Iso penkkipunnerrusketju

Re: Re: Penkki

Originally posted by azzyyr
Mikäs tyyli/liike parantaa "lopputyöntöä", kun allekirjoittaneella lähtee raudat hyvin rinnalta liikkeelle mutta liikeradan n. puolessa välissä tulee stoppi maksimipainoilla?

Kannattaa myös koittaa lankkupenkkiä. Stoppikohdasta riippuen voit säädellä lankun korkeutta ja parantaa juuri sitä kohtaa mikä on heikoin osa-alue.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by Jonksu
Kyynerpäiden vääntäminen kylkiin tai sivuille ei mielestäni ole ollenkaan hyvä juttu.
Paras tyyli, tai siis ergonoomisesti paras tyyli (ainakin mulle) on tehdä silleen, että kyynärvarret ovat kohtisuorassa tankoon nähden tangon ollessa rinnalla. Eli siis suorakulma.
Iso rautoja on varmaan vaikea penkata jos kyynervarret ovat jossain 45 asteen kulmassa tankoon nähden, näin ainakin luulisin, isoista raudoista minulla ei ole henk. koht kokemusta.

Tuota, tarkoitatko nyt että kädet tulevat tangon suuntaisesti ja tanko laskeutuu aikamoisen lähelle kurkkua kuten tuolla Exrx.netin kaverilla? Tämä on myrkkyä useimpien olkapäille. Ja joka tapauksessa bodityylin penkin (tanko alas noin nännilinjalla) ja voimanostopenkin välinen ero (tanko alas ylävatsalle) on kanssa aika huomattava.

Originally posted by AKV
Tuota, tarkoitatko nyt että kädet tulevat tangon suuntaisesti ja tanko laskeutuu aikamoisen lähelle kurkkua kuten tuolla Exrx.netin kaverilla? Tämä on myrkkyä useimpien olkapäille. Ja joka tapauksessa bodityylin penkin (tanko alas noin nännilinjalla) ja voimanostopenkin välinen ero (tanko alas ylävatsalle) on kanssa aika huomattava.

Just tuolla lähelle kurkkua ja leveällä otteella onnistuin tärvelemään olkapääni. Tälläkin hetkellä treenipaussi päällä, vituttaa. Eli nyt teen kaikkeni että pysyy olkapäät kasassa. Alan vääntään niitä kiertäjäkalvosin liikkeitä kans, muutan penkkitekniikkaa, jne. Voimannosto ukkelit vois kommentoida kokemuksen syvällä rintaäänellä? Ja ei ois pahitteeksi vaikka joku olkapäävammainenkin kommentois asiaa. Toivottavasti vielä joskus pääsee vääntämään ISOLLA raudalla, kele! :curs:

Itse en laske tankoa lähelle kurkkua, vaan alarintaan... aina. Olen saanut otettua noin 10 kiloa enemmän perinteisellä tyylillä kuin jalat penkillä-kapeahko-ote-versiolla.

Missä asennossa teillä on yleensä ranne/kämmen penkissä? Itse kokeilin tänään ensimmäistä kertaa sillä tavalla että ranne oli taivutettuna malliin "apinaote" -> peukaloa ei tangon ympärillä.
Normaalisti olen nostanut tavallisella puristusotteella jolloin ranne on suorana.

Jokatapauksessa tänään siis huomasin että tuolla apinaotteella sain siirrettyä rasitusta forkuilta juuri rintalihaksille. Onko tässä perää vai kuvittelenko vain? Kukaan muu huomannut samaa?

Itse en ole enään 2 vuoteen pystynyt tekemään tasapenkkiä,kun sen olkapään aikanaan siinä penkissä leveällä otteella sököksi sain.
Muutaman kerran olen pienillä painoilla tunnustellut josko kärsisi penkkiä treenata,mutta heti alkaa vihlomaan.
Onneksi kuitenkin vinopenkkiä levytangolla/käsipainoilla voi tehdä isoillakin raudoilla.Myös dippiä kärsii tehdä lisäpainoillakin mutta ei vaan tasapenkkiä,ihme juttu sinänsä.En halua lietsoa tappiomielialaa Veijo Esso,mutta ainakin meikäläisen penkkiennätykset taitaa olla nostettu.Toisaalta en ole kyllä kokeillut noita kiertäjäkalvosimien vahvistamista ja penkkitekniikan muutosta kun on rintaa kuitenkin voinut treenata toisilla liikkeillä.

Itse en suosittelisi kenellekkään tekemään penkkiä "chicken wing" tyylillä, eli kyynärpäät sivuilla. Se tappaa ennenpitkää olkapäät.

Joo ja ittelläni oon huomannu et laskemalla tangon tohon n.5cm. nännien alapuolelle Tuntuu paremmin rinnassa.
Kokeilemalla sen oikeen tyylin löytää.
:kippis1:

Originally posted by AKV

En tarkoita, kokeiles tätä, suorista kädet kuten penassa, laske kämmenet rinnan tasolle niin että kyynervarret osoittavat suoraan eteen (jos istut).
Ovatko kämmenet lähellä kurkkua?

Ne ovat rinnan alaosan kohdalla, siinä missä kuuluukin.

Ps. tähän pitäisi hahmottaa normaali penkkaus leveys, jos pitää ylileveää otetta niin kyynervarret kääntyvät automaattisesti enemmän sivuille ja ovat alhaalla kohtisuorassa.

Originally posted by Jonksu
En tarkoita, kokeiles tätä, suorista kädet kuten penassa, laske kämmenet rinnan tasolle niin että kyynervarret osoittavat suoraan eteen (jos istut).
Ovatko kämmenet lähellä kurkkua?

Ne ovat rinnan alaosan kohdalla, siinä missä kuuluukin.

Ps. tähän pitäisi hahmottaa normaali penkkaus leveys, jos pitää ylileveää otetta niin kyynervarret kääntyvät automaattisesti enemmän sivuille ja ovat alhaalla kohtisuorassa.

OK. Tuossa Exrx.netin kuvassa kaveri vain laskee tangon lähemmäksi kurkkua kuin nännilinjaa. Ajattelin, että tarkoitit samaa.

Vinkki

Tässä vinkki niille, jotka haluavat penkistä nostaa isompia painoja tuhoamatta olkapäitään eli erilainen penkkaus-asento.

Ensiksi käsien asento. Istu tuolille ja ojenna kädet suoraan eteenpäin kämmenet ylöspäin. Käännä kämmenet alaspäin, siten että hauis jää ns. ylöspäin. Siis et käännä koko kättä vaan pelkästään kämmenosan. Seuraavaksi jännitä yläselkä, siten että yläselkä näkyy peilistä edestäpäin. Nyt voit kokeilla peilin edessä vetää näkymättömän tangon rinnan alaosaan, ilman että asento hajoaa.

Hieman vaikea selittää, toivottavasti joku tajuaa... :rolleyes:

Looney, tuntu vähän erikoiselta, mutta pitää kokeilla. :thumbs:

Perustuuko toi rautojen suurentuminen omakohtaisiin kokemuksiisi vai mitä?

Entäs vinopenkissä, kun katselee esim. sitä Dorian Yatesin Blood & Guts videota, niin siinä se äijä laskee tangon ihan ylärinnalle..

Mulla ainakin toisessa olkapäässä joku jänne muljahtelee jos niin tekee, ja joudunkin laskemaan jonnekkin rintalastan tietämille, huono puoli on että rasitus tuntuu siirtyvän ainoastaan etuolkapäille.

Kunnon lämmittelyn jälkeen ei olkapää napsu ylärintaankaan laskettaessa, mutten tiedä uskaltaisiko silloinkaan sitä niin tehdä.

Originally posted by tommih
Looney, tuntu vähän erikoiselta, mutta pitää kokeilla. :thumbs:

Perustuuko toi rautojen suurentuminen omakohtaisiin kokemuksiisi vai mitä?

Tuon tyylin opetti mulle vuosia sitten eräs voimannostaja. Aluksi painoja joutuu aika paljon pienentämään, että saa tekniikan pysymään kasassa, mutta ajan myötä pystyy nostamaan huomattavasti isompia painoja ja mikä tärkeintä: olkapäät säästyvät ja voi penkata vaikka koko loppuelämänsä! :)

Originally posted by ressukka
Entäs vinopenkissä, kun katselee esim. sitä Dorian Yatesin Blood & Guts videota, niin siinä se äijä laskee tangon ihan ylärinnalle..

Mulla ainakin toisessa olkapäässä joku jänne muljahtelee jos niin tekee, ja joudunkin laskemaan jonnekkin rintalastan tietämille, huono puoli on että rasitus tuntuu siirtyvän ainoastaan etuolkapäille.

Kunnon lämmittelyn jälkeen ei olkapää napsu ylärintaankaan laskettaessa, mutten tiedä uskaltaisiko silloinkaan sitä niin tehdä.

Itse en tee vinopenkkiä tangolla. Silloin tällöin harvoin teen vinopenaa, mutta hyvin pienillä <b>käsipainoilla</b>. Isoilla painoilla tehdessä penkkiä tai vinopenkkiä kannattaa aina lämmitellä olkapäät.

Sinuna jättäisin vähäksi aikaa penkin/vinopenkin väliin tai vähemmälle ja hommaisin olkapäihin massaa ja voimaa suojaamaan niitä.

Teettekö kiertäjäkalvosin liikkeitä? Onko ollut apua/hyötyä olkapäävaivoihin? Ite oon nyt tehnyt treenin päällee pari pitkää sarjaa per liike, teen kolmea eri liikettä (Ari Pehkosen sivuilta löytyi tietoa asiasta). Kyllä tää treenitauko sucks ja pahasti.. tahtoo jo vääntämään! :curs:

Originally posted by veijo esso
Teettekö kiertäjäkalvosin liikkeitä?

Teen. Ennen työntävien liikkeiden reeniä pari pitkää sarjaa alkulämmittelyn yhteydessä ja lopussa sama, jos muistan. Sitten ehkä kotona venyttelyiden seassa pari sarjaa isoilla sanakirjoilla. Salilla joko käsipainoilla tai taljalla, joskus tangolla (mutkatanko tai kevyempi suoratanko).

Vaikea sanoa, onko ollut apua, ainakaan ei isoja olkapäävaivoja ole vuoteen ollut. Tosin sen venäläisen ohjelman puolessa välissä (mihin sen lopetin :() oli vars. vasen olkapää kipeenä (aiemmin oikea). Nyt ei taas n. kuukauteen ole ollut mitään ongelmia, vaikka ennätyksenkin nostin pari viikkoa sitten. Ylirasitusta oli varmaan. Kai pystyt Veijo Esso selkää, vatsaa ja jalkoja reenaamaan kumminkin, vaikka työntävistä liikkeistä pitäisitkin taukoa?

Ihan pätevä selostus Looneyltä tekniikasta. Yläselkä pitää olla tiukkana koko noston ajan, toimii noston perustana.

Originally posted by veijo esso
Teettekö kiertäjäkalvosin liikkeitä? Onko ollut apua/hyötyä olkapäävaivoihin? Ite oon nyt tehnyt treenin päällee pari pitkää sarjaa per liike, teen kolmea eri liikettä (Ari Pehkosen sivuilta löytyi tietoa asiasta). Kyllä tää treenitauko sucks ja pahasti.. tahtoo jo vääntämään! :curs:

Teen kiertäjäkalvosin liikkeitä 3 krt/vkossa. Pienillä painoilla ja pitkää sarjaa ja aina ennen penkkiä, ts. käytän niitä olkapäiden lämmittämiseen.

Nuorempana oli paljonkin ongelmia olkapäiden kanssa, mutta vuosien saatossa kun on oppinut treenaamaan oikein ja maltillisemmin, niin vaivatkin ovat hävinneet. Muistan kuinka joskus oli olkapäät niin kipeinä ettei hampaita saanut pestyä.

Originally posted by Iivili
Kai pystyt Veijo Esso selkää, vatsaa ja jalkoja reenaamaan kumminkin, vaikka työntävistä liikkeistä pitäisitkin taukoa?

Joo, totta mooses pystyn, mutta päätin rauhoittaa tilanteen kokonaan --> josko tulehdus lähtee ku pitää tyystin taukoa. Toisaalta tauko voi tehdä ihan hyvää muutenkin, kunnon palautuminen ja sitte taas mennään.

Eli teettee kalvosin liikkeet ennen varsinaista penkkiä? Ite oon tehny treenin päätteeksi? No, pitää kokeilla sitten kans niin että tekee ensin lämmittely mielessä. Ehkä ensi viikolla käyn vähän hakemassa tuntumaa treeniin. Taian käydä apteekissa ja haen buracapseja pari laatikollista. Olkapää ei oo nyt erityisen kipeä, mutta tuntuu vähän siltä että pieni tulehdus jyllää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom