Iso penkkipunnerrusketju

jos 85 on tiukka ykkönen ja sarjana tulee 5-6x75, ei kyllä vuoden loppuun satasta tuu, ellei oo treenejä uudelleen alottava tyyppi, tosi lahjakas tai mieluiten yli 100kg heppu. harvemmin myös kolmijakosta kannattaa penkin priorisointiin käyttää.

nää hetimullekaikkitännenyt- tyypit vois hieman kurkata peiliin ja funtsia sen tekemisen motiiveja muutenkin. oon tehny ton tyylisiä taikatemppuja vuosien varrella muutamille asiakkaille kyllä.
Näillä määritelmillä mä oon sitten lahjakas, tai sitten kreatiini eka kerralla vaan toimi mulle tosi hyvin. Siis kyllä, kreatiini, ei "kreatiini". Nostin penkin 103 kilosta 115 kiloon ammattikoulun joululoman aikana ja oma paino oli suunnilleen 75kg. Eikä edes ollut runkkupenkki. Tosin sitä penkkiä tehtiin siinä lomalla usein ja parhaillaan yritin maksimia 2 kertaa päivässä. Jos ei aamulla noussut, niin illalla uudestaan :LOL: Tuli vaan joku päähäpinttymä ennen joululomaa, että 115kg on otettava sen aikana, nyt kun on oikein kreatiinitankkauksetkin aloitettu. Noh se oli sitä aikaa, kun jokainen penkkienkka kirjattiin päiväyksen kera vihkoon ylös.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
jos sulla oli siinä alla määrätreeniä jo paljon, tollanen voi vallan hyvin onnistua. käytännössä kuitenkin vaatii lahjakkuutta tollanen kehitys ja ton painosena varsinkin. toivottavasti kehitys on amiksen jälkeen jatkunut myös. tosissaan treenaavien piikkailut on sit erikseen. sillon on saatu 2kk aikana esim 30kg kyykkyyn lisää jne.

jos sulla oli siinä alla määrätreeniä jo paljon, tollanen voi vallan hyvin onnistua. käytännössä kuitenkin vaatii lahjakkuutta tollanen kehitys ja ton painosena varsinkin. toivottavasti kehitys on amiksen jälkeen jatkunut myös. tosissaan treenaavien piikkailut on sit erikseen. sillon on saatu 2kk aikana esim 30kg kyykkyyn lisää jne.
No se nyt oli silloin juuri sitä penkin hinkkaamista pääasiassa ilman suunnitelmaa. Mentiin kun huvitti, välillä tehtiin enemmän, välillä vähemmän. Veikkaan että kun proteiineja tai mitään makroja ei tuolloin edes mietitty, että kreatiinista on ollut ihan senkin takia huomattava apu. Painokin nousi tuossa välissä sen 2-3kg (oli myös tilastoissa) ja tuohon aikaan se painon nousu oli tiukassa. Toki suhteessa lyhyet kädetkin varmaan auttaa. Syliväli 4cm alle pituuden.

Paras suoritus on 6x115kg alle 90-kiloisena. Sen jälkeen motivaatio penkkailuun katkesi jatkuvien olkapäävammojen takia. Nyt on tehty hyyyvin varovaista paluuta penkkaamiseen parin viikon ajan. Uskon kyllä, että alle 90-kiloisena pystyn nostamaan 150kg, jos vain olkapäät kestää.

juu sama meno vähä ku veljellä aikanaan teinivuosina. joka päivä penkkiä ja joskus kahdesti. melki aina sama pyramidi 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 ylös ja usein myös alas. parissa vuodessa penkki 45-->180 muistaakseni. painoa 90kg huitteilla lopussa. lisäravinteena banaani oli kova sana :)

olkapääjuttujen kanssa pitää olla tarkkana ja ite teetän valmennettaville kaikenlaista muuta sälää pelkästään ehjänäpitoo ajatellen myös. mikä siellä sulla on rikki ollu?

juu sama meno vähä ku veljellä aikanaan teinivuosina. joka päivä penkkiä ja joskus kahdesti. melki aina sama pyramidi 10,9,8,7,6,5,4,3,2,1 ylös ja usein myös alas. parissa vuodessa penkki 45-->180 muistaakseni. painoa 90kg huitteilla lopussa. lisäravinteena banaani oli kova sana :)

olkapääjuttujen kanssa pitää olla tarkkana ja ite teetän valmennettaville kaikenlaista muuta sälää pelkästään ehjänäpitoo ajatellen myös. mikä siellä sulla on rikki ollu?
Tuossa olisi ollut jo kisoihinkin asiaa (y)

Ei mitään virallista diagnoosia ole, vaikka sitä olkapäätä on ihastellut useampia lääkäri, fyssari, hieroja ja ties kuka. Kuvattukin on, vain magneettia ei ole otettu. Kyllästyin jo siihen rahan polttamiseen tuossa vaiheessa. Ymmärtääkseni en mitään pysyvästi ole hajottanut. Luultavasti ahtaat olkapäät ja liikaa treeniä rinnalle ilman selkätreenejä nuoruudessa.

Kivut ovat jääneet nyt pois, kun ryhdyin tekemään sivuvipareita penkillä kyljellään maaten. En ikinä paukuttanut isoilla painoilla siinä perinteisessä seisten kahvinkaatoasennossakaan, tein pitoja, hain asentoa, muutin käden kulmaa eikä mitään tulosta. Ei vain silloin tajunnut, että samalla se ärsytti olkapäätä, kun eihän ne pienet painot sattuneet vaan sen jälkeen lähes kaikki muu punnertaminen ja vetäminen sattui aina. Nyt kärsii kyllä punnertaa ja vetää, tosin myötäotteella vetämistä välttelen edelleen. Niin ja punnerruksissa oon koettanu tehdä sellaisia täysin hallittavissa olevia kutosia, ei viittis taas ryssiä tätä hommaa kiireellä, vaikka intoa olisikin.
Mitä muuten mestari sanoo, pitäisikö oteleveyttä kaventaa? Penkkaan siis keskisormet merkeissä.

juu lahjakas velipoika kyl oli, mutta sit alko enempi kiinnostaan oman talon rempat jne. vuoden nollareenin jälkeen otti 3x120 ihan heittämällä. aijai.

supraspinatuksen jänne voi tykätä huonoo perinteisissä vipareissa. mitään yleisesti hyväksi paasattua ei kannata tehdä, jos tulee yhtään vaivoja.

sanosin otteen kaventamisen sijaan, että vaihtele. sekä leveyksiä että työkulmia aina loivasta alavinopenkistä erilaisiin vinopenkkeihin ja pystypunnerruksiin.

juu lahjakas velipoika kyl oli, mutta sit alko enempi kiinnostaan oman talon rempat jne. vuoden nollareenin jälkeen otti 3x120 ihan heittämällä. aijai.

supraspinatuksen jänne voi tykätä huonoo perinteisissä vipareissa. mitään yleisesti hyväksi paasattua ei kannata tehdä, jos tulee yhtään vaivoja.

sanosin otteen kaventamisen sijaan, että vaihtele. sekä leveyksiä että työkulmia aina loivasta alavinopenkistä erilaisiin vinopenkkeihin ja pystypunnerruksiin.
Eli vahvimpana otteena noinkaan leveä ote ei ole haitaksi? Tai noh leveä ja leveä, en mä salilla muitten otteita kyylää, mutta youtubesta olen nähnyt että moni kova penkkaaja tekee kämmenet kokonaan merkkien sisäpuolella.

Viikkoon tulee nyt 2xpenkki ja 1x kapeahko vinopenkki. Oon tähän mennessä pysytellyt 5-6 toistossa ja koettanut katsoa, että selkäpuolelle tulee enempi treeniä. Pystärin hylkäsin. Pitkään sitä keväällä tein ja 3x70kg tai 4x2x70kg oli parhaat sarjat eri treeneillä. Aika nopeasti se nousi, tavoite olisi ollut ottaa oma paino siinä. Tuo siis seisten ilman mitään vippauksia tehden. Sitten napsahti keskiselkä aivan tajuttomaan jumiin eikä se kuukausien myötä mihinkään häipynyt, vaan palasi aina uudelleen, niin totesin että helpompi vaihtaa liikettä.

toi oteleveys on täysin yksilöjuttu. jotku saa paikkansa kipeiksi paljon kapeemmilla ja toiset ei maksimileveydellä koskaan, mutta kapeammilla kyllä.

voithan sä lyhyttäkin sarjaa tehdä, mutta varaa hyvin selkeesti, 3-4 toistoo/ 10kg. pystäri ei penkin apuliikekattauksen kärjessä ole, joten ei oo pakollinen.

^Toi etunoja oli varmaan ensimmäisiä juttuja mitä kokeilin. Samoin kaikki penkillä mahallaan makaamiset, taljaversiot, osittaiset liikeradat, yhden käden versiot yms tuli kyllä kokeiltua. Voisin suositella sulle @Vaginaattori niitä @markus Poikelan olkapäävideoita, jos sulla on yhtään samaa ongelmaa kuin mulla.

Moi onko teillä mitään vinkkejä miten saada äkkii ennen vuoden loputtua 100kg penkist nyt saan 85kg ja nyt alotin sellasseen ohjelman et vedän joka toinen rintapäivä penkkii ja toisel kerralla käsipainoil penkkii ja raskail painoil ja kolmijakoista teen eli 5-6kertaa viiko treenaan
Moi tuli vast nyt mieleen että kyllä sain satasen ennen vuoden loppuu sai 28.12 100kg penkist ja voitin vedon

Hei, olen käynyt salilla noin vuoden, mutta penkkipunnerruksen tekniikka on vielä hieman hakusessa. Lavat meinaa aueta kesken sarjan, ja aukeaa ns. huomaamatta sarjan aikana. Miten saan täydellisen lapatuen pysymään hyvänä koko sarjan ajan?

Hei, olen käynyt salilla noin vuoden, mutta penkkipunnerruksen tekniikka on vielä hieman hakusessa. Lavat meinaa aueta kesken sarjan, ja aukeaa ns. huomaamatta sarjan aikana. Miten saan täydellisen lapatuen pysymään hyvänä koko sarjan ajan?
Kappas kun kukaan ei ole vastannut tähän.
Tekemällä muutakuin penkkiä.
Eli selkätreeniä monipuolisesti mukaan ja tuossa on yksi hyvä vastaliike penkkiin, voi tehdä myös tangon alla vaikka smithissä.
1578201547808.png

Lähinnä homma etenee siihen lapojen asentoon sit myös keskittyen. Penkin lopussa takahartia ei saa nousta penkistä, joten nää on semmosia fokus- juttuja myös ja ei ollenkaan aina voimatasoista kiinni. Soutuja ja nimenomaan leveitä semmosia (!!) kannattaa tehdä kyllä muutenkin ihan sen hartian asennon ja terveyden tueksi.

Vahva selkä = vahva penkki. Ehkä jotain liikkuvuusongelmia myös. Itse havainnut hyväksi putkirullain rangan suuntaisesti ja oikein venyttää lapoja yhteen. Ja sitten vaan lumienkeleitä tekemään. Jostain Youtuben "kuinka vetää lavat taakse" - videosta bongasin tuon

Sen lisäksi että vaan vetää kovaa lavat taakse, on monia pieniä huomioitavia juttuja jotka tuo jämäkkyyttä koko asentoon. Jaloista hyvä tuki, sopivasti kaarta selkään, vähän kyynärpäitä sisään, pieni sivusuuntanen veto tankoon jne. Kaikki yhdessä sitten pulttaa asennon semmoiseksi, että punnertaessa silmät meinaa pullahtaa paineesta.

Moro! Mulla on semmonen pikku ongelma penkissä, että kun teen sarjoja jotka on 8 toiston paikkeilla tai pidempiä, niin mun etuolkapäissä alkaa tuntua viimeisissä tostoissa valtava polte, ja ne väsyvät kovaa. Jos koitan vaikka penkata 60kg:lla 3x10, sarjat menee tyylillä 10 8 6, kun tuntuu niin lujaa etuolissa, ettei saa enempää. 4x4 75kg:lla kuitenkin menee ongelmitta, tuntuu enemmän ojentajissa. Tein myös 3x8 60kg jälkeen 80kglla 3 toistoa, eikä siinä silloinkaan tuntunut juuri olissa mitään, vaikka väsyivät 60kg sarjoissa alle. Koitin toki vielä ihan viimeiseksi sarjaksi ottaa 60kg:lla todella leveällä otteella, ja silloin ongelma ei esiintynyt lähellekkään niin pahasti. Alla pari videota mitkä kaveri kuvasi, jos joku osaisi niistä sanoa. Tuolla 60kg näyttää menevän jonkinverran tanko vinoon, mutta kaverin mukaan samaa ei käy isommilla painoilla :woot: Voiko tää väsyttää ne olkapäät, kun ei laske ilmeisesti suorana alas? Alla ne kaverin kuvaamat sarjat. Kaveri ei sitten ole mikään proo kuvaaja, ja videoiden laatu on aika karsea, kun se lähetti ne mulle facebookin kautta ladattavaksi:

View: https://youtu.be/EPh4IjKWEcw

View: https://youtu.be/-adNB7akp_I

Moro! Mulla on semmonen pikku ongelma penkissä, että kun teen sarjoja jotka on 8 toiston paikkeilla tai pidempiä, niin mun etuolkapäissä alkaa tuntua viimeisissä tostoissa valtava polte, ja ne väsyvät kovaa. Jos koitan vaikka penkata 60kg:lla 3x10, sarjat menee tyylillä 10 8 6, kun tuntuu niin lujaa etuolissa, ettei saa enempää. 4x4 75kg:lla kuitenkin menee ongelmitta, tuntuu enemmän ojentajissa. Tein myös 3x8 60kg jälkeen 80kglla 3 toistoa, eikä siinä silloinkaan tuntunut juuri olissa mitään, vaikka väsyivät 60kg sarjoissa alle. Koitin toki vielä ihan viimeiseksi sarjaksi ottaa 60kg:lla todella leveällä otteella, ja silloin ongelma ei esiintynyt lähellekkään niin pahasti. Alla pari videota mitkä kaveri kuvasi, jos joku osaisi niistä sanoa. Tuolla 60kg näyttää menevän jonkinverran tanko vinoon, mutta kaverin mukaan samaa ei käy isommilla painoilla :woot: Voiko tää väsyttää ne olkapäät, kun ei laske ilmeisesti suorana alas? Alla ne kaverin kuvaamat sarjat. Kaveri ei sitten ole mikään proo kuvaaja, ja videoiden laatu on aika karsea, kun se lähetti ne mulle facebookin kautta ladattavaksi:

View: https://youtu.be/EPh4IjKWEcw

View: https://youtu.be/-adNB7akp_I

En minä ainakaan mitään vikaa noissa näe. Eiköhän tuossa vaan ihan normaalisti olkapäät väsy pitkissä sarjoissa. Eihän sellaista poltetta lyhyemmissä sarjoissa tulekaan. Tämä vaan minun mielipide. Mutta siis täysin normaalia väsymistä minun mielestä.

Juu eikös se ole ihan normaalia, että pidemmissä sarjoissa olkapäät väsyy? Itsellä ainakin pitkissä sarjoissa olkapäissä melkeinpä pahin polte. En itsekään näe tuossa mitään tekniikkavirheitä...

Minäkään en näe virhettä. Etuolkapäät ovat pieni lihas. Ne juuri ovat yleensä ekana hapoilla. Eihän se tartte kun vaihtaa kattoon lamppu niin olkapäät huutavat hoosiannaa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom