Iso penkkipunnerrusketju

Originally posted by Hulkki
No sanopa muuta. Vertaa esim. kyykkyyn: tehokkain liike eikä sitä silti tee kukaan.

Saleissakin on eroja. "Meidän" salilla kyykkyä tekee yllättävän moni. noin 20 kertainen määrä verrattuna alavinoon, jota näkee tehtävän ehkä kerran kuussa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by tappara
Saleissakin on eroja. "Meidän" salilla kyykkyä tekee yllättävän moni. noin 20 kertainen määrä verrattuna alavinoon, jota näkee tehtävän ehkä kerran kuussa.

Ei varmaan moni edes tiedä kyseistä liikettä..

Originally posted by EKKS
http://www.joeskopec.com/five.html

Ite teen parhaillaan tota penkkiohjelmaa ja mulla ainakin toi 5x5 sarja ottaa aika hyvin rinnan päälle. seuraavaksi on 5. treeni kerta edessä ja ainakin tähän asti olen pystynyt treenaamaan ton ohjelman mukaan.

Mun mielestä tota kannataa kokeilla jos penkkitulos on jämähtänyt paikalleen on meinaan ainakin hyvää vaihtelua "normaaliin" treeniin:)

Mitä tuohon "Enter your weight sets minimum increment value" pitää laittaa,siinä on valmiina 5?

Originally posted by andor
Kannattaa kokeilla mutta ei kannata alkaa ahnehtimaan tuon penkkituloksen kanssa. Siinä on helposti ylikunnon paikka tai olkapäät paskaksi jos liikaa tekee. Mutta kokeile vaan tuo ohjelma läpi ja kerrohan sitten tuloksia tänne!
No nyt on ohjelma vedetty läpi ja maksimi nous sen 5kiloa, eli aloittaessa maksimi oli säälittävät 75kg epäpuhtaalla tekniikalla ja muutenkin just ja just nostettuna, nyt nous 80kg "helposti" ja puhtaalla tyylillä. :)

Mulla on kans pena vähän pysähtyny parin kuukauden ajaks. Oikeestaan laskenutkin 2,5 kiloo! :mad: Mutta saattaa johtua siitä, että oon ollu pari viikkoo kipeenä tän ajan aikana. Nyt kuitenkin otin ton venäläisen ohjelman käyttöön ja vähän muokkasin sitä raskaammaks.

Mun ongelma on sellanen, että esim. 55kg (naurakaa vaan, mutta se on melkein oma paino! :mad: ) menee viisikin kertaa ja sitten taas 60 saa just ja just yhen hikisen toiston. 62,5 sillon joskus nostin. Nyt heitin tavotteeks 70-75kg kesään mennessä ja eiköhän se mee kun pudottaa toistomäärät alle viiteen ja otin lisäproteiinit ja palautusjuoman mukaan! :)

Originally posted by Kipi I
Mitä tuohon "Enter your weight sets minimum increment value" pitää laittaa,siinä on valmiina 5?

Elikkä kuinka paljon haluat lisätä lättyjä minimissään... .

Originally posted by moppe
Nyt kuitenkin otin ton venäläisen ohjelman käyttöön ja vähän muokkasin sitä raskaammaks.

Kerro, miten uskalsit mennä muuttamaan sitä.;) Ei ***vetti sitä tarvitse enää raskaammaksi modata, on ainakin minulle jo tarpeeksi raskas ihan noin perusmallissaan. :)

Originally posted by Tomba
No nyt on ohjelma vedetty läpi ja maksimi nous sen 5kiloa, eli aloittaessa maksimi oli säälittävät 75kg epäpuhtaalla tekniikalla ja muutenkin just ja just nostettuna, nyt nous 80kg "helposti" ja puhtaalla tyylillä. :)

jaa onpa kiva kuulla! kuinka pitkään sinulla kesti tehdä tuo ohjelma läpi? tuo ohjelma on aika hyvä, kun sillä näköjään nousee se tulos melko varmasti, mutta isommissa painoissa alkaa varmaan olemaan jo aika kova olkapäille...

Ohjelman vedin läpi n.kuukaudessa, siihenhän kuuluisi mennä 6 viikkoa mutta mä tein sen helvetin lyhyillä palautuksilla.

Originally posted by Energia
Miten saisin penkkipunnerrus tuloksen paremmaksi kun nyt nostan säälittävät 80Kg ja se on pysynyt paikoillaan noin vuoden ajan? Tosin noin puoli vuotta sitten oli puolen vuoden tauko. Tuossa on muut tulokset.

Hauis seisaaltaan "käyrä" tangolla 6 x 45Kg
Kulmasoutu tangolla 3 x 90Kg
Jalkaprässi 10 x 200Kg
Olkapää tangolla istuviltaan 4 x 60Kg
Ojentaja tangolla makuultaan niskan takaa 5 x 40Kg

Tuntuu nuo kilosuhteet eri lihasryhmillä olevan muutenkin vääristyneet. En myöskään käytä lisäravinteita kun köyhällä opiskelijalla ei ole niihin varaa.

Pidä välillä esim. parin kuukauden välein voimakausia, jolloin revit massakauden antimista kaiken tehon irti. Mikäli näin ei jo ole, tee rintapäivänä sekä tasa-, että vinopenkkiä joka toinen kerta kapea ja joka toinen leveä. Vinopenkkiä kannattaa tehdä myös käsipainoilla, sillä se tekee terää tukilihaksistolle ja ojentajille, jotka ovat tärkeässä asemassa penkissä.

PS. Ite otin opintolainaa vaan sen takii ettei lopu eväs kesken. Mielestäni sen vois sijoittaa huonnomminkin.

Muutin ainakin noi 6*2 ja 6*3 sarjat n. 5 kiloo raskaammiks. Meinaan mä saan ton ohjelman antamalla painomäärällä varmaankin jonkun kasin ainakin... Ei se tunnu paljon paskaltakaan. Voi olla et käy liian raskaaks, mutta kevennetään sitten! :)

Miten väännätte penkkiä? Kyynärvarret kyljissä kiinni? jalat ylhäällä? selkä kaarella? kapealla vai leveällä otteella? vai mitenkä?
Olenko ymmärtänyt oikein, että body tyylillä tehtynä ote pääsääntöisesti leveämpi ja kyynärvarret on reilusti sivuilla kun taas voimannostopuolella suht kapealla otteella ja tangon ollessa ala-asennossa kyynärvarret melkein kyljessä kiinni? Voimannosto puolella ukkelit kans vääntää aikamoista kaarta selkään.. Ite on tässä vähän kuula hukassa, että miten jatkaisi penkin vääntöä? On v..tanut ku penkki on jääny junnaamaan pitkäksi aikaa ja on ollu pari tulehdusta olkapäässä eli päätin että tarttis tehdä jotain.. Mutta.. kommentteja kehiin.

:confused:

Originally posted by veijo esso
Olenko ymmärtänyt oikein, että body tyylillä tehtynä ote pääsääntöisesti leveämpi ja kyynärvarret on reilusti sivuilla kun taas voimannostopuolella suht kapealla otteella ja tangon ollessa ala-asennossa kyynärvarret melkein kyljessä kiinni?

Näin minäkin sen olen ymmärtänyt ja Exrx.net näyttää olevan samaa mieltä.

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBBenchPress.html

http://www.exrx.net/WeightExercises/PectoralSternal/BBBenchPressPowerLift.html

Itse olen nostanut tiukasti body-tyylillä eli kädet leviää suoraan sivulle. Ote on perusleveä eli kyynärpäät suorassa kulmassa. Lisäksi jalat penkillä ja perse tiukasti kiinni.

Pari kuukautta olen nyt testaillut joka sarjassa jokusen toiston myös kyynärpäät lähempänä kylkiä ja ottaa ihan eri tavalla ojentajiin. Ne onkin mulla aina ollut pateettiset ainakin tisseihin verrattuna, joten täytynee siftata vielä enemmän siihen suuntaan.

Kannattaa varmaankin reenata sillä heikommalla tyylillä ja vahvistaa sitä. Jos olet vaikka tähän asti tehnyt body-tyylillä ja tissit on ojentajia paremmassa kuosissa niin voimanosto-tyyliin siirtymällä tulee varmasti lisää ja paljon.

Re: Re: Penkkipunnerrus ja penkkipunnerrus?

Originally posted by Äijä

Pari kuukautta olen nyt testaillut joka sarjassa jokusen toiston myös kyynärpäät lähempänä kylkiä ja ottaa ihan eri tavalla ojentajiin. Ne onkin mulla aina ollut pateettiset ainakin tisseihin verrattuna, joten täytynee siftata vielä enemmän siihen suuntaan.

Kapee penkki on kanssa aika kurko ojentajille. Väittäisin, että parempi, kuin voimanostopenkki.

Itse teen kyllä molempia. Olen käyttänyt perustreeneissä penkkityyliä jossa on melko kapea ote ja jalat penkillä. Kun olen ottanut niitä isompia painoja olen leventänyt hieman jne. Sillä tavalla saa enemmän vääntöä nostossa, mutta se ei välttämättä ole paras tapa treenata vuoden ympäri.

Penkki

Kaikkia variaatioita tulee vuoroteltua. Eri oteleveyksiä, nopeita ja hitaita nostoja, pysäytystä rinnalle, joskus yläselkä jännitettynä, kyynärpäät kyljessä, lattiapenkkiä, lankkupenkkiä yms yms... Vaihtelulla saadaan kaikkien penkissä auttavien lihasten voimatasot ylös.

Re: Penkki

Originally posted by Looney
Kaikkia variaatioita tulee vuoroteltua. Eri oteleveyksiä, nopeita ja hitaita nostoja, pysäytystä rinnalle, joskus yläselkä jännitettynä, kyynärpäät kyljessä, lattiapenkkiä, lankkupenkkiä yms yms... Vaihtelulla saadaan kaikkien penkissä auttavien lihasten voimatasot ylös.

Mikäs tyyli/liike parantaa "lopputyöntöä", kun allekirjoittaneella lähtee raudat hyvin rinnalta liikkeelle mutta liikeradan n. puolessa välissä tulee stoppi maksimipainoilla?

Re: Re: Penkki

Itse tein koko alkuvuoden pelkästään kapeaa penkkiä,ranskalaista ja Tatepressiä ja nyt aloin kuukausi sitten tekemään ns.normaalilevyistä penkkiä ja vanha "vaiva" eli tangon jääminen aina yläasentoon on menyttä.
Originally posted by azzyyr
Mikäs tyyli/liike parantaa "lopputyöntöä", kun allekirjoittaneella lähtee raudat hyvin rinnalta liikkeelle mutta liikeradan n. puolessa välissä tulee stoppi maksimipainoilla?

Kyynerpäiden vääntäminen kylkiin tai sivuille ei mielestäni ole ollenkaan hyvä juttu.
Paras tyyli, tai siis ergonoomisesti paras tyyli (ainakin mulle) on tehdä silleen, että kyynärvarret ovat kohtisuorassa tankoon nähden tangon ollessa rinnalla. Eli siis suorakulma.
Iso rautoja on varmaan vaikea penkata jos kyynervarret ovat jossain 45 asteen kulmassa tankoon nähden, näin ainakin luulisin, isoista raudoista minulla ei ole henk. koht kokemusta.

Jos ojentajia haluaa vahvistaa niin sitten pitää keskittyä kapeaan penaa, dippiin ym.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom