Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Ei tuo mun oo (jos luullit) mut näyttäis olevan:

Kana 150g, Riisi 150g,
Kaurahiutale 30g
Kaurahiutale 30g
Maitorahka
jogurtti 200g

Naapurifoorumin Blasterin suosituksia tuo safkajuddu (eikös ole?), ja IMO ei oo ihan mitään paskaa kun kaveri osaa perustella väitteensä (=opiskelua takana vajaa 10v/8-9000h) yms.

Hifistely kannattaa jos on aikaa :) Tänään 6/7 liikkeestä oma ennätys. 2 vuotta täysin natuna ja jokainen liike tällä hetkellä yli omien roinatulosten ja 15 kg keveempänä.

Ei tuo mun oo (jos luullit) mut näyttäis olevan:
En luullut.

Hifistely kannattaa jos on aikaa :) Tänään 6/7 liikkeestä oma ennätys. 2 vuotta täysin natuna ja jokainen liike tällä hetkellä yli omien roinatulosten ja 15 kg keveempänä.

En usko, että tuosta on yhtään enempää hyötyä kuin vähemmistä lisäravinteista, jokainen tietenkin saa tunkea rahansa minne haluaa, voisit syödäkkin niillä rahoilla. Mitä 6/7 liikkeestä? Sulla on lääketausta niin sekin kyllä auttaa.

Nyt on tullut pari kertaa kuukaudessa testattua pidempiä IF-paastoja, eli 24 h. Aina odottaa, että tulisi isompi nälkä illalla, mutta olo onkin sellainen, että ei huvittais syödä mitään. Nälkä saattaa seuraavana päivänä yrittää kostautua, mutta sen kyllä pystyy selättämään. Energiat lisääntyy kyllä aina huimasti ja unen laatu paranee. Treenitki tuntuu sujuvan paremmin.

En usko, että tuosta on yhtään enempää hyötyä kuin vähemmistä lisäravinteista, jokainen tietenkin saa tunkea rahansa minne haluaa, voisit syödäkkin niillä rahoilla. Mitä 6/7 liikkeestä? Sulla on lääketausta niin sekin kyllä auttaa.

Pakkotoistolla on kyllä yksi asia mistä ei hirveästi käydä keskustelua koska sitä pidetään "yhdentekevänä". Mutta kun lukee juttuja ja artikkeleita muualta niin aika monessa paikassa arvostetaan palautusjuomaakin enemmän sitä mitä syödään ennen treeniä. Ja nyt en tarkoita pelkästään kofeiini-dmaa koktaileja vaan ihan sitä että vedetään vähän protskua ja hiilaria ennen treeniä että saadaan kroppa hereille kunnolla ja energiatasot kattoon. Kyllähän kofeiinit ja muutkin auttaa mutta yksistään ne on vähän vajaita.

Jokainen voi pohtia kuinka paljon siitä ylimääräisestä 500kcal on hyötyä jos treenistä saadaan irti vain "hyvät" tehot kun siitä voisi saada vielä enemmän.

Minusta olisi yleisestikin parempi mitä vähemmän kehoa stimuloidaan keinotekoisilla aineilla ja buustereilla... IF on muutenkin keholle stressaavaa ja siihen päälle buusterit ja muut niin ei ole ihmekkään jos joillaki alkaa kroppa prakata tämän myötä. Eli puhdas ruoka ja luonnontuotteet kunniaan. Hormoneihinhan tämä metodi perustuu suurimmaksi osaksi, eli jos on hormonitoiminnassa vikaa, niin kannattaisi varmaan kokeilla muuta.

Kuka puhui keinotekoisista aineista?

Suurin osa ihan laillisista piristeistä tulee suoraan luonnosta, ne vaan muutetaan nautittavaan muotoon labrassa (eli jauheeksi). Ja nyt ei ollutkaan kyse siitä mikä on parempi ja helpompi, tuskin IF:ssäkään on kyse siitä mikä on luonnollista, jos olisi niin silloinhan ruokailurytmillä ei olisi mitään merkitystä? Eikös ihminen voi yleisesti paremmin kun syö silloin kun on nälkä ja kohtuudella.
Jos haluaa tuloksia niin on muitakin keinoja kuin tehdä 3 sarjaa 10 toistoa ja syödä kunnolla perusruokaa 500kcal yli kulutuksen.

Kuka puhui keinotekoisista aineista?

Minä. :) Yleisesti vain mainitsin. Lähinnähän luonnontuotteissa on määrät pienempiä vaikuttavan aineen osalta kuin tuotteessa, jossa on suuremmissa, tiivistetyimmissä määrissä ko. ainetta. No stimulaatiohan perustuu osittain juuri reagoimisesta suurempiin pitoisuuksiin.

Onko tähän jotain faktaa? :)

Perustin näkemykseni kokemuksiin, joista olen lukenut tai kuullut ihmisten kertomina. Osalla keho on stressaantunut ja ongelmia tullut, mutta sehän on yksilöllistä. Ei pidä tarttua liian kirjaimellisesti.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Perustin näkemykseni kokemuksiin, joista olen lukenut tai kuullut ihmisten kertomina. Osalla keho on stressaantunut ja ongelmia tullut, mutta sehän on yksilöllistä. Ei pidä tarttua liian kirjaimellisesti.

Tarkotus ei ollut yrittää päteä mitenkään, en vaan ole itse lukenut mitään tuollaista, päin vastoin olen ymmärtänyt että IF olisi keholle jotenkin hyväksi verrattuna "normisyömiseen".

Tarkotus ei ollut yrittää päteä mitenkään, en vaan ole itse lukenut mitään tuollaista, päin vastoin olen ymmärtänyt että IF olisi keholle jotenkin hyväksi verrattuna "normisyömiseen".

Jooh, jos hormonit pelaa niin tämä on hyvä metodi, mutta hormonihäikkäisille tai helposti stressaantuville ihmisille tämä ei niin sovi. Kaikilla ei esim. verensokerinsäätely ja sen tasaisuus toimi hyvin tai kilpirauhanen alkaa lakkoilla. :)

Onko missään tehty tutkimusta sopiiko tämä bodailun lisäksi myös voimalajien harrastajille. Jos siis treenaa pelkkää hermostoa, eikä bodaa lainkaan?

Toimiskohan sellanen että viikossa 4x salipv 2 jakosella (elasto, hieman lisätty jotain ja poistettu jotain mutta ei radikaalisti). 3x päivänä syö plussalle ja sit yhtenä salipäivänä kulutukselle ja sit sillon viel juoksulenkki jolla matkaa noin 5-6km. Sit lepopäivinä 2x10km tai vähemmän ja 1pv täyslepo riippuen olosta. Eli sinä päivänä, kun lenkki+sali niin syödään silti hiilaripainotteisesti. Tällä tavoin sitten vielä kiertää sen juoksulenkki päivän aina eri salipäivälle. Eli ei aina 1a treeniin vaan seuraavaks 1b jne.
Tai kai sitä koittaa voi, eihän tässä ihan tosissaan olla homman kanssa niin ei kai sillä ole niin väliä ettei tee kaikkea optimoidusti vaan oman maun mukaan.

Ku alotin tän ni paino alko tippumaan kunnolla. Ylivoimaisesti tehokkain dietti ikinä. Vähän pelottaa atm että vaa'assa on jotain vikaa kun paino tippuu melkein 2kg/viikko

Yhden asian oon huomannut, että vaikka syö välillä normaalisti eli useita ateriota päivässä ja sitten jättää yhden tai kaksi ateriaa välistä, niin verensokeri pysyy silti tasaisena, eikä tule heikottavaa oloa. Yleensä keho tottuu tiettyyn verensokeritasoon ja osaa suhteuttaa energian varastoinnin ja vapauttamisen sopivaksi. Pätkäpaastottuna keho osaa varautua pitämään verensokerin tasaisena, eikä jyrkkiä laskuja tapahdu.

Kuinkas moni nainen täällä nyt pätkäpaastoilee?

Itse aloitin homman viime sunnuntaina. Mulla tosin syömisikkuna tuppaa jäädä aikas lyhyeksi (4-5h), mutta vielä en ole huomannut tästä mitään haittaa. Ekan viikon vieroitusoireita "normaalista" ateriarytmistä on kyllä ollut havaittavissa mm. pääkipu, aamupäivän aikana jylläävä nälkä ja syömisen jälkeinen hikoilu ja kuumotus. Parastahan tässä on kyllä se, että saa vetää mahan kunnolla täyteen. Toisaalta syömisen jälkeen on kuitenkin usein jo nopeasti uudestaan nälkä vaikka päivän kalorit on jo vedetty. No, katellaan mitä tuleman pitää..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom