaiset niin ne pyörähteli kammion keskellä olevaan uraan josta ne oli helppo siivota pois. Noh siinä sitten mietiskelin että minkähänlainen paikka tämä mahtaa olla. Ekana kun ovesta astuin sisään niin tuli semmonen olo että "mitä helvettiä?!.. tämäkö se nyt muka on". Siinä sitä meni vähän aikaa ihmetellessä että miten näin kovan luokan mies on tämmösessä treenannut. Paikka oli niin perhanan pieni että hädin tuskin tuommonen boogien kokonen järkäle edes mahtu siinä pyörähtämään ja sitten ne laitteet.... :eek: ...siellä sitä kyllä ei ollu mitään 2000 luvun vemputtimia. Kyllä miehellä on asennetta vaikka muille jakaa kun on tuommosessa paikassa treenannu. :rock: Voin kyllä sanoo että oli ehdottomasti näkemisen arvonen paikka. Ei sitä vois millään uskoo että miten helkatissa tuolla salilla on tuommonen järkäle kasvanu. Tämä myös hyvänä kannustajana huonolla salilla tai kotona treenaaville. Turha marista että on salin vika jos ei kehity... se on asenne mistä koko homma on kiinni! Hämmästyttävin vielä oli se kuva missä boogie oli 17 vuotiaana ja sitten kun vielä mies kerto missä olosuhteissa sillon treenasi. Taitaa olla niin että ei pakkikseltakaan löydy samassa kondiksessa olevaa 17 vuotiasta tällä hetkellä.

Millonkas lähetään boogie niitä kuvia ottamaan sieltä? Ne kun kertoo enemmän kuin tuhat sanaa. Vai haluaako niitä kuvia edes kukaan? ;)

Joo ei kukaan usko ennen kuin näkee missä Boogie on räpeltänyt.:nolo:
Kyllä kuvia voi tulla ottamaan, kohta sen oven pistän ikuisiksi ajoiksi kiini.

boogi, olisko tuota kuvaa susta 17 vuotiaana mahdollista laittaa näytille?? myös tuosta manalasta olis kiva nähdä kuvia :)

Mua kiinnostas myös tosi paljon boogien bodyuran alkukuvat. :)

Niin me vähän sovittiin että ottasin siitä kuvastakin kuvan ja laitetaan sitten näkyviin ne kaikki manala kuvat tänne. Ilmeisestikkin ihan omaan threadiinsa?

Antiloop sanoi:
onnea vaan,mut ei kai bodihommat vaarannu ku oot kihloihin menny!jollekki on niinkin käyny....
No ei kai toi Boogie ihan noviisi enää oo näissäkään hommissa... ;) :D Joten tuskinpa vaarantuu!

Boogie sanoi:
Joo ei kukaan usko ennen kuin näkee missä Boogie on räpeltänyt.:nolo:
Kyllä kuvia voi tulla ottamaan, kohta sen oven pistän ikuisiksi ajoiksi kiini.
Nooooooooo!!!!!
May Manala rest in peace..:itku:
Tosin siitä kirjastakin sai hyvän käsityksen Manalasta ja missä Boogie treenaili pienempänä. Tämmöinen kysymys kumminkin heräsi tuosta kirjasta. Miten ihmeessä jaksoitte pitkän työpäivän jälkeen treenata? Siis ei se enään ole ongelma, mutta tuolloin työ oli työtä, eikä mitään istumista. Mistä löysitte sitä energiaa ja motivaatiota lähteä treenailemaan? Tosin te kyllä olette päättäväinen ihminen, niin kuin bodarin kuuluukin olla.

NGV sanoi:
Siis ei se enään ole ongelma, mutta tuolloin työ oli työtä, eikä mitään istumista.

No aijaa. :jahas: Haluatko tulla tutustumaan työhön missä ei istuta? Ottaa päähän jonki verta kun ei millään jaksas treenata töiden lisäks mut pakkohan se on. :whip:

NGV sanoi:
---mutta tuolloin työ oli työtä, eikä mitään istumista.
No ei kai nyt Boogin nuoruudessa enää ihan peltoja raivattu... Korjatkaa jos olen väärässä. :D Ja jos jollakin on se käsitys, että kaikki ihmiset tekee 8h päivässä kevyttä toimistotyötä tai vst, niin kyllä pahasti mettään mennään. Niin sitä vaan, että on niitä "oikeita töitä" vieläkin olemassa.

MerZi sanoi:
No ei kai nyt Boogin nuoruudessa enää ihan peltoja raivattu... Korjatkaa jos olen väärässä. :D Ja jos jollakin on se käsitys, että kaikki ihmiset tekee 8h päivässä kevyttä toimistotyötä tai vst, niin kyllä pahasti mettään mennään. Niin sitä vaan, että on niitä "oikeita töitä" vieläkin olemassa.

Kyl maar mun nuoruudessa oli talvella metsätöitä ja kesällä tehtiin uutta peltoa! Oli heinätyöt, viljan puinti, perunan nosto, Aiv-rehun korjuu 3kertaa kesässä... Lehmiä poijitettiin yöllä klo 02.00 (ja on muuten raskasta touhua vetää juuttunutta vasikkaa emästään!) -aamulla piti nousta taas töihin klo 06.00.

Kyhäsin vanhaan asuinrakennukseemme punttisalini (penkki ja parit käsipainot).Talvella oli sika kylmä treenata kun lämmitystä ei ollut.
Tällöin kannoin välineet päivällä navetankäytävälle lämpiämään ja töitten jälkeen sitten illalla nostelin lehmänpaskan ja -kusen hajussa punttejani.:rolleyes:

Kesä oli niin työntäyteistä aikaa, että yöllä klo 23.00 pääsin vasta vääntämään sementtipainojani. Selkävikani johtuukin noista ankeista ajoista jolloin tehtiin leivän eteen kädet ruvella ja univelassa. :whip:

Välillä "Bodyjengi" irvistelee mun tekemisille, että no se on Boogie, ei sitä kannata kuunnella, se on niin outo landepaska. Kostokseni olen sitten näyttänyt että kyllä me maalaisetkin osataan bodata, vaikkei ollutkaan kromia, kokolattiamattoa ja muovikukkia nurkissa.:curs:

Siinä ne on kyllä oikeassa ollut että olen outo oman tieni kulkija... parasta on että itse tiedän mikä olen ja mitä teen.
Ja nykyään välttelen töiden tekemistä aina kun vain voin (dääm, eihän noin voi sanoa;anoppihan lukee välillä Pakkotoistoa!)....eiku siis arvostan elämän helppoutta! :D

Boogie sanoi:
Kyl maar mun nuoruudessa oli talvella metsätöitä ja kesällä tehtiin uutta peltoa! Oli heinätyöt, viljan puinti, perunan nosto, Aiv-rehun korjuu 3kertaa kesässä... Lehmiä poijitettiin yöllä klo 02.00 (ja on muuten raskasta touhua vetää juuttunutta vasikkaa emästään!) -aamulla piti nousta taas töihin klo 06.00.

Kyhäsin vanhaan asuinrakennukseemme punttisalini (penkki ja parit käsipainot).Talvella oli sika kylmä treenata kun lämmitystä ei ollut.
Tällöin kannoin välineet päivällä navetankäytävälle lämpiämään ja töitten jälkeen sitten illalla nostelin lehmänpaskan ja -kusen hajussa punttejani.:rolleyes:

Kesä oli niin työntäyteistä aikaa, että yöllä klo 23.00 pääsin vasta vääntämään sementtipainojani. Selkävikani johtuukin noista ankeista ajoista jolloin tehtiin leivän eteen kädet ruvella ja univelassa. :whip:

Välillä "Bodyjengi" irvistelee mun tekemisille, että no se on Boogie, ei sitä kannata kuunnella, se on niin outo landepaska. Kostokseni olen sitten näyttänyt että kyllä me maalaisetkin osataan bodata, vaikkei ollutkaan kromia, kokolattiamattoa ja muovikukkia nurkissa.:curs:

Siinä ne on kyllä oikeassa ollut että olen outo oman tieni kulkija... parasta on että itse tiedän mikä olen ja mitä teen.
Ja nykyään välttelen töiden tekemistä aina kun vain voin (dääm, eihän noin voi sanoa;anoppihan lukee välillä Pakkotoistoa!)....eiku siis arvostan elämän helppoutta! :D

No voi sanoa ettet ainakaan juuriasi häpeä. Se on kunnon miehen merkki:rock:.

Glamour on aika helvetin kaukana kyllä metsä ja maataloustöistä, itse lähinnä sivusta seurannut ja pari kertaa viettänyt metsän siimeksessä halkoja tehden. Kovaa hommaa työkseen tehrä.

Boogie sanoi:
Manalaa on käyny ihmettelemässä mm. A-Studio, Kuopio-TV, Savon Sanomat, Jyrki Savolainen, Tony Halme...Moni on lähtenyt hyvin kalpeana ja hiljaisena sieltä...:lol2:

Olisittepa nähneet ZweCCO:n ilmeen :eek: kun käytiin kattomassa mun punttisalini..:lol2: Minua naurattaa vieläkin....:lol2:

Boogie sanoi:
Olisittepa nähneet ZweCCO:n ilmeen :eek: kun käytiin kattomassa mun punttisalini..:lol2: Minua naurattaa vieläkin....:lol2:

:nolo: No olin kyllä ihan ihmeissäni. Odotin että paikka olis ollu huomattavasti isompi ja monipuolisemmat laitteetkin. Huomenna tai ylihuomenna viimeistään tulee se kamera niin päästään harjottelemaan sen käyttämistä. Sitten vaan kuvia ottamaan manalasta. ;)

Pohjoisvirta sanoi:
No voi sanoa ettet ainakaan juuriasi häpeä. Se on kunnon miehen merkki:rock:.
Glamour on aika helvetin kaukana kyllä metsä ja maataloustöistä, itse lähinnä sivusta seurannut ja pari kertaa viettänyt metsän siimeksessä halkoja tehden. Kovaa hommaa työkseen tehrä.

Minä olen sika ylpeä että olen saanut kasvaa maalaisympäristössä.
Pässien , sikojen ja kantturoitten seassa häh häh...:D

Boogie sanoi:
:D Ei tarkoitukseni ollutkaan millään tavalla vähätellä. Voinpa jopa väittää itsekin tuntevani nuo työt (toki enemmänkin sivusta seuranneena, kuin itse tehneenä) sillä maalaistyttö olen, savolainenkin vielä, enkä myöskään häpeä juuriani.

Kovaa työtähän se on ollut, mutta on siinä oma nostalgiansa. Voi niitä aikoja, kun keväällä lähdettiin lehmipaimeneen, tai heinäkuun helteellä seivästettiin heinää.. No joo, pikkutyttöhän sitä silloin olin, tosin niinhän olen vieläkin...
Mutta kyllä perunaa tehdään ja nostetaan vieläkin! Tosin en voi kyllä väittää mitenkään pitäväni siitä hommasta.

Ohhoh, tulipas verestettyä muistoja, pahoittelut siitä että sen täällä tällä tavoin teen... Kyllä sitä vain "uusiocityttö" välillä miettii, vieläkö sitä jostain löytäisi semmosen "perinteisen, mutta modernin" maalaispojan, vois sitten ruveta täyspäeväseks muatilan emännäks! Mutta toisaalta, aika hyvä se on näinkin... :)
:D :D :D

MerZi sanoi:
Ohhoh, tulipas verestettyä muistoja, pahoittelut siitä että sen täällä tällä tavoin teen... Kyllä sitä vain "uusiocityttö" välillä miettii, vieläkö sitä jostain löytäisi semmosen "perinteisen, mutta modernin" maalaispojan, vois sitten ruveta täyspäeväseks muatilan emännäks! Mutta toisaalta, aika hyvä se on näinkin... :)
:D :D :D

Vai "Modernin maalaispojan" haluaisit löytää :lol2:
Ei ne jyväjemmarit ole muuttunut paljookaan entisistä ajoista.
Melko samanlaisia kakkahousuja ne on nyt niin kuin 100 vuotta sitten.

Maitotili lähdetään juomaan paikalliseen juottolaan kerran kuukaudessa ja loppuyö nukutaan sitten Vallesmannin pahnoilla kun ollaan tyhjennetty koko ravintola tappelemalla ja hajoittamalla.
Jutut on suunilleen alueella mm. tratkorin lanan leveydessä ja satoi niin perkeleesti eilen vettä, että viljat meinas mennä lakoon:lol2:
Morsianta ei pussata kuin lauantaisaunan jälkeen peiton alla pimeessä, että siinä sitä maalaisromantiikkaa ois kerrakseen MerZi:lle :D

Tosin, kyllä täällä kaupungillakin näkee vaikka minkälaista pitkätukka-hiippailijaa ja luonnonsuojelijaa tms... että ei jyväjemmari oo loppupelissä yhtään huono valinta! Kovvoo hommoo se muatalon pito!

Mutta hei, MTV3 etsii uudessa ohjelmassaan Maajusseille Emäntiä, ei kuin anomus sisään... :D

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom