Isoista romuista haaveilu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jfx
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
[venom];3709082 sanoi:
Kyllähän se on totta, että pakkiksella tuntuu aina kaikilla nousevan 50% enemmän, mitä salilla näkee keskivertoihmisen nostavan. Mutta mielestäni kyseenalaistit, että tuo 200 olisi edes mahdollista nostaa. Missään en sanonut, että se oli helppoa tai mitenkään keskivertosuoritus.
No ilmeisesti sitten käsitin väärin, koska nimenomaan noilla pohjilla ton määrän nostaminen on aika uskomaton homma, jos ei olisi niin tuskin pakkotoiston video threadissa olisi ollenkaan alle 200 markan vetoja.

Uskon kyllä siihen että kovalla harjottelulla päästään helpostikkin sellaisiin tuloksiin mitä kaikki eivät nostele mutta nyt kun kyse oli periaatteessa ilman harjottelua tapahtuneesta nostosta.

No ilmeisesti sitten käsitin väärin, koska nimenomaan noilla pohjilla ton määrän nostaminen on aika uskomaton homma, jos ei olisi niin tuskin pakkotoiston video threadissa olisi ollenkaan alle 200 markan vetoja.

Uskon kyllä siihen että kovalla harjottelulla päästään helpostikkin sellaisiin tuloksiin mitä kaikki eivät nostele mutta nyt kun kyse oli periaatteessa ilman harjottelua tapahtuneesta nostosta.

No tuohon aikaan tein päälajissani - mikä ei liity punttiin mitenkään, mutta suhteelliseen voimaan kylläkin - kovemman tuloksen mitä tuon on, ja siinäkin olin tuolloin vasta aloittanut. Sen voin todistaakin vaikka privassa, jos se tulos nyt mitään kertoo. Muuten ei viitsi tätä ketjua sekottaa enempää offtopicilla.

Varmasti kunnon treenillä ja oikealla asenteella mahdollista. Tuolla asenteella et ikinä nosta noita.

14 vuoden treenikokemuksella tiedän kyllä asiasta jotain ;)

On toki mahdollista nostaa penkiltä 150kg oman painoni ollessa 120kg tjs mutta se ei kiinnosta koska haluan pysyä hoikkana. Voimaominaisuuksia ei geneettisesti ole. Huom, penkki ekalla kerralla 25kg x3...

Maastavedossa voisin ehkä jollain tapaa teoriassa nostaa 200, mutta tuskin 250kg, mutta historia on opettanut että kroppani ei kestä maastavedon jatkuvaa treenausta. Asenteesta tämä ei ole kiinni, sitä on aina ollut.

Joo ja tosiaan aika harvinaisia on ne ekalla kerralla 200+ maasta vetävät. Kyllähän niitäkin löytyy mutta yleisimmin tulokset pyörii 60kg - 120kg välissä.

^ kyllä 14 vuotta on tarvinnut treenata kyllä aivan päin p.... jos ei 200 mavessa saa, aivan varmasti tuo penkkikin olisi mahdollista saavuttaa oikeallaisella treenillä. Mutta jos päättää että ei ole muka geneettisiä voimaominaisuuksia (=antaa luvan olla kehittymättä) niin ei varmasti mitään koskaan saavuta.

^ kyllä 14 vuotta on tarvinnut treenata kyllä aivan päin p.... jos ei 200 mavessa saa, aivan varmasti tuo penkkikin olisi mahdollista saavuttaa oikeallaisella treenillä. Mutta jos päättää että ei ole muka geneettisiä voimaominaisuuksia (=antaa luvan olla kehittymättä) niin ei varmasti mitään koskaan saavuta.

Aina löytyy joku joku "tietää" sun asiat paremmin kuin sä itse. Mave ei edes kuulunut ohjelmaan ensimmäiseen 10 vuoteen ja selän ongelmien takia sitä ei ole pystynyt täysipainoisesti tekemään. Keskityn ulkonäön treenaamiseen ja siinä samalla tulee terveyshyödyt, nostetut painot ei merkitse mitään. 150kg penkki olisi mahdollinen jos olisin valmis paisumaan läskiksi. Eli väärässä olet. :D

14 vuoden treenikokemuksella tiedän kyllä asiasta jotain ;)

On toki mahdollista nostaa penkiltä 150kg oman painoni ollessa 120kg tjs mutta se ei kiinnosta koska haluan pysyä hoikkana. Voimaominaisuuksia ei geneettisesti ole. Huom, penkki ekalla kerralla 25kg x3...

Maastavedossa voisin ehkä jollain tapaa teoriassa nostaa 200, mutta tuskin 250kg, mutta historia on opettanut että kroppani ei kestä maastavedon jatkuvaa treenausta. Asenteesta tämä ei ole kiinni, sitä on aina ollut.

Siis paljon sä sitten painat? Jos 70 kiloa niin ymmärrän jotenkin, yli tuplasti oman painon nostaminen puhtaasti penkistä on tosi kova juttu kelle vaan. Jos sen sijaan painat esim 90-100, täytyy kyllä ihan vilpittömästi ihmetellä mitä olet siellä salilla 14 vuotta tehnyt jos 150 kiloa penkistä tuntuu täysin saavuttamattomalta utopialta. Mä olen käynyt salilla nyt tasan yhden vuoden ja 8 kuukautta, ja 145-150 kg nousee nättinä salipenkkinä perse penkissä ilman pompautuksia. Ja omapaino tällä hetkellä ehkä 92. En toki yritä sanoa että kaikki kehittyisivät samaa tahtia, mutta kyllä sä jotain olet tehnyt pahasti väärin jos 14 vuoden jälkeen on tuollaiset fiilikset. Mä syyttäisin kyllä ihan sitä asennetta, jos ei jotain perustavanlaatuisempaa vikaa ilmene. En mä jaksa uskoa minkään genetiikan ylivertaiseen merkitykseen, jos treenaa helvetin kovaa ja syö paljon niin tottakai ne tulokset nousee. Mutta tietysti jos on luovuttanut jo etukäteen ja päättänyt ettei musta ole mihinkään, homma voi olla vaikeampaa.

EDIT: Esim mun treenifilosofia on se, että joka kerta kun teen jotain liikettä, selaan treenivihkoa taaksepäin katsoen milloin viimeksi olen tehnyt samaa liikettä, ja yritän tehdä joko pidempiä sarjoja/useamman sarjan/isommilla painoilla. Läheskään aina tämä ei tietenkään onnistu, mutta joka ikisessä treenissä onnistuu vähintään 1-2 liikkeessä. Ja siitä tulee sitä kehitystä. Treenien vaihtelevuus on toinen avaintekijä.

Siis paljon sä sitten painat? Jos 70 kiloa niin ymmärrän jotenkin, yli tuplasti oman painon nostaminen puhtaasti penkistä on tosi kova juttu kelle vaan. Jos sen sijaan painat esim 90-100, täytyy kyllä ihan vilpittömästi ihmetellä mitä olet siellä salilla 14 vuotta tehnyt jos 150 kiloa penkistä tuntuu täysin saavuttamattomalta utopialta. Mä olen käynyt salilla nyt tasan yhden vuoden ja 8 kuukautta, ja 145-150 kg nousee nättinä salipenkkinä perse penkissä ilman pompautuksia. Ja omapaino tällä hetkellä ehkä 92. En toki yritä sanoa että kaikki kehittyisivät samaa tahtia, mutta kyllä sä jotain olet tehnyt pahasti väärin jos 14 vuoden jälkeen on tuollaiset fiilikset. Mä syyttäisin kyllä ihan sitä asennetta, jos ei jotain perustavanlaatuisempaa vikaa ilmene. En mä jaksa uskoa minkään genetiikan ylivertaiseen merkitykseen, jos treenaa helvetin kovaa ja syö paljon niin tottakai ne tulokset nousee. Mutta tietysti jos on luovuttanut jo etukäteen ja päättänyt ettei musta ole mihinkään, homma voi olla vaikeampaa.

EDIT: Esim mun treenifilosofia on se, että joka kerta kun teen jotain liikettä, selaan treenivihkoa taaksepäin katsoen milloin viimeksi olen tehnyt samaa liikettä, ja yritän tehdä joko pidempiä sarjoja/useamman sarjan/isommilla painoilla. Läheskään aina tämä ei tietenkään onnistu, mutta joka ikisessä treenissä onnistuu vähintään 1-2 liikkeessä. Ja siitä tulee sitä kehitystä. Treenien vaihtelevuus on toinen avaintekijä.
Joidenkin on vaikea uskoa että voimailun on yhtä lailla myös geeneistä kiinni, kuin lihasten kasvatus. Haukutaan toinen heti väärin treenaavaksi ja laiskaksi, jos ei penkistä nouse vähintää 150kg muutaman vuoden treenillä tai reilun 1,5x omapaino. Itselläni on aina ollut huonot punnerrusominaisuudet (tosin en ole ikinä voimaillut punnerrusmaksimihakuisesti pitkiä aikoja), mutta lihasmassaa saanut ihan jees näin natulinjalla. varsinkin rintalihas kehittyy hyvin, penkkipunnerrukset erityisesti tangolla ei huikeita ole. Treenit (ja kehonhuollot), syömiset ja lepo on tosin niitä, mihin vaikuttaa, genetiikkaan ei vielä voi. Osa on vain kovin lahjattomia voimailemaan, ja silloin toki voi miettiä tekeekö hommaa sydämestään (jolloin treenaa vaikka tulokset ei huikeita olisi), vai kannattaako vaihtaa lajia (jos siis haluaa olla vahva punttiliikkeissä).

Painoa joku kyseli, taitaa olla jotain 80-85kg ja pituus 185cm. Olen rakenteeltani ns.linnunluinen ja kapea kaveri. Näinhän se menee että salitreeni on mulle tärkeetä sekä henkisesti, että fyysisesti ja todellakin ns. oma laji.

Miksi edes pitäisi pystyä nostamaan tiettyjä kilomääriä missään liikkeessä jos ei ole kiinnostunut maksimivoimasta? Ei ketään kuitenkaan oikeasti kiinnosta mitä naapurin kynis nostaa "penasta" tai "mavesta" :D Kehonrakennus ja voimailu on 2 lajia ihan harrastelijatasollakin, siis jos jotkin tavoitteet on itselleen asettanut. Tarkoitan sitä, että saahan sitä treenata molempia jos tykkää mutta optimaalisinta on treenata jompaakumpaa kerrallaan. Itseäni ei voimailu sellaisenaan ole koskaan kiinnostanut enkä edes pidä itseäni mitenkään erityisen heikkona, esim.penkistä nousee satasellakin joitain toistoja, vedän raakana rinnalle 90kg ja leukoja menee kymmenkunta 20kg lisäpainoilla.

Painoa joku kyseli, taitaa olla jotain 80-85kg ja pituus 185cm. Olen rakenteeltani ns.linnunluinen ja kapea kaveri. Näinhän se menee että salitreeni on mulle tärkeetä sekä henkisesti, että fyysisesti ja todellakin ns. oma laji.

Miksi edes pitäisi pystyä nostamaan tiettyjä kilomääriä missään liikkeessä jos ei ole kiinnostunut maksimivoimasta? Ei ketään kuitenkaan oikeasti kiinnosta mitä naapurin kynis nostaa "penasta" tai "mavesta" :D Kehonrakennus ja voimailu on 2 lajia ihan harrastelijatasollakin, siis jos jotkin tavoitteet on itselleen asettanut. Tarkoitan sitä, että saahan sitä treenata molempia jos tykkää mutta optimaalisinta on treenata jompaakumpaa kerrallaan. Itseäni ei voimailu sellaisenaan ole koskaan kiinnostanut enkä edes pidä itseäni mitenkään erityisen heikkona, esim.penkistä nousee satasellakin joitain toistoja, vedän raakana rinnalle 90kg ja leukoja menee kymmenkunta 20kg lisäpainoilla.

Jees, ei kenenkään toki tarvitse pyrkiä nostamaan mahdollisimman suuria määriä jossei halua. Alkuperäinen vastauksesi ketjuun jätti kuitenkin ainakin minulle sen maun suuhun ettet "pystyisi nostamaan 150 kiloa penkistä koko elämäsi aikana vaikka kuinka haluaisit ja yrittäisit", ja tätä vastaan viestini oli kirjoitettu. Eli älä nyt viitsi karata kauhean kauaksi alkuperäisestä keskustelunaiheesta. Itsekin olen kiinnostunut punttailusta nimenomaan lihastenkasvatus-mielessä, sarjat ja kerran-pari vuodessa kokeiltavat maksimit kehittyvät sitten siinä sivussa. Mun filosofian mukaan isompi lihas nostaa enemmän, mä en noihin tuntumapunttailuihin ainakaan natuna hirveästi usko.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jees, ei kenenkään toki tarvitse pyrkiä nostamaan mahdollisimman suuria määriä jossei halua. Alkuperäinen vastauksesi ketjuun jätti kuitenkin ainakin minulle sen maun suuhun ettet "pystyisi nostamaan 150 kiloa penkistä koko elämäsi aikana vaikka kuinka haluaisit ja yrittäisit", ja tätä vastaan viestini oli kirjoitettu. Eli älä nyt viitsi karata kauhean kauaksi alkuperäisestä keskustelunaiheesta. Itsekin olen kiinnostunut punttailusta nimenomaan lihastenkasvatus-mielessä, sarjat ja kerran-pari vuodessa kokeiltavat maksimit kehittyvät sitten siinä sivussa. Mun filosofian mukaan isompi lihas nostaa enemmän, mä en noihin tuntumapunttailuihin ainakaan natuna hirveästi usko.

Kuten sanottu, ehkä mahdollista jos nostaisin omaa painoani rutkasti ja joutuisin nostamaan sitä piikkauksen ohessa todennäköisesti useita kymmeniä kiloja, eli teoriassa ehkä mahdollista, mutta ei käytännössä, eikä ainakaan järkevää/ sen arvoista lähteä varta vasten yrittämään. Lihasmassani ei näillä eväin niin paljon kasva, että saisin omaa painoa sen vaadittavat 20-30kg ylöspäin jossain muussa kuin pääasiassa läskin muodossa. Satakiloiseksi olen saanut itseni paisutettua ja se auttoikin maksimivoiman kehittymiseen, mutta pitemmän päälle siinä ei ollut ideaa. Maastanoston kohdalla kaikki on vielä turhempaa jossittelua, kun selkä ei kestä joten sitäkään en pysty 250kiloon koskaan saaamaan. Ravinto/treeniasiat on minullakin hyvin hanskassa ja sitä rataa, tässä on ollut aikaa opiskella ja tutkiskella omaa kroppaa tuo yksi kymmenen vuotta ja risat, ja voin kertoa, että siinä ajassa oppii tyhmempikin paljon ;)

Ja löytyy muuten aika monta muutakin jotka ei näihin mainittuihin tuloksiin tule pääsemään. Ei mitenkään harvinaista. Turha kenenkään kuvitella, että on tehnyt asiat 100-0 paremmin jos sitten parissa vuodessa maaginen 150kg nousee, onnittelut siitä, mutta kuten todettua kortit ei ole alussa kaikilla ihan tasan.

Kuinkas monta isoa ukkoa olet valmentanut? Tai kuinka monta ukkoa olet valmentanut isoksi tai saatikka valmentanut yleensä? En karannut aiheesta. Ei tietenkään ole järkevää ajatella "en koskaan pysty", ja sitten jatkaa tosissaan harrastusta. Toisilla vain on sellaiset geenit, että 150kg penkistä on aika työn ja tuskan takana edes koko treeniuransa aikana. Tai 200kg kyykky/ 250kg maastaveto. Jotkut tosiaan tekee jo siihen 100kg penkkiin vuosien työn, jos sattuu olemaan huonolahjainen (niitäkin löytyy, eri asia on miksi he ovat kovin innostuneita treenistä). Aivan kuten joillain ei isoista treenipainoista huolimatta ole joku lihasryhmä kovin iso (jalat hyvä esimerkki, joillakin on hurjat kyykkypainot, mutta todella pienet jalat treenipainoihin verrattuna). Ei tässä ole kyse uskonasaoista, fakta on eri asia ;)

Tuntumapumppailuun pelkästään en usko, mutta joskus se on paljon fiksumpaa kuin yritää vain niitä isompia romuja lihaskasvussa/ jonkin tietyn lihaksen hermottamisessa (mutta se onkin jo koionaan toinen aihe, ja jätetään se siihen).

Jos nyt jollekin on tullut huoli siitä, että esim. minä olen jo valmiiksi luovuttanut niin voin lohduttaa että näin ei ole :D Tottakai treenaan ja etenen sitä tahtia kuin ikinä mahdollista on. Tässäkin "treeniuran" tyngäsdä koka minulla on historiassa oppii kyllä näkemään realistiset hommat mitkä on mahdollisia saavuttaa. Hyvään kroppaan tai kuntoon ei tiettyjä kilomääriä tarvita, ei minulla ole aikomusta reensta kehonrajennuskisoihin tai voimanostoa varten vaan omaksi ja ehkä vaimokkeenkin iloksi. ;)

Jos välttämättä haluaisin nostaa 150kg penkiltä, se olisi elämän tai kuoleman kysymys niin EHKÄ siihen pystyisin tekemällä isojs kompromisseja, sen verran voin tulla vastaan, mutta koska en ole valmis niitä tekemään niin voin sanoa ettei tule koskaan tapahtumaan. Kyykystä 200 voisi lähteä tod.näk muutaman vuoden panostuksella JOS selkä kestäisi. Maastavetoa se ei tule kestämään.

Btw en edes tiedä tarkkaan tämän hetkistä pena maksimia, paras sarja on 90x9 ja siinä jäi varaa pari toistoa kun ilman varmistajaa nappailin.

Joillekin tulee painoon nähden kova voimataso, esimerkiksi 75 kilosena saatetaan vetää 3x omapaino maasta, sitten bulkataan 20kiloa eikä mave nouse kuin 10kiloa. Sama muiden liikkeiden kanssa. Been there done that ja vielä rojuilla ja ilman.

Laihana ja kevyempänä on suhteellisesti helpompi olla vahva kuin isona ja painavana. Joskus joku nauroi mulle kun sain natuna 140 penkistä 73 vai 74 kilosena. Rojuttelin 3-4 vuotta ja sain raakana 177.5kg ja painoin 30kg enemmän. "Eihän ne rojut auttanut mitään.." kas kumma joo eipä auttanut tais olla feikkiä paskaa.

Mä lähtisin natuna voimailemaan niin pitäisin painon alhaalla ja pyrkisin koviin tuloksiin. Se toimisi mulla. Bulkkaaminen ei oo koskaa ollu mun juttu, lihasmassakaan ei tahdo tarttua.

EDIT: Lisäksi on ne jänteet, jänteet ja jänteet.. jos ne prakaa niin se on nätisti siinä koko paketti. 150 penassa ongelmia alkaa jo helposti olla jos on siunattu kohtalaisillakin jänteillä puhumattakaan huonoista.

Itse taas ihmettelen (ja kadehdin) näitä kavereita joiden voimatulokset on juurikin sitä keskitasoa treenitaustaan nähden (1-2vuotta), mutta ovat hakanneet tässä ajassa jo pirusti lihaa verrattuna moneen muuhun, jotka ovat selvästi edellä voimissa. Mitään voimatreeniä ei varsinaisesti kumminkaan olisi takana kummallakaan. Joskus ajattelee ei sekään mikään ideaali tilanne ole että on kovat tulokset mutta kukaan uskoisi niitä ulkonäönperusteella :)

Joskus ajattelee ei sekään mikään ideaali tilanne ole että on kovat tulokset mutta kukaan uskoisi niitä ulkonäönperusteella :)
Tavallaanhan tää olis aika siistiä. Yllättäis ihmisiä.

Mutta joo, mieluummin itse olen kuitenkin vahvan näköinen ja samalla yhtä vahva kuin miltä näytän. Ja treeni on kyllä nykyään sen mukaista. Old school, 50-luvun ja aikaisempi meininki kunniaan!

Tavallaanhan tää olis aika siistiä. Yllättäis ihmisiä.

:offtopic: Meijän salilla käy yks nainen, jonka voimat ihmetyttää mua aina ihan täysillä. Ei se mikään kauheen vahva oo, mutta siitä vois luulla, että se jaksaa just ja just nostaa niitä kolmekilosia muovipainoja. Mutta tänäänkin teki hauiskääntöä 12kg kässäreillä. Ja hänen olkavartensa ovat ihan täysin valehtelematta mun ranteen paksuset. Saisin sormet siitä varmasti ympäri. Hän painaa ihan selkeesti alle 50kg.

Lueskelin kanssa, että melko kovia mave-tuloksia ukot on täällä repineet heti ensimmäisissä treeneissään. Joku penkkitulos voi kovalla punnertajalla olla tietenkin hyvällä tasolla jo heti alkuunsa, mutta missäs tuo maastaveto on ennen puntinnostoa kehittynyt?

Tulee vähän myöhässä kun ei ole koneelle ehtinyt, Omalla kohdalla varmaankin jotenkin vaikuttaa ainakin se, että töissä saa päivittäin nostella ~75-150kg työkoneiden vanteita hyvinkin pitkälti mave-tekniikalla lattiasta asennuskoneeseen. Muutenkin duuni on fyysisesti aika raskasta kun saa taistella kivikkoisessa maastossa 300-500kg maansiirtokoneiden pyörien kanssa ja muuta mukavaa. Itseäni pidän edelleen helvetin heikkona ja onnettomana rimpulana. Toki ymmärrän että nuo raudat voivat tuntua mahdottomilta jos takana ei ole minkäänlaista liikuntataustaa ja päivä kuluu tuolissa näyttöä tuijottaen ja illat sohvalla röhnätessä

Suositut

Back
Ylös Bottom