Jalkaprässi ja kyykkääminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pomppu
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mulla on polvessa sellainen "sairaus", jolla ei Suomessa edes ole nimeä (mikäli nyt oikein ymmärsin lääkärin suusta) ja on kuulemma harvinainen. Ongelmanani on että haluisin saada peppuun lisää lihasta ja kiinteyttä, mutta polveni ei todellakaan kestä kyykkäystä, ja jos oikein oon tajunnut niin se olis kaikista paras liike pakaroille? Jalkaprässi onnistuu isoillakin painoilla, siitä ei tuu ollenkaan polvet kipeiksi joten aattelin voisko sillä korvata kyykkäämisen? Mitkä muut liikkeet rasittais polvea mahd vähän mutta ottais peppuun kunnolla? :)

Ihan ammatillisesta mielenkiinnosta kysyn, että mikä sellainen polvivaiva on, että estää kyykkäämisen, mutta kestää jalkaprässin??

Maastaveto, suorin jaloin maastaveto ja erilaiset askel-kyykyt ovat parasta A-ryhmää pakalihasten kannalta.

sitä mäkin ihmettelen että miksi polvi kestää prässin... ehkä mun kyykkäystekniikassa voi olla jotain mitä teen väärin :/

mutta kertokaa miten tehokas toi jalkaprässi on pakaroille?

Et voi korvata, mutta kun tarkoitus on hankki lihasta niin prässilläkin se onnistuu. Kun tarkoitus saada menemään enemmän pakaroille niin vissiin hieman leveämpi jalka-asento olisi parempi prässissäkin. Askelkyykky olis varmaan kanssa aika hyvä liike, jos se polvi vaan kestää.

Mulla ois sellastakin kysyttävää että voiko prässejä olla erilaisia? Kun sillä salilla missä käyn, prässi on sellanen että siinä istutaan normi istuma-asennossa eikä maata, ja jalkoja lykitään vähän niinkuin eteenpäin eikä ylöspäin.

Onhan sitä vaakaprässiä olemassa.
EDIT: Monen salin vaakaprässissä vaan tahtoo loppuu ne painot kesken aika hätäseen.

mikä sen sun vaivan nimi siis on? prässiä tehdessä lantiokulma vaan pieneks, eli jalat suht ylös ja hieman leveelle sinne levylle ja lasket kunnolla alas ns. polvet korviin. kuten tikka sano, on muutakin kyllä jolla kyykyn voi ihan hyvin korvata.

Kyykyssä ois kyllä hyvä kattoa onko tekniikka kunnossa. Jos ei kunnollisellakaan tekniikalla onnistu ni sitte on eri asia. Jalkaprässiä jalat korkeella ja leveellä siinä levyssä tai smith-kyykkyä jalat aika edessä ja leveellä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
aika yleinen lähinnä nuorten miesten vaiva palloiluissa jne. kipee, muttei vaarallinen. ei muuta ku treeniä niillä liikkeillä täs vaihees, mitkä ei satu.

En nyt viitsi lähteä tekemään omaa ketjua niin kysyn tässä: Onko normaaalia, että polvessa tuntuu "rutinaa" mitään muuta sanaa en keksi sille, kun koukistaa jalkaa?

Vastuuvapautus: En ole ortopedi, suhtaudu seuraavaan varauksella.

Itellä ollu sama vaiva ihan pikkupojasta asti. Sain intistäkin aikoinaan vapautuksen ton takia. Kipeyty esim. töihin pyöräilystä yks kesä semmoseen kondikseen, etten pystyny edes kävelemään. Kyykkään nykysin kuitenkin ihan ongelmitta. Jalat vaan tarpeeks leveelle ja polvet osottaa vähän sivuille niin ei satu juurikaan. Isoilla painoilla lyhyitä sarjoja, koska se on se ite liike joka siihen polveen käy, painojen määrä ei niin paljoa vaikuta. Se että toiston aikana vähän tuntuu ei oo vaarallista. Yleisesti ottaen sitä polvea ei tartte varoa, vaan treenata kivun sallimissa rajoissa.

Rutinan myös kuulee joskus kiva kuunnella sitä välillä:D Kyykätessä polvin tulee viiltävä kipu niin olen alkanut tekemään prässiä ihme kyllä lämmittelypainoilla kipu tuntuu, mutta isoimmilla painoilla ei (präsissä)

No perkele jos muutkin niin sit määkin. Mulla on vasemman nilkan kanssa ollut n. 5 vuotta jo vähän vaikeeta kun vähän väliä menee nurin. Viime kesänä kyykkäily suju hyvin mutta sitten sano pahemman kerran nilkka runts mettälenkillä. Sen jälkeen en ookkaan sit enää löytäny kyykkyyn tavallaan vakautta tai löytänyt tapaa tehdä sitä kivuttomasti. Polvet on myös aina napsunu esim kyykkyyn mentäessä. Miten siis kuntouttaisin nilkan sekä polven vakauttajalihakset jotta pystyisin taas pitkästä aikaa vapailla painoilla etureiskat treenaamaan?

jos nilkka menee tosi helpolla, voi siel olla nivelsiteiden välissä semmosia koloja jo, että pitäs leikata ja kiristellä jne. jos polvet rahisee, rutisee jne, muttei oo kipeet sillon, ei yleensä viel oo paha juttu. hyvin monella voimailijalla lumpion takaosan rustopinta kuluu ja jos se vaurio menee kipuasteelle, homma on yleensä sit siinä.

Nilkka menny 5 tai 6 kertaa, leikkauksiin en halua ennenkuin alkaa vaivata normaalia elämää. Polvi siis kipuilevat usein raskaissa kyykyissä sekä jalkaprässissä. Olisiko aika siis jättää nämä sivuun ja yrittää epätoivoisesti vielä askelkyykyillä yms. sopivilla liikkeillä kasvattaa jalkoja?

Nilkka menny 5 tai 6 kertaa, leikkauksiin en halua ennenkuin alkaa vaivata normaalia elämää. Polvi siis kipuilevat usein raskaissa kyykyissä sekä jalkaprässissä. Olisiko aika siis jättää nämä sivuun ja yrittää epätoivoisesti vielä askelkyykyillä yms. sopivilla liikkeillä kasvattaa jalkoja?

Kyllä mun mielestä leikkaukseen kannattaa mennä, jos sen vuoksi ei voi treenata, mut se tietty riippuu ihan siitä kuinka tosissaan treenaa. Mut kyllä askelkyykyt yms. on ihan hyviä jalkaliikkeitä.

Kyllä mun mielestä leikkaukseen kannattaa mennä, jos sen vuoksi ei voi treenata, mut se tietty riippuu ihan siitä kuinka tosissaan treenaa. Mut kyllä askelkyykyt yms. on ihan hyviä jalkaliikkeitä.

En ole kyykkäillyt varmaan kuuteen vuoteen oikean olkapään kiertäjäkalvosin vamman takia, en saa oikeaa kättä taipumaan niskan takana olevaan tankoon asti. Nyt olen helvetin tyytyväinen kun sain kyykyn takaisin liikevalikoimaan.
Huomasin että pystyn kyykkäämään ilman käsiä (kädet lanteilla) smith-laitteessa koska ohjaustangot vakauttavat liikerataa. Kun nostan tankoa hiukan selällä smithin koukut kääntyvät itsestään vapaa asentoon ja mahdollistavat kyykkäämisen ilman apuja.

Vedin pari kymppiä 150 kilolla selvästi alle 90 asteeseen ja tuntuma, vakaus ja liikerata oli vakaa ja kyykky moitteeton. Ei edes pahemmin painanut. Nyt odottelen uutta jalkapäivää innolla ja tarkoitus on aloittaa 5 x 15 toiston kyykkysarjat heti hack kyykyn jälkeen. Aion lisätä 5kg joka treeni kerralla ja katsoa kuinka ylös päästään näin ilman käsiä :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom