Iso H:lle vankeutta

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja 41shots
  • Aloitettu Aloitettu
Ihan vitun turhaa joku intti, parin viikon päästä kutsunnat ja ei kiinnosta paskaakaan. Paljon mieluummin kävisin tuonkin ajan töissä ja harrastuksissa normaalisti. Ei todellisuudessa voisi vähempää kiinnostaa, ei tämä Suomi niin hieno maa ole että henkeni heittäisin sen puolesta.
Toi on aika itsekkäästi ajateltu. Ei siinä mitään jos on oikeesti hyvä syy, mutta se että ei vaan huvita (eli ei uskalla/ ei halua leikata tukkaa) on todella säälittävä ja itsekeskeinen tekosyy. "Tärkeintä et minä saan tehdä mitä haluan, kunhan ei tarvitse tehdä vastapalvelusta suuntaan tai toiseen." Suomi on vaan loppupeleissä helvetin hyvä ja tasokas maa verrattuna moneen muuhun, paskat poliitikot tietenki poislukien. Vaikka meidän aikana ei toivottavasti enää tänne sotaa tule, niin silti me kaikki ollaan sen verran velkaa tälle maalle, että käytäis edes se minimi aika armeijassa ja oltais halukkaita maksamaan takaisin kaikesta mitä ollaan saatu. Ja jos ei koti ole puolustamisen arvoinen asia, niin eikö edes perheesi ja ystäväsi?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No tervemenoa sitten. Jos et ole valmis mitään tekemään, niin miksi sinun pitäisi saada asua suomessa?

haha
free-rolleye-smileys-1030.gif
käyttäjä Beellä on ihan yhtälainen oikeus asua Suomessa, kuten sinullakin, vaikka olisitkin maannu sen vuoden kassulla.

Toi on aika itsekkäästi ajateltu. Ei siinä mitään jos on oikeesti hyvä syy, mutta se että ei vaan huvita (eli ei uskalla/ ei halua leikata tukkaa) on todella säälittävä ja itsekeskeinen tekosyy. "Tärkeintä et minä saan tehdä mitä haluan, kunhan ei tarvitse tehdä vastapalvelusta suuntaan tai toiseen." Suomi on vaan loppupeleissä helvetin hyvä ja tasokas maa verrattuna moneen muuhun, paskat poliitikot tietenki poislukien. Vaikka meidän aikana ei toivottavasti enää tänne sotaa tule, niin silti me kaikki ollaan sen verran velkaa tälle maalle, että käytäis edes se minimi aika armeijassa ja oltais halukkaita maksamaan takaisin kaikesta mitä ollaan saatu. Ja jos ei koti ole puolustamisen arvoinen asia, niin eikö edes perheesi ja ystäväsi?

Sen verran vaan mitä intistä kuulee juttuja tänäpäivänä niin aika perseilyä ja ajantuhlausta se taitaa olla. Kuinka pitkä palvelus olisi mikäli siellä opetettaisiin vain välttämättömät isänmaanpuolustukseen liittyvät asiat?

Sen verran vaan mitä intistä kuulee juttuja tänäpäivänä niin aika perseilyä ja ajantuhlausta se taitaa olla. Kuinka pitkä palvelus olisi mikäli siellä opetettaisiin vain välttämättömät isänmaanpuolustukseen liittyvät asiat?

Myös se että siellä varuskunnissa on porukkaa valmiudessa on oleellista puollustuksen kannalta.Eli se päivystäminen siellä kassulla on myös maanpuollustusta.

Eniten ottaa päähän nämä sossu isänmaan sankarit jotka ovat muka niin isänmaallisia ja kovia tyyppejä, mutta pakoilevat suomileijona koru kaulassa, pilottitakki niskassa ja maiharit jalassa armeijaan menoa. Niin ja tietenki suomileijona tatuoinnit.

Tammikuussa itellä lähtö onttolan rajavartiostoon.

Eniten ottaa päähän nämä sossu isänmaan sankarit jotka ovat muka niin isänmaallisia ja kovia tyyppejä, mutta pakoilevat suomileijona koru kaulassa, pilottitakki niskassa ja maiharit jalassa armeijaan menoa. Niin ja tietenki suomileijona tatuoinnit.

Montako tällaista tyyppiä tunnet? Jos tunnet, niin mitä ovat sanoneet perusteluiksi intin pakenemiselle? Vai keksitkö koko jutun?

Jonzi sanoi:
Tammikuussa itellä lähtö onttolan rajavartiostoon.
Vietin tuolla vuoden 15 vuotta sitten. Opin vihaamaan Suomen pakkasta (-42 ja kaksi viikkoa ulkona keskellä metsää kamppeet märkänä), hiihtämistä, valvomista jne...

Ihmisillä on oikeuksia. Niitä pitää puolustaa. Suomessa on PUOLUSTUSVOIMAT, jotka siis PUOLUSTAVAT jos meidän oikeuksiamme uhataan. On täysin absurdia ajatella, että sodan syttyessä sinulla ei olisi velvollisuutta puolustaa oikeuksia. Ei ole reilua, että muut kaatuvat rintamalla puolustaessaan koko maan oikeuksia. Siksi jokaisen pitäisi käydä varusmiespalvelus. Mielellään aseellinen. Aseettomia ymmärrän, sivareitakin, mutta totaalikieltäytyjät; he ovat mielestäni ihmisiä, joilta puuttuu täysin velvollisuudentunto muita kohtaan.

"Suomi ei ole niin hieno maa, että sen puolesta kannattaa kuolla" -lause on sellaista paskaa että huh huh. Suomi nimenomaan ON sellainen maa, jota pitää varjella.
"Ei sitä sotaa kuitenkaan tule" -lause on toinen vähintään yhtä paska. Olisin halunnut kuulla tuon lauseen jonkun sivarin suusta vuonna -38 ja mennyt sitten haistattelemaan.

Ompa punaniskasta ajatella että armeijjjjja tekee miehestä miehen ja suomi tarvitsee ja niin edelleen. Johan täällä maksetaan joka helvetin ostoksesta ALV, tuloista pääomatulo /palkkavero, autoja ei saa vapaasti tuoda, vaan niistäkin pitää maksaa helvetinmoiset verot, senlisäksi nykysuomi hassaa rahansa pitkin maita ja mantuja, kerää kulttuurinrikastuttajia sulostuttamaan katukuvaa.. En edes tiedä viittinkö mä puolustaa niitä kaikkia jokapaikassa pyöriviä rikastuttajia, yliopistoilla hengailevia "opiskelevia " afrikkalaisia ja kukkahattutätejä, viherpiipertäjiä ja kaikenmaailman kommarisosialisteja. Muuta saa aikaan ku vitun kovat verot, kalliit hinnat, mokutuksen, viherpiperryksen, suunnittelua autojen satelliittiseurannasta ja niin edelleen.

Toiseksi, jeesuksenaikasella varustuksella varustettu nykynuori.. mikä vastus tän maan armeija on millekään oikealle armeijalle? Ei tänne kuitenkaan afrikkalaiset puolisotilaalliset joukot hyökkää.. jos joku hyökkää on se suurvalta..

Mä sanoisin että palkka-armeija ja Naton jäsenyys, Taakse poistu!

Niin ja en ole erityisen epäisänmaallinen kommari, mutta kyllä mä sitä mieltä vähän olen että järkevämpääkin olisi liittyä Naton jäseneksi sekä ainakin sitten karsia tälläistä täysin idioottimaista ja turhaa asevelvollisuusarmeijaa, sillä kun on ihan yhtä paljon käyttöä nykyaikana kuin savumerkeillä yritysviestinnässä..

Ompa punaniskasta ajatella että armeijjjjja tekee miehestä miehen ja suomi tarvitsee ja niin edelleen. Johan täällä maksetaan joka helvetin ostoksesta ALV, tuloista pääomatulo /palkkavero, autoja ei saa vapaasti tuoda, vaan niistäkin pitää maksaa helvetinmoiset verot, senlisäksi nykysuomi hassaa rahansa pitkin maita ja mantuja, kerää kulttuurinrikastuttajia sulostuttamaan katukuvaa.. En edes tiedä viittinkö mä puolustaa niitä kaikkia jokapaikassa pyöriviä rikastuttajia, yliopistoilla hengailevia "opiskelevia " afrikkalaisia ja kukkahattutätejä, viherpiipertäjiä ja kaikenmaailman kommarisosialisteja. Muuta saa aikaan ku vitun kovat verot, kalliit hinnat, mokutuksen, viherpiperryksen, suunnittelua autojen satelliittiseurannasta ja niin edelleen.

Toiseksi, jeesuksenaikasella varustuksella varustettu nykynuori.. mikä vastus tän maan armeija on millekään oikealle armeijalle? Ei tänne kuitenkaan afrikkalaiset puolisotilaalliset joukot hyökkää.. jos joku hyökkää on se suurvalta..

Mä sanoisin että palkka-armeija ja Naton jäsenyys, Taakse poistu!

Niin ja en ole erityisen epäisänmaallinen kommari, mutta kyllä mä sitä mieltä vähän olen että järkevämpääkin olisi liittyä Naton jäseneksi sekä ainakin sitten karsia tälläistä täysin idioottimaista ja turhaa asevelvollisuusarmeijaa, sillä kun on ihan yhtä paljon käyttöä nykyaikana kuin savumerkeillä yritysviestinnässä..

1. Olen aika varma että kuukausipalkkasi on yli 4000 e ja äänestät perussuomalaisia, noin rasistisista kommenteistä päätellen.
2. Natoa kannatan minäkin
3. Palkka-armeija?!! Ja valitat ensin veroista? Palkka-armeija olisi niin kallis, että verot nousisivat pilviin. Et taida tietää tästä asiasta kyllä yhtään mitään, mutta kehitysehdotuksia löytyy. :rolleyes:

En tarkoittanut valittaa veroista, vaan sitä että joka tapauksessa sitä tulee palveltua yhteiskuntaa ilman armeijan käymistäkin. Ellei sitten muuta maasta (ja ulkomaillemuuttanut ei kuulu reserviin sodan syttyessä jos sattuu olemaan vaikkapas ottanut toisen maan passin)

JA sanos sä että mitä elementtejä suomesta ja suomalaisuudesta puolustaisit ja miksi? Ihanko kaikkia? Ja jos halutaan uskottava aseellinen puolustus, tarvitaan liittoutumista ja HYVIÄ sotilaita. Nykyisellään.. nykyvälineistöllä.. turha toivoa voittavansa edes jonku namibian armeijaa..

3. Palkka-armeija?!! Ja valitat ensin veroista? Palkka-armeija olisi niin kallis, että verot nousisivat pilviin. Et taida tietää tästä asiasta kyllä yhtään mitään, mutta kehitysehdotuksia löytyy. :rolleyes:

Heh, hienosti hoidettu tämä. Ensin haukutaan toinen tietämättömäksi ja samalla syydetään paskaa omasta suusta. Minä en osaa sanoa kumpi on kalliimpi palkka-armeija vai nykyinen järjestelmä. Varmaa on vain se, että tuo on hyvin kiistelty aihe ja käsittääkseni taloustieteilijät puoltavat palkka-armeijaa.

En nyt tässä kiireessä jaksa alkaa sen tarkepia tieteilijöitä hakemaan. Ote wikipediasta:

Yleisen asevelvollisuuden käyttöä perustellaan usein sen väitetyllä kustannustehokkuudella palkka-armeijaan verrattuna. Uskottavan ts. riittävän suuren kenttäarmeijan ylläpitäminen ei puolustajien mielestä olisi muuten mahdollista valtion käytettävissä olevilla resursseilla. Taloustieteilijät tosin ovat pitäneet palkka-armeijaa päinvastoin kansantaloudellisesti halvempana.

Ei se oo ihan niin suoraviivaista, että kun armeijassa on läjäpäin pakkotyössä ihmisiä lähes ilmaiseksi, että tuo on oikeasti tehokasta ja kannattavaa (olkoon sitten kyseessä raha tai puolustus)

No kannattaa sit varmaan luovuttaa. Niinhän ne teki talvisodassakin kun oli Malli Cajander. Eiku hetkinen.... eihän ne luovuttanukaan. Tuli sellainen joku... mikä lie talvisodan ihme vai miksi ne sitä kutsuu.

Suomessa ei ole kaikki täydellistä tietenkään, mutta etsi maa joka pistää paremmaksi.
Aivan.
Sellaista ei ole.

Sveitsi?

Edittii: Hassua et mua lätkit äsken rasistikortilla, jos olet sitten itse noin yksisilmäisen kansallismielinen..

Suomionsuomi ja suomi on paras..

Kyl nyt joka maassa puolensa on..

Mun kirjoitukseni koski lähinnä sitä, että sä leikit jotain helvetillistä asiantuntijaa asiasta josta sulla ei taida olla sitten sen suurempaa käsitystä.

Me voidaan sitten jättää viime vuosituhannen sotahistoria omaan arvoonsa. Ei sillä tämän päivän Suomea puolusteta. Maailma muuttuu ja Suomen on sopeuduttava. Puolustusvoimat on yksi paikka missä on ihan taatusti läskiä leikattavaksi. MIten se tehdään mahdollisimman tehokkaasti puolustusta (suuremmin) vaarantamatta on se ydinkysymys. "Asevelvollisuus, koska talvisota" -argumentilla ei tätä keskustelua voi viedä eteenpäin.

Word. Suattaapi olla, ettei Suomen "Puolustusvoimat" paljoa puolustele esim. Venäjää vastaan. Venäjä, koska se on ainoa lähimaa missä vielä uhitellaan.

Aivopeseekö ne teitä nuoria siellä armeijassa? Jos oikea sota syttyy, huom EI KONFLIKTI ni kyllä se teknologia on se mikä jyllää, se on ihan sama mitä vitun Immolan sissejä tai jotain kyyhöttää tuolla metsässä 40v vanhat rynkyt käsissä. Tämä on kyllä sellainen aihe että voi vittu että syntyy väittelyä, pitäis ihan oikeasti ajatella järjellä eikä tunteella.

Pointti oli se, että on sitä erehdytty sillonkin. Luultiin että paska mäihä käy vaan hyvähän siitä tuli. En todellakaan meinaa että sama homma olisi mahdollista, mutta erehtyä voit silti.

Ja tuo palkka-armeija hommeli kyllä pitää nyt paikkansa ja sillä siisti. Suomen itä-raja on niin helvetin iso ettei sitä puolusteta palkka-armeijalla. Näin ovat armeijan asiantuntijat todenneet kyllä usein.

Ai rasistikortilla? No kyllä jos joku maa todetaan maailman parhaaksi niin eiköhän siellä ole asiat aika hyvin. Meinaatko ettet haluaisi varjella Suomen tasa-arvoa ja demokratiaa? Onko joku Namibia sitten parempi?

Kiinassa lääkärit eivät aloita edes elvytystä ennen kuin ovat saaneet siitä maksun. Suomessa on ilmainen terveydenhuolto. Mutta hei, antaa jonkun vaan tulla ja valloittaa tämmöinen sontaloukko. Eihän täällä ole edes ilmaista koulutusta... eikun hetkinen...

Edit. Ja lisäyksenä että jos saisin päättää lakkauttaisin todellakin koko Suomen puolustusvoimat, koska eihän niillä oikeasti voi puolustaa. Huom ei nyt siis ole sarkasmia vaikkei uskoisi vaan ihan vakavissani olen. Mutta kun ne vielä ovat olemassa niin on aika törkeää pistää muut sinne ja sitten lusmuilla himassa.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom