mölliskö sanoi:Aika paha... :D
Elämä on.... heh heh..:lol2:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
mölliskö sanoi:Aika paha... :D
No ei kai toi Boogie ihan noviisi enää oo näissäkään hommissa... ;) :D Joten tuskinpa vaarantuu!Antiloop sanoi:onnea vaan,mut ei kai bodihommat vaarannu ku oot kihloihin menny!jollekki on niinkin käyny....
Nooooooooo!!!!!Boogie sanoi:Joo ei kukaan usko ennen kuin näkee missä Boogie on räpeltänyt.
Kyllä kuvia voi tulla ottamaan, kohta sen oven pistän ikuisiksi ajoiksi kiini.
NGV sanoi:Siis ei se enään ole ongelma, mutta tuolloin työ oli työtä, eikä mitään istumista.
No ei kai nyt Boogin nuoruudessa enää ihan peltoja raivattu... Korjatkaa jos olen väärässä. :D Ja jos jollakin on se käsitys, että kaikki ihmiset tekee 8h päivässä kevyttä toimistotyötä tai vst, niin kyllä pahasti mettään mennään. Niin sitä vaan, että on niitä "oikeita töitä" vieläkin olemassa.NGV sanoi:---mutta tuolloin työ oli työtä, eikä mitään istumista.
MerZi sanoi:No ei kai nyt Boogin nuoruudessa enää ihan peltoja raivattu... Korjatkaa jos olen väärässä. :D Ja jos jollakin on se käsitys, että kaikki ihmiset tekee 8h päivässä kevyttä toimistotyötä tai vst, niin kyllä pahasti mettään mennään. Niin sitä vaan, että on niitä "oikeita töitä" vieläkin olemassa.
Boogie sanoi:Kyl maar mun nuoruudessa oli talvella metsätöitä ja kesällä tehtiin uutta peltoa! Oli heinätyöt, viljan puinti, perunan nosto, Aiv-rehun korjuu 3kertaa kesässä... Lehmiä poijitettiin yöllä klo 02.00 (ja on muuten raskasta touhua vetää juuttunutta vasikkaa emästään!) -aamulla piti nousta taas töihin klo 06.00.
Kyhäsin vanhaan asuinrakennukseemme punttisalini (penkki ja parit käsipainot).Talvella oli sika kylmä treenata kun lämmitystä ei ollut.
Tällöin kannoin välineet päivällä navetankäytävälle lämpiämään ja töitten jälkeen sitten illalla nostelin lehmänpaskan ja -kusen hajussa punttejani.
Kesä oli niin työntäyteistä aikaa, että yöllä klo 23.00 pääsin vasta vääntämään sementtipainojani. Selkävikani johtuukin noista ankeista ajoista jolloin tehtiin leivän eteen kädet ruvella ja univelassa. :whip:
Välillä "Bodyjengi" irvistelee mun tekemisille, että no se on Boogie, ei sitä kannata kuunnella, se on niin outo landepaska. Kostokseni olen sitten näyttänyt että kyllä me maalaisetkin osataan bodata, vaikkei ollutkaan kromia, kokolattiamattoa ja muovikukkia nurkissa.:curs:
Siinä ne on kyllä oikeassa ollut että olen outo oman tieni kulkija... parasta on että itse tiedän mikä olen ja mitä teen.
Ja nykyään välttelen töiden tekemistä aina kun vain voin (dääm, eihän noin voi sanoa;anoppihan lukee välillä Pakkotoistoa!)....eiku siis arvostan elämän helppoutta! :D
Boogie sanoi:Manalaa on käyny ihmettelemässä mm. A-Studio, Kuopio-TV, Savon Sanomat, Jyrki Savolainen, Tony Halme...Moni on lähtenyt hyvin kalpeana ja hiljaisena sieltä...:lol2:
Boogie sanoi:Olisittepa nähneet ZweCCO:n ilmeen kun käytiin kattomassa mun punttisalini..:lol2: Minua naurattaa vieläkin....:lol2:
Pohjoisvirta sanoi:No voi sanoa ettet ainakaan juuriasi häpeä. Se on kunnon miehen merkki.
Glamour on aika helvetin kaukana kyllä metsä ja maataloustöistä, itse lähinnä sivusta seurannut ja pari kertaa viettänyt metsän siimeksessä halkoja tehden. Kovaa hommaa työkseen tehrä.
:D Ei tarkoitukseni ollutkaan millään tavalla vähätellä. Voinpa jopa väittää itsekin tuntevani nuo työt (toki enemmänkin sivusta seuranneena, kuin itse tehneenä) sillä maalaistyttö olen, savolainenkin vielä, enkä myöskään häpeä juuriani.Boogie sanoi:Kyl maar mun nuoruudessa oli talvella metsätöitä ja kesällä tehtiin uutta peltoa! Oli heinätyöt, viljan puinti, perunan nosto, Aiv-rehun korjuu 3kertaa kesässä... Lehmiä poijitettiin yöllä klo 02.00 (ja on muuten raskasta touhua vetää juuttunutta vasikkaa emästään!) -aamulla piti nousta taas töihin klo 06.00.
MerZi sanoi:Ohhoh, tulipas verestettyä muistoja, pahoittelut siitä että sen täällä tällä tavoin teen... Kyllä sitä vain "uusiocityttö" välillä miettii, vieläkö sitä jostain löytäisi semmosen "perinteisen, mutta modernin" maalaispojan, vois sitten ruveta täyspäeväseks muatilan emännäks! Mutta toisaalta, aika hyvä se on näinkin...
:D :D :D