Iso H:lle vankeutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu
Tulee väkisinkin sellainen vaikutelma että ura on laskusuunnassa ja tarvitaan näyttäviä otsikoita. Jos katu-uskottavuutta saa sillä että kieltäytyy ensin armeijasta ja sitten vielä vankilasta niin se varmaan näkyy aikanaan seuraavan levyn myyntiluvuissa. :rolleyes:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Pari kuukautta sitten tuli keskusteluohjelma jossa Iso H oli keskustelemassa asevelvollisuudesta ja selitti noita syitä kieltäytymiseen. Perimmäiseksi syyksi oli valinnut yksilön vapauden tehdä omia päätöksiä tms. Kuitenkin kaikesta paistoi hirveä epävarmuus ja taisi oikeasti aika paljon jännittääkin tuo armeijaan meno. Iso HOON olemuksesta päätellen nuo perustelut kieltäytymiselle ovat vain peitetarina persettä pakottavalle pelolle.

Eihän kukaan oikeasti halua paljastaa että pelkää jotakin todella paljon. Sellaisessa tilanteessa on pakko keksiä jokin hyvä selitys. Varsinkin jos on nuorison idoli joka on antanut itsestään kuvan "kovana gangstana", niin ei ole kovin vakuuttavaa jos ei ole jotain todella coolia syytä jättää armeija käymättä. Siinä muuttuisi Isompikin HOO ihmisten silimissä aika pieneksi jos paljastuisikin vain pelkääjäksi. Olisi hauska tietää, että kuinka monella sivarilla tai totaalilla on oikeasti peitetarina käytössä.

Jos sen armeijan haluaa skipata ja päästä mahdollisimman helpolla, niin on siihen monia "helpompiakin" keinoja kuin sivari tai totaalikieltäytyminen, jos vain kehtaa tehdä itsestään pellen. Eräs tuntemani :david: juuri äsken 28 vuotiaana vuosittaisten lykkäysten jälkeen ilmoitti sarkahousuille olevansa narkkari ja sai vapautuksen. Kyllä voi varmaan myöhemmin ylpeänä miettiä mitä tuli tehtyä :kippis1: .

Asian vierestä:
Tuossa edellä mainitsemassani keskusteluohjelmassa oli myös idols-tuomari "moppitukka" Jone Nikula kertomassa armeijan autuudesta. Henkilökohtaisesti yllätyin Nikulan inttitaustasta, nimittäin taisi häiskä olla aikamoinen rambo armeijassa ja kaiken päälle vielä reservin luutnantti. Selitti aivan innoissaan miten hauskaa intissä on ja miten odottaa seuraaviakin kertausharjoituksia :hyper: . Nikulan tapauksessa voi taas kerran ihmetellä miten ulkonäkö niin usein pettää.

'Sivari on sankari, tosimies on totaali' :jahas:

Toivottavasti Iso H ei aiheuta nuorisossa ajattelemattomuutta ja turhaa ihailua 'aatteen puolesta vankilaan menemisessä' tai kohta on Suomen vankilat pullollaan hänen fanejaan. :(

MissEvilEve sanoi:
Toivottavasti Iso H ei aiheuta nuorisossa ajattelemattomuutta ja turhaa ihailua 'aatteen puolesta vankilaan menemisessä' tai kohta on Suomen vankilat pullollaan hänen fanejaan. :(

Joo, kalliiksi tulee ja maanpuolustuskyky menee. Kohta on vankilat täynnä lökäpöksyisiä hip-hop totaalikieltäytyjiä. Jou mään. :D

Mr.Bueno sanoi:
Pelle koko iso h ja muukin Fucking räplutuhoususkene :curs:

veit jalat suustani :D

neutraali sanoi:
miks nuo ei hae c:n papereita, ei tarttea lusia eikä valittaa paskaa kohtaloaan.

Täysin offtopiccina... Miten on helvetti mahdollista. Serkku sai c:n paperit jalkojen murtumien takia, mutta nyt noin vuoden verran jälkeenpäin tuli kutsu jonnekin helvetin sivarikeskitysleirille hevonkuuseen palvelemaan! Sanoin, että mitä helvettiä enpä ole tällaisesta ennen kuullut. Itse sanoisin ainakin tuossa tilanteessa, "kuule ämmä laita takas sinne inttiin jos haluat, mutta sivariin en ole menossa".

Kaikki jotka ei osaa oikeasti laulaa rupeaa jotain vitun söngerryspuherappia vetämään helyt kaulas ja housut nilkois. Sitte leikitään kovaa jätkää jonka ei tarvi esim. käydä armeijaa tai sivaria niinku muiden ja ei suostuta menemään edes vankilaan sen jälkeen. Joku paskahousu rappaaja ei pääse sen helpommalla ku muutkaa :whip: Nosta housuja tai laske persettä!!

Jännää, että se Fintelligenssin toinen "lökäpöksykynis" oli aikas skarppi intissä, oli alokasajan sotilaspoliisikomppaniassa, josta kuitenkin vaihto krhkomppaniaan lyhyemmän palvelusajan takia ja siks ettei joutunut feustoksi. oikein särmä korppi. Eli ei ole aina koiraa karvoihin katsominen. Kerrothan säkin Twinlappi sitten miten voimaileva lippatukka jaksaa tetsata ja tosimiehenä ottaa homman näppeihinsä kun sinne inttiin asti joskus pääset!:thumbs:

Minä en ymmärrä miksi jengi puhuu samaan hengenvetoon, että totaalit ja sivarit on spedejä jotka pitäisi vetää saunan taakse, intti pitää käydä tai et ole mies, mutta kun jengi retostelee, että hommasin c:n paperit niin kukaan ei sitä kritisoi yhtään, yhtäkkiä onkin ihan jees että lintsaa, what's up with that?... Minulle on ihan sama mitä kukin tekee, enkä arvioi ihmistä pelkästään tämän valinnan perusteella.

Dr Evil sanoi:
Minä en ymmärrä miksi jengi puhuu samaan hengenvetoon, että totaalit ja sivarit on spedejä jotka pitäisi vetää saunan taakse, intti pitää käydä tai et ole mies, mutta kun jengi retostelee, että hommasin c:n paperit niin kukaan ei sitä kritisoi yhtään, yhtäkkiä onkin ihan jees että lintsaa, what's up with that?... Minulle on ihan sama mitä kukin tekee, enkä arvioi ihmistä pelkästään tämän valinnan perusteella.

Mun mielestä pointti on se että tollanen marttyyriksi heittäytyminen on todella naurettavaa kun sinne ei muutenkaan ole käytännössä pakko mennä.Ja alkaa vielä valittaa hovi oikeuteen... :urjo:

Dr Evil sanoi:
Tuota samaa olen itsekin ihmetellyt jo pidemmän aikaa. Joku sanoo että on sivari/totaali niin sille lapioidaan paskaa käteen. Toinen sanoo että mul on C-paperit alkoholiongelman, lääkkeiden väärinkäytön tai mielenvikaisuuden takia niin kaikki respect hänelle. Kaikki on tietoisia siitä että C-papereita annetaan helposti, ei tarvitse kuin sanoa että "Minä olen hullu". Eli ainoastaan hullu jättää intin käymättä. Toinen sanoo "En voi tehdä tätä periaatteellisen vakaumuksen takia" niin ei ku linnaan. En tajua tätä.

Sitten vielä se tuomion pituus. Tunnen tyypin joka on nuoresta asti ollut jonkinasteinen väkivaltainen rikollinen. Pahoinpitelytuomioden määrää ei enää lasketa kahden käden sormilla. Tämän lisäksi on huumausainerikoksia, varkauksia jne. jne. Hän ei ole istunut kuin 30 päivää ja toiset 30 päivää yhdyskuntapalvelua. Tämä on siis vuosien mittaan kertyneiden rikoksien summa.

Olisi mielenkiintoista, jos kokonainen ikäluokka totaalikieltäytyisi, laittaisko valtio 20000 äijää linnaan? ;-))

Oli kyllä totaalinen (heh) repeämisen paikka, kun Iso H laukoi filosofioitaan silloin TV:ssä keväällä. Se oli jotenkin vaan niin koominen näky, kun joku kookas aikuinen äijä mölisi kuin yläasteen pahikset henkisesti taantuneelta kuulostavaan tyyliin ja vielä oikein viimeisen päälle yksniitisellä ulosannilla asioista. Asioista ei juuri tuntunut olevan mitään tietoa, ja argumentit olivat tiputtaa minut kerta toisensa jälkeen penkiltä. Ei ole pitkiin aikoihin ollut niin hauskaa. Tämä ei ole mitään forum-kärjistystä, vaan nauroin oikeasti vedet silmissä, hulvattoman hauska oli tämä haastattelu. :hyper:

P.S. Siis oikeasti nyt anteeksi, että loukkasin varmasti kirjoituksellani samalla välilillisesti kaikkien hiphoppipoitsujen tunteita. :(

Tässä piti sitten alkaa kiinnittään huomiota siihen että jätkä on muusikko, kaiken lisäksi vielä tekee räppiä. Ja sitten aletaan samaan syssyyn heittään näitä housut jalkaan - kommentteja. Vittuako sillä on väliä mitä se Iso-H työkseen tai harrastuksekseen tekee. Tai millaisia vaatteita hän pitää. Tuntuu että ollaan jollain yläasteella jossa isot pojat huutelee tukka takana että v***u ku ne hopparit on perseestä jne. Olen itse sitä mieltä että jokaisella on vapaus tehdä omat päätöksensä. Minusta maanpuolustus on tärkeä asia ja kannatan asevelvollisuutta, mutta ei se mitään paranna vaikka minä kuinka täällä haukkuisin totaaleita. Ja se tuomiosta valitus: kai se nyt saa valittaa siitä tuomiosta jos ei pidä nykyistä järjestelmää ja tuomiota oikeudenmukaisena. Kysehän on siis siitä ettei mies pidä oikeudenmukaisena sitä, että häkki heilahtaa jos ei mene sivariin tai inttiin.
Tromm sanoi:
Jos aate pakottaa vankilaan niin se on paska aate.
Nelson Mandela on kanssasi varmasti samaa mieltä.

Hei höpönassut! Älkää unohtako sivareita ja totaaleja homotellessanne että se gekko vai mikä vitun pekko se nyt oli siitä homot stailaa ohjelmasta on spolli. Että siitä vaan kaikki 15-20 vuotiaat "asiantuntijat" rämböilemään spolliin.

Teistähän voi tulla vaikka............homoja!

Armeija ei tee pojista miehiä vaan miehistä tyhmiä.

Nimimerkillä: kainuun prikaati on perseestä. ;)

Wintikka sanoi:
Olisi mielenkiintoista, jos kokonainen ikäluokka totaalikieltäytyisi, laittaisko valtio 20000 äijää linnaan? ;-))

:lol2:

Tässä vaiheessa alettais varmaan kehittämään jotain uutta lakia, jonka mukaan jokainen käy intin tai edessä on kuolemantuomio. :rolleyes: Prkl. Olis jo liian raakaa. Taisin mennä liiallisuuksiin..

Tbm sanoi:
Nelson Mandela on kanssasi varmasti samaa mieltä.
Kuten myös Gandhi, Sokrates ja JC :) Mutta kyllä kaikki historian muistetuimmat henkilöt ovat niitä jotka menivät täysin vaan massan mukana :jahas:

osku sanoi:
Mitä sisua se vaatii että sä ilmotat että et mene armeejaan,käyt käräjillä,ja istut sen kakun jossain täys hoitolassa samalla kun varusmiehet palelee ja hajoilee aamuihin metikössä.Kuka tahansa,terve tai sairas,voi olla totaali kieltäytyjä,SE EI VAADI YHTÄÄN SISUA.

paitsi että totaliia halveksitaan suomessa niin paljon että esimerkiksi pakkotoisto.comin juntit ovat valmiita viemään kaverin saunan taakse.
vaikuttaa työn hakuu yms niin kun tässä topikissa onkin jo lueteltu.
ja tämä kaikki mielipiteen takia, vaikka tuskin teistä kukaan sitä uskookaan.

ja Cthulhu, jos et osaa kirjottaa mitään järkevää niin parempi ehkä pitää suu kiinni. säälittävää.

Tää on kyllä aika ristiriitainen juttu.
onhan se periaatteessa helvetin "tylsää" kun joutuu elämästään 6-12kk heittämään ihan hukkaan.(vankilassa kyllä vielä enemmän)
mutta kyllähän se niin on että jos käyttää yhteiskunnan palveluja niin pitää myös täyttää velvollisuudet mitä osallisena olo vaatii.
Toisaalta yhteiskunnasta ei myöskään pysty eroamaan.

periaatteessa siis ihan ok että joku seuraa sisäistä ääntään ja yrittää muuttaa systeemiä.
tässä kohtaa on varmasti monella armeijan käyneellä tulee fiilis "mäkin kävin enkä valittanu jne" ja kieltäytyjä helposti tuntuu sisuttomalta kaverilta.

kai se sitten on ihan hyvä asia että ihmiset tekevät erilaisia valintoja eiväkä aina seuraa massaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom