IPF:n uudistuvat varustesäännöt 2015 alkaen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rabid
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mielenkiintoisia keskusteluja tuolla Jenkki foorumeilla aiheesta, heillä on valinnanvaraa myös testatuissa kisoissa ja siellä olikin aimo jupinat. Olihan siellä mielenkiintoisia ajatuksia, mitä jos kolme isoa päättäisivätkin, etteivät maksa ym.

Toissapäivänä oli Turussa GPA voimanostokisat, 45 ensimmäistä pääsi mukaan, paljon jäi ulkopuolelle, kun yksipäiväiset olivat. Joten hyvin nostajia riittää joka leiriin.

Oranki osui naulan kantaan.

Itse olen paljon miettinyt liiton vaihtamista esim GPA:han. Ainoa ongelma on kisojen vähyys. Tuntuu, että niitä on yhdet tai kahdet vuodessa ja aina jossain hevonnevadassa. Joku voisi nyt olla fiksu ja perustaa uuden liiton. Raw- ja varustekisoja fiksuilla säännöillä ja varustesäännöillä. Ja ADT:n alainen.

samaa mieltä. avoimempi suhtautuminen varusteisiin, syvät kyykyt, kunnon merkkipenkit ja adt:n alaisuus niin i'm in.

Mitä työ vielä pillitätte :D

Ei nuo uuet säännöt koske ku kansainvälisiä mestaruuskisoja. Suomessa mennää samalla tavalla kun ennenki. Aika pieni panostus on SBD:n vehkeet hommata jollekki MM-kisamatkalle... viimeks saatto joillaki mennä aika paljon niihi lentolippuihi E-afrikkaan. Eikä varmaan oo kielletty sitäkään että seurat(liitto?) ostais pari kappaletta eri kokosia sbeden vehkeitä ja lainailis niitä sit kansainvälisii kisoihi.

Voi sitä silti pillittää, mitäs jos ylhäältä painostavat kansalliset liitot noudattamaan uutta linjaa myöhemmin...
Norjassa tekivät vastaavan päätöksen mutta vain neljäksi vuodeksi, siirtymäajan jälkeen 2019 pitää vyöt yms olla virallisella listalla. Jos hiemankin takaraivossa on fiilistä että voisi joskus kilpailla, aika paljon tuo ohjaa nyt siihen että varmuuden vuoksi ehkä kannattaa ostaa listalla oleva varuste jos hankintoja on tekemässä.

Voi sitä silti pillittää, mitäs jos ylhäältä painostavat kansalliset liitot noudattamaan uutta linjaa myöhemmin...
Norjassa tekivät vastaavan päätöksen mutta vain neljäksi vuodeksi, siirtymäajan jälkeen 2019 pitää vyöt yms olla virallisella listalla. Jos hiemankin takaraivossa on fiilistä että voisi joskus kilpailla, aika paljon tuo ohjaa nyt siihen että varmuuden vuoksi ehkä kannattaa ostaa listalla oleva varuste jos hankintoja on tekemässä.

Ilman muuta kannattaa hankkia listalla olevia varusteita, mutta pitää muistaa, että nämä kontarahdit kestävät 4 vuotta. Hyväksytyistä, mutta myöhemmin hylätyistä vermeistä on harmittavan paljon kokemusta.

Hehheh. Jaa että kaikkien kolmen "suuren" merkin kanssa epäselvyyksiä vielä, tarkoittaneeko sitä että nuo vääntävät vielä hinnoista? No ei kai IPF:llä käytännössä ole varaa Titania tai Inzeriä jättää ulkopuolelle. Jessus sentään..

Sen edellisen IPF-varustelistan mukaisesti äskettäin hankitut Inzer- ja Titan-vyöt ja trikoot menevätkin sitten pahimmassa tapauksessa nostajan omaksi tappioksi.
Muuttuvatko voimanostossa nämä varusteluettelot tosiaankin kuukausittain? Urheilijan olisi ihan tarkoituksenmukaista treenata niillä varusteilla, joilla tietää saavansa kisatakin.

Ikävästi tämä keissi haisee. Jos vaadittava paalukasa on tonneja, niin jokseenkin monta pöksyä tai vyötä pitää myydä, jotta saa edes tilin nollille. Not good.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Harmi, että kattojärjestössä menee pasmat täysin sekaisin, kun laji palaa vanhaan/klassiseen ja järkevään tyyliin varusteiden suhteen. Eipä sillä, joka puolella on rahasta puutetta ja rahalla ne minkä tahansa lajin MM-kisatkin järjestetään. Sitä vain maallikko miettii, että niinköhän vaikkapa suunnistuksen tai jääpallon kaltaisissa marginaalilajeissa varustemuutokset aiheuttavat taloudellisestikin näin suurta säätöä? En usko. Kuulantyönnössä tai painonnostossa nyt ei ole ikinä varusteilla kikkailtu, joten asia ei ole noissa lajeissa varmaan ikinä ollut edes esillä, mutta noita lajeja auttaa taloudellisesti pirusti voimanostoa pidempi historia ja olympialajin status.

Kysymys:

Tilasin SBD polvilämppärit. Otin tarkoituksella tiukasti istuvan mallin, jotta niistä saisi maksimihyödyn (jos mahdollista) kyykyissä.

-Kuinka tiukat noiden "kuuluu" olla? Semmoiset joissa ei ole kiva olla koko treeniä, semmoset joissa on ihan ok olla treenin ajan?
-Kuinka paljon kilpailevat nostajat käytätte noita treeneissä?

Kysymys:

Tilasin SBD polvilämppärit. Otin tarkoituksella tiukasti istuvan mallin, jotta niistä saisi maksimihyödyn (jos mahdollista) kyykyissä.

-Kuinka tiukat noiden "kuuluu" olla? Semmoiset joissa ei ole kiva olla koko treeniä, semmoset joissa on ihan ok olla treenin ajan?
-Kuinka paljon kilpailevat nostajat käytätte noita treeneissä?

Meitä on moneen junaan. Joidenkin mielestä ne kuuluu olla niin kireät, että ne saa juuri ja juuri itse jalkaan (joka on siis kriteeri kisoissa) ja niissä on hemmetin epämukava olla ja ne otetaa pois suoritusten välissä. Joillain on tollaisten lisäksi löysemmät, jotka voi pitää treenin työsarjojen ajan jalassa ja joillain ei ole ja kyykkäävät ilman niitä treeneissä. Mulla on semmoset, että saan ne jalkaan itse, sopivasti puristaa, mutta yleensä pystyn olemaan ne jalassa lämppien ja työsarjojen ajan. Itse siis kyykkään kaikki lämppäreistä lähtien niiden kanssa, mutta oon kyllä ruvennut miettimään onko se kovin hyvä asia, sillä kerran niiden unohtuessa kotiin jouduin kyykkäämään ilman ja meno vaikutti tosi hasardilta (huteraa touhua). Ehkä siis suosittelisin joko ostamaan kahdet eri koon lämppärit, ja käyttämään löysempiä treeneissä ja vain työsarjoissa ei lämppäreissä, jotta ei kävis niinkun mulle ja jos kisaa, niin käyttää sitten niitä helvetin tiukkoja, jotta sais maksimaalisen hyödyn niistä.

Viimeksi muokattu:
Kiitos vastauksesta!

Näköjään tilaamani S-koko ei mene tarpeeksi ylös vaikka kattoisi kaikki youtube vinkit :D en saa millään näitä oikeaan kohtaan. Pitää vaihtaa M:ään. Tarkoitus ite ottaa näillä satunnaisesti isompia kuormia ja kun kisaaminen mielessä niin myös niitä silmällä pitäen tulevaisuuteen.

IPF-hyväksytyt polvilämppärit jotka saat polven yli asti eivät voi olla epämukavat tai tehdä kipeää. Kyse on kuitenkin vaan neopreenista. Mulla on XL kokoiset SBD:t käytännössä jokaisessa kyykkytreenissä päällä alusta loppuun (noin tunti) ja ihan normaalisti niillä voi olla. Ja on noi kuitenkin niin tiukat että molempien päällelaittoon menee muutama minuutti ja joutuu käyttämään taittokikat ja hivutukset ja pieni hiki tulee. Eli missään tapauksessa ei mene suoraan vetämällä, ei lähellekään. Ja tuosta suoritusten välissä pois ottamisesta; ei mitään toivoa saada takaisin ylös kun jalka vähän turpoaa treenissä ja iho on nihkeä.

Eli: ota sellainen koko jonka yksin saat pikkutaistelun jälkeen jalkaan ja laita ne heti treenin alussa ja ota pois treenin jälkeen. SBDeissä tosiaan se kokojen kanssa kikkailu ei toimi kuten vanhoilla titaneilla, koska kuten itsekin huomasit, liian pieni ei vaan mene kunnolla jalkaan. Titaneissahan sai jalkaan revittyä vaikka XS:t.

- - - Updated - - -

IPF-hyväksytyt polvilämppärit jotka saat polven yli asti eivät voi olla epämukavat tai tehdä kipeää. Kyse on kuitenkin vaan neopreenista. Mulla on XL kokoiset SBD:t käytännössä jokaisessa kyykkytreenissä päällä alusta loppuun (noin tunti) ja ihan normaalisti niillä voi olla. Ja on noi kuitenkin niin tiukat että molempien päällelaittoon menee muutama minuutti ja joutuu käyttämään taittokikat ja hivutukset ja pieni hiki tulee. Eli missään tapauksessa ei mene suoraan vetämällä, ei lähellekään. Ja tuosta suoritusten välissä pois ottamisesta; ei mitään toivoa saada takaisin ylös kun jalka vähän turpoaa treenissä ja iho on nihkeä.

Eli: ota sellainen koko jonka yksin saat pikkutaistelun jälkeen jalkaan ja laita ne heti treenin alussa ja ota pois treenin jälkeen. SBDeissä tosiaan se kokojen kanssa kikkailu ei toimi kuten vanhoilla titaneilla, koska kuten itsekin huomasit, liian pieni ei vaan mene kunnolla jalkaan. Titaneissahan sai jalkaan revittyä vaikka XS:t.

ootko koittanu muovipusseilla. ensimmäisissä oli ohjeena käyttää niitä jos tiukat. nyt ipf:n säännöt kieltää niin se on poistettu ohjeesta

Mulla on kahden kokoiset lämppärit, kokotaulukon mukaan tosi tiukat ja siitä vielä pykälää tiukemmat (L ja M). Päälle laittamiseen on tekniikka* jolla ne joko on paikoillaan 2 sekunnissa tai sitten ei ikinä. M-kokoa en uutena saanut päälle ollenkaan. Ei vaan mahtunut pohkeen ohi.
Pienemmät lämppärit tietysti kiristää enemmän, mutta en huomaa että niistä saisi yhtään enempää hyötyä kyykkäämiseen kuin pykälää suuremmilla. Käytän siis vain suurempaa kokoa. Ja näitähän ei kukaan ota suoritusten välillä pois, tai ei ainakaan laita enää hikisenä takaisin ilman jotain rasvaa.

* Taita lämppäri kaksinkerroin ja vedä se jalkaterän ohi. Tartu lämppärin alareunasta kaikilla sormilla ja vedä niin vitun kovaa 0,2 sekunnin ajan. Jos lämppäri ei nyt ole polvessa, se ei sielä ikinä tule olemaankaan. Taita lämppärin ylempi puolisko polven yli.

https://www.youtube.com/watch?v=p3g8jJnscAI

Niin tietysti en ottanut huomioon, että kyseessä on mies, joka todennäköisesti vetää lämppärit paljaalle (hikiselle) iholle. Meillä naisilla useimmiten lämppärit tuppaa olemaan teknisten trikoiden päällä, jolloin niiden ottaminen pois ja päälle uudestaan vetäminen onnistuu. Myös joillain miehillä on käytössä trikoot ja sillon ne vedetään niitten päälle, jolloin jos rupee liikaa puristamaan ni ne saa näppärästi myös pois ja takaisin niiden liukuessa kankaan päällä. Mutta mä pidän kyllä ne jalassa koko ajan, kyllä niitten kiskominen silti on vittumaista puuhaa.

E: Oon vissiin kiskonu sen verran kokouikkareita aikanaan päälle, ettei tarvinnu katella mitään videoita erikseen miten noi alkujaankin laitetaan jalkaan :)
E2: Kaverilla oli kyllä ongelmaa noitten kanssa, vaikka sai paikalleen, ni puristi pohjetta niin, että meni kramppiin koko jalka, joka tietty ei oo kovin hyvä suoritusten kannalta. Viitaten tohon rabidin kommenttiin, ettei voi olla epämukavat.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom