Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Sellaista jeesusta ei ole kuka määrää jokaisin sanan spesifin merkityksen. Paasto vaan määritellään sanakirjoissa esim näin: Fasting is going for a certain length of time without eating anything.

Ketoosi on aineenvaihdunnan tila johon pääsee paastolla TAI ketogeenisella ruokavaliolla eikä se edellytä paastoa joten ketoaineiden mittaus paaston yhteydessä on jossain määrin mittaus-teknisesti harhaanjohtavaa.

Juurihan yllä sanotaan, ettei ole virallisesti paasto. Ja mm paastosta mitataan ketoaineita ihan sairaalassakin ja ne kertoo paljon. Suosittelen kokeilemaan - siis mittausta, ei sairaalaa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Do BCAA Break Intermittent Fasting | BCAAs & Ketosis | How Fasting Works

Do BCAAs break intermittent fasting?
The answer is, Yes, they do. BCAAs do break a fast during intermittent fasting.
I will explain this in a minute.
Branched-chain amino acids (bcaa) are one of the latest raves in the fitness industry. These are supplements designed to supply your body with essential amino acids because your body cannot make them.

BCAAs are designed to assist with your fitness efforts by preserving muscle mass. Most branched-chained amino acids (bcaa) contain the 3 amino acids Leucine, Isoleucine and Valine.

Why is the answer, Yes?

Well, BCAAs are amino acids and amino acids are macronutrients as amino acids make up what we call protein. So, by definition if you take BCAAs supplements either in the tablet form or in the powder form, you are technically “eating”.

By popping BCAA (branched chain amino acids) supplement you are ingesting “food” but a very small amount. Don’t forget that BCAAs have a calorific value.

Ja todiste tästä? Lähde ja millä se on mitattu? No mut voihan sitä paastota vaikka ilman vettäkin... Mä teen intermitten fastingia ja siitä mun fastung eli paasto-osuutta ei katkaise bcaa tai hera. Ja hyvä niin. Saan juuri sitä mitä haen. Oon toki tehnyt pidempääkin paastoa - vedellä ja muutoin.

Ja eikö se ketoilla mitata lähinnä ketoosia, paaston syvyyttä kai helpoiten voidaan ihan ajalla mitata.

Mistä kellosta näet paaston syvyyden? Mä yleensä kaipaan jotain ihan konkreettista mittausta. Siksi mittaan ketot, koska se kertoo PALJON paastostani. Kannattaa kokeilla. Enkä hae ketoosia, vaan nimenomaan paastoa. Ketoosi vaan tulee ns sivutuotteena ja sitä on helppo mitata verestä ja seurata ns 'paaston oireita'. Miksi paastota, jos ei hae sillä mitään? No retriittinä kai.

Ja todiste tästä? Lähde ja millä se on mitattu? No mut voihan sitä paastota vaikka ilman vettäkin... Mä teen intermitten fastingia ja siitä mun fastung eli paasto-osuutta ei katkaise bcaa tai hera. Ja hyvä niin. Saan juuri sitä mitä haen. Oon toki tehnyt pidempääkin paastoa - vedellä ja muutoin.

Voihan sitä paastota nykyyän vaikka pelkillä hampurilailissakin, niin ainakin tuntuu. No sovitaan nyt että sun tyylin paastoa ei herat ja bcaa katkase.

Mistä kellosta näet paaston syvyyden? Mä yleensä kaipaan jotain ihan konkreettista mittausta. Siksi mittaan ketot, koska se kertoo PALJON paastostani. Kannattaa kokeilla. Enkä hae ketoosia, vaan nimenomaan paastoa. Ketoosi vaan tulee ns sivutuotteena ja sitä on helppo mitata verestä ja seurata ns 'paaston oireita'. Miksi paastota, jos ei hae sillä mitään? No retriittinä kai.

No jos oon 3päivää syömättä niin tiiän että oon 3päivää syömättä :D Siinä on kyllä sitä paasto mittaria ihan hyvin. Paasto kyllä aktivoituu sanotaanko viimestään 24h sisällä ihan jokasella joka on vaan ottamatta energiaa sisäänsä ruuansulatusjärjestelmän kautta. En tiedä miksi paastota jos sillä ei hae mitään? Itse ainakin teen sitä nimenomaan sen takia että siitä jotain saan enkä missään vaiheessa sanonut etteikö sillä mitään haettaisi :) Pikemminkin sillähän voidaan tehdä vaikka ja mitä kropan terveyden eduksi. Eikö se autophagia juuri sitä ole että elävät solut alkavat syömään kuoilleita soluja käyttäen niitä ravintona.

Olen syönyt nyt noin vuoden IF tyyliin, josta viimeiset puoli vuotta 1-4h syömisikkunalla. Tällä hetkellä yritän kiristellä hieman. Noh, painonpudotus alkoi hidastua, joten päätin vähän muokkailla makroja jättämällä päivän pääaterialta hiilarinlähteen pois. Korvasin tietenkin kaloreita syömällä enemmän rasvaa. Nyt menee enää ~150 grammaa hiilareita, suurin osa hedelmien muodossa.

Onko mahdollista että keho yrittää mennä ketoosiin paaston loppupuolella? Muistaakseni kolmantena päivänä näillä hiilareilla alkoi tulla flunssainen olo n.16h paaston jälkeen, ja jatkunut siitä asti joka päivä. Aamuisin ihan normi olot.

Olen syönyt nyt noin vuoden IF tyyliin, josta viimeiset puoli vuotta 1-4h syömisikkunalla. Tällä hetkellä yritän kiristellä hieman. Noh, painonpudotus alkoi hidastua, joten päätin vähän muokkailla makroja jättämällä päivän pääaterialta hiilarinlähteen pois. Korvasin tietenkin kaloreita syömällä enemmän rasvaa. Nyt menee enää ~150 grammaa hiilareita, suurin osa hedelmien muodossa.

Onko mahdollista että keho yrittää mennä ketoosiin paaston loppupuolella? Muistaakseni kolmantena päivänä näillä hiilareilla alkoi tulla flunssainen olo n.16h paaston jälkeen, ja jatkunut siitä asti joka päivä. Aamuisin ihan normi olot.

Apteekista ketoliuskoja niin asia selviää. Ei maksa paljoa.

Mä teen intermitten fastingia ja siitä mun fastung eli paasto-osuutta ei katkaise bcaa tai hera.
Mä oon paastonnut nyt vuoden putkeen. Mun paastoa ei katkaise hiilari, proteiini, rasva eikä alkoholi. Missään muodossa. Tosin alkoholia en edes käytä. Aloin absolutistiksi samoihin aikoihin. En ole juonut sen jälkeen kuin muutaman kaljan lähes joka viikonloppu plus muutamat kunnon kännit. Mutta ne ei katkaise mun absolutismia.

Kyllä toi musta kahvi pienissä määrin varmana voi boostata sitä aineenvaihduntaa hyvin paaston aikana, mutta se että se saattaa silti sitä' "vähän rikkoa". Silti moni kyllä sanoo että voit huoletta sen aamukahavin mustana juua vaikka esim pätkäpaastolla. Pilkkua ei kannata liikaa nussia jos se itselle ressiä liikaa aiheuttaa. Itse vaan satun tykätä ainakin nuo 72h paaston hoitaa nimenomaan just vedellä vain.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kyllä toi musta kahvi pienissä määrin varmana voi boostata sitä aineenvaihduntaa hyvin paaston aikana, mutta se että se saattaa silti sitä' "vähän rikkoa". Silti moni kyllä sanoo että voit huoletta sen aamukahavin mustana juua vaikka esim pätkäpaastolla. Pilkkua ei kannata liikaa nussia jos se itselle ressiä liikaa aiheuttaa. Itse vaan satun tykätä ainakin nuo 72h paaston hoitaa nimenomaan just vedellä vain.
Ainakin vihreä tee ja muistaakseni myös kahvi buustaa autophagiaa (autofagia?). Eli pitäisi olla hyötyä enemmänkin kuin haittaa paastoillessa.

Ainakin vihreä tee ja muistaakseni myös kahvi buustaa autophagiaa (autofagia?). Eli pitäisi olla hyötyä enemmänkin kuin haittaa paastoillessa.
Tästä autofagiasta kuulee kyllä jatkuvasti, mutta kovin epämääräistä ja spekulatiivista tarinaa tuntuu olevan.

Olisikin mielenkiintoista tietää, onko tästä paaston avulla hankitusta autofagiasta loppujen lopuksi mitään hyötyä perusterveelle kuntoilijalle. Varsinkin kun ihan perinteinenkin kalorien rajoittaminen kuulemma aiheuttaa autofagiaa.

Onkohan loppujen lopuksi vaan samanlainen pannukakku kuin ne kohonneet kasvuhormonitasotkin, joista aina jauhetaan?

Olisikin mielenkiintoista tietää, onko tästä paaston avulla hankitusta autofagiasta loppujen lopuksi mitään hyötyä perusterveelle kuntoilijalle. Varsinkin kun ihan perinteinenkin kalorien rajoittaminen kuulemma aiheuttaa autofagiaa

Perusterveelle kuntoilijalle tuskin älyttömiä fyysisiä hyötyjä löytyy. Varsinkin jos lihasmassa ja voima päätähtäimessä niin tuskin kukaan ainakaan pitempiaikasia paastoja voi suositella.

Sitten taas jos yleinen pitkäaikanen hyvinvointi ja terveys tähtäimessä niin ehkä sinne voi jotain saada lisäksi. Todella vähän tutkittu aihe sinäänsä ja löytyy vastaan/puolesta tehtyjä tutkimuksia yhtä paljon.

Tärkeintä taas löytää se itelle mieluisin juttu toteuttaa johon oikeasti uskoo.

Ajattelin kokeilla nyt tota 16/8 paastoa siten, että menen treenaamaan n. klo 12 ja intrassa on 80g osmoliteä sekä 20g aminoita. treenin jälkeen 45g heraa ja siitä himaan tekee safkaa josta n. 1100 kcal, Tästä 4-5 tunnin päästä toinen reilun tonnin setti naamaan ja paastolle. Tavoitteena poltaa kymmenisen kiloa läskiä. Eikö tuo kuulosta suurinpiirtein järkevältä systeemiltä?

Ajattelin kokeilla nyt tota 16/8 paastoa siten, että menen treenaamaan n. klo 12 ja intrassa on 80g osmoliteä sekä 20g aminoita. treenin jälkeen 45g heraa ja siitä himaan tekee safkaa josta n. 1100 kcal, Tästä 4-5 tunnin päästä toinen reilun tonnin setti naamaan ja paastolle. Tavoitteena poltaa kymmenisen kiloa läskiä. Eikö tuo kuulosta suurinpiirtein järkevältä systeemiltä?

Kyllähän tuo. Eipä se mitään raketti tiedettä ole, nyt sulla siis syömisikkuna 12-20?

missä kohtaa muuten nappaatte kreatiinin tällä pätkäpaastolla? Järkeenkäypä paikka se olisi intrassa kun on hiilaria ja kroppa tyhjänä...

missä kohtaa muuten nappaatte kreatiinin tällä pätkäpaastolla? Järkeenkäypä paikka se olisi intrassa kun on hiilaria ja kroppa tyhjänä...

En ite käytä kreatiinia, mutta kai se sulla on ihan hyvä paikka intrassa ottaa jos sillä paaston katkaset.

Paasto on sitä ettei syö. Miten paastoa siis voi ylipäänsä mitata (tai edes käsittää) syvyytenä? Paasto ei ole mikään yksi the tila, vaan sillä on monia eri vaikutuksia joiden voimakkuudet ja merkityksellisyydet varmaan vaihtelevat miljoonan eri muuttujan mukaan, joten miksi olisi mielekästä yrittää nähdä ”paasto” yhtenä tiettynä elimistön tilana?

Mitä tulee paaston katkeamiseen vaikka heralla, niin saahan sitä toki antaa yleisille termeille uusia/omia merkityksiään, mutta tuolloin lienee tärkeintä että kaikki keskustelussa tietävät sinun tarkoittavan paastolla jotain muuta, kuin mitä useimmat sillä tarkoittaisi: sitä, että silloin ei oteta energiaa sisään. Kätevintä on kuitenkin se jos käytetään sanoja tarkoittamaan samaa asiaa ja keksittäisi sitten ”hera-paastoille” omat terminsä.

Mitä hyötyä (perusterveelle) mielestäsi käytännössä on ketoosin mittaamislla paaston aikana? Ymmärrän ketoosin mittaamisen silloin kun syödään mutta pyritään ketoosiin, koska silloin ketoosin saavuttaminen on epävarmaa. Paastossa ketoosin saavuttaminen on kuitenkin satavarmaa ilmankin mittausta.

Zone-sarja -42%

Suositut

Back
Ylös Bottom