Iso penkkipunnerrusketju

Mahtaako johtua pelkästään lavasta? Voi toki johtua, mutta onko sen seurausta myös selkärangan sivuttainen mutka. Siinä vaiheessa, kun alat jälleen punnerrella, keskity (ja ehdottomasti kuvaa nostoja) myös selkärangan asentoon.

Edit: Tsekkaa myös, ovatko jalkojen ja lantion asennot tasapainoiset sekä, että lavat ja pää ovat keskellä penkin suhteen.
Niin pitää seurailla, nyt kun ongelman tietää. On nimittäin tuota poikkipuoleisuutta alaselästä ylöspäin, ajoittain. Liekö johtuu jumeista vai rangasta? :confused: Pitää keksiä keinoja, että se asento pysyy ja nöyrtyä pienempiin painoihin ja tekniikan hiomiseen.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Venäläinen penkkiohjelma menossa, tänään meni 6x5 ihan sujuvasti. Mutta ens viikolle tulikin mutka matkaan. Pe-Su matkoilla (ei mikään ryyppyreissu onneksi). 6x6 ja 5x5 välinen 6x2 treeni jää väliin.
Aika volyymipitoista tuossa kohden ohjelma muutenkin, niin kantsisko vaan unohtaa että mokoma jäi välistä, eikä yrittää tahkoa mitään lisävolyymiä "varastoon" 6x6 treenin päätteeksi?

Venäläinen penkkiohjelma menossa, tänään meni 6x5 ihan sujuvasti. Mutta ens viikolle tulikin mutka matkaan. Pe-Su matkoilla (ei mikään ryyppyreissu onneksi). 6x6 ja 5x5 välinen 6x2 treeni jää väliin.
Aika volyymipitoista tuossa kohden ohjelma muutenkin, niin kantsisko vaan unohtaa että mokoma jäi välistä, eikä yrittää tahkoa mitään lisävolyymiä "varastoon" 6x6 treenin päätteeksi?
Minä päivänä teet 6x6? Jos teet keskiviikkona, niin tee torstaina 6x2 ja maanataina sitten 5x5. Ei kai tossa niin haittaa ole vaikka tulee kaksi päivää peräkkäin, kun se 6x2 on kuitenkin kevyt treeni.

Minä päivänä teet 6x6? Jos teet keskiviikkona, niin tee torstaina 6x2 ja maanataina sitten 5x5. Ei kai tossa niin haittaa ole vaikka tulee kaksi päivää peräkkäin, kun se 6x2 on kuitenkin kevyt treeni.

Ti, to, la jako mulla, niin ei valitettavasti toi toimi.. Muuten olis ollu hyvä idea. Torstai iltana jo lento, puolpäivää oon töissä ja teen 6x6 silloin torstaina päivällä. Lento takasin sunnuntaina 23:40 tjsp...
Kantsiskohan lauantaina tehdä hotellihuoneessa jotain räjähtäviä punnerruksia "6xmuutama" 6x2 penkkiä mukaillen, vai antaa vaan olla ja palautua?

Ti, to, la jako mulla, niin ei valitettavasti toi toimi.. Muuten olis ollu hyvä idea. Torstai iltana jo lento, puolpäivää oon töissä ja teen 6x6 silloin torstaina päivällä. Lento takasin sunnuntaina 23:40 tjsp...
Kantsiskohan lauantaina tehdä hotellihuoneessa jotain räjähtäviä punnerruksia "6xmuutama" 6x2 penkkiä mukaillen, vai antaa vaan olla ja palautua?
No mites jos teet ensi viikon ma, ke, to tai vaikka ma,ti, to? Tosin ei se nyt maailmaa mihinkään suuntaan kaada, vaikka yksi treeni välistä jäisikin.

No mites jos teet ensi viikon ma, ke, to tai vaikka ma,ti, to? Tosin ei se nyt maailmaa mihinkään suuntaan kaada, vaikka yksi treeni välistä jäisikin.

Täytyy laittaa harkintaan jos vaihtais rytmin "lennosta", olishan se toki parempi että tulis yks päivä vähemmän luppoa.

Kyynärpäät kipeytyy penkatessa.. Millä tavalla kyynärpäiden asentoon kannattaa kiinnittää huomiota? Kun ei missään videossakaan oikein kyynärpäistä ole puhuttu mitään. Ilkeä napsuminen ja kipu tuntuu siis jo heti lämmitellessäkin pelkällä tangolla. Vai johtuuko tämä lämmittelyn puutteesta. Minkalaista lämmittelyä vedätte ennen penkkiä?

Kiertäjäkalvosinjumppaa aluksi ja 3 lämmittelysarjaa 10/8/6 painoja jokaiseen lisäten.

Aika hyvää settiä:

kolmeraitaa: mistä kohtaa tarkalleen kipeytyy? kuva ja nuoli. siellä voi olla kireyksiä ja epätasapainoa voimissa. paljon kaikkea mahdollista. et myöskään laittanut videoo penkistäsi, joten vaikea on lähteä heitteleen kummempaa ohjetta. kyynärlämpät on ihan fiksu ostos joka tapauksessa.

Kyynärpäät kipeytyy penkatessa.. Millä tavalla kyynärpäiden asentoon kannattaa kiinnittää huomiota? Kun ei missään videossakaan oikein kyynärpäistä ole puhuttu mitään. Ilkeä napsuminen ja kipu tuntuu siis jo heti lämmitellessäkin pelkällä tangolla. Vai johtuuko tämä lämmittelyn puutteesta. Minkalaista lämmittelyä vedätte ennen penkkiä?
Kuulostaa oudolta, että kyynärpäät napsuu penkatessa. Oletko kokeillut eri oteleveyksillä? Kyynärvarsien tulisi olla mahdollisimman suorassa tangon alapuolella. Ja ranteet kans mahdollisimman neutraalissa asennossa.

napsumiset on usein jännepoliittisia kysymyksiä ja pientä muljumista. jos sitten sattuu hermoo painamaan myös, ei se kauheen mukava tunne ole.

Moi onko teillä mitään vinkkejä miten saada äkkii ennen vuoden loputtua 100kg penkist nyt saan 85kg ja nyt alotin sellasseen ohjelman et vedän joka toinen rintapäivä penkkii ja toisel kerralla käsipainoil penkkii ja raskail painoil ja kolmijakoista teen eli 5-6kertaa viiko treenaan

Viimeksi muokattu:
Moi onko teillä mitään vinkkejä miten saada äkkii ennen vuoden loputtua 100kg penkist nyt saan 85kg ja nyt alotin sellasseen ohjelman et vedän joka toinen rintapäivä penkkii ja toisel kerralla käsipainoil penkkii ja raskail painoil ja kolmijakoista teen eli 5-6kertaa viiko treenaan

Heh heh, jännä sattuma. Kaveri kävi tällä viikolla eka kerran salilla, sama nimi ja sukunimikin alkoi samalla kirjaimella. Penkistäkin meni 85kg kun varsin lähtötasoa testattiin :LOL: Kuitenkin eri tyyppi kuin sinä. 100kg otti tavoitteeksi 2vk-1kk päähän.

jos 85 on tiukka ykkönen ja sarjana tulee 5-6x75, ei kyllä vuoden loppuun satasta tuu, ellei oo treenejä uudelleen alottava tyyppi, tosi lahjakas tai mieluiten yli 100kg heppu. harvemmin myös kolmijakosta kannattaa penkin priorisointiin käyttää.

nää hetimullekaikkitännenyt- tyypit vois hieman kurkata peiliin ja funtsia sen tekemisen motiiveja muutenkin. oon tehny ton tyylisiä taikatemppuja vuosien varrella muutamille asiakkaille kyllä.

Kuten jto sanoi, jos toi on absoluuttinen maksimi nyt, niin vaikeaa on saada satanen vuoden loppuun mennessä

hehee no et kokonaan kyllä. ja koitas pitää ittes terveenä kans :) eikä nää kyllä oikeesti mitään sääntöjä missään nimes voi olla, että joka jätkä pökkää penkistä vuodessa satasen ja vetää maasta 200 jne. semmonen, joka kehittyy nopeesti kehittyy yleensä millä tahansa treenillä.

joo ei tämä ole ollut valmennuksesta kiinni, vaan enempi yksilöstä ja elämäntilanteesta johtuvaa. Ja tulee se aikanaan, jos vain pystyy treenaamaan nousujohteisesti.

no mä ite oon rakentanu omat kriteerini valmennuspuolella semmosiksi, etten hyväksy kyllä taapertelua ja syytän siitä lähtökohtasesti aina itteeni, vaikka asiakas ois tehny 120h työviikon ja puoli sukua ois tuhoutunu heinäsirkkojen hyökkäyksessä ja unta ois tullu miinus kolme tuntia yössä viimesen kuukauden. mutta... toki se treenien säännöllisyys ja terveenä pysyminen aika iso etu urheilijalle ois :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom