Skapparit kyllä mielipidettä kysyy, muttei sillä loppupeleissä ole vittuakaan merkitystä. Ne päättää oletko siellä 6kk, 9kk vai 12kk.
Ei, vaan alokas itse.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Skapparit kyllä mielipidettä kysyy, muttei sillä loppupeleissä ole vittuakaan merkitystä. Ne päättää oletko siellä 6kk, 9kk vai 12kk.
Muuten nopee kysymys , historian opettaja joskus sanoi , että hänen piti esittää tyhmempää ja huonompaa älytesteissä ja kuntotesteissä, koska muuten hänet oltais voitu pistää ylempiarvoiseksi ja täten myös pakottaa jäämään armeijaan.Kerroin kaverille , niin hän sanoi , että nykyään tällaista käytäntöä ei ole , että voi ihan itse päättää jääkö yli 6kk vai ei.(Armeija ei voi pakottaa)
/offtopic
Ei, vaan alokas itse.
Hah, vitut.
Jokainen joka ei halunnut olla 12kk, mutta joutui sen olemaan oli munaton paska. Kukaan joka ei ollut ja ei halunnut palvella 12 kuukautta, eikä palvellut 12 kuukautta, osasi kyllä sanoa sen ääneenkin ja kovaa. Siinä missä vastentahtoisesti 12kk palvelleet vain marisivat.
wanha mut nostetaan ylös... Suomi hyvinvointivaltio? Kyllä jossain on vittu vikaa ja pahasti jos mies joutuu vankilaan mielipiteensä takia.
Asevelvollisuus voidaan ihan hyvin lakkauttaa, ja sen tilalle voidaan perustaa semmoinen viiksekäs keikarimainen vartiokaarti, joka tanssii sulkeisia eduskuntatalon edessä.
Sillä eihän meillä ole muita rajanaapureita kuin Ruotsi ja Norja.
Ainoo järkevä syy armeijan käymiselle mun mielestä on, että tytöt tykkää.. Tai mitä oon huomannu. Ei kauheesti heru akoilta arvostusta, kun sanon etten oo vielä käyny ja etten oo varma edes menenkö. Näkee silmistä sen inhon mua kohtaan.
Samaa mieltä.Kyllä meitä on paljon erilaisia. Voi ihme.
Meikäläinen on ja tulee aina olemaan sitä mieltä, että suomalainen mies joka pakoilee inttiä ei voi itseään mieheksi kutsua. Pahoittelen jos jotakin sattuu, mutta tätä mieltä olen.
Ulkoapäin katsottuna lähes kaikki viittaa siihen. Tällaiset mielipiteet tahtovat aika usein muuttua siinä vaiheessa kun lähtee sieltä pumpulipesästä pois ja katselee miltä maailma näyttää rajojen ulkopuolella.Nimellisesti ollaan hyvinvointivaltio mutta ulkoapäin katsottuna oikein mikään ei viittaa siihen.
Asiat harvoin on näin mustavalkoisia. Mitenkäs varusmiehet joilla on lapsia? Tällöinhan se lapsi kärsii tilanteesta ylivoimaisesti eniten.Samaa mieltä.
Edelle esitellyt kommentit kertoo aika hyvin myös monien yleisestä asenteesta yhteiskuntaa ja olemassa olevaa järjestelmää kohtaan. Jos Suomen kaltaisen valtion hintana on se, että jokainen mies käy armeijan, ei tulisi aiheuttaa isompia tunnontuskia. 6kk, 9kk tai 12kk on melkoisen lyhyt aika elämästä ja voin väittää, että moni ei tuota aikaa käytä millään tavalla "järkevästi". Eli opiskele tai todellisuudessa tee töitä tosissaan.
Persaukis kommenttia en oikein ymmärrä, koska armeija maksaa asumisen ja tämän lisäksi napauttelee päivärahaa tilille. Eihän sitä muutenkaan joka viikko pääse vapaille, niin ei sitä rahaa pitäisi kuluakaan? Itsellä oli rahaa enemmän tilillä armeijan päättyessä kuin alkaessa, eikä mitään muita "tuloja" ollut kuin päiväraha.Ei sitä nyt sentään aina lomilla tullut rilluteltua rahoja paikalliseen juottolaan, mutta hauskaa tuli pidettyä ja paikoissa käytyä.
Johtajakoulutus taas antoi hieman uutta näkökulmaa ihmisten kohtaamiseen ja asioiden hoitamiseen. Ei toki ole suoraan verrannollista siviilijohtamiseen tai työelämässä kohdattaviin haasteisiin, mutta toi näkökulmaa josta varmasti on hyötyä tulevaisuudessa.
Meikäläinen on ja tulee aina olemaan sitä mieltä, että suomalainen mies joka pakoilee inttiä ei voi itseään mieheksi kutsua. Pahoittelen jos jotakin sattuu, mutta tätä mieltä olen.
Ulkoapäin katsottuna lähes kaikki viittaa siihen. Tällaiset mielipiteet tahtovat aika usein muuttua siinä vaiheessa kun lähtee sieltä pumpulipesästä pois ja katselee miltä maailma näyttää rajojen ulkopuolella.