Iso penkkipunnerrusketju

Olkapäistä sen verran, että alavinopenkki tekee, jos mahdollista, vielä normaalia raskasta tasapenkkipunnerrusta saatanan paljon pahempaa AC-nivelille, jos sellaista olkapäävaivaa on. Vähän kuten dippi.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jay82
Kuinka moni body-treenaaja teistä tekee kyseistä liikettä?
Tuntuu siltä että aloittelijoiden keskuudessa on pakko tehdä kuningas tasapenkkiä, mutta kokeneempien treenaajien keskuudessa kyseinen liike on hyvinkin suosittu - pitäisi rasittaa olkapäitä vähemmän.
Sou teettekö alavinoa?kokemuksia?

Juu, alavinopenkki (käsipainoilla) kuuluu ohjelmaan, tosin salilla jossa käyn ei ole erillistä negatiivipenkkiä, vaan teen sen itse laittamalla levypainoja tavallisen taittopenkin jalkopäähän.

Liike on kyllä ihan ok, ottaa hyvin alarintaan.

Hmm..joko asia on niin että tähän kysymykseen ei vain jakseta vastailla tai sitten todella ihmettelen, että tekeekö näin harva penkkiä ala-vinossa, miinuskulmassa?

Tämä ei ole provo,mutta miksi pitäisi? Tasapenkki ja vinopenkki +kulmilla on hyväksi havaittu keino.Varsinkin vinopenkki käsipainoilla tuntuu riittävän yksinään tuomaan runsaasti lihaa rintaan.En itse ainakaan viitsi "turhanpäiten" vaivautua. Nuo alakaltevat penkit tuntuvat muuten keräävän pölyä ja loistavat kolhiintumattomilla maalipinnoillaan lähes salilla,kun salilla!?

Jaksetaan nyt sitten vastata. Mun mielestä on oikein hyvä liike. En tosin tee sitä kovin usein koska tahdon ison ylärinnan.

-K

Hmm..joko asia on niin että tähän kysymykseen ei vain jakseta vastailla tai sitten todella ihmettelen, että tekeekö näin harva penkkiä ala-vinossa, miinuskulmassa?

Tuohon keksin heti 3 syytä:

1. Joka salilla ei ole alavinopenkkiä
2. Ainakin itse uskoisin että dippi on aika vastaava lihasärsytykseltään ja huomattavasti helpompi tehdä (veri ei pakkaannu päähän, ei tarvita spottereita eikä erikoisia penkkejä)
3. Koska kukaan muukaan ei tee sitä... ;)

Minä kyllä teen alavinopenkkiä ja noi mystiset olkapääkivut
jotka tulevat norm.penkissä ovat loistaneet poissaolollaan vaikka alavinopenkissä pystyn nostamaan isompia rautoja kuin normissa

Varmaan tulis tehtyä alavinopenkkiä jos salin omistaja saisi sellaisen penkin sinne hommattua, pyydetty on.

En ole itse tehnyt koskaan. Kerran olen nähnyt yhden kaverin sitä tekevän laittamalla pari levyä penkin alle. Kaveri oli innoissaan kuin ampiainen, mutta minusta liike näytti vähän samalta kuin kovasti persettä nostettaessa. Eli käsittääkseni tuossa saa liikuteltua huomattavasti normaalia suurempia romuja ja on siten rinnastettavissa esimerkiksi lankkupenkkeihin.

Kertoisiko joku mitä tuommoista tehdessä on huomioitava ja miten se on oikeaoppisesti tehtävä, niin voisin vaikka kokeilla?

Meillä on alavinopenkki mutta se on mun makuun aivan liian jyrkkä. Joskus teen käsipainoilla niin, että nostan tasapenkin päätä parilla parinkympin levyllä. Siinä teen kyllä ennemminkin pienemmillä kuin isommilla painoilla kuin tasa/vinopenkissä.

Originally posted by Sam225
Meillä on alavinopenkki mutta se on mun makuun aivan liian jyrkkä. Joskus teen käsipainoilla niin, että nostan tasapenkin päätä parilla parinkympin levyllä.

Melkein olisin voinut tuon etukäteen arvata, että jos teidän salilla valmis alavinopenkki jo löytyy, niin eihän se sinulle kelpaa, vaan pitää päästä virittelemään ihan oma. Kumma kun et korottanut sitä toistä päätä yhdellä 10kg:n levyllä, yhdellä 15kg:n levyllä ja yhdellä 20kg:n levyllä ja sitten, että kulma pysyy sitä valmista penkkiä loivempana, korotat toiselta puolelta rautaisilla 15kg:n levyllä/jalka. :lol1:

PS. :)

Olen erittäin märkäkorvainen tässä touhussa,mutta alavinopena käsipainoilla on mukana erityisesti koordinaatiokyvyn ja tekniikan hiomisen takia. Ja tuo juuri,että ottaa enemmän rintalihaksiin,ei niinkään olkapäihin.

edit: Varsinaista alavinopenkkiä en ole eläissäni livenä nähnyt, yleensä sinne toiseen päähän on pitänyt lisätä jotain jotta sais tämän kulman syntymään.

Hulkki: juuh tuttu juttu, juuri kyseisten syistä heräsikin tää kysymys.. Nimittäin aika harvalla salilla tosiaan edes on alavinoa penkkiä, mielestäni vaan alavinopenkki-esiintymät, yleiset mielipiteet ja tottumukset eivät ole ollenkaan suhteessa siihen kuinka hyvä liike ks. tsydeemi on.. ;)

[yleiset mielipiteet ja tottumukset eivät ole ollenkaan suhteessa siihen kuinka hyvä liike ks. tsydeemi on.. ;)
No sanopa muuta. Vertaa esim. kyykkyyn: tehokkain liike eikä sitä silti tee kukaan.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom