Inttiin, saapumiserä II/06

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Lapo
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Positiivista ajattelua nuoret miehet. Alokas aika kesällä on huomattavasti mukavampi jo sen takia että ei tarvi palella niin saatanasti aina ja joka paikassa. Mulle jäi siitä niin kova trauma että päätin kotiutuessa etten eläissäni palele enää :S

Ja mitä tulee tuohon iänikuiseen kinaan palveluspaikkojen "kovuudesta" niin tuohan on ihan asiaan kuuluvaa ja osoittaa jonkinlaista tervettä ylpeyttä omastaan. Intin jälkeen sitä ymmärtääkin nopeasti sitten että sillä ei ole mitään väliä missä olit ja millä arvolla.

Itse olen kovin tyytyväinen palvelukseeni, vuoden aikana sain mm. huomattavan boostin esiintymisvarmuuteen, empä olisi ennen armeijaa kuvitellutkaan tekeväni joskus työtä joka on 100% esiintymistä ja opettamista/ohjaamista.

Positiivista ajattelua nuoret miehet. Alokas aika kesällä on huomattavasti mukavampi jo sen takia että ei tarvi palella niin saatanasti aina ja joka paikassa. Mulle jäi siitä niin kova trauma että päätin kotiutuessa etten eläissäni palele enää :S

Ja mitä tulee tuohon iänikuiseen kinaan palveluspaikkojen "kovuudesta" niin tuohan on ihan asiaan kuuluvaa ja osoittaa jonkinlaista tervettä ylpeyttä omastaan. Intin jälkeen sitä ymmärtääkin nopeasti sitten että sillä ei ole mitään väliä missä olit ja millä arvolla.

Itse olen kovin tyytyväinen palvelukseeni, vuoden aikana sain mm. huomattavan boostin esiintymisvarmuuteen, empä olisi ennen armeijaa kuvitellutkaan tekeväni joskus työtä joka on 100% esiintymistä ja opettamista/ohjaamista.

Totta joka sana :)

Esiintymisvarmuus on ehkäpä tärkein juttu, jonka intissä oppi. Siitä on ehkäpä eniten hyötyä jatkoa ajatellen..

Totta, mutta vittumaisimmat ja pisimmät leirit on lopussa, eli hajotkaa loppusodassa kylmyyteen :) Itellä pahin hajotus oli kaiken maailman ötökät ja 30c helle :) En vaihtais tuota talven loppusotaan..

Ainiin ja vielä TJ7, joista kassulla 4 :) :hyper: :rock:

Totta, mutta vittumaisimmat ja pisimmät leirit on lopussa, eli hajotkaa loppusodassa kylmyyteen :) Itellä pahin hajotus oli kaiken maailman ötökät ja 30c helle :) En vaihtais tuota talven loppusotaan..

Tuo kappalehan lähtee olettamuksesta että luikertelee ulos 6kk jälkeen.
Itse palelin alokasaikani tammi-helmikuussa, kesäkuussa hikoilin loppusodan maaliosastossa AuK oppilaana ja joulukuussa taas paleltiin maaliosastossa santsarina :)

Toki muistaa kannattaa se että loppusodan tienoilla saa pukeutua jo löytyviin varusteisiin kun alokkaana palellaan yhtenäisen pukeutumisen nimissä :lol2:

Joo ei sillä loppujen lopuksi merkitystä missä sen palveluksen suorittaa, kunhan suorittaa sen kunnolla. Varsinkin kesätöihin hakiessa ne kyllä kattoo niitä armeijapapereitakin ja miksei kun mennään oikeisiin töihin sitten joskus.

Ps. olikohan se niin että 85% korkeimman palkkaluokan ihmisistä on reservin upseereita... ;)

Lähtekää avoimin mielin sinne inttiin! Vuosi saattaa tuntua nyt pitkältä ajalta, mutta loppujen lopuksi se on todella lyhyt. Ja sekin on totta, että inttivuosi on elämäsi nopein. Itse lueskelin I/06:sen vastaavaa trediä puoli vuotta sitten ja olin ihmeissäni ja jännitti. Nyt on melkein puolet takana ja aika on todellakin mennyt nopeasti. Älkää laskeko tj-lukuja tai kuukausia, menkää viikko kerrallaan eteenpäin. Äkkiä se aika menee vaikka aluksi saattaa tuntua epätoivoiselta!
Älkää säikähtäkö alussa. Skapparit ja etenkin varusmiesjohtajat haluavat yleensä aluksi tehdä jonkinlaisen vaikutuksen ja rakentaa itselleen tietyn aseman. Muistakaa, että kaikki ne ovat kuitenkin ihmisiä...
Ja mitä tulee tuohon aselajien/koulutushaarojen väliseen kilpailuun, älkää ottako sitä vakavasti. Kaikki juttuja toisten yksiköiden kovuudesta ei kannata uskoja, usein niissä on pientä Lapin lisää. Itse olen nyt Panssarireserviupeerikurssilla huomannut, että yksikään linja ei ole toista parempi tai pärjää sodassa yksinään. Yhteistoiminta on avainsana.
Pyrkikää johtajakoulukseen jos vain edellytyksiä on! Puolustusvoimien johtajakoulutus ei ole yliarvostettua, itse ainakin olen saanut paljon itsevarmuutta ja olen oppinut ymmärtämään erilaisia ihmisiä paremmin.
Muutenkin kannattaa hoitaa kaikki eteen tulevat asiat kerralla kunnolla ja tehdä parhaansa. Siten pääsee loppujen lopuksi helpoimmalla.
Ottakaa intistä kaikki hyöty irti! Välillä vituttaa, mutta jälkeenpäin ajateltuna lähes kaikki kokemukset muistaa hyvällä miellellä, "tulipa tehtyä".
Kuten sanottu, intissä on paljon hyvääkin ja vuosi menee varmasti nopeasti! :thumbs: :kippis1: Tsemppiä!

Terveisin upseerioppilas Parolan PsRUK:sta.
Tervetuloa 1. Panssarivaunukomppaniaan Panssariprikaatiin, itse olen siellä (toivottavasti) kokelaana 4.9. alkaen.

Tie vie Niinisaloon viikon päästä... Järjestetäänkö palvelukseenastumispäivänä jotain erityiskuljetusta sinnepäin isommista kaupungeista, tietääkö joku? Mallia karjabussi? Muuten saattaa paikalle tuleminen olla pientä säätämistä.

Älkää säikähtäkö alussa. Skapparit ja etenkin varusmiesjohtajat haluavat yleensä aluksi tehdä jonkinlaisen vaikutuksen ja rakentaa itselleen tietyn aseman. Muistakaa, että kaikki ne ovat kuitenkin ihmisiä...

Tämän huomaa etenkin tupakkapaikalla, sotkussa, iltavapailla, tv-tuvassa, salilla eli silloin kun arvoilla ja titteleillä ei oo merkitystä. Silloin tajuaa, että skapparit ja johtajat on rentoja tyyppejä, jotka vaan vetää roolia kurinpidollisista syistä. Yllättävän moni kusipää voi osoittautua hyväksi jätkäksi!

Silloin tajuaa, että skapparit ja johtajat on rentoja tyyppejä, jotka vaan vetää roolia kurinpidollisista syistä. Yllättävän moni kusipää voi osoittautua hyväksi jätkäksi!

Juuri näin, vänskä heitti joskus enne alokkaiden saapumista osuvasti
"pitäkää heti alusta tiukkaa linjaa niin voitte myöhemmin höllentää liekaa. Toisinpäin se ei toimi"

:whip:

Puolustusvoimien eliitti palvelee kuusisen sotilassatamassa. Viel 3kk punttii, auringon ottoa, ja syömistä =D Nyt ollaa 10 päivän lomilla.

Yleensä valitetaa, että armeijassa ei saa syödä ja nukkua tarpeeks, mut tuolla on kyl ihan toistepäin...

Painoo tullu sellaset 6-7kg lisää, kai siin on vähän lihastakin.
Suosittelen kaikille keitä ei kiinnosta tetsaaminen sun muu paska.

Puolustusvoimien eliitti palvelee kuusisen sotilassatamassa. Viel 3kk punttii, auringon ottoa, ja syömistä =D Nyt ollaa 10 päivän lomilla.

Yleensä valitetaa, että armeijassa ei saa syödä ja nukkua tarpeeks, mut tuolla on kyl ihan toistepäin...

Painoo tullu sellaset 6-7kg lisää, kai siin on vähän lihastakin.
Suosittelen kaikille keitä ei kiinnosta tetsaaminen sun muu paska.

Kotkaan oon tulossa ja mietinkin että onko tuo jo vähän liian rento homma :D
Jospa kuitenkin sinne tiedusteluun.

Tervetuloa 1. Panssarivaunukomppaniaan Panssariprikaatiin, itse olen siellä (toivottavasti) kokelaana 4.9. alkaen.

Uusille alokkaille se voi ollakkin jopa ihan mukava paikka koska ne ei tule saamaan 2. joukkueen kouluttajaa, joka sattuu olemaan koko komppanian mulkuin paskiainen.. tuntuu et koko nuoremman saapumiserän (tai ainakin 2.joukkueen) motivaatio on laskenut kyseisen idiootin takia! :evil:

No ehkä se lähtee taas rullaamaan tästä kun uudet mosat tulee ja pääsee nauramaan niille..:lol2: Tosin seuraavat kolme viikkoa me ollaan telttailemassa
ja siinä on jopa 2 runkkuvelviä välissä..

aamut ne vaan hupenee :itku: perkele jos ei kerkee tekeen kaikkia töitä löppuun niin pitänee myöhästyä intistä :D

juuh kyllähän ne vähenee.No ihan mukava vaan päästä normi kuvioista pois..näkeepähän et minkälainen paikka se on.Onkos täällä paljon kajaaniin meneviä?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom