Iso H:lle vankeutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu
41shots sanoi:
Jos noin suuri osa sivareista alkaisi totaaleiksi, niin eikö se olisikin merkki siitä, että suomalaiset eivät ole enää yleisen asevelvollisuuden kannalla? Siinähän ne kansan syvät rivit puhuisivatkin ja varmaan lakipykälien muutosta alettaisiin puuhailemaan.

Muttamuttamutta... Teoriassahan se menisi noin kauniisti, mutta niinkuin itsekin sanoit, niin sitä siviilirohkeutta ryhtyä totaaliksi ei vain ole riittävän suurella joukolla. Uskoisin kuitenkin, että ennemmin lakimuutos lähtee eduskunnasta kuin siitä, että syntyy joku totaalikieltäytyjäbuumi.

Asevelvollisia on n. 50% ikäluokasta, elikkäs me urospuoliset. Näistä korkeintaan 20% käy sivarin -> 10% ikäluokasta. Kolmasosa tästä on noin 3% ikäluokasta. Kansan syvät rivit, joojoo.

Muuten tähän asiaan olen sitä mieltä että jokainen taaplatkoon tyylillään.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ringside sanoi:
vaimo ei anna taaskaan pillua.

Rinkku! Mikäs sulla on kun ei edes vaimo anna?

Vaihdetaanko? Mulla vaimo olisi ensin antanut, mutta mä jäin riitelemään paperimiesten kanssa tänne ja enää ei anna. Menee kuulemma duuniin aamulla aikaisin, eikä enää jaksa. Hullua mennä duuniin kun mä alotin juuri loman.

Niin mutta sunkaan ei anna. Olemme samassa weneessä. Perkele. Pannaan huomenna sitten.

Nyt täytyykin muuten tarkentaa...Jos se sanoo että ei anna pillua, mitäs jos rämpyttäis kullin pystyyn ja tunkeutuisi varoittamatta anaaliin? Sitähän ei nimenomaisesti oltu kielletty.

Taitanee intti vaan pelottaa rap henkilöä. Sen jälkeen kun on puol vuotta istunu alkaa tekee gangsta rappia katu-uskottavasti ja kaikki alle 13 v. heebot kumartaa valtakunnan kovinta gangstaa.

Jos se sanoo että ei anna pillua, mitäs jos rämpyttäis kullin pystyyn ja tunkeutuisi varoittamatta anaaliin? Sitähän ei nimenomaisesti oltu kielletty. Toimeen!

Uskon että saat tehdä anaalillasi mitä haluat, tosin omaan anaaliin tunkeutuminen varoittamatta voi olla jännä kokemus :)

TeHo sanoi:
Asevelvollisia on n. 50% ikäluokasta, elikkäs me urospuoliset. Näistä korkeintaan 20% käy sivarin -> 10% ikäluokasta. Kolmasosa tästä on noin 3% ikäluokasta. Kansan syvät rivit, joojoo.

No enpäs nyt ihan noinkaan sanoisi. Siviilipalvelukseen hakeutuu vuosittain noin 2500 asevelvollista. Jos siitä kolmasosa (825)ukkoa laitetaan vankilaan vuosittain kärsimään 195 pv:n vankilatuomiota, niin alkaisihan se olemaan aika erikoista meininkiä. En nyt tähän hätään löytänyt tiukkaa faktaa lähempää, mutta vuonna 2002 kieltäytymisilmoituksen jätti n. 70 totaalia.

Mutta tämähän on vaan tyhjänpäiväistä spekulointia. :rolleyes:

twinlab sanoi:
Miehekäs kannanotto. Riivattu tarttis valittaa joka asiasta. IMO se on ämmämäistä valittaa, jos tietää valmiiksi että linnaa on tulossa.

Tätä vois vaikka verrata lautapeliin, jokainen tietää säännöt joilla pelata. Turha alata kesken pelin valittamaan, koska kaikki pelaavat samoilla säännöillä.
Mutta kyllä se voi turhauttaa jos on ollut syntymästään asti tämän Monopoly pöydän ääressä, eikä ole missään vaiheessa halunnut edes pelata. Kaikki valittavat että sääntöjä pitää totella, vaikka et ikinä ole halunnut olla peliin osallinen. Olen kuullut sanottavan että totaalikieltäytyjillä olisi liian jyrkät mielipiteet, mutta olen huomannut että kyllä konservatiivisilla intin käyneillä on mielipiteet jyrkimmästä päästä. "Minä jouduin kärsimään siellä. Kaikkien muidenkin kuuluu kärsiä siellä."

laihajaakko sanoi:
edit. ja jos hiphopista ei ole tuota enempää tietoa, voisitte pitää söpöt turvat kiinni. teette itsestänne vain pellejä.

Kirjoitustaidostasi voi päätellä sen, että sinä olet vitun pelle/idiootti/naapuri.
Rappaa sinä vain apinoiden kanssa, kun olet samaa roskasakkia.

Cthulhu sanoi:
Kirjoitustaidostasi voi päätellä sen, että sinä olet vitun pelle/idiootti/naapuri.
:jahas:

Itse olen tullut siihen tulokseen, että armeija vapaaehtoiseksi. Ei ole mitään järkeä pakottaa inttiin ihmisiä joilla ei ole siihen mitään motivaatiota.
Uskoisin kuitenkin, että suurin osa suomalaisista kannattaa aseellista maanpuolustusta ja voihan siihen laittaa päälle jonkin pienen houkuttimen.
Annetaan armeijan käymisestä vaikka lisäpisteitä korkeakouluihin haettaessa tai vaikka viisi vuotta työkokemusta mihin tahansa homman.
Näin Pakkikseen ei tulisi vähän väliä ketjua asiasta ja onnellisuus lisääntyisi maailmassa tai ainakin Suomessa...

En jaksanut koko threadia lukaista läpi, mutta Iso H:n valitus hoviin on tietenkin julkisuudenhakua. Siis positiivisessa mielessä. Näitä vastarannankiiskejä täytyy AINA olla ja toivottavasti joku jaksaa myös tulevaisuudessa taistella tuulimyllyjä vastaan.

Kommentit tyyliin "Iso-H ei uskalla mennä inttiin jne" kuvastaa kyllä kirjoittajan typeryyttä ja putkinäköä - anteeksi nyt vaan :piis:

Nostan hattua Iso-H:n valinnalle, vaikka itse kävin intin ja parit kertausharjoitukset ihan sen kummempaa ajattelematta. Tämänkaltaisia ihmisiä tarvitaan. Tässä ei siis ole kyse intti-sivari-totaalikiltäytyjä eipäs-juupas-väittelystä, vaan ko. tyyppi haluaa edes yrittää muuttaa järjestelmää ja propsit siitä :thumbs:

mxm sanoi:
Juurikin näin, eli sivari tarttuu rynkkyyn sodan syttyessä. Totaali juoksee sitten jonnekin kellariin piiloon, ainakaan mitään velvollisuuksia niillä ei ole. Se vaan ihmetyttää, että miten sivari osaa mitään aseita käsitellä vai onko siellä Lapinjärvellä käyty perusasiat läpi?

Sivarin käyneenä kuulin joskus siellä Lapinjärvellä kun yksi ohjaajista sanoi että sodan syttyessä sivareille annettaisiin joku pikakoulutus...

Cthulhu sanoi:

Itse olen tullut siihen tulokseen, että armeija vapaaehtoiseksi. Ei ole mitään järkeä pakottaa inttiin ihmisiä joilla ei ole siihen mitään motivaatiota.
Uskoisin kuitenkin, että suurin osa suomalaisista kannattaa aseellista maanpuolustusta ja voihan siihen laittaa päälle jonkin pienen houkuttimen.
Annetaan armeijan käymisestä vaikka lisäpisteitä korkeakouluihin haettaessa tai vaikka viisi vuotta työkokemusta mihin tahansa homman.
Näin Pakkikseen ei tulisi vähän väliä ketjua asiasta ja onnellisuus lisääntyisi maailmassa tai ainakin Suomessa...

Ensimmäiseen kappaleeseen nyt en osaa sanoa mitään :jahas:

:offtopic: Toisessa kappaleessa ajatukset sentään kohtaavat :)
Taitaa Suomessa olla aika hyvä tuo maanpuolustushenkisyys, joten uskoisin, että saataisiin aika hyvin jengiä suorittamaan palveluksen. Palveluksen voisi tietty käydä vaikka 30-vuotiaana. Rahallista korvausta voisi hieman nostaa nykyisestä, mutta ei paljoa. Ei sinne rahan perässä olla juoksemassa.

harde20 sanoi:
Sivarin käyneenä kuulin joskus siellä Lapinjärvellä kun yksi ohjaajista sanoi että sodan syttyessä sivareille annettaisiin joku pikakoulutus...

Näinhän se taitaa olla. Siviilipalveluksen käynyttä tai C-miestä tuskin kuitenkaan laitetaan mihinkään etulinjan jalkaväki/jääkärikomppaniaan taistelemaan. Tai silloin ei ainakaan mene kovin hyvin, jos niin joudutaan tekemään. :D Tärkeitä tehtäviä löytyy muualtakin.

Ehkä mä oon vähän saamaton tyyppi tai muuten vaan vätys, mutta mä en oikein osaa sanoa mitä mieltä mä tosta Iso H:n tempusta olen... Laki on laki ja sitä tulisi noudattaa, mutta se laki ei taida muuttua, ellei joku tee tällaisia tempauksia. Totaalit on seisovat ainakin sanojensa takana. Iso H:n valitus tuomiosta on ehkä kuitenkin perusteltua julkisuuden kannalta. Siis positiivisessa mielessä... Monimutkaisia juttuja. Olisivatpa kaikki asiat yhtä mustavalkoisia kuin ollessani lukiossa. Nuorena poikana kaikki oli paljon helpompaa :)

laihajaakko sanoi:
armeijan pääsee kuka tahansa läpi jos on vain terve. se totaali kysyykin jo oikeasti sisua.

Mitä sisua se vaatii että sä ilmotat että et mene armeejaan,käyt käräjillä,ja istut sen kakun jossain täys hoitolassa samalla kun varusmiehet palelee ja hajoilee aamuihin metikössä.Kuka tahansa,terve tai sairas,voi olla totaali kieltäytyjä,SE EI VAADI YHTÄÄN SISUA.

41shots sanoi:
No enpäs nyt ihan noinkaan sanoisi. Siviilipalvelukseen hakeutuu vuosittain noin 2500 asevelvollista. Jos siitä kolmasosa (825)ukkoa laitetaan vankilaan vuosittain kärsimään 195 pv:n vankilatuomiota, niin alkaisihan se olemaan aika erikoista meininkiä. En nyt tähän hätään löytänyt tiukkaa faktaa lähempää, mutta vuonna 2002 kieltäytymisilmoituksen jätti n. 70 totaalia.

Olishan se vajaa tuhat äijää iso määrä tietysti, mutta tuolla kirjoituksellani viittasin siihen ettei demokratiassa 3%:n mielipide riitä.

Eiköhän nämä totaalikieltäytyjät suorita rangaistuksensa avovankiloissa kun ei heitä voi oikein ympäristölleen vaarallisenakaan pitää.

harde20 sanoi:

Miinanraivaajiksi: numeroidut liput käteen ja näytetään suunta minne juosta....

Eihän siitä oo ku jotain pari vuotta ku tuo Iso-H julisti rinta rottingilla notta kaikkien Suomen miesten pitää ehdottomasti käydä armeija (näin puhuttiin siinä keväällä tullees keskusteluohojelmas missä oli mukana myös Jone Nikula puhumas armeijan puolesta). Eli kovasti tuntuu periaatteet muuttuvan, vitustako tietää mikä tuallaasella pellellä on periaatteena parin vuoden päästä...

Heh, hoh. Mitä urostelua täällä on taas joillain henkilöillä. Kaikki räppiin tai sivariin liittyvät henkilöt ovat homoja, neekereitä tai apinoita joidenkin mielestä?

Tehköön kukin mitä lystää, sen tiedän, että kavereissa on sivareita, skappareita, poliiseja, laskuvarjojääkäreitä(armeijakavereita :) ), totaalikieltäytyjiä ja kaikki ne ovat yhtä kovia jätkiä. Ja vielä heteroita kaikki, ei prkl uskoisi millään. Taitaapa pari noista poliiseistakin kuunnella räppiä, olivat vielä tuossa erään Jaren keikallakin kaksi viikkoa sitten. Homojahan ne taitavat nekin olla.

Julkisuustemppuhan se tuolla iso H:lla on. Samanlaista mediapyöritystä kuin vaikka Tony Halmeen paskanpuhuminen. Tosin tässä ei taida olla mukana huumeita ja aseita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom