Hähää. En lähde tommoseen väittelemään mitään. Kait se on osoitettu miljoona kertaa, kuinka paljon kaikkee tärkeetä vihannekset sisältää, mutta ihan omana anekdoottina en koe, että kasvisten syönnistä olisi mitään hyötyä ja syömättömyydestä olisi mitään haittaa.
Kyllähän se taitaa edelleen olla niin että se kokonaisuus ratkaisee tässäkin. Jos ruokavalio ja elämäntavat on pääpiirteissään kunnossa, yks komponentti (vege) ei välttämättä tuota mitään konkreettisia vaikutuksia. Itse kyllä tykkään rouskia rehuja ja suosittelisin sitä muillekin ihan vaan niiden paljon puhuttujen vitamiinien, hivenaineiden tai vaikkapa erilaisten kuitujen vuoksi. Sama homma tulee joskus vastaan vaikkapa tuon paljon puhutun D-vitamiinin kohdalla. Monet sanoo, ettei sen nappailusta oo mitään käytännön hyötyä => turha ees syödä, mutta kuitenkin laajempien tutkimusten perusteella näyttäisi siltä että veren D-vitskutasot kannattaa pitää tietyllä aluella.
Hyvin perusteltu ja kyseenalaistaminen on aina jees

Tuo läskin kertyminen minimoidaan sillä, että välipäivinä syödään kulutuksen mukaan tai jopa vähän alle (leangainsilla siis, en tiedä kuinka tarkasti noudatat ko. ohjelmaa). Kaloriylijäämän suuruudesta se läskin kertyminen pitäisi olla kiinni, ei niinkään siitä että paastotaan.
Jees, tuohon käsitykseen olen itsekin päätynyt. Mulla on vain tässä kesän kynnyksellä nuo lepopäivät tullu olosuhteiden pakosta (= reissu/krapula/visiitti jossain yms paskaa) joten en ole ihan täysipäiväisesti päässyt syömisiäni säätämään