Iso penkkipunnerrusketju

Originally posted by veijo esso
Taian käydä apteekissa ja haen buracapseja pari laatikollista. Olkapää ei oo nyt erityisen kipeä, mutta tuntuu vähän siltä että pieni tulehdus jyllää..

Olkapäässä on lihakset niin "pinnassa" että tuollaiset ibuprofeeni/ketoprofeeni/voltarenigeelitkin auttaa, jos on tulehduksen poikasta. Voi vetää vaikka kahdentyyppistä mömmöä, toista paikallisesti ja toista oraalisesti.

Mulla kanssa niukahti takaolkapää kerran hölmöillessä, kylmähoito ja voltarengeeli auttoivat. Ja sen jälkeen armoton kiertäjäkalvosintreeni. Nykyisin teen lämmittelynä jotain kk-liikettä, ja teen (vino-) penkin Looneyn tyyliin, jos oikein ymmärsin. Tehdessä tuntuu että jänteet liikkuvat ja "napsuvat" olkapään sisällä, mutta minkäänlaista kipua ei ole vaikka tekisi HST-tyyliin penkkiä ja pystypunnerrustakin 3xviikossa.

Olkapäät voivat hyvin, joskin rutisevat ja naksuvat ihan sikana ja KOVAÄÄNISESTI kun esim. pitää käsiä pitkään näppiksen päällä ja sitten liikuttaa. Olen selittänyt itselleni että se ei ole vaarallista niin kauan kuin kipua ei tunnu.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Onko järkevää tehdä nämä perättäisinä päivinä? Treenailen pelkän tangon ja penkin voimin, ja ajattelin ottaa kapean penkin ojentajaliikkeeksi, kun se on tangolla väännettävistä mukavin tehdä.

Huolettaa se, kun kapea penkki vaikuttaa myös rintalihaksiin, että saavatko ne liikaa rääkkiä sitten..

Originally posted by Mike
Ei kannata tehdä peräkkäisinä päivinä, ota vaikka mieluummin ojentajat rinnan kanssa.

Samaa mieltä.. Peräkkäisinä päivinä tehtynä et saa läheskään täyttä hyötyä irti.

Niin eli samana päivänä kapee ja normaali penkki, vai ?

Ite teen:

Ma: Jalat & vatsa
Ti: Rinta & hauis
To: Selkä
Pe: Ojentaja & Olkapäät

Ojentajille teen ranskalaista käsipainoilla ja kapeeta penkkiä...

Reenaan kotona... penkki, tanko ja käsipianot on... ylä selkä on ainut mitä ei oikein pysty reenaamaan :confused: näyttääkö ohjelma hyvältä? oon reenannu 2kk :)

Originally posted by Nahka
yläselkä on ainut mitä ei oikein pysty reenaamaan :confused: näyttääkö ohjelma hyvältä? oon reenannu 2kk :)
*kulmasoutua
*maastavetoa
*leuanvetoa

Mitä muuta sitä tarvii? ;) Pelkällä kulmasoudulla & leuanvedolla tulee jo loistavasti toimeen.

Esim. selkätreeni:
myötäotteella leuat*3
kulmasoutu*3
leuanveto vastaotteella*2

Jos ei leukoja mene, on asia sitten hieman monimutkaisempi.

ylä selkä on ainut mitä ei oikein pysty reenaamaan :confused:

Mikset pysty?
-Maastaveto
-Kulmasoutu
-Yhden käden sotu
-Pullover
-Kohautus

Noita pystyy ainaki noilla sun vehkeillä tekeen.

Originally posted by Away
*kulmasoutua
*maastavetoa
*leuanvetoa

Mitä muuta sitä tarvii? ;) Pelkällä kulmasoudulla & leuanvedolla tulee jo loistavasti toimeen.

Kyllä leukoja menee mut tarvis ulos mennä niitä vetämään... ei oo tähän mennessä vielä saanu raahattua itteeni...

Teen
Kulmasoutua 4 x 8-12
Maastavetoo 4 x 8

Kulmasoutu kuulemma tuo vaan paksuutta selkään... siipiä jos haluu ni jotain taljoja tarvis... tai sit vaan niitä perkeleen leukoja.. ne on vaan niin vittumaisia tehä... :D

aan paksuutta selkään... siipiä jos haluu ni jotain taljoja tarvis... tai sit vaan niitä perkeleen leukoja.. ne on vaan niin vittumaisia tehä... :D

bullshit.. :) kyllä se selkä IHAN varmasti kasvaa. ei voi sanoa että kulmasoutu toisi paksuutta ja taljat leveyttä. kaikki ne kasvattaa ja vahvistaa....elä nyt helvetti rupea tolleen ajattelemaan...sekotat vaan aivosi. mitä ees tarkottaa että tulee paksuutta selkään...LOL:D

Originally posted by gnut
bullshit.. :) kyllä se selkä IHAN varmasti kasvaa. ei voi sanoa että kulmasoutu toisi paksuutta ja taljat leveyttä. kaikki ne kasvattaa ja vahvistaa....elä nyt helvetti rupea tolleen ajattelemaan...sekotat vaan aivosi. mitä ees tarkottaa että tulee paksuutta selkään...LOL:D

No mä luin jostain "pro" sivulta näin... tuskin se ihan täyttä shittiä oli :eek: ... mut enemmän luulis et taljalla tulee siipee ku kulmasoudulla... talja ottaa just noihin "siipiin" sen verran oon sitä joskus testaillu.

Tais mennä muuten vähän offtopikiks tää homma... noh ei kai se nyt niin tarkkaa ole :)

Höpöhöpö, ylätalja on keksitty ja se on kyllä vähintään yhtä tehokas kuin leuanveto leveellä. Varsinkin jos on yhtä kevyt kuin minä, on huomattavasti mielekkäämpää vetää ylätaljaa ja säätää siihen tarpeeksi romua kuin vetää 20 leukaa leveellä. Ja jos taas on niin painava ettei leukoja mene, saa kyllä ylätaljalla vähintään yhtä hyvän tuntuman, varsinkin jos on reilusti tankovariaatiota, niin niistä on helppo löytää mieleisensä. Ei yläselän treenaaminen ole ollenkaan vaikeaa kun vaan keskittyy siihen tarpeeksi.

Originally posted by Mike
Ei kannata tehdä peräkkäisinä päivinä, ota vaikka mieluummin ojentajat rinnan kanssa.

Miksi tavallinen-, ja kapeapenkki samana päivänä on parempi? Itse teen peräkkäisinä päivinä (no ehkä välipäivä välissä) ja ihan hyvin toimii. Ei ne arat tissit nyt kovin paljon haittaa jos ei laske tankoa ihan alas asti ja jos ote on tarpeeksi kapea.

VahvaJussi: Oletin ao. kaverin treenaavan kotona, jossa käytössä ei tietenkään ole ylätaljaa. Siksi totesin tilanteen olevan ongelmallinen, jos ei leukoja mene. Kyllä vähintään yksi ylhäältä vedettävä liike on ohjelmaan mielestäni hyvä tunkea.

Toisaalta, itse saan kyllä latseihin myös helvetin hyvän tuntuman kulmasoudulla. Tosin en niin hyvää, mitä vastaote leuoilla, teen siis niitä, koska myötäotteella ei mene tarpeeksi. Luulit tietenkin, että puhuin yleisesti selkätreenistä, mutta kuten aiemmin tulikin jo selville, ei käytössä ollut tässä tilanteessa taljavehkeitä. Mutta ei tästä tällä kertaa enempää.. :kippis1:

VahvaJussi: Oletin ao. kaverin treenaavan kotona, jossa käytössä ei tietenkään ole ylätaljaa. Siksi totesin tilanteen olevan ongelmallinen, jos ei leukoja mene. Kyllä vähintään yksi ylhäältä vedettävä liike on ohjelmaan mielestäni hyvä tunkea.

Toisaalta, itse saan kyllä latseihin myös helvetin hyvän tuntuman kulmasoudulla. Tosin en niin hyvää, mitä vastaote leuoilla, teen siis niitä, koska myötäotteella ei mene tarpeeksi. Luulit tietenkin, että puhuin yleisesti selkätreenistä, mutta kuten aiemmin tulikin jo selville, ei käytössä ollut tässä tilanteessa taljavehkeitä. Mutta ei tästä tällä kertaa enempää.. :kippis1:

jepjep, no onhan se sit vähän vaikeampaa joo. :)

Offtopikki jatkuu :D ... onko väliä vetääkö leukoja eteen vai
pään taakse ? ...jos oletetaan että molemmat onnistuu.

Offtopikki jatkuu :D ... onko väliä vetääkö leukoja eteen vai
pään taakse ? ...jos oletetaan että molemmat onnistuu.

Eipä pahemmin, mut mulla ainakin toimii paremmin eteen. Jos vetää niskan taakse niin voi olla vaikeampaa saada ruho nousemaan yhtä ylös.

Originally posted by VahvaJussi
Höpöhöpö, ylätalja on keksitty ja se on kyllä vähintään yhtä tehokas kuin leuanveto leveellä. Varsinkin jos on yhtä kevyt kuin minä, on huomattavasti mielekkäämpää vetää ylätaljaa ja säätää siihen tarpeeksi romua kuin vetää 20 leukaa leveellä. Ja jos taas on niin painava ettei leukoja mene, saa kyllä ylätaljalla vähintään yhtä hyvän tuntuman, varsinkin jos on reilusti tankovariaatiota, niin niistä on helppo löytää mieleisensä.

Just :david: Vai että ylätalja ois tehokkaampi kuin leuanveto!!! Saanen esittää eriävän mielipiteen. Ylätalja on niitä varten jotka ei saa yhtään leukaa tai ovat vain yksinkertaisesti liian mukavuudenhaluisia. Kaipa tosta jotain tutkimustakin löytyy. Vaihteluna käy tosin välillä ihan hyvin.

Itsellä toistomaksimi on varmaan lähellä neljääkymmentä, mut silti ilman lisäpainojakin jo kasin sarjoilla pystyy vetämään ihan loppuun, kun vaan tekee tarpeeksi hitaasti ja keskittyy tuntumaan. Lisäksi lisäpainot on keksitty!

Originally posted by VahvaJussi
Niin, sellaisille jotka osaa tehdä liikkeen oikein :david: Enkä väittänyt tehokkaammaksi vaan lähinnä yhtä tehokkaaksi.

Jos osaa tehdä molemmat liikkeet OIKEIN, ylätalja ei ole yhtä tehokas. PISTE.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom