Intti vie lihasmassat ja voimatasot ???

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ikä
40
Tällä keskustelufoorumilla olen monasti ehtinyt lukea kauhukuvia siitä, miten intti vie mukanaan lihakset ja läskiä tulee tilalle kaksinkertaisena. Samalla väitetään, että voimatasot laskevat huomattavasti.

No tässä oon itsekin ehtinyt viettään intissä jo pian kuukauden päivät, ja omassa yksikössä (PorPr/Vk) ollaan tetsailtu jo pari viikkoa sellaisella sykkeellä että huh huh! :itku: ).
Tässä bodausta ennen inttiä noin vuoden harrastaneena on massaa ehtinyt ennen inttiä kerääntyä lisää noin 10 kiloo. Olen aina säännöllisesti lomilla tarkkaillut omaa painoa. Intissä olen kerinnyt käymään puntilla tasan yhen kerran (johtuu lähinnä siitä, että meille esiteltiin punttisali vasta viikko sitten, joten sitä ennen siellä ei ole ollut mahdollisuutta edes käydä) mutta nyt koitan pinnistää sellaseen 2 kertaa viikolla puntilla, jolloin täällä siviilissä viikonloppuvapailla kerkiää käydä vielä sen yhen kerran. Siten ehtis kolmijakoisella vetää koko kropan kerran viikossa. Itsellä ainakin motivaatio harjoitteluun on korkealla, tästä kertoo se, kun päätin lähteä sinne puntille tetsauspäivän jälkeen kun muut jäivät kassulle lataamaan akkuja. Tupalaiset pitivät mua lähinnä hulluna, ja ihmettelivät miten jaksan :hyper:
Itsellä intti on tuonut tähän mennessä lähinnä ihan vain positiivisia tuloksia:
Peruskunto on noussut ihan perkeleesti. No kuupperissa juoksin ekalla viikolla sellaset 3050, ja melkeenpä väitän, että jos nyt uusisin sen, niin ainakin sata enemmän jaksaisin. Taisteluvarustus päällä juokseminen parantaa kuntoa paljon paremmin kun verkkapuvussa juokseminen. Tässä oon suunnitellut, että tarvisiko siviiliinkin hankia sellanen painovyö jonka kanssa lähtee juoksemaan.
Tähän väliin muuten yks kysymys: Intissä ollessani on kropassa tapahtunut sellanen muutos, että hikoilen hikeä huomattavasti enemmän. Kun eilen pääsin lomille, niin kävin siinä illalla vielä siviilissä puntilla ja sielläkin hikoilin niin, että paita oli melkeen läpimärkä ja hikeä sai pyyhkiä otsalta oikeen käden kanssa. Ennen inttiä paita on enimmillään ollut nihkeä salireissun jälkeen! Eli mitä tuo muutos oikeastaan kertoo? Aineenvaihdunta parantunut vai?
Ja voimatasoista vielä senverran, että kun ekan kahdenviikon aikana en kerinnyt puntata intissä lainkaan, niin ekoilla lomilla salille mentyä lähinnä hämmästyin kun vedin sarjoja 2,5 kiloa isommilla painoilla.
Jalkalihaksissa muutos on ollut kaikkein merkittävintä. Prässissä painoja 10 kiloa enemmän. Ja kaikki tämä ilman merkittävää salilla käyntiä. 3 kertaa oon nyt yhteensä käynyt salilla sen jälkeen kun inttiin astuin.
Ruokailuista vielä senverran, että kyllä siellä intissäkin niitä proteiineja saa riittävät määrät kun siihen viitsii kiinnittää huomiota. Intin ruoka noin pääpiirteittäin ainakin omasta mielestä on aika hiilihydraattipitoista, ja onhan siihen ihan perustellut syytkin; elimistö tarvitsee energiaa täyttämään ehtyneet enrgiavarastot voimakkaasta fyysisestä rasituksesta. Itse juon joka ruokailussa (rasvatonta) maitoa yhden litran (2 inttimukillista). Eikö tästä jo tule proteiinia noin 30g/litra. Samaten kannattaa santsata aina kananmunaa aamiaisella aina kun sitä vain on tarjolla.
Paino on tähän mennessä laskenut noin 1,5 kiloa (paino tällä hetkellä noin 79kg) ja siitä ilmeisesti suurin osa on rasvaa. Ainakin tuntuu, että on jotenkin kiinteämmässä kunossa :david:

Juu. Mulle kävi niin, että morttikaudella putosi 8kg paino. Okei, rasvat lähti mut niin lähti lihatkin. No, sitten tuli spollimortti-kausi ja pari kiloa lisää lähti. Kun eivät perkeleet antaneet ruokaa ku kolmesti päivässä!!! :agre: :D

Elä sie poika huolehi. Siitä päätellen että tulokset on parantunut intin alkuaikoina tein jo johtopäätöksen ettet tosa kehoiluhommassa ole niin pitkälle ehtinyt että mitään katastrofia pääsisi kunnon puolella tapahtumaan. Kunhan vaan pariki kertaa viikossa punttaat ja muistat tarkkailla ettei paino pääse liikaa tipahtamaan! Itse menin tekemään tyhmästi ja vetäsin itteni ennen inttiä kovin tiukkaan kuntoon niin sitten intissä se katabolia nakersi alkuvaiheessa lihaksia aikalailla. Tosin minä olinkin ehtinyt puntata ennen inttiä jo sellaset 5-6 vuotta.

Olin itse muuten vuonna 1999 juuri samassa yksikössä kuin sinä! Onkos komppaniapäällikkönä vielä herra Laurila? No vääpelinä on sentään vielä ltn Rahkonen ainakin?? :)

ehec sanoi:
Elä sie poika huolehi. Siitä päätellen että tulokset on parantunut intin alkuaikoina tein jo johtopäätöksen ettet tosa kehoiluhommassa ole niin pitkälle ehtinyt että mitään katastrofia pääsisi kunnon puolella tapahtumaan. Kunhan vaan pariki kertaa viikossa punttaat ja muistat tarkkailla ettei paino pääse liikaa tipahtamaan! Itse menin tekemään tyhmästi ja vetäsin itteni ennen inttiä kovin tiukkaan kuntoon niin sitten intissä se katabolia nakersi alkuvaiheessa lihaksia aikalailla. Tosin minä olinkin ehtinyt puntata ennen inttiä jo sellaset 5-6 vuotta.

Olin itse muuten vuonna 1999 juuri samassa yksikössä kuin sinä! Onkos komppaniapäällikkönä vielä herra Laurila? No vääpelinä on sentään vielä ltn Rahkonen ainakin?? :)

Samassa yksikössä, no sepäs hyvä yhteensattuma! :)

Komppanian päälikkönä on nykyään kapteeni Mustalahti, eli Laurila on tainnut siirtyä joihinkin toisiin tehtäviin. Ei ole kyllä Rahkonenkaan tuttu nimi, toisaalta, enhän mä muista kaikkia henkilökuntaa vielä nimiltä.

3 vk takana. Paino ei ole tippunut kilon kiloa. En ole kyllä treenannutkaan intti aikana. Joka aterialla on vedetty järjetöntä satsia ruokaa ja iltaisin sitten sotkussa vähän herkuteltu. Njoo, viime viikonkin olin yksin kassulla vempassa, kun muut olivat tetsaamassa. :)

YlenSankiaPriha sanoi:
Komppanian päälikkönä on nykyään kapteeni Mustalahti, eli Laurila on tainnut siirtyä joihinkin toisiin tehtäviin. Ei ole kyllä Rahkonenkaan tuttu nimi, toisaalta, enhän mä muista kaikkia henkilökuntaa vielä nimiltä.

Nojoo, äkkiähä ne nohevat komppaniapäälliköt siirtyy parempiin hommiin. Eipä sinänsä, Mustalahti on kyllä tuttu kaveri hänkin. Oli sillo ainaki saakuran mukava kaveri...

Ei muutakun tsemiä reeneihin! Porin prikaatissahan oli aika hyvä punttis. Ja jos en väärin muista ni ainakin paras jalkaprässi missä olen tehnyt. Sit ainaski ensimmäisen parin kuukauden jälkeen sinne jaksokin kerran pari viikossa raahautua, sitä ennen mulla jäi kyllä reenit vain ja ainoastaan viikonlopuille.

Jos lihasmassa tai voimat nousee armeija-aikana niin on mahtanut syöminen ja treeni olla perseestä ennen sitä. :eek:

PS. Laurila oli (mikäli puhumme samasta hlöstä) vielä v.2000 Pst:n kapteeni ja silloin kyllä kuri ja runtu oli sitä luokkaa ettei puntille juuri ehtinyt/jaksanut.

Huomasin armeijassa, että oli todella yksilöllistä armeijan aiheuttama voimien katoaminen. Oli siellä jotain sankareita, joilla 170kg:n penkki ei tipahtanut juuri ollenkaan ja taas näitä minun kaltaisia, joilla lähti se 30-40% voimia poies. Vaikuttaa aika paljon, että miten paljon on mettäkeissejä ja saako niitten aikana säännöllisesti evästä. Eihän se ruoka kassulla niin iso ongelma ole, kuin mettässä. Meillä piti tehdä leireillä ruuat trangialla, jos jäi aikaa. Eli noi leirit söi aika paljon lihaa & läskiä ainakin mulla. Voisin kyllä väittä, että kaikilla siellä lihaa hävis...Mut jos vaan jaksat reenata ees jonkin verran intissä, niin :thumbs: Meillä oli ensimmäiset 4kk lähes kaikki illat palvelusta, niin ei hirviästi kerennyt salilla nostella.

Tuosta hikoilusta. Nyt kun oon saanu treenattuu itselle tosi hyvä yleiskunnon, niin oon huomannu punttireeneissä tosi herkkään hikoamista. Liekkö sitten jonkin asteista irtiottokykyä tjsp. Ei tarvi kun 2min polkee kuntopyörää, niin on jo paita märkänä. Mä hikoilen kuin sika... :whip:

Nojoo...Kaveri nosti ennen inttiin lähtöä penkistä 110kg. Kahden viikon jälkeen, kun pääsi lomille, ei edes 100kg noussut rinnalta mihinkään. 90kg nousi sitten suht helposti. Nyt taas kyseinen kaveri ens viikonloppuna pääsee lomille, saa nähdä nouseeko 90kg, eiköhän. Tuskin voimat nyt kuitenkaan tuota vauhtia jatkaa putoamistaan... Pian ei muuten nouse edes tanko. :jahas: :hyper:

Flea sanoi:
Meillä oli ensimmäiset 4kk lähes kaikki illat palvelusta, niin ei hirviästi kerennyt salilla nostella.
Mihin tämä maailma on menossa? Meillä oli 2 ensimmäistä iltaa palvelusta. Sen jälkeen ei ole ollut. Pääsääntöisesti vapaa alkaa päivällisen jälkeisen siivouksen jälkeen, eli n. klo 17.30. Leireillä ilmeisesti poiketaan tästä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Away sanoi:
Mihin tämä maailma on menossa? Meillä oli 2 ensimmäistä iltaa palvelusta. Sen jälkeen ei ole ollut. /QUOTE]
NIi just! Vitun pullamössövellisukupolvet, jotka bulkkaatte jo alokaskaudella!
Kysyn vaan , että miten Suomen valmiuksia puolustaa itseään parantaa se, että meilla on tuhansia proteiinista ja kreatiinista riippuvaisiksi jääneitä ylipainoisia läskejä alokkaita?

PS. lisää 10 kilometrin aamulenkkejä alokkaille t: jo armeijan käynyt

Itselläni putosi intissä p-kaudella paino vajaat 10 kiloa. En valmistautunut mitenkään intin alkamiseen, vaan bulkkailin innostuksissani painoa ylöspäin. Kyllähän se sitten kostautui, kun juoksenneltiin maastopuvuissa kesähelteillä. AUK:ssa paino putosi vielä pari kiloa ja kroppa tuntui 10-vuotiaan pikkutytön vastaavalta. Viimeisellä puolivuotisella pääsi kuitenkin enemmän puntille ja painokin alkoi nousemaan.

Pecman sanoi:
Jos lihasmassa tai voimat nousee armeija-aikana niin on mahtanut syöminen ja treeni olla perseestä ennen sitä. :eek:

Täysin mahdollista, riippuu aivan missä paikassa suorittaa palvelusta. Itse pystyin ihan samalla tavalla treenailee ja kehittymään, poislukien alokaskausi.

Joo. Kolme kohta mullakin kuukausi takana Porin prikaatissa (2.PionK). Painoa lähtenyt aivan vitusti ja lihasta mukana. Salille ei ole ehtinyt kertaakaan, mutta tavoite olisi ensi viikolla päästä taas hommaan kiinni. Intin ruoka ei niinikään ole kyllä mitään kehoilijan ruokaa ja sitä joutuu paikkaamaan aika rankalla maidonjuonnilla (3litraa/päivä)

Ja ne maastolounaat...oikein tuntee kuinka lihakset itkee.

Ja tässä vähän lisää vihjeitä:
Parempaa/enemmän safkaa sai ainakin meidän komppaniassa tyyppi, joka harrasti voimanostoa, oli vissiin sen verran vakavaa touhua se nostelu. Eli asia kannattaa ottaa esille palveluksen alussa. Eräs kaveri taas haki kasarmipäivänä (raakoja) kananmunia Muken ovelta. Suhatutuivat mukessa asiaan ihan positiivisesti.
Itse taas juttelin lääkärin kanssa, ja sain todistuksen, että anemian vuoksi tarvitsen lisäpalaa leirillä, en tosin ikinä ehtinyt hyötyä kyseisestä lapusta...
Tämä teksti siitä syystä, että intissä on paljon mahdollisuuksia, niistä ei vaan kerrota. Sen verta vittumainen paikka kyseessä.

Laihtukaa ja hajoilkaa poijjaat. :thumbs:

t: TJ n. -900

Onkos muilla jo taisteluleiri ohi? Meillä oli tämän viikon.. Ilmeisesti p-kauden kovin viikko. Ainakin mitä tulevaa ohjelmaa katoin, niin tämä taisi olla kovin. Ei näyttänyt kolme viimeistä viikkoa niin hirveän pahalta. Minun kunnolle (coopperissa 2150) haastetta oli vähintään tarpeeksi. Saldo oli -2-2,5 kg.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom