Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Threadissa ei ole pitkään aikaan hehkutettu systeemin helppoutta dieettauksessa. Itse oon tämän viikon vetänyt litran jäätelöä päivässä ja korvannut sillä yhden aterian. Silti 200 gr prodea päivässä ja edelleen noin 1000 kcal miinuksilla. Nam!

Threadissa ei ole pitkään aikaan hehkutettu systeemin helppoutta dieettauksessa. Itse oon tämän viikon vetänyt litran jäätelöä päivässä ja korvannut sillä yhden aterian. Silti 200 gr prodea päivässä ja edelleen noin 1000 kcal miinuksilla. Nam!

Kuinka paljon tulee hiilareita ja rasvaa päivässä muilta aterioilta?

Hyi saatana, on kyllä ihan menetetty tapaus. :joulu5:

Kaveri on kyllä ilmeisesti vuoden ympäri tollasessa "2 weeks out" -kunnossa; sais IMO rasvat olla pari yksikköä korkeemmalla. Ei näytä hyvältä tollane eli siinä mielessä "Hyi saatana" ei oo kaukana totuudesta.

Jep ja mulla ei oo ainakaan tulokset laskenut, paitsi kalorivajeen takia mitä esiintyy aina dietillä. Hyvältä tuntuu ja repsahdukset ei pilaa koko päivän sapuskoja tosiaan =)

Kaveri on kyllä ilmeisesti vuoden ympäri tollasessa "2 weeks out" -kunnossa; sais IMO rasvat olla pari yksikköä korkeemmalla. Ei näytä hyvältä tollane eli siinä mielessä "Hyi saatana" ei oo kaukana totuudesta.

Eihän se toki ihan esteettisimmän näköistä ole, olla nuin matalilla rasvoilla. Mutta onhan tuo Martinin fysiikka ja sen ylläpito aika passeli rajottamaan noita luuloja lihakadosta.

Kuinka paljon tulee hiilareita ja rasvaa päivässä muilta aterioilta?
Näitä tietysti vähän joutuu miettimään. Hiilareita tulee noin 100 grammaa hyvistä lähteistä (kauraa, vihanneksia) sen jäätelöstä tulevan 100 gramman päälle, rasvaa tulee myös toinen 50 grammaa (jätskissä on 50) sitten liharuokien yhteydessä.

Tää on kyllä vaan tämän viikon kokeilu. Alkaa se jäätelökin vähän tökkiä ja voishan sitä järkevämmin syödä.

Näitä tietysti vähän joutuu miettimään. Hiilareita tulee noin 100 grammaa hyvistä lähteistä (kauraa, vihanneksia) sen jäätelöstä tulevan 100 gramman päälle, rasvaa tulee myös toinen 50 grammaa (jätskissä on 50) sitten liharuokien yhteydessä.

Tää on kyllä vaan tämän viikon kokeilu. Alkaa se jäätelökin vähän tökkiä ja voishan sitä järkevämmin syödä.

Okei. Kuvittelin, että oot joku iha idiootti. Eihän toi nyt vieläkään järkevää oo, mutta hyvä jos ite tiedostaa asian. Varsinkin jos ymmärsin oikein, että saat rasvat jäätelön lisäks siis lihasta?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Okei. Kuvittelin, että oot joku iha idiootti. Eihän toi nyt vieläkään järkevää oo, mutta hyvä jos ite tiedostaa asian. Varsinkin jos ymmärsin oikein, että saat rasvat jäätelön lisäks siis lihasta?
Mä kyllä voin myöntää olevani ihan idioottikin :D

Mutta piilee tässä pointtikin. Itse oon käynyt salilla 15-vuotiaasta lähtien ja viimeiset 8 vuotta paino on pyörinyt noin 90-kilossa. Turhamaisuus saa mut vielä tekemään keväisin pienen kiristelyn, mutta näiden vuosien jälkeen itsensä motivointi on hippasen hankalampaa kuin nuorempana. Tämänkin kevään kiristelyt aloitin syömällä järkevästi, mutta nyt näiden IF-kokeilujen myötä aion jatkaa pelleilyjä. Mun peruskulutuksella pystyy yhden aterian korvaamaan jollain kreisillä ja silti ylläpitämään kalorivajetta. Ensi viikolla korvaan yhden aterian syömällä levyllisen fazerin hasselpähkinäsuklaata (22pr/86hh/76r = 1120 kcal). Joka. Päivä. Paino on tippunut 91 -> 87.

Sain vihdoin hommattua (jopa maksoin, en warettanu) tuon Brad Pilonin kirjoittaman Eat Stop Eat 5[SUP]th[/SUP] Editionin. Sitä on paljon kehuttu ja pikaisella silmäyksellä näyttää melko pätevältä paketilta. Hyvin selvitetty tuota paastoamisen perusfysiologiaa. Treenipuoli näyttää tosin vähän suppealta.

Kysymys kuuluukin, onko kukaan pakkislaisista testannut tuota ESE:n suosittelemaa 24h paastoa 1-2 kertaa viikossa? Muistaakseni ainakin ChildInTime veteli niitä yhteen aikaan..

Itselläni ei tunnu olevan mitään ongelmia olla syömättä pitkiäkin aikoja joten uteliaisuuttaan vois testata miten alkaa toimimaan. Kunhan keksin miten saan sovitettua treeneihin.

Let the battle begin!

Leangains+Vs+Eat+Stop+Eat.png

Sain vihdoin hommattua (jopa maksoin, en warettanu) tuon Brad Pilonin kirjoittaman Eat Stop Eat 5[SUP]th[/SUP] Editionin. Sitä on paljon kehuttu ja pikaisella silmäyksellä näyttää melko pätevältä paketilta. Hyvin selvitetty tuota paastoamisen perusfysiologiaa. Treenipuoli näyttää tosin vähän suppealta.

Kysymys kuuluukin, onko kukaan pakkislaisista testannut tuota ESE:n suosittelemaa 24h paastoa 1-2 kertaa viikossa? Muistaakseni ainakin ChildInTime veteli niitä yhteen aikaan..

Itselläni ei tunnu olevan mitään ongelmia olla syömättä pitkiäkin aikoja joten uteliaisuuttaan vois testata miten alkaa toimimaan. Kunhan keksin miten saan sovitettua treeneihin.

Let the battle begin!

Kuullemma kannattaa vain kerran viikossa vetää tuollainen (varsinkin treenaavan kaverin). Luin jonkun kokemuksista että kahdesti viikossa aiheutti hänelle negatiivisia vaikutuksia lyhyelläkin aika välillä, mutta kaikki on toki yksilöitä, ja muiden ruokailujen järjestely vaikuttaa (tankkaus ennen ja jälkeen paaston yms).

Paastopäivänä ei tietenkään treenata, ja muutenkin olisi hyvä olla vapaa arjen rasituksista (monet pitää sunnuntaina). Paras jos saisi niin ettei ennen eikä jälkeen tätä päivää olisi treeniä.

Let the battle begin!

Kuulostaa hyvältä, mielenkiinnolla odottelen kokemuksiasi. Edellisellä sivulla kysyinkin vastausta saamatta tuosta maksimaalisen päivittäisen rasvanpolton kaavasta. Lyhyesti siis, että rasvaa voisi polttaa päivässä maksimissaan n. 75 kcal/kg kehon rasvamassaa. Toisin sanoen, mitä pienempi kehon rasvaprosentti, sitä hitaammin pitää dieetata, koska liian kovat miinukset syövät lihasta.

Maalaisjärkikin tuon kertoo, että jotenki noin se menee, mutta onko tuosta lukuarvosta jotakin tarkempaa tutkimustietoa saatavilla? Pikainen googletus ei ainakaan moista löytänyt.

Itse itselleni vastaten...

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15615615

"A limit on the maximum energy transfer rate from the human fat store in hypophagia is deduced from experimental data of underfed subjects maintaining moderate activity levels and is found to have a value of (290+/-25) kJ/kgd. A dietary restriction which exceeds the limited capability of the fat store to compensate for the energy deficiency results in an immediate decrease in the fat free mass (FFM)."

Tuollainen tutkimus tuli vastaan ainoana, jossa tuohon kysymykseen on suora vastaus. Se on siis 69 kcal/päivä kehon rasvakiloa kohti. Toisin sanoen itselläni n. 71 kg:n painoisena ja 11% rasvoissa, rasvamassaa on n. 7,81 kg, jolloin maksimaalinen järkevä päivittäinen energiavaje olisi n. 540 kcal.

Edit. Floodataan nyt sitten kunnolla: http://www.mindandmuscle.net/articles/determining-the-maximum-dietary-deficit-for-fat-loss/

Tuossa siis Lyle McDonaldin artikkeli ensiksimainittuun tutkimukseen pohjautuen.

Taidan itse jatkaa maltillisilla miinuksilla, turha tässä itseään on näännyttää. Sitä paitsi hitaammin saavutettu kunto voi olla myös helpommin ylläpidettävissä. Parin kilon päästä voisi tarkistaa tilanteen uudestaan.

Olen nyt syonyt IF mukaisesti parisen viikkoa ainoastaan silla erotuksella etta olen ollut ketoosissa parisen viikkoa. Ihan hyvin on rasva palanut ja treenitehot pysyneet ylla mutta palaan silti hiilaripainotteiseen ruokavalioon sunnuntaista lahtien.

Tarkoitus olisi pitaa kalorit koko ajan samassa. Noin 2200-2300 ja 3on 1of jaolla treenaus. Makroja syklittelen treeni ja lepopaivina hiilareitten ja rasvojen osalta

Treenipaiva p200, h250, r50, kokonaiskalorit 2250 ja lepopaiva p200, h50, r140, kokonaiskalorit 2250.

Treenit
1paiva
kyykky 3x4-6 RPT
prassi takareisille 2x10
taljaprassi etureisille 2x10
Pohkeet 2x10
voimapyora 4x10
crossarilla 10-15min anaerobisella alueella
2paiva
penkki 3x4-6 RPT
vinopenkki KP 2x6-10 RPT
Pystypunnerrys KP 3x6-8
Dippi 2x8
ranskalainen 3x6-10 RPT
crossari 10-15min

3paiva
leuat 3x4-6 RPT
veto 2x6 RPT
kulmasoutu 3x6
hauis tangolla tai kp:lla 4x6-10
crossari 10-15min

Treenin kesto lammittelyineen 45-60min.

Pituus 178cm ja paino 76kg talla hetkella. Tarkoitus olisi vetaa rasvat noin 6 pintaan (nyt noin 11-12) ja taman jalkeen pitaa ne alhaalla ympari vuoden.

Ruokailut jaan treenipaivina 1-2 aterialle ja lepopaivina 1-3 riippuen siita olenko matkustamassa jossain. Tama tuntuu nain paljon reissaavalle ihmiselle aika hyvalta systeemilta nain alkuun. Oikeastaan mitaan muuta minun ei ole tarvinnut tehda kuin jattaa aamapala ruokavaliosta pois.

Lisaravinteena vihrea tee uute, BCAA ja 1MR ennen salia.

Hyviä löytöjä! Lylekin tarttuu tohon "moderate activity levels" -lauseeseen tai itseasiassa tekstissään puhuu, että kohdehenkilöt eivät nostelleet painoja. Spekuloi myös, että millä tuo kalorivaje on hankittu ja millaisia absoluuttisia kaloreita on ollut kierrossa ja onko kaloreita syklitetty esim. viikon sisällä. Itse en ilmaiseksi löytänyt tuon tutkimuksen kokotekstiä, mutta variaatiota voi aiheuttaa aika moni seikka; tutkittujen henkilöiden absoluuttiset kalorit ovat tippuneet kovin alas (tyyliin 1800 kcal per päivä) ja siksi lihas on lähtenyt, tai laiskimukset eivät nostelleet painoja ja siksi lihasta lähti.

Joka tapauksessa looginen päättely puoltaa tuota tutkimusta ja fiksut diettaajat vetävät jatkossakin maltisilla miinuksilla. Pikaisesti laskeskelin, että mun vaje on vajepäivinä vähän liikaa, mutta pidän myös tärkeänä, että viikossa vaje on riittävä, että joskus pääsee tästä tiputtelusta eroonkin.

Viimeksi muokattu:

Let the battle begin!

Luin ESE:n vuoden alussa ja siitä lähtien olen sisällyttänyt jokaisen viikkoon yleensä yhden, joskus kaksikin 24 tunnin paastoa. Mitään negatiivista en ole havainnut ja treenikin kulkee vaan tavallista paremmin paasto alla. Lisäksi erittäin kätevä tapa kompensoida esimerkiksi viikonlopun mässäilyä. Toinen hyvä käyttökohde äärimmäisen vähäkaloriset päivät, jolloin ravintoa nautitaan niin vähän että ei halua jakaa sitä kahdelle aterialla - saa syödä itsensä ähkyyn.
Todettakoon että perusideahan tuossa ei suinkaan ole tuo mässäily vaan se että syömistä jatkettaisiin 24 tunnin paaston jälkeen kuin paastoa ei olisi ollutkaan. Idea siis on että ruokavalio pidettäisiin muuten entisellään herkkuineen päivineen mutta kerran kaksi viikossa oltaisiin syömättä 24 tuntia jonka jälkeen syötäisiin normaalisti. Näin pystyttäisiin laihduttamaan ilman että ruokailutottumuksiin pitäisi muuten koskea.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom