Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Paljonkos tuossa on kiloja karissut 6kk aikana? Varmaan menny treenit huonosti jos kokoajan miinuksilla?Päivä 4)
Pohdiskelin työmatkalla tätä pidempää paastoa ja lopetan sen tänään. Syitä on useita. Ensinnäkin, energiaa ei ole oikeastaan muuhun kuin 8h työpäivään. Loppuilta menee makoillessa. Treenamista ei jaksa. Lisäksi se nälkä kumuloituu ja esim. viikon jälkeen se voisi olla hallitsematonta. Kuitenkin, olen ollut miinuskaloreilla jo yli 6kk, niin tämä paasto pidetessään voisi viedä syömistäni kokonaisuudessa huonompaan suuntaan.
Palaan tämän jälkeen 16/8 rytmiin ja en usko kokeilevani tätä pidempää paastoa enää uudestaan. 24h paastoa kylläkin.
Huomen illalla tuleepi viikon paasto täyteen. Listaan asioita huomenna tarkemmin. Nyt vain kysymys.
Millaisella aterialla jengi lopettaa paaston? Meinasin jotain hedelmä-raejuusto-kaurahiutale -smoothieta.
Paljonkos tuossa on kiloja karissut 6kk aikana? Varmaan menny treenit huonosti jos kokoajan miinuksilla?
Huomen illalla tuleepi viikon paasto täyteen. Listaan asioita huomenna tarkemmin. Nyt vain kysymys.
Millaisella aterialla jengi lopettaa paaston? Meinasin jotain hedelmä-raejuusto-kaurahiutale -smoothieta.
Oman paastoni katkaisin illalla syömällä vesimelonia ja pari paistettua kananmunaa + tomaattia + manteleita. Aika kevyttä sulateltavaa siis tarjosin vatsalle.Huomen illalla tuleepi viikon paasto täyteen. Listaan asioita huomenna tarkemmin. Nyt vain kysymys.
Morjesta! liityn itse mukaan tähän keskusteluun. Olen itse nyt testaillu IF:ää. Olin kevään normaalilla dieetillä ja sitten ekan kerran tossa toukokuun lopussa testasin ensin pari päivä 16/8 paastoa, ja vaikutti aika toimivalta. Nyt kun dieetti on loppu niin olen koittanut jatkaa IF:ää ns. arkirutiinina. Ongelmana on vaan se, että en mitenkään jaksa syödä niin isoja annoksia kuin tarvitsisi kun kerkeän tuon 8h aika ikkunan aikana syömään vain 3 kertaa = lounas klo 12 n. 800 kcal, treenin jälkeen prodet, päivällinen+ smoothie n. 1200 kcal ja sitten jos vielä kerkee ennen kello 8 niin sellasen 500 kcal setin jos vetää. Laskeskelin parhaimmillaan saan kaloreita n. 2800 luokkaa joka on todella vähän meikäläiselle. (183 cm, 88 kg). Olen nyt miettinyt, kun en varsinaisesti hae enää mitään painon laskemista vaan lähinnä leanin kondiksen ylläpitoa, että pitäisikö vain lisätä se neljäs ateria esim juuri ennen treeniä, niin voisin edes jotenkin päästä yli 3000 kcal? Onko neuvoja? Toki tällä hetkellä miun hiilarit on viel melko alhaiset, kun oon pikkuhiljaa niit lisänny viikoittain, koska lopetin dieetin pari viikkoa sitten.
Intra hiilarit?!
Siitä sais muutamat sadat kilokalorit lisää. Yleisesti ottaen kaikkia annoksia on vaan kasvatettava. 500ckal setti on kyllä aika naurettavan pieni isolle ukolle.
Joo toi 500 on vähän, mutta ei vaan yksinkertaisesti pysty syömään ku yleensä tuun salilta kotiin 7 aikoihin ja siin ois tunti aikaa vetästä se 2000kcal. Silo vedän heti ekana whey-80 +smoothie+ pöivällinen =1200-1300 kcal. Ja sitten oiski alle tunti aikaa aikaikkunan päättymiseen. Niin ei aina ees oysty tota 500 kcal vetää.. siksi tosiaan mietin että pitäskö nyt ton nykyisen 3 ruokailun sijaan ottaa lounas+pre training ateria ja sitten päivällinen +iltapala ennen klo 20. Helpoin ois jos jokaisella aterialla pitis about samansuuruiset kalorit. Mutta IF suosituksissa oli joku maininta että nimenomaa ennen treeniä vaan 25 pinnaa kaloreista.. ei kyll onnistu mitenkää meikäläisellä nykyrytmillä. Mutta joo pitää testailla. Tavoitteista viel sen verran että tavote pysyy mahdollisimman leaninä mutta toki saada lihastakin. Eli pitäs kalorit ehottomasti saada sinne 3500 paikkeille..
Makroista sen verran et nyt ne on pyöriny about:
Protsku 200-240g joka on kyll hyvä
Rasva: 50-90g
Hiilarit n 240g
Eli sanoisin että hiilareita pitäs saada lisää ja paikkaipaikoin myös rasvaa. Uskaltaiskoha smoothien sekaa laittaa vaikka jtn öljyä.. lähinnä mietin mitenköhä vaikuttaa makuun yms.
Monethan jättää palkkarin vetämäti kun se vie nälän. Mitäs jos vetäisit vain MEGA päivällisen ilman smoothieta. meneekö sitten enemmän kamaa sisään?
Tai sitten vaan 100g hiilaria intraan..siitä saa sen 400kcal. Maito litra ruokajuomaksi, siitä saa 600kcal. Problem solved :D
No syöt vaikka pähkinöitä tai lisäät öljyä aterialle. Esim 100g cashewpähkinä = 581 kcal, Rasva 47,77g, HH 30,16, Prot 16,84. Tai sitten vedät toisen annoksen smoothieta.
Tollanen ylimääräisen aterian tunkeminen väkisin johonkin väliin on vaan stressaavaa. Etkä sä nyt kuole jos jonain päivänä syöt 2300 kcal. Haet sitten seuraavana päivänä pizzaa ja jäätelöä
Laskeskelin parhaimmillaan saan kaloreita n. 2800 luokkaa joka on todella vähän meikäläiselle. (183 cm, 88 kg). Olen nyt miettinyt, kun en varsinaisesti hae enää mitään painon laskemista vaan lähinnä leanin kondiksen ylläpitoa, että pitäisikö vain lisätä se neljäs ateria esim juuri ennen treeniä, niin voisin edes jotenkin päästä yli 3000 kcal? Onko neuvoja? Toki tällä hetkellä miun hiilarit on viel melko alhaiset, kun oon pikkuhiljaa niit lisänny viikoittain, koska lopetin dieetin pari viikkoa sitten.