Iso Arskan Kehitys...

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Dynion
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
mites se olikaan. eikös se arska treenannut silloin aikoinaan 2x3 tuntia päivässä 6 kertaa viikossa. Mitä järkeä tässä on :eek: . Kylläkai tommosesta treenistä menee kuka tahansa ylikuntoon? Mutta näyttäähän äijä olevan kehittynyt parhaina vuosina. Taitaa olla iso arskakin vetänyt nappeja niin, että silmät pyörii päässä :confused: ??

Jep, ja noi treenitmäärät ovat kovin hämääviä. Monet huippu-urheilijat saattavat sanoa treenaavansa 12krt/viikko tai jopa enemmän. Kyse on vain siitä, mitkä lasketaan treeneiksi. Esim aamukävelyt voi olla treenejä ja erilaiset venyttely-/palautteluharjoitukset yms. Eli laskuissa on paljon muitakin kuin "kovat" treenit - yhtään väheksymättä palauttavien treenien tärkeyttä.

Arskalla oli varmaan vielä heavy-duty-eating -treenitkin :thumbs:

no ei kai nyt kukaan usko että arska parhaina vuosinaan kehitty pelkällä weiderin protein-pirtelöllä. tsiigaas sen vanhoja kuvia 60-luvun lopulta 70-luvun alkuun niin eiköhän selvennä aika paljon. aikoinaan kun joe w. otti arskan suojiinsa, kustansi lennon jenkkeihin ja kämpän ja alkoi sponssaamaan ja valmentaan äijää niin eiköhän siihen kuulunut muutakin kun pelkkä salikortti gold'sille... (?)

heavy duty

....tossa joku mainitsi heavy dutyn ja arskan samassa lauseessa. pakko lisätä että menzereillä ja arskallahan oli aikoinaan kovaakin vääntöä noista treenimetodeista, menzerit tietenkin dutyn puolesta arska kritisoi että ei vidussa ole hyvä systeemi. arska reenas enemmän high-volume-systeemillä, menzerit omalla high-intensityllä ja jokainen oli kovia jätkiä ja kehittyivät. arskalla saattoi siis olla heavy duty eväiden suhteen mut ei reenien....

Eih...!

Älkää!

Illuusioni Ison Arskan hienosta kehityksestä rikkoutuu, jos kaadatte tämän hienon urheilijan suuhun dianaboleja ja täytätte hänen yläneljänneksensä viikottaisilla, lähes päivittäisillä roina-injektioilla... Mä en kestä enää! :itku:

Emmekö voisi historian olla juuri sellainen kuin se nyt on? Hienoa urheilua parhaimmillaan, ilman nykypäivän niin kohuttua dopingia? Faijakin tapasi sanoa aina meille pienille treenaajille: "Katsokaa mallia Arskasta, siinä näette mitä puhtaalla treenillä ja oikealla ruokavaliolla saadaan aikaan".

Mutta vahinko on kai jo tapahtunut. Pakkotoistossa on paljastunut Arskan menestyksen salaisuudet. Illuusio on särkynyt. Sytytän kynttilän Iso-A:lle, joka vielä eilen oli naturaali urheilija monen suomalais"bodarin" mielissä ja sydämissä.

Hiljentykäämme vielä hetkeksi Arskan natukauden päättyessä...

:david:

Joe Weider kannusti Arnoldia ja Francoa treenaamaan kovempaa lupaamalla niille ylimääräistä rahaa jos ne vetää maasta tietyn painon. En muista paljonko ensimmäinen paino oli, mutta molemmat pääsivät siihen. Seuraavaksi painoa korotettiin ja Arnold ei koskaan tähän painoon päässyt, en muista pääsikö Franco. Valitettavasti en muista paljonko nämät painot oli.

Mun mielestä Franco ja Arnold oli jotenkin hyviä tyyppejä... Jopa esikuvina... Molemmat olivat monipuolisia urheilioita ja silloin ei homma mennyt vielä överiksi. No joo, se siitä.

Kyllä Artsilla oli roinatausta kohdallaan, treenisysteeminä oli 6-on, 1-off kolmijakoisella systeemillä ja sarjoja 20-30 per lihasryhmä. Pumping Ironin aikoihinkohan kasvutkin tulivat mukaan kuvioihin kun joka jannulla oli filkassa hervoton kanjoni etummaisten ylähampaiden välissä.

Pumping Ironista on muuten tulossa DVD, jossa mukana poisleikattuja kohtauksia. Hervotonta pilven polttoa ja viinan vetoa, näin sen dokkarin leffakanavalta USAssa. Yksi hyvä pätkä oli kun kymmenkunta bodaria meni piffiraflaan vähän illastamaan. Ei ollut "undereating" lähellä...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Minä kyllä arvostan kovasti Arnoldia. Erityisesti pidän arvokkaana hänen työtään lasten hyväksi amerikassa. Hänhän on ajanut lapsi asiaa jo ainakin kymmenen vuotta.

arska

sama täällä, minäkin arvostan arskaa suuresti, vaikka olkoon nyt kuka sitten vetänyt mitäkin, silloin siitä ei vaan tehty isoa numeroa. en moiti ketään siitä. muistan itsekin sen elävästi kun oli nuori ja näin Commando-elokuvan, sitä päivää en ole unohtanut vieläkään. itse asiassa se on minulla vieläkin vanhalla vhs-nauhalla sekä divx-versiona cd:llä. aion katsoa sen lähiaikoina taas, pitkästä aikaa. olen leffan nähnyt elämäni aikana aika saadanan monta kertaa. arska on meille monille se alkuaikojen suuri esikuva, se on jämpti.

Swarska jyllää :worship:. Rakennan tässä taas bodausjulisteseinääni, lisään muutaman uuden printin Swarskasta HUMM HUMM HUMMM :worship:

Kyllähän ne nyt roinas niin prkleesti ihan löylyssä olivat mutta oli ne määrät kuitenkin ihan eri luokkaa mun käsityksen mukaan verrattuna nykypäivään ja viime vuosikymmeneen. Swarskahan on jossain raivonnu siitä että sillon kuuriteltiin "kunnolla" vain kilpailuihin valmistauduttaessa parin kuukauden ajan kun dietattiin ja muullon saatto olla moni offilla tai sit määrät pidettiin tosi pieninä. Tällanen löylykuva on jääny mun mieleen jostain, eikä tuo tietenkään paikkaansa täysin varmana pidä mutta kuitenkin jyllätä..

Noista ohjelmista sen verran että sehän oli pumppitreeniä hyvin pitkälti eikä niitä sarjoja _samalla tavalla_ vedetty loppuun kuin nykyään. Mun mielestä viime vuosien ohjelmat ja koko bodauskulttuuri painottaa ihan liikaa sitä että kaikki sarjat on vedettävä loppuun ja vain niin kasvaa että sit huilataan viikko ennen seuraavaa treenikertaa. Metodeja on pilvin pimein millä se lihas kasvaa. Swarskan Encyclopediassa kun on noita ohjelmia niin ennen kisoja treeniä tuli kyllä jotain 2-3h päivässä, mutta jaettuna 2(-3):een treeniin päivässä, eli ei ne kerrallaan sillonkaan sen pidempään treenannu kun nytkään.

Mtk77:n kommenttiin yhdyn täydellä löylyllä :kippis1:.

Esim. Ronnie coleman vetä kropan 2 kertaa vkossa läpi. Toinen pumppailemalla ja kevyemmin ja toinen täysillä loppuun asti. Sellasia treenejä ei natuna kestä, eikä tavalliset roinaajatkaan.

Arskan määristä ei kellään ole oikeaa tietoa...no joo voi olla muutamalla tyypillä, mutta ei varmasti kerro sitä. Mutta miksei sillonki olisis voinut paljoa vetää? Eihän ne tienny hevon vittua mistään palautteluista ym. roinan vaikutuksista. Kuurista pidettiin taukoa sillon ku silmät alkoi kellertää, sillä sen nekin tiesi, että maksaan rojut ilmeisesti jotenkin vaikuttaa. :D

Ja en itse ainakaan mainostaisi jos olisin vanha natu stara, että miten vitun paljon sitä oikeen sustaa työnnettiin kankkuun.

Arska oli aikansa keisari joka tapauksessa, sillä se ratkaisee kuinka paljon on massaa lavalla, eikä se kuinka natikka on. :worship:

Arska veti alkuaikoina paljon leuanvetoja kun ei ollut parempaan mahdollisuuksia

Kuvittelisin jopa, että arskan aikoihin on vedetty paljon enemmän rojua kun nytten kun ei ole välttämättä tiedetty kaikista haitoista eikä toisaalta yleisöllä ole ollut mitään hajua aineiden käytöstä. Varmasti ei oo porukka sillon tajunnu että lääkkeet kuuluu osana bodaukseen.

Originally posted by Dopey
Kyllä Artsilla oli roinatausta kohdallaan, treenisysteeminä oli 6-on, 1-off kolmijakoisella systeemillä ja sarjoja 20-30 per lihasryhmä. Pumping Ironin aikoihinkohan kasvutkin tulivat mukaan kuvioihin kun joka jannulla oli filkassa hervoton kanjoni etummaisten ylähampaiden välissä.

Pumping Ironista on muuten tulossa DVD, jossa mukana poisleikattuja kohtauksia. Hervotonta pilven polttoa ja viinan vetoa, näin sen dokkarin leffakanavalta USAssa. Yksi hyvä pätkä oli kun kymmenkunta bodaria meni piffiraflaan vähän illastamaan. Ei ollut "undereating" lähellä...

Täh:eek: koska se on tulossa? sehän oh pakko hommata... niin ois myös dvd soitin

Minä en usko, että Arnoldin aikana olisi käytetty läheskään yhtäpaljon aineita kuin nyt, koska jos ne olisi käyttäneet yhtäpaljon niin kyllä ne olisivat kasvaneet myöskin paljon suuremmiksi.

BTW mistä johtuu,että nykyhuipuilla ja jopa vähemmänhuipuilla on niin jumalattomasti isommat jalat,kun noilla wanhoilla staroilla? Arskan kuureihin sen verran kommenttia,että eikös tuo vetänyt aivan jumalattomasti enemmän,kun muut huiput tuohon aikaan? Näin ainakin muistan täältä lukeneeni.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom