Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Minä kestän ihan loistavasti sykettä paastotilassa. Enkä paremmin kuin, jos olisin syönyt 3-4h aikaisemmin.
Ei tulisi enää mieleenkään syödä alle. Toki jauheita menee, mutta ei mitään kiinteitä.

Eilen 2h aika reipas voimatreeni ja päälle 11km reipasta kävelyä.
Tänään 13km lenkki, joka sisälsi 5 mäkivetoa ja yhden 500m kiihtyvän vedon.
Keskiviikkoisin ensin 5km lämpöjä juosten, sitten 60min crossfitt-tyyppinen treeni ilman palautuksia ja siihen päälle vielä muutama veto soutuergolla.

Ihan kukkua, että ei kestäisi sykettä. Siis ainakin minun kohdallani.

Hoppaheijaa. Muistakaa että tässä treenataan paastolla, ja safkataan sen isoin mättö vasta treenin perään (yksi hyväksi havaittu IF-tyyli). Ei siinä kannata hirveesti sykettä nostella-> Nm. kokeiltu on.
Ja mitä tulee "kisahemmoihin", niin ne on oma laskunsa. Niin kauan kuin natuilette, niin ei kannata katsoa, kuunnella tai lukea kisailijoiden tai roinaajien ohjeita. Enkä usko että IF sopii/kannattaa edes roinaajille...?

Hiukan offtopic, mutta mitäs treenityyliä / makroja napostelee vannoutuneet IF/RPT kannattajat "offseasonilla"? Onko se vain niin, että vetää IF:llä jatkuvasti, plussalla joka päivä? Lisää sarjoja ja toistojen määrää?

Tuohon sarjojen ja toistojen määrään sen verran kommentoin, että miksi niiden määrää tulisi plussalla ollessa lisätä? Jos esim. treenaa 3-jakoisella 4krt viikossa ja tekisi penkin rpt-tyyliin 3 sarjaa per treeni, tulisi rinnalle suoraa rasitusta 6 sarjaa viikossa. Oman kokemuksen mukaan kyllä riittää ihan hyvin "massallakin." Toki itsellä kokemusta myös DC-treenistä ja oppinut sitä myöden ottamaan kaiken irti yhdestä sarjasta.

Kertoisitko miksi ei?

Itse olen nämä korkeasykkeiset pumppitreenit pitänyt syötynä. Syynä tähän olen pitänyt sitä, että pumppitreeneissä veren mukana lihakseen kulkeutuu paljon ravintoaineita. Joten tämän teorian mukaan osa treenin hyödyistä menetetään jos on 14-16h paastoa alla. Lisäksi uskon tälläisen treenin olevan huomattavasti katabolisempaa kuin voimannostopainotteisen. Perusteet eivät tässä tapauksessa ole jumalan sanaan verrattavissa, mutta näillä mennään.

Minä kestän ihan loistavasti sykettä paastotilassa. Enkä paremmin kuin, jos olisin syönyt 3-4h aikaisemmin.
Ei tulisi enää mieleenkään syödä alle. Toki jauheita menee, mutta ei mitään kiinteitä.

Eilen 2h aika reipas voimatreeni ja päälle 11km reipasta kävelyä.
Tänään 13km lenkki, joka sisälsi 5 mäkivetoa ja yhden 500m kiihtyvän vedon.
Keskiviikkoisin ensin 5km lämpöjä juosten, sitten 60min crossfitt-tyyppinen treeni ilman palautuksia ja siihen päälle vielä muutama veto soutuergolla.

Ihan kukkua, että ei kestäisi sykettä. Siis ainakin minun kohdallani.

Mitä jauheita ja paljonko syöt ennen aerobista tai sali treeniä? Eli oletko enään paastotilassa tehdessäsi em. suoritteita?

Millaista treeniohjelmaa IFn konkarit täällä noudattavat? Itse menen nelijakoisella, mutta ei taida olla optimaalinen tähän hommaan?

Ite oon painanu 3-jakosella 4-5 kertaa viikkoon. Normaalisti 2 on 1 off. Raskaat liikkeet laskevalla pyramidilla positiiviseen failureen ja pari kevyempää liikettä volyymilla kunnolla loppuun asti. Hyvin on paikat palautunu jo parin päivän päästä yleensä. Miinuksilla on menty pitkään, mutta kunnon keventelystä taitaa olla jo yli 3 kuukautta + silloin tällöin ylimääräinen välipäivä. Tosin mulla on takareidet niin tukossa, että kyykkyä ja maastavetoa voi tehdä vaan harvakseltaan.

Oon kyllä tykänny tästä pätkäpaastoilusta. Helpottaa elämää pirusti, on päivällä hyvin energiaa ja treenit luistaa :)

Miten olet päätynyt tuohon lukuun? Eikös yleisesti suositella 2g/kg? Pannarimätöt kuulostaa kyllä hyvältä :thumbs:

Kahlasin aikani eilaisia artikkeleita bodyrecompositinista, ultimate diet-kirjasta, protein bookista ja muistelen että lyle mcdonald suosittelee 1.3kg/kg/lbm, brad pilon suosittelee 1.3g-1.7g/kg, ja siitä sitten happy medium vetasin ton arvion (se muistaakseni oli jossain taulukossa).

Berkhanin kantahan on vähän eri..

LG FAQ: The minimum is at least 2.5 grams of protein per kg of total bodyweight, and 3g+/kg of bodyweight is encouraged.

Eli mulle toi tekis rapiat 250g prodea per päivä. :wtf: En usko mihinkään rajoihin, mutta vähemmällä aivan takuuvarmasti pärjää, ja on paljon helpompi olla kun ei tarvi vetää niin hulluna maitoa/lihaa/kanaa/kalaa.

Tänään tuli varmaan ihan överisti prodea.

- EAAt ennen treeniä
- Pari palkkarisatsia (Heraa 1dl + EAA, Heraa 1dl + maitoa 4dl + vaniljasteviaa)
- Pannukakkuja ku aivovammanen, silti kalsuja alle 1000kcal koko satsista
- Lohifileen
- purkin rahkaa ja raejuustoa, totaaliin 450g maitohommeleita + marjoja + hedelmiä
- pari näkkäriä

Enpä ees tiiä miksi siteerasin tuon näin jälkikäteen. Pahoittelen tapahtunutta. Lähinnä koitan vaan todeta (oman trial-and-errorin kautta maattuani ekan vuoden treenipäivät IF:llä koomassa kun en kyennyt löytämään jalkojani 1kg peruna + 500g jauheliha + 200g raejuustosatsin alta) että se prodemäärä päivässä ei merkkaa yhtä paljon kuin se prodemäärä kuukausimitalla, ja jos treenipäivänä ei nyt tule sitä prodea vedettyä ihan överiksi, niin lepopäivinä sitä on tarkoitus paikata syömällä aikalailla eksklusiivisesti proteiinia. Siihen kai tuo refeed-homma perustuu. Hiilaria silloin kun sitä tarvitaan palauttamaan glykogeenitasot.

...En tosin nykyään ole varma uskonko välttämättä siihen että makrosyklittelylläkään loppupeleissä olisi mitään varsinaista taianomaista vaikutusta. Kalorivaje pitkällä tähtäimellä (kuukausi-puolivuosi-vuosi) ja tuloksia tulee. :) IF ja LG varsinkin on tarkoitettu hitaaseen mutta varmaan hommaan.

Voisin oikeastaan heittää että helpompi tapa toteuttaa IF:ää on ESE, eli pari 24h paastoa viikossa. Rapia 4400kcal deficitti kuitenkin..

Viikko takana tätä (tosiaan leangains) ja aina iltasin hikoilen ihan törkeesti vaikka makaan vaa sohvalla...kasteleeko muutki sohvan vai mikäköhän on?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Viikko takana tätä (tosiaan leangains) ja aina iltasin hikoilen ihan törkeesti vaikka makaan vaa sohvalla...kasteleeko muutki sohvan vai mikäköhän on?

Läskillä tulee hiki syödessä. Mullaki on hieman hikoiluttanu enemmän, jos vaikkapa raskaat treenit + mätöt päälle, jotain vaikkapa 1000-1500kcal ja siitä töihin. Tulee töissä "hieman" helpommin hiki. Johtuu vaan tosta treeneistä ja safkamäärästä jota kroppa sulattelee.

Ei oo kyllä ikinä sohvalla hikoiluttanu.

En löydä hikoilusta tarkempaa tutkimusta enkä myösään viitettä aiheeseen Berkhanin blogista, mutta ootteko huomannu, että ulkona on kesä? :)

En löydä hikoilusta tarkempaa tutkimusta enkä myösään viitettä aiheeseen Berkhanin blogista, mutta ootteko huomannu, että ulkona on kesä? :)

Eikai nyt oo kovin normaalia hikoilla sohvalla istuessa? Ellei oo sellanen ikävä nahkasohva ja tosi kuuma kämppä :D MYSTERY SOLVED

Eilenki oli kyl huhuh. Mulla on toi hikoilu sellasta, että treenin jälkeen saan olla tosi varovainen. Se jälkihiki saattaa yllättää parinki tunnin kuluttua jos altistuu kuumalle tai tekee jotain vähänki raskaampaa. Sehän nyt vaan riippuu ihmisestä. Ite oon aina hikoillu paljo (en koskaan sohvilla).

Muuten on tää syöminen tullu tosi helpoks. Tänään söin "pikku vahingossa" yli kaloritargetin neljässä tunnissa.

Ette sitte suostu myöntämään sohvalla hikoilua :D hikoilen kyllä muutenki nii että treenin jälkee on niinku ois uimassa käyny mutta sovitaan sitte että kesällä on kuuma..ei oo kyllä vaa'an viisari liikahtanu vielä, eikä peilistäkää huomaa mitää, saas nyt nähä...mulla on treenipäivänä kalorit n. 150+ ja lepopäivinä n. -700 eikös se jotenki noi menny?

Ette sitte suostu myöntämään sohvalla hikoilua :D hikoilen kyllä muutenki nii että treenin jälkee on niinku ois uimassa käyny mutta sovitaan sitte että kesällä on kuuma..ei oo kyllä vaa'an viisari liikahtanu vielä, eikä peilistäkää huomaa mitää, saas nyt nähä...mulla on treenipäivänä kalorit n. 150+ ja lepopäivinä n. -700 eikös se jotenki noi menny?

Korkeintaan jos se sohva on saunassa - jos silloinkaan !!!

Juu kyllä se paino ja peilikuva jossain vaiheessa yllättäen muuttuu. Todennäköisesti johtuu siitä että keho keräillyt nestettä pintaan samaa tahtia kuin itse tavaraa poistuu, mikäli selkeesti viikkotasolla kuitenkin miinuksilla menet.

Ainakin oma kokemus IF(LG):stä on, että painon putoominen ei lyhyellä tähtäimellä ole lineaarista, vaan tippuu enempi "humpsahtelemalla" pidemmällä aikavälillä .. No need to panic. ;)

Ilman absolut torria ei parane lähteä kesälle liikenteeseen! Hyvä "jähi" pysyy helposti muutaman tunnin treenin jälkeen. Sohvalla ei tule niin paljoa hikoiltua, koska hengaan himassa ympäri vuoden pelkät bokserit jalassa.

Eilen työpaikan ruokalassa ei henkilökunta tienny mihin ryhtyi. Kysyin, että "paljon näitä lihamurekepihvejä saa ottaa?". "ota nyt niin paljon, ettei ainakaan jää nälkä"..he he.

Eilen työpaikan ruokalassa ei henkilökunta tienny mihin ryhtyi. Kysyin, että "paljon näitä lihamurekepihvejä saa ottaa?". "ota nyt niin paljon, ettei ainakaan jää nälkä"..he he.

Tää on kyllä aina yhtä huvittavaa. "Miten sä pysyt noin laihana kun syöt noin järjettömiä määriä" T: viime valmistujaisjuhlissa kolme kukkurallista santsilautasta ja parit jälkiruuat päälle :rolleyes:

Ilman absolut torria ei parane lähteä kesälle liikenteeseen! Hyvä "jähi" pysyy helposti muutaman tunnin treenin jälkeen. Sohvalla ei tule niin paljoa hikoiltua, koska hengaan himassa ympäri vuoden pelkät bokserit jalassa.

Joo itelläki absolut torr käytössä. Tutkin joskus tota hikoiluasiaa ja enkä tullut oikein muuhun tulokseen kuin että lääketieteen puolesta "jotkut vaan hikoilee enemmän". On siihenkin jotain reseptilääkkeitä, mutta ne on ilmeisesti aika myrkkyä ja tarkotettu niille joilla se hikoilu on oikea ongelma. Esim. ihmisille jotka hikoilee jännittäessään/sosiaalisissa tilanteissa. Niitä nappeja sitte syödään ennen sellasia tilanteita tms. Tuntuu kyllä että itellä on toi hikoilu vähentyny. Vieläkin toki jotku junat ja bussit saattaa olla kesällä surman paikka. Talvisin vältellään talvitakkien ja pitkien vierailujen sisätiloissa yhdistämistä. Se on meinaan sellanen homma, että kun alkaa hikoiluttaan se on sellasta jumalatonta tuskanhikeä! Ihan ku olisin paniikissa tai jotain. Siitä tulee vielä sellanen itseään ruokkiva noidankehä.

Ja tosiaan töissä kahden lautasen taktiikalla :D On siinä välillä ollu työkavereilla kattomista. Joskus se on kyllä melkein käynyt turmioksi, pieni väärinarviointi ja ruokaahan ei heitetä hukkaan.

Ainakin itsellä paaston aikana on jopa aavistuksen kylmä. Illan viimeisen ruokailun jälkeen tulee älyttömän kuuma, mutta kroppa ei oikein osaa hikoilla, joten joka paikkaa kuumottaa ja on hiukan jopa tukala olo.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom