Iso H:lle vankeutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu
Onhan se niin, että aika velliperseilyä tommonen on.

Ei siellä armeijassa läheskään kaikki halua olla, mutta ei sieltä läheskään kaikki sen takia hankkiudu pois. Jos laissa on määrätty, että kaikki kykenevät miehet sen käy, niin sitten käydään. Ja jos ei käy, niin kai siitä on joku rangaistus saatava tai korvattava se jollain muulla. Eihän se nyt perkele voi toimia niin, että jotkut pääsee kuin koira veräjästä sen takia, että mielipiteet on mitä on...

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Minusta velliperseitä on kyllä ennemminkin ne, jotka menevät sinne inttiin vaikka eivät haluisi. Osoittaa aikamoista mielenlujuutta totaalikieltäytyminen. Ihmisten mielipiteet eivät totaalikieltäytyjistä kovin suvaitsevaisia ole ja vankila ei ole mikään leikkipaikka. Minusta tuntuu, että miltei kaikki, jotka pitävät itseänsä kovina jätkinä, kun on sen intin käynyt ovat velliperseempiä kuin yksikään totaalikieltäytyjä ja olisivat vaan paskoneet housuun siellä kaltereiden takana.

Asiaa ei vaan muuta se, että yhteiskunta on luonut jokaiselle miehelle velvoitteen tämänkin asian osalta.
Yleinen asevelvollisuus ei koske jehovan todistajia, koska heillä on "vakaumus" eikä myöskään ahvenanmaalaisia, joillla on ahvenanmaan kotiseutuoikeus tai jotka ovat muuttaneet sinne ennen 18. ikävuotta.

Miten käy, jos yrittäjän mielestä hänen ei tarvitse maksaa veroja ja muita pakollisia maksua?

Miksi siviilipalvelus ei kelpaa totaalikieltäytyjille

Totaalit ei taida yleensä olla mtn hippipasifisteja.

Minusta velliperseitä on kyllä ennemminkin ne, jotka menevät sinne inttiin vaikka eivät haluisi.
Osoittaa aikamoista mielenlujuutta totaalikieltäytyminen. Ihmisten mielipiteet eivät totaalikieltäytyjistä kovin suvaitsevaisia ole ja vankila ei ole mikään leikkipaikka.
Minusta tuntuu, että miltei kaikki, jotka pitävät itseänsä kovina jätkinä, kun on sen intin käynyt ovat velliperseempiä kuin yksikään totaalikieltäytyjä ja olisivat vaan paskoneet housuun siellä kaltereiden takana.

Samaa mieltä. Ja eikö suomi ammu ihteesä tässä asiassa vähän omaan nilkkaasa, tuonkin ajan mitä ne siellä vankilassa istuu ne vois tehä töitä ja maksaa veroja, joilla voitais sitte ostaa lisää aseita ja muita leikkikaluja suomelle? Ja ei, en ole totaali

Minusta velliperseitä on kyllä ennemminkin ne, jotka menevät sinne inttiin vaikka eivät haluisi. Osoittaa aikamoista mielenlujuutta totaalikieltäytyminen. Ihmisten mielipiteet eivät totaalikieltäytyjistä kovin suvaitsevaisia ole ja vankila ei ole mikään leikkipaikka. Minusta tuntuu, että miltei kaikki, jotka pitävät itseänsä kovina jätkinä, kun on sen intin käynyt ovat velliperseempiä kuin yksikään totaalikieltäytyjä ja olisivat vaan paskoneet housuun siellä kaltereiden takana.
Voi olla hyvinkin totta. Vielä kun muistetaan se, että sieltä armeijasta on aika helppo saada c-paperit, eikä joudu käymään inttiä, ei sivaria, eikä joudu vankilaan. Siihen nähden vankilaan menevät totaalikieltäytyjät on aika kovia jätkiä. Itse kikkailin vuoden intissä ja olin ihan velliperse. Ei napannut. Jälkeenpäin ajatellen olisi ollut ihan vitusti fiksumpi ratkaisu hankkia ne c-paperit, mutta olin kai liikaa muiden mielipiteiden vietävissä. Siellä meni vuosi elämästä täysin hukkaan ja ottaisin sen takaisin, jos saisin.

Ainoo järkevä syy armeijan käymiselle mun mielestä on, että tytöt tykkää.. Tai mitä oon huomannu. Ei kauheesti heru akoilta arvostusta, kun sanon etten oo vielä käyny ja etten oo varma edes menenkö. Näkee silmistä sen inhon mua kohtaan.

Ongelma on enemmänkin siinä, että nykyiset sodat on ns. totaalisia. Eli ei ole siviileitä (teoriassa on, mutta ei käytännössä) ja sotilaita erikseen. Ennen vanhaan, kun miehet oli vielä miehiä, sodat käytiin sotilaiden kesken ja sotatantereen sivussa oli usein mukana erillistä porukkaa, joka seurasi sotilaiden mukana (naisia, kauppiaita, jne.).

Mikäli sodat edelleen käytäisiin kunniakoodin mukaisesti niin silloin pasifistit voitaisiin jättää rauhaan (kuten myös muut siviilit), hehän eivät kannattaneet sotaa alunperinkään ongelmien ratkaisumuotona.

Minusta totaalinen sotiminen on alhaisinta velliperseilyä, koska sillä yritetään varmistaa voittaminen epämiehekkäillä keinoilla (tappamalla viattomia sivullisia ja tuhoamalla infrastruktuuria).

Ainoo järkevä syy armeijan käymiselle mun mielestä on, että tytöt tykkää.. Tai mitä oon huomannu. Ei kauheesti heru akoilta arvostusta, kun sanon etten oo vielä käyny ja etten oo varma edes menenkö. Näkee silmistä sen inhon mua kohtaan.
Eipä jengiä hirveesti kiinnosta mitä kukakin siellä intissä on tehny vaan pelkästään se onko se käyty vai ei.:D Tietyn ajankohtaisen iän jälkeen ketään ei edes kiinnosta onko se käyty vai ei.

Varmaan joku jo tuon 9 sivun aikana mainitskin, kun en kaikkea ehtinyt kahlata läpi. Siis kai nyt joku tuli ajatelleeksi asiaa artistinkin kannalta? Armeijahan olisi huonoin vaihtoehto, sillä silloin eläisi käytännössä eristyksessä kaikista kavereista yms. sen puolivuotta, ei mahdollisuutta/aikaa työstää uutta musiikkia jne.
Siviilipalvelus olisi yksivaihtoehto varmaankin ja toinen tuo vankila. Jos asiaa ajattelee Iso H:n kannalta, niin onko vankila todella niin huono vaihtoehto? Veikkaisin että vankilassa on osa hänen tuttavapiiristään, siellä enemmän "omaa aikaa" jne. ja toki se myös auttaa tuon.. "Uskottavan kuvan" luomiseen.

Mutta nopeasti ajatellen artistin kannalta vankila ei ole ollenkaan huono vaihtoehto.

Se on vaan tekosyy ettei ne joutuisi paneen Sun kans ;) Esim. Iso H:n kanssa ne panee ihan mielellään sama onko se käynyt inttiä tai ei...

Se on vaan tekosyy ettei ne joutuisi paneen Sun kans ;) Esim. Iso H:n kanssa ne panee ihan mielellään sama onko se käynyt inttiä tai ei...

Se on se ratkaseva homma.. Tota ennen ois varmaan säälistä tullu.

Ainakaan omasta naispuolisesta tuttavapiiristä ketään ei kiinnosta oonko ylipäätään käyny inttiä. Kiinnostus oli ihan käsinkosketeltavissa, ku joskus vasta reserviin päässeenä, erehdyin kertomaan vähäkään yksityiskohtasemmin jotain armeijatarinoita :D

En nyt ota kantaa puolesta tai vastaan, mutta minun mielestäni on täysin käsittämätöntä, että Suomen kaltaisessa sivistyneessä hyvinvointivaltiossa armeijan käymiselle ei ole muuta vaihtoehtoa kuin rangaistus.

Toi on just se akkatyyppi, joka ei itse mene armeijaan jonkun "mutku raskaus on sama asia kuin intti" kehariargumentin avulla. Jos upotat tomaattipäisen soturisi tuollaiseen lihaan, se saastuu.

Jos et halua mennä armeijaan, vaihtoehtosi ovat siviilipalvelus 13kk tai vankila. Armeijasta selviät puolessa vuodessa. En näe tuota minään muuna kuin rangaistuksena ja suoranaisena vittuiluna.

En tiiä onko joku urbaanilegenda ja toimisiko tämä oikeasti , mutta olen kuullut , että joku on armeijan silmätarkastuksessa saanut tahalleen kovat miinukset ( sen verran , että hän olisi laillisesti sokea ) eikä tarvinnut mennä armeijaan , eikä suorittaa yhteiskuntapalvelua/linnaa.

En tiiä onko joku urbaanilegenda ja toimisiko tämä oikeasti , mutta olen kuullut , että joku on armeijan silmätarkastuksessa saanut tahalleen kovat miinukset ( sen verran , että hän olisi laillisesti sokea ) eikä tarvinnut mennä armeijaan , eikä suorittaa yhteiskuntapalvelua/linnaa.
Ei siinä noin vaikeita temppuja tarvita. Tiedän ainakin kaksi tyyppiä, ehkä enemmänkin, jotka on saaneet vapautuksen ihan sillä, että ovat menneet inttiin, mutta suoraan lääkärin juttusille ja hakanneet vähän aikaa nyrkkiä pöytään. Kun näyttää siltä, että sulla on tarpeeksi paha asennevamma, niin vapautus tulee. Kumpikaan ei ollut kai päivääkään intissä. Kunhan kävivät pyörähtämässä. Ei siellä ole kenenkään pakko olla, jos ei halua.

Ei siinä noin vaikeita temppuja tarvita. Tiedän ainakin kaksi tyyppiä, ehkä enemmänkin, jotka on saaneet vapautuksen ihan sillä, että ovat menneet inttiin, mutta suoraan lääkärin juttusille ja hakanneet vähän aikaa nyrkkiä pöytään. Kun näyttää siltä, että sulla on tarpeeksi paha asennevamma, niin vapautus tulee. Kumpikaan ei ollut kai päivääkään intissä. Kunhan kävivät pyörähtämässä. Ei siellä ole kenenkään pakko olla, jos ei halua.

Muuten nopee kysymys , historian opettaja joskus sanoi , että hänen piti esittää tyhmempää ja huonompaa älytesteissä ja kuntotesteissä, koska muuten hänet oltais voitu pistää ylempiarvoiseksi ja täten myös pakottaa jäämään armeijaan.Kerroin kaverille , niin hän sanoi , että nykyään tällaista käytäntöä ei ole , että voi ihan itse päättää jääkö yli 6kk vai ei.(Armeija ei voi pakottaa)

/offtopic

Skapparit kyllä mielipidettä kysyy, muttei sillä loppupeleissä ole vittuakaan merkitystä. Ne päättää oletko siellä 6kk, 9kk vai 12kk.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom