IPF:n uudistuvat varustesäännöt 2015 alkaen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rabid
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Se menee juuri noin kuten Thompzon kirjoitti, sekunnin osissa jalassa, tai sitten ei:) Muulla konstilla en niitä jalkaani saa, kuin taittamalla kaksinkerroin.

Tosiaan taitoin kaksikerroin ja tappelin minuutteja = S on liian pieni. En rupea mitään muovipussitrickejä tekee, tiukat ne pitää olla mutta toi S ei yksinkertasesti mahdu nousemaan polven kohdalle vaan jää sen 3-5cm liian alas.

Aika hauskaa luettavaa, että raw nostajat käyttävät niin tiukkoja lämppäreitä, että on vaikeuksia saada ne jalkaan. Tässäkin asiassa olin oikeassa, että ei mene kauaa, kun lämppäreissä sama kehitys, kun muissakin varusteissa, aina vaan tiukempaa tavaraa päälle.

Aika hauskaa luettavaa, että raw nostajat käyttävät niin tiukkoja lämppäreitä, että on vaikeuksia saada ne jalkaan. Tässäkin asiassa olin oikeassa, että ei mene kauaa, kun lämppäreissä sama kehitys, kun muissakin varusteissa, aina vaan tiukempaa tavaraa päälle.

onhan se vähän noinkin, mutta sanoisin että aika pitkä matka on esimerkiksi siihen, että kahden apumiehen voimin kiristetään yli 2m pitkää liinaa polven ympärille. Se lämppäri, jonka oman pohkeesi yli saat omin voimin, ei parhaassakaan tapauksessa ole kovin tiukka :) yhdistetty lämmitys/puristusvaikutus vaan tekee sen kyykkimisen rutkasti miellyttävämmäksi.

ps. itellä hyvin tiukat SBD:t, ja sanoisin että parhaimmillaankin tuovat noin 5kg lisää kyykkyyn...

- - - Updated - - -

onhan se vähän noinkin, mutta sanoisin että aika pitkä matka on esimerkiksi siihen, että kahden apumiehen voimin kiristetään yli 2m pitkää liinaa polven ympärille. Se lämppäri, jonka oman pohkeesi yli saat omin voimin, ei parhaassakaan tapauksessa ole kovin tiukka :) yhdistetty lämmitys/puristusvaikutus vaan tekee sen kyykkimisen rutkasti miellyttävämmäksi.

ps. itellä hyvin tiukat SBD:t, ja sanoisin että parhaimmillaankin tuovat noin 5kg lisää kyykkyyn...

Mulla on kahden kokoiset lämppärit, kokotaulukon mukaan tosi tiukat ja siitä vielä pykälää tiukemmat (L ja M). Päälle laittamiseen on tekniikka* jolla ne joko on paikoillaan 2 sekunnissa tai sitten ei ikinä. M-kokoa en uutena saanut päälle ollenkaan. Ei vaan mahtunut pohkeen ohi.
Pienemmät lämppärit tietysti kiristää enemmän, mutta en huomaa että niistä saisi yhtään enempää hyötyä kyykkäämiseen kuin pykälää suuremmilla. Käytän siis vain suurempaa kokoa. Ja näitähän ei kukaan ota suoritusten välillä pois, tai ei ainakaan laita enää hikisenä takaisin ilman jotain rasvaa.

* Taita lämppäri kaksinkerroin ja vedä se jalkaterän ohi. Tartu lämppärin alareunasta kaikilla sormilla ja vedä niin vitun kovaa 0,2 sekunnin ajan. Jos lämppäri ei nyt ole polvessa, se ei sielä ikinä tule olemaankaan. Taita lämppärin ylempi puolisko polven yli.

https://www.youtube.com/watch?v=p3g8jJnscAI

Mulla ei toimi tuo alhaalta päin työntäminen. En tiedä onko syynä se että uran alkuvuosikymmen tuli leikittyä bodaria jonka seurauksena pohkeisinkin on jotain tarttunut vai runsaahko säärikarvoitus :) joka tapauksessa jumittaa vaan eikä etene. Tuossa videollahan alla on trikoot jolloin tilanne on ihan eri. Ja tosiaan trikoista vielä ettei niitä kisoissa kuitenkaan saa pitää ja siellähän ne lämppärit ainakin on päällä.

Eli oma tekniikka: kaksinkerroin taitto, vetämällä niin ylös kun menee (ei montaa senttiä nilkasta), sen jälkeen vuorotellen molemmin puolin kaksin käsin vetämällä pahimman pohjepatin yli, joku 3 vetoa per puoli vaatii, tuon jälkeen helppo osuus itse polven kohdalla, kaksinkerroin oleva lämppäri polilumpioon asti ja sitten työläähkö kääntö reiden päälle. Eli ei käänny suoraan vaan sivut ja takaosat joutuu nykimään vähän kerrallaan. Valmis.

Jos on tosiaan isot pohkeet, niin silloin nuo on aika hankala vetää jalkaan. Tämmöiselle tikkupohkeelle, menee vaikka pari numeroa pienemmätkin aika kivottomasti. Vajaa kaksi sekunttia niin on lämppärit jalassa :) Tosin jos vähänkin on hikinen tai "nihkeä" iho jalassa, silloin noita on aika turha yrittää vetää jalkaan.

Itsekkin koitin ennen vetää päälle ilman että taitoin kaksinkerroin noita, ja se oli kyllä aika hankalaa. Kaksinkerroin kun vetää ja laittaa sormet sinne alle, niin ei ainakaan itsellä ole ikinä ollut mitään ongelmaa.

Kaiken kaikkiaan todella hyvät ja kestävät lämppärit!

Totta kai käyttää, jos saa. Ihan typeräähän olisi jättää tollanen hyöty käyttämättä. Vähän sama ku tekis kyykyn yhdellä jalalla, kun kahtakin saa käyttää. Siinä kohtaa asia on tietysti eri, jos aletaan sallia yhä auttavampia lämppäreitä, mutta tuskin sitä nyt hirveästi tulee tapahtumaan.

Mutta olishan se nyt kova että ne raw kisat pidettäis ihan raw kisoina.. eikä alettas nappaileen jo lämppäreistäkin kympin hyötyjä. Mutta miksei kun saa :D!

On näitä nähty että lämppäreitä ei saa kyykkyje jälkeen pois ollenkaan jalasta(ilman jotain liukkareita) kun ollu jalat niin pumpissa. Hyöty n 5-10kg.

Itsellä nuo SBD:t tuo kyykkyyn semmosen 10-20kg lisää. Kapeelta kyykkään niin hyöty varmaan suurempi. Nykyään tosin käytän vain mavessa säärisuojana :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Itse tykkään SBD:ssä tuosta äärimmäisen lämmittävästä tunteesta. Tuovat tiettyä varmuutta kyykkäämiseen. Noista saa varmaan kapealla kyykkäävät oikeasti kunnon hyödyn, varsinkin jos pompauttaa pohjassa. Itse en oikein saa hyötyä kilojen osalta.

Heitän tähän ketjuun kun ipf varusteista puhetta.

Millainen on kunnon voimanostovyö? Heittäkää jotain merkkiä tai vastaavaa yleisesti paljon käytetyistä/hyväksi havaituista. Itellä ollu aina käytössä joku 2006 hankittu suht rihveli vyö. Tuntuu että tuki on nykyään onneton kun painotkin alkaa nousta niin ettei ihan pikkulasten sarjassa ole.

Tuli tässä aamutuimaan selailtuu ni tommonen Titan Toro mokkanahkanen pikalukolla vaikuttaa pätevältä, ainoo suomiliike missä löysin pikasesti arvioi toimitusajaksi 90 päivää.

Edit. Myös inzerin lever belt lienee hyvä? Taitaa vaan joutua ulkomailta tilaamaan.

Hyvä nostovyö on jämäkkä esim. Inzer, Toro oli mulle liian löysä letku, voi olla et oli maanantai kappale kun halvalla sain, mutta jos noista pitää valita niin suosittelen Inzeriä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom