Iso H:lle vankeutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
ei kukaan pakota sitä paskallakaan käymään, sekin on vapaaehtoista. ehkä silti kannattaa käydä. olis iso mies vaan hissun kissun ja tekis sitä joujou-kamaansa intissä tai sivarissa. tai puhuisi asiasta edes jotain uutta eikä vaan tota samaa angstista paskaa mitä vastaavat vastuuta pakoilevat tyypit aina luulee itse keksineensä.
ihan kuin armeija olisi jotenkin paha tahi kovin ideologinen paikka. lomaahan siellä oleilu on. luulis, että räppitouhuissa olis enemmän uskottavuutta kun olis roiskinut mutkalla vähän spolli-reeneissä silhuetteihin :)

Driamer sanoi:
Nimenomaan SINUN MIELESTÄSI. Se on koko pointti että sinulla on oikeus pitää kiinni tuosta mielipiteestä. Onko muilla?

Ei, vaan nimenomaan Suomen lakipykälien mielestä se on jokaisen miehen velvollisuus. Jos et sattunut tietämään niin Suomessa on miehille maanpuolustus velvollisuus. Eli siis sivari(homoille) tai armeija kunnon kansalaisille.

Muistuipa mieleeni joku keskusteluohjelma viime keväältä, missä Iso Hemppa oli esittämässä kantaansa. Perusteluina oli valinnan vapauden lisäksi se, että hän itse on maksanut kuulemma niin paljon veroja, että on maksanut oman peruskoulunsa ym. Tähän meidän hyvinvointiyhteiskuntaan taitaa kuitenkin kuulua vähän muutakin kuin se peruskoulu ja lapsilisät. Jos meillä ei olisi sitä kuuluisaa "uskottavaa puolustuskykyä", niin eipä olisi sosiaaliturvaakaan ja muuta hienoa. Ja siihen puolustuskykyyn kuuluu sitten muutakin kuin Puolustusvoimat, josta verojen muodossa maksetaan.

Kai se on pakko tähänkin jotain sanoa.
Kyllä nyt on aikoihin taas eletty, ensin MIES kieltäytyy menemästä armeijaan tai ei edes suostu sivariin ja sitten vielä valittaa tuomiostaan. Perkele kun nykyään naisetkin menee vapaaehtoisesti armeijaan! Jokainen tietää miten käy jos ei suorita asepalvelusta, turhaa siitä nyt on enää valittamaan.
Julkisuustemppu, tämän jälkeen kaikki peace-tyypit varmaan säntää heti levykauppaan:jahas:

Driamer sanoi:
Mikä kannan otto se olisi jos mentäisiin vaan hiljaa kiltisti istumaan?

Miehekäs kannanotto. Riivattu tarttis valittaa joka asiasta. IMO se on ämmämäistä valittaa, jos tietää valmiiksi että linnaa on tulossa.

Tätä vois vaikka verrata lautapeliin, jokainen tietää säännöt joilla pelata. Turha alata kesken pelin valittamaan, koska kaikki pelaavat samoilla säännöillä.

Jos Iso H olisi ollut heti valimis ottamaan tuomion vastaan ja tiedotusvälineille olisi kertonut syyt, miksi hän omaa aatettaan vaalii. Kaikki olis sitten hattu kädessä kuunnellu mitä Isolla H:lla on sanottavaa. Joku olis voinu saada siitä onkeensa, jotkut eivät, ainakin kaikki olisivat nähneet sen että mies on heti valmis seisomaan aatteensa takana. Siitä mä antaisin rispektit, jou!

Ihan oikein, linnaan vaan ihanniinkuin laissa sanotaan. Ihme pelleilyä, että kaveri tietää täysin hyvin että totaalikieltäytymisestä tulee linnaa, ja kehtaa vielä valittaa päätöksestä..

41shots sanoi:
Muistuipa mieleeni joku keskusteluohjelma viime keväältä, missä Iso Hemppa oli esittämässä kantaansa. Perusteluina oli valinnan vapauden lisäksi se, että hän itse on maksanut kuulemma niin paljon veroja, että on maksanut oman peruskoulunsa ym. Tähän meidän hyvinvointiyhteiskuntaan taitaa kuitenkin kuulua vähän muutakin kuin se peruskoulu ja lapsilisät. Jos meillä ei olisi sitä kuuluisaa "uskottavaa puolustuskykyä", niin eipä olisi sosiaaliturvaakaan ja muuta hienoa. Ja siihen puolustuskykyyn kuuluu sitten muutakin kuin Puolustusvoimat, josta verojen muodossa maksetaan.
Nyt alkoi kiinnostamaan..siis jos käyt koulua olet velvollinen käymään armeijankin?Mielestäni kaikilla on vapaus omiin valintoihinsa...ehkä olen :david:

Tuota noin, aikooko joku nyt tehdä threadin aina kun joku vähänkin julkisuudessa tunnettu päättää totaalikieltäytyä?

Rin sanoi:
Mielestäni kaikilla on vapaus omiin valintoihinsa...ehkä olen :david:
Tiettyyn rajaan saakka kyllä.

Taitaa vaan olla niin että Suomessa pitää asua tiettyjen sääntöjen ja lakien mukaan, niin se pätee ulkomaalaisiakin.

Rin sanoi:
Nyt alkoi kiinnostamaan..siis jos käyt koulua olet velvollinen käymään armeijankin?Mielestäni kaikilla on vapaus omiin valintoihinsa...ehkä olen :david:

Tai sivarin. Siinäpä ne lailliset vaihtoehdot on. Pointti oli siinä, että me kaikki veronmaksajat maksetaan vähän muustakin sitä veroa kuin vaan siitä mitä itse ollaan käytetty. Enpä sanoisi, että olet :david: :thumbs:

NP sanoi:
Joo, nyt se on "thug-4-life". :D Mitä eilen kuulin luotettavalta lähteeltä, siitä ei jää punaista merkintää papereihin, mutta esim. duunissa lukee että ei ole suorittanut armeijaa tahi sivaria. Ja kuulemma se 6kk linnassa on jokaiselle määritelty. Näin menetellään joka tapauksessa. Odotellaan vastapuolen kommentteja, niitä tulee..

IMHO, sinne vaan se turhan ylpeä k*r*äniska!

Mikä juttu toi on että duunissa lukee? Mun työnantajille olen kusettanut kaikille että olen käynyt intin. Tai kyllä mä siellä kävin, totesin paskaksi paikaksi ja oli muutenkin parempaa tekemistä just silloin . Niin lähdin ns. maitojunalla himaan ja hain vapautuksen. Se oli mun ratkaisu, ei inttiä,ei sivaria, ei linnaa.
Tosi tyhmää mennä aatteen vuoksi vankilaan, luulis olevan parempaa tekemistä kuin lusia.

Mixu sanoi:
Tuota noin, aikooko joku nyt tehdä threadin aina kun joku vähänkin julkisuudessa tunnettu päättää totaalikieltäytyä?

Joo. Voin tehdä muistakin totaalikieltäytyjäjulkimoista. Onko ehdotuksia? Ajattelin, että olisi kiinnostava aihe. Ilmeisesti ei sun mielestä.

Jostakin mediasta, olisinkohan radiosta, kuulin että hra H:n levy-yhtiö yms. oli jonkun massasähköpostin pistänyt matkaan. Siinä valistettiin kyseisestä asiasta ja jopa kehoitettiin faneja oikeudenkäyntiin kannustamaan idoliaan.

Eli oma mielipiteeni on, että a) Äijä ei jaksa mennä inttiin ja skippaa sivarin, koska totaalina ei tartte niin paljon aikaansa menettää. b) julkisuusarvo moisella tempauksella on ihan asiallinen. Johan sitä voimailupalstallakin ruoditaan :D

Eriö sanoi:
Eli oma mielipiteeni on, että a) Äijä ei jaksa mennä inttiin ja skippaa sivarin, koska totaalina ei tartte niin paljon aikaansa menettää. b) julkisuusarvo moisella tempauksella on ihan asiallinen. Johan sitä voimailupalstallakin ruoditaan :D

Veikkaan, että Iso H lyö kaksi kärpäistä yhdellä iskulla :hyper:

Oliko niin, että siviilipalvelusmiehet on vapautettu vain rauhan ajaksi? Jos sota syttyy, niin sit on pakko ottaa se ase kouraan?
Mitenkö lie asia totaalikieltäytyjien kohdalla...tietävä voisko kerrata, kun ei tiedä allekirjoittanut.. :)

Naurattaa toisaalta koko homma. :lol2: Vaikka olen nainen, enkä ole inttiä käynyt, niin silti ihmetyttää, että miksei jätkä voinu käydä edes sivaria. :rolleyes: Tuntuu kovasti julkisuudenhakuiselta.. Ja jos ei kyseistä jätkää muisteta koskaan biisiensä takia, niin kai sitten edes miehenä, joka kieltäytyi intistä ja lusi ennemmin linnassa.
Pakkohan niiden julkkisten on aina jotain keksiä.. Mut en mä julkisuuden takia linnassa istuis..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom