Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Vähän hankalaa tämä touhu, kun nälkää/ruokahalua ei voi (tai uskalla) pitää minkäänlaisena indikaattorina siitä mitä kroppa haluaa. Tässä alle 3 tuntia PWO-aterian jälkeen mietin, että pitäisikö syödä päivän viimeisetkin kalorit kitusiin, vaikka tuli jo suklaatakin syötyä ylimääräisenä herkkuna. Maha on tavallaan täynnä, mutta ruokahalua riittäisi kyllä.

Se tälläsessä kikkailussa saattaa aiheutua...Varsinki ku säki oot ilmeisesti venyttäny mahalaukkus iha luonnottoman kokoseks, ateriakertomuksistas päätellen; puoltoista kiloa pottuja, 300g lihaa ja kilo kasviksia yheltä istumalta ei ole enää inhimillistä! :D Oliko ähky?

Se tälläsessä kikkailussa saattaa aiheutua...Varsinki ku säki oot ilmeisesti venyttäny mahalaukkus iha luonnottoman kokoseks, ateriakertomuksistas päätellen; puoltoista kiloa pottuja, 300g lihaa ja kilo kasviksia yheltä istumalta ei ole enää inhimillistä! :D Oliko ähky?

Jep, respektit beginnerille tosta perunamäärästä :hyper:. Itse kerran kans tuli kokeiltua suunnilleen puoltoistakiloo perunaa vetästä yhel aterialla ja se on sellasen höyrystyskattilallisen verran. Olin kuollut.

Paasto tosiaan saattaa sekoittaa nälänhallintaa.

Kyllähän siitä täyteen tulee, mutta hetken päästä tekee yleensä jotain makeaa mieli. Pitäis varmaan lähteä vaikka kaupungille kikkailemaan kohta ruuan jälkeen, niin sen täyden olon huomaisi paremmin. Sohvalla selällään kölliessä saa maha olla aika täysi, että sen huomaa. Eiköhän tässä pärjäillä, ensi kuussa on joka tapauksessa edessä rytminumuutos, jolloin treenin jälkeiset ateriat pitääkin vetää melko lyhyeen ikkunaan.

Oletteko ostaneet jostain niin vahvoja omega 3:sia kun Berkhan sanoo että pitäs saaha EPA 2g DHA 1,5g joka päivä. Eli mun perus kalaöljy kapseleita pitäs vetää jo varmaan lähelle toistakymmentä pilleriä joka päivä. Mielipiteitä tästä? Ja mitä mieltä olette fruktoosista? Tähän mennessä banaania oon vetänyt treenin jälkeen mutta tuolta blogista ymmärsin että ei oo ihan ykkös hiilari kuitenkaan.

Oletteko ostaneet jostain niin vahvoja omega 3:sia kun Berkhan sanoo että pitäs saaha EPA 2g DHA 1,5g joka päivä. Eli mun perus kalaöljy kapseleita pitäs vetää jo varmaan lähelle toistakymmentä pilleriä joka päivä. Mielipiteitä tästä?

Mulla on kalaöljyt pullossa, teelusikallinen sisältää: EPA 825mg, DHA 550mg, muut omega-3:t 325mg. Ruokalusikallinen siis riittää noihin tarpeisiin. Ostan nuo omalta kiropraktikoltani

Ja mitä mieltä olette fruktoosista? Tähän mennessä banaania oon vetänyt treenin jälkeen mutta tuolta blogista ymmärsin että ei oo ihan ykkös hiilari kuitenkaan.

Eihän se glykogeenitäydennyksessä kai se optimaalisin ole, mutta hedelmien syönnistä on harvoin hirveästi haittaa. Itse tulen varmaankin lisäämään hedelmien määrää ruokavaliossa kesällä, kun on rahaa vähän enemmän ja hedelmät halvempia

Ite oon kunnostautunu nyt treenin jälkeisiin aterioihin. Noin kilo perunaa, 300g jauhista ja kaalisalaattia + jälkkäriksi vähän karkkia, pulla ja suklaata. Nopeasti laskettuna ja painot arvioutuna joku 2400 kcal.

kilo perunoita 002.webp

kilo perunoita 006.webp

Itellä tuo omega 3 tekee järkyttävän masentuneen fiiliksen ja oon jättäny suosiolla pois ruokavaliosta :S

Mulla sama homma, eli meillä on kait paskat geenit tai jotain. Pitäs tutkia vähän enemmänki että mihin tuo vaikuttaa.

http://now.tufts.edu/articles/dna-diet

As for consuming fish oils to lower your cholesterol, it turns out that this is beneficial for the vast majority of us, but in those who have a particular version of the APOE gene, which generates the protein that helps remove excess cholesterol from the blood and carry it to the liver for processing, it actually has the opposite effect. According to a recent study at the Berkeley HeartLab in San Francisco, in the roughly 15 percent of people who have the APOE4 gene, fish oil caused the “bad” cholesterol, LDL, to rise by 15.9 percent.

Vedin nyt paastolla 12 km fillarilenkin töihin. Otin aamulla 10g bcaa ja lenkin jälkeen 10g bcaa. Joku 30 min lenkin jälkeen alko vähän heikottaa, mut nyt alkaa olo tasaantuu. Aika tiukkaa hommaa olisi tulla fillarilla töihin ja tehdä fyysistä hommaa ekaan safkaan asti. No nyt on toistaiseksi lepposta duunia ja safkaa saa muutaman tunnin päästä. Ehkä mä selviän!

Nyt meni paastolla fillarilenkki yllättävän hyvin. Vauhti oli ihan kohtalainen, mutta ei kova vielä (12km/26min). Ei heikottanut lenkin aikana, eikä jälkeen. Energinen olo vieläkin, vaikka olen ollut paastolla 16 h. Ehkä kroppa alkaa tottumaan tähän.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mistä kannattaa hakea boostia dieettiin? Helmikuun alussa painoa 98,5kg nyt 89.8kg, painot otettu 12-15h paaston jälkeen treenien jälkeen suoraan salilla. Rasvaa oli niin paljo, että ei lihaserottuvuus ole paljon parantunut vaikka rasvaa on lähtenyt. Nyt kesän ja kelien lähestyessä jatkan lihaserottuvuutta hakien. Rasvat arviolta 18-20% ja 10% tai alle olis tavote. Kannattaako ottaa aerobista treenin jälkeen, jos jaksan? Kaloreita treenipäivinä 2000-2200 ja lepopäivinä 1800-2100 pätkäpaastoillen. Rahkeita saattais riittää kaloreiden pudottamiseen, onko järkevää?

Yleisesti ottaen lisää liikuntaa, vähemmän ruokaa tai molemmat. Kiirehtimällä tulee huonommat tulokset ja jatko on hankalampaa.

Ja tuli muuten raja vastaan syömisessä, piti jättää iltapala kesken. Vajaa 4000kcal noin 4 tunnissa yli 4 kilolla ruokaa oli hieman liikaa, pikku nokare jäi puuroa ja mansikoita lautaselle. Mukava välillä näinkin päin

Makrojen kierrätystä harrastelevilta haluaisin kysyä, että missä rajoissa pidätte rasvojen/hiilarien kulutusta ns. matalana? esim. karsitteko maidon ym. lepopäiviltä poies?

Hmmm, alkaa kohta olemaan 3. viikko pulkassa. Ja tuntuu siltä, ettei paluuta ole entisiin syömistottumuksiin. heh..

Makrojen kierrätystä harrastelevilta haluaisin kysyä, että missä rajoissa pidätte rasvojen/hiilarien kulutusta ns. matalana? esim. karsitteko maidon ym. lepopäiviltä poies?

Hmmm, alkaa kohta olemaan 3. viikko pulkassa. Ja tuntuu siltä, ettei paluuta ole entisiin syömistottumuksiin. heh..

Juu, tulee välteltyä maitoa lepopäivinä ja juotua siis ruokajuomana vain vettä. Kahvia toki menee töissä yli puoli litraa per päivä (enimmäkseen mustana). Lepopäivinä mulla on ollut sellainen "mutuilutavoite" hiilareille 50 grammaa ja treenipäivinä rasvoille 40 grammaa. Leangains-oppien mukaisesti en kuitenkaan turhia stressaile jos nuo rajat toisinaan paukkuu, kunhan kokonaiskalorit pysyy noin suunnilleen tavoitteissa. :) Tällä hetkellä kalorit siis ~2500/1600 treeni/lepo.

Itsellä tulee viikonloppuna 12 viikkoa täyteen ja painoa tippunut 5,5 kiloa samalla voimatasojen noustessa. Vyötäröltä lähtenyt viitisen senttiä. :) Luultavasti tämä syömistyyli tulee olemaan enemmän tai vähemmän pysyvä muutos omalla kohdalla. Minulle ei ole näiden 12 viikonkaan aikana tuottanut ongelmia viettää muutamia "välipäiviä", jolloin mun syömisikkuna on ollut monta tuntia tavallista pidempi (= syöty aamupala). Viimeksi pääsiäisenä kun oltiin avovaimon kanssa sukuloimassa. Todennäköisesti tulen siis pätkäpaastoilemaan useimpina päivinä mutta stressaan vielä vähemmän syömisikkunan sisällä pysymisestä.

Treenipäivänä ei varsinaisia rasvanlähteitä (jos rajan haluat niin sanotaan vaikka 40g), välipäivinä hiilarit jostain täyttävästä kuten kaaleista, kurkusta ja tomaatista. Maitoa en juo alun perinkään.

Itsekin koittanut aika rankalla kädellä rajoitella rasvalähteitä treenipäivinä ja hiilareita lepopäivinä, paitsi mitä nyt välipäivinä lautasen lähettyvillä tuppaa olemaan 2 juomalasia.
Toisessa vettä, toisessa hitusen (~desi) maitoa fiilistelyä varten. :rolleyes: Tarvitteis varmaan katsella vähän enempi treenipäivien liha valintojen perään.. Tulee välillä ehkä hivenen liian suuret energiajakaumat rasvoille..

Parsakaali on silkkaa rakkautta.

Nyt ois paastoilua takana sellaset 8kk ja rasvat alle 10% (mutu). Mutta nyt alkaa aamusin olemaan välillä helvetin kylmä ja tuntuu, että nenä on kokopäivän aivan perkeleen jäässä. Voi kyllä osittain olla Oxyjenki syytä, mitä oon jenkkifoorumeilta selaillut. Muilla samanlaisia oloja? :D

Nyt ois paastoilua takana sellaset 8kk ja rasvat alle 10% (mutu). Mutta nyt alkaa aamusin olemaan välillä helvetin kylmä ja tuntuu, että nenä on kokopäivän aivan perkeleen jäässä. Voi kyllä osittain olla Oxyjenki syytä, mitä oon jenkkifoorumeilta selaillut. Muilla samanlaisia oloja? :D

Ihan samat fiilikset, aamut ja päivät ruokailuun asti ihan jäässä, varsinkin jalkaterät, kädet ja nenä "huurussa"
Mulla myös rasvat alle 10%. Päivinä, jolloin ei ole salia pidän paaston aina nukkumaan menoon asti, eli 24h. Silloin ollaan jäässä koko päivän.

Ja mitä mieltä olette fruktoosista? Tähän mennessä banaania oon vetänyt treenin jälkeen mutta tuolta blogista ymmärsin että ei oo ihan ykkös hiilari kuitenkaan.

Banaanissahan ei muuten ole fruktoosia käytännössä yhtään.

Ja tuli muuten raja vastaan syömisessä, piti jättää iltapala kesken. Vajaa 4000kcal noin 4 tunnissa yli 4 kilolla ruokaa oli hieman liikaa, pikku nokare jäi puuroa ja mansikoita lautaselle. Mukava välillä näinkin päin

Oot siis sittenki ihminen!

Mutta nyt alkaa aamusin olemaan välillä helvetin kylmä ja tuntuu, että nenä on kokopäivän aivan perkeleen jäässä. Voi kyllä osittain olla Oxyjenki syytä, mitä oon jenkkifoorumeilta selaillut. Muilla samanlaisia oloja? :D

Mainitsinki aikasemmin, että jäässä aina sillon tällön eikä paastonkatkasu auta asiaa vaan salilla alkulämmön otto vasta poistaa sen. Mutta tätä tapahtuu vaan sillon tällön mikä antas ymmärtää, että ei oo tekemistä paaston kans. Mitä on Oxyt?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom