Iso penkkipunnerrusketju

No joo, kokeilin tuota heittäytymis/potkaisu-tyyliä, ja ei ihan natsannut. Jo 30 kg:ssa alkaa hirvittää, kun painot meinaa kilahtaa otsaan. Mutta nou hätä! Yritin uudestaan aikaisemmin mainitulla tyylillä, eli vedin hartiat taakse ja rinnan pystyyn ennen penkille kippaamista, ja homma toimi hyvin. Eikä tarvinnut pelätä, että painot tulevat naamalle. Vähän outoa, että samat 40 kg:t, joita ei edellisessä treenissä saanut omin voimin liikkeelle, nousivat nyt aika kivuttomasti. Varmaan jostain henkisestä angstista ollut kyse, tai vaan uudesta liikkeestä, jota ei osannut heti suorittaa oikein.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Penkkiä tehnyt kauan ja tulokset nousivat hyvin. Treeni on volyymi/voima vuoroviikoin. Muutama viikko sitten EI kulkenukkaan samallalailla ku pari viikkoa ennen. yli 15kg huonommin meni lyhyet sarjat ja vasen puoli tuli alempana ylös.

seuraavana viikolla kokeilu ja sama homma.. joten en alkanut nostaan. pietin viikon totaalilepoa ja kävin kovakätisellä hierojalla.

No viikon päästä taas energisenä salille.
Ja sama homma hieman paremmin tuloksin PAITSI että nyt oikea puoli nousi paljon alempana ja muissa sarjoissakin ei kulje kädet tasaisesti ylös. tosi huojuen vai epätasopainossa..

missä vika???

liikaa kovia treenejä ilman kevennyksiä. ei toi sun juttu kyllä myöskään mitenkään kerro mitä oot tehnyt. totaalilevot jne ei kuulu voimaharjoitteluun kovinkaan monille.

Oletko kauan penkkaillu, vai vasta hetken aikaa? Toispuoleiset nostot ainakin itsellä viittaa olkapään kipuihin, joita sitten välttelee nostossa. Lämmitteletkö kiertäjät joka treenin alussa?

Kuten yllä lukikin, älä tee liikaa penkkiä. Aloittelijana määrä ei korvaa laatua, mutta jos olet konkari ja painot esim. siellä 150-160 kilossa, niin viittaa johonkin väsyneeseen lihakseen joka aktivoituu liikaa kovien nostojen aikana.

Lisää lepoa, fiksua treeniä ja palaat penkkiin maltilla.

Painot liikkuu siellä reilu puolentoistasadan yläpuolelle eli ei mitään valtavia. Eilen tuli olkapää/ojentajatreenin jälkeen kokeiltua kevyttä penkkiä ens viikkoa ajatellen.. Muutin otetta huomattavasti kapeammalle niin alkoi yhtäkkiä tuntua hyvältä.. No uusi henkilökohtainen ennätyshän sieltä napsahti ja vielä kevyesti tuli ylös..
Kaikkea toivoa ei ole vielä menetetty..

Entinen ote etusormet merkkien takana ja nyt nimittömät merkkien päällä.. ote kapeni 13-15cm..

Se vaan ihmetyttää että samalla otteella nostanu aina ja kulkenu mutta nyt toppadi ja alko heilumaan. Uuden otteen myötä ei heilu ja kulkee mutta ei niin luonnollinen ote pitkä kätiselle..

harvinaisempaa, että kavennus toimii samantien. osottaa tosin, että sun kannattaa viljellä niitä eri oteleveyksiä treeneissä hyvin säännöllisesti. mieluummin usein ja hieman maltilla, kuin harvoin ja täysillä.

Elikkäs kyykkyn saa lisätä kokoajan kiekkoja, ja penkki ollut samoissa sarjapainoissa jo noin 4kk eikä kehitystä ole tullut. Tosiaan penkki 107kg. Taustatietoa senverran että 18 vuotias, treenitaustaa pari vuotta, omaa painoa noin 79kg ja pituutta 172cm. Olen yrittänyt tehdä käsipainoilla, ja vinopenkkiä, ja pystäriä tangolla tulosten parantamiseksi, mutta ei vain tunnu onnistuvan. 2 jakoinen ohjelma käytössä, 180g protskua päivässä ja säännölliset ruokailut. En ole mielestäni treenannut liian useinkaan kun teen 2 jakoista eli yläkroppa ja jalat kerran viikossa.. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tuo penkki kun ei vaan nouse! Muilla samoja ongelmia? Miten olette päässeet jumivaiheesta yli..?:(:(

Elikkäs kyykkyn saa lisätä kokoajan kiekkoja, ja penkki ollut samoissa sarjapainoissa jo noin 4kk eikä kehitystä ole tullut. Tosiaan penkki 107kg. Taustatietoa senverran että 18 vuotias, treenitaustaa pari vuotta, omaa painoa noin 79kg ja pituutta 172cm. Olen yrittänyt tehdä käsipainoilla, ja vinopenkkiä, ja pystäriä tangolla tulosten parantamiseksi, mutta ei vain tunnu onnistuvan. 2 jakoinen ohjelma käytössä, 180g protskua päivässä ja säännölliset ruokailut. En ole mielestäni treenannut liian useinkaan kun teen 2 jakoista eli yläkroppa ja jalat kerran viikossa.. Alkaa pikkuhiljaa vituttaa tuo penkki kun ei vaan nouse! Muilla samoja ongelmia? Miten olette päässeet jumivaiheesta yli..?:(:(
Iha ymmärrettävää et välillä junnaa ja näyttäs ihan "sopivalta" junnauskohdalta tuo painoon suhteutettuna. Onko treeni penkissä bodailua vai voimailua, miten toteutettuna? Joku voimaprogressio käyttöön? Treenaatko siis vain kahdesti viikossa? :eek:

Kreatiiniä oon kyllä käyttäny taas kuukauden verran, lihottaa en kyllä viitsisi yhtään enää tuosta noin 79kilosta, kun rasvaa on jo jonkunverran, vaikkakin vuoden sisällä kiristynyt aikalailla. Käsipainopenkkiä tein viimeksi 40kilon käppäreillä suht siististi nelosia. Vähän varaa jättäen toki. Paras penkkisarja taitaa olla vajaa kuukausi sitten 3x100kg tangolla.. Kaverit vituttaa kun kehuu että vittu mulla on huono penkki ikään ja painoon ja reenitaustaan nähen :D Ja kyllä, nyt olen kahdesti viikossa vaan treenaillut. Venyttelen kyllä aktiivisesti jne.. Vituttaa vaan tuo penkki, kun junnaa muuhun nähden..

Iha ymmärrettävää et välillä junnaa ja näyttäs ihan "sopivalta" junnauskohdalta tuo painoon suhteutettuna. Onko treeni penkissä bodailua vai voimailua, miten toteutettuna? Joku voimaprogressio käyttöön? Treenaatko siis vain kahdesti viikossa?
Sekä- että. Voimareeniä nyt enemmän raskaammilla painoilla koittanut tehdä.

Joku nyt kumminkin muitakin tuloksia alkaa kysellä, niin kyykky 90 asteeseen 150kg, mavee en oo hetkeen tehny ku palauttavana raskaan työn ohella, hauiskääntö tangolla jonkun verran huijaten viimesissä toistoissa 10x50kg, puhtaasti menee ehkä 6x50kg, pystypunnerrus tangolla leuan alta, ei ihan rinnalta 75kg, lisäpainodippi ehkä nyt 45-50kg, en ole hetkeen tehnyt, mutta joskus kauan sitten meni suht helposti +35kg lisäpainoilla jne..

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Juu. Treenaa enemmän ja voimaohjelmalla. Kannattaa suunnata tuonne voimailulajien osastolle ettii tietoja ja ohjelmaa :)

Hyvinhän tuota oot kehittyny jos kaks kertaa viikossa reenillä olet tuohon päässyt. Ja tolla treenillä etenkin ei mikään ihme et meinaa junnata.

Jos vaan kaksi kertaa viikossa treenaat niin yksijakoinen käyttöön. Frekvenssin lisääminen varmaan helpoin tapa päästä taas eteenpäin.

Jos 18-vuotias jannu nostaa pari kertaa viikossa treenaamalla penkkiykkösen 107 kiloon, niin kyllä asiat on mielestäni aika hyvällä mallilla. Kun minä olin nuori niin 100 kg penkki oli suuri saavutus, josta tiedettiin naapuripitäjässä asti. Nykypäivän nuorille sitten 107 kg on huono tulos, jolle kaveritkin vittuilee... Mä ihmettele oikein kauhiast tämmöist ja ole kuin klapil päähän lyöty.

Täällä vois kysyä itsekin, että millä penkkiä sais nostettua. Olen nostanut noin 68 kilosena 130kg, mutta nykykunto on luokkaa 70-72kg / 120kg. Penkkiä olen kyllä tehnytkin vaan kerran viikossa muutaman sarjan varmaan parin vuoden ajan. Joskus 2010-2012 tuli tehtyä pari kertaa viikossa ja sen huomas. Mutta joku ohjelma ois mukava saada, tuntuu että varsinkin juuri penkki junnaa. Se kun ei oikein motivoi... :(

Täällä vois kysyä itsekin, että millä penkkiä sais nostettua. Olen nostanut noin 68 kilosena 130kg, mutta nykykunto on luokkaa 70-72kg / 120kg. Penkkiä olen kyllä tehnytkin vaan kerran viikossa muutaman sarjan varmaan parin vuoden ajan. Joskus 2010-2012 tuli tehtyä pari kertaa viikossa ja sen huomas. Mutta joku ohjelma ois mukava saada, tuntuu että varsinkin juuri penkki junnaa. Se kun ei oikein motivoi... :(

Mä en ehkä lähtis ite mitään '' valmista ohjelmaa'' tekemään, ottaa 2 kertaa penkin viikkoon, vähän vaihdellen oteleveyttä esimerkiksi. Tarpeeksi vain sarjoja penkkiin ja rupeaa siitä itselleen ettimään oikeaa tyyliä millä lähtee kehittymään. Ja niin, paino on voimaa ja ylipaino on ylivoimaa ;)

kyl pari penkkiä viikossa riittää hyvin pitkälle. oteleveyksiä lisää ja oikein valittuja apuliikkeitä.

osaakos joku sanoa mikä avuksi, olen 22 vuotias, reenivuosia takana about 6 joista viimeiset muutama oikeen tosissaan. Penkki sen sijaan ei vaan nouse ei millään.. kesäkuusta 2015 tullut painoa lisää about 15 kiloa mutta penkkitulos ei nouse toivotulla tavalla (lähtöpaino n.82 ja tällä hetkellä 96 nurkilla, rasvat varmaan jossain 15-20 välissä luulisin). Tein 2x6 ohjelmalla ja sain sarjapainot nousemaan noin 75 kilosta 85 kiloon mutta nyt taas viimeisen puolen vuoden aikana pudonnut takaisin sinne 75 nurkille. Reenit menee perille ja saan penkissäkin hyvän pumpin ja tuntuman rintaan, mutta voimat ei kasva mihinkään. teen nelijakoisella ohjelmalla ja käyn salilla 5-6 kertaa viikossa, ei ole ollut ongelmia palautumisen kanssa ja väli päiviä pidetään kun siltä tuntuu. nostin nyt toistomääriä lähemmäs 10 mutta ei vieläkään tulosta. vertailuksi kyykyssä sarjapainot nousi 100 kilosta 130 kiloon samassa ajassa. voiko kyse vaan olla törkeen huonoista lahjoista voiman kasvuun vai onko vika tekniikassa tai muuten treenissä?
Niin ja ruokavalio on kunnossa ja noudatan sitä joka päivä, kaloreita tuli syksyllä n.4000 ja rapiat, nyt kevennys menossa ja kalorit 3000 laskettuna. Mitään vinkkiä? alkaa ahdistamaan tällänen voimattomuus :D

osaakos joku sanoa mikä avuksi, olen 22 vuotias, reenivuosia takana about 6 joista viimeiset muutama oikeen tosissaan. Penkki sen sijaan ei vaan nouse ei millään.. kesäkuusta 2015 tullut painoa lisää about 15 kiloa mutta penkkitulos ei nouse toivotulla tavalla (lähtöpaino n.82 ja tällä hetkellä 96 nurkilla, rasvat varmaan jossain 15-20 välissä luulisin). Tein 2x6 ohjelmalla ja sain sarjapainot nousemaan noin 75 kilosta 85 kiloon mutta nyt taas viimeisen puolen vuoden aikana pudonnut takaisin sinne 75 nurkille. Reenit menee perille ja saan penkissäkin hyvän pumpin ja tuntuman rintaan, mutta voimat ei kasva mihinkään. teen nelijakoisella ohjelmalla ja käyn salilla 5-6 kertaa viikossa, ei ole ollut ongelmia palautumisen kanssa ja väli päiviä pidetään kun siltä tuntuu. nostin nyt toistomääriä lähemmäs 10 mutta ei vieläkään tulosta. vertailuksi kyykyssä sarjapainot nousi 100 kilosta 130 kiloon samassa ajassa. voiko kyse vaan olla törkeen huonoista lahjoista voiman kasvuun vai onko vika tekniikassa tai muuten treenissä?
Niin ja ruokavalio on kunnossa ja noudatan sitä joka päivä, kaloreita tuli syksyllä n.4000 ja rapiat, nyt kevennys menossa ja kalorit 3000 laskettuna. Mitään vinkkiä? alkaa ahdistamaan tällänen voimattomuus :D

Kuulostaa kyllä aika hurjalta, ettei noilla raameilla, kaloreilla & treenillä penkki parane. Ota yksi päivä viikkoon penkkiä normaalilla/leveällä otteella ja tee muuten apuliikkeitä. Penkkiä kapealla otteella, vinopenkkiä kapealla & leveällä otteella. Ojentajia, leukoja, vipareita jne. Itse en koskaan saanut penkkiä tuntumaan rinnassa niinkään, mutta ojentajista löytyi kyllä vääntöä (kiitos apuliikkeiden) sen verran, että sarjapainotkin nousi tasaiseen. Vaikea näin amatöörinä sanoa mikä on tärkein, mutta vinopenkki kapealla otteella oli sellainen jossa suorastaan räjähti ojentajat ja tuntui miten viikko toisensa jälkeen tarttui enempi jerkkua sinne! :)

Jos kauan salilla olet käynyt ja osaat youtubesta videoita katsoa, niin en usko että tekniikka niin paljon vihkossa voi olla, ettei tuon enempää sarjapainoina mene, ottaen huomioon tosiaan että painoa löytyy ihan mallikkaasti.

Nämä siis totaalisen aloittelijan neuvoja, jotka kuitenkin toimi :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom