Intermittent Fasting - Pätkäpaasto

3 kpl Basic Nutrition EAA -25%
Juu ei tässä kyllä parin päivän perusteella voi mennä kovin pitkälle meneviä johtopäätöksiä tekemään. Varmasti jossain vaiheessa tulee nälkää, väsyä ja vitutustakin vastaan mutta ainakin alku sujuu odotettua paremmin.

Oisko dinholla tai muilla heittää hyvää käytännön vinkkiä pre-workout mealiksi? :) Sinä kun et ilmeisesti ole kovin suuri BCAA:n ystävä (understatement of the year? :D).

Itsellä lähti ihan ensimmäisestä päivästä asti rullaamaan IF omalla painollaan erittäin hyvin. Lyhyitä nälkätrippejä lukuunottamatta toiminut jo 30pv mitä mainioimmin. Ajatukset juoksee paremmin ja fiilis on kokonaisvaltaisesti muutenkin aika kevyt ja miellyttävä. Ainoaksi probleemaksi muodostui tuossa 13-15pv kohdalla ruokahalun vähäisyys treenin jälkeen, mutta siitäkin on jo selvitty.

Oisko dinholla tai muilla heittää hyvää käytännön vinkkiä pre-workout mealiksi? :) Sinä kun et ilmeisesti ole kovin suuri BCAA:n ystävä (understatement of the year? :D).
BCAA on lähinnä paastotun treenin ystäviä. Jos menet 1x pwom strategialla, niin noh. Jokainen rahansa kuin laittakoon. Itse vetelen miksauksen safkaa missä on palttiarallaa 1:1,5 prode:hiilari ja rasvoja vähäsen. Mun treenipäivän kalorikokonaisuudesta ~1000kcal pwom haukkaa noin 30-35% (tarkoituksella nostettu hieman korkeammalle).

BCAA on lähinnä paastotun treenin ystäviä. Jos menet 1x pwom strategialla, niin noh. Jokainen rahansa kuin laittakoon. Itse vetelen miksauksen safkaa missä on palttiarallaa 1:1,5 prode:hiilari ja rasvoja vähäsen. Mun treenipäivän kalorikokonaisuudesta ~1000kcal pwom haukkaa noin 30-35% (tarkoituksella nostettu hieman korkeammalle).

Mulla on toistaiseksi mennyt treenit ihan käytännön syistä paastottuna, eli oon kiireessä heittänyt vaan heraprotskut naamaan ja sitte salille. En kyllä tiedä, onko tämä pidemmän päälle kovin hyvä juttu mutta sehän selviää kun tässä testailen. Jotain samanlaista makrojakaumaa itsekin suunnittelin mutta ihan uteliaisuuttani kysyisin, mitä käytännössä syöt? :) Mulla on yleensä helppo ottaa joku spartalainen ote näihin ruokavaliohommiin eikä haittaa pätkääkään vaikka vetäsin samaa ruokaa joka päivä 4kk. Nyt en ole vielä ehtinyt suunnitella mitään näppärää vaihtoehtoa pre-workoutiksi..

Tää on kyllä niitä niin yksilöllisiä juttuja etten viitsi sanoa mitään. Meitsillä menee parhaiten treenit kun on mahdollisimman tyhjä vatsa, eli yleensä menee heraa 25g/10g BCAA (surprice surprise :P). Jos tulee syötyä ennen treeniä niin sulattelen sen 3-4h ja ateria koostuu yleensä 50/50 hiilari/proteiini setistä, tosin löytyy sieltä usein ~10g rasvaakin.

Eli vastaukseni on; millä kukakin työntää koviten rautaa kuitenkaan mieltään pahoittamatta :D

Mulla on toistaiseksi mennyt treenit ihan käytännön syistä paastottuna, eli oon kiireessä heittänyt vaan heraprotskut naamaan ja sitte salille. En kyllä tiedä, onko tämä pidemmän päälle kovin hyvä juttu mutta sehän selviää kun tässä testailen. Jotain samanlaista makrojakaumaa itsekin suunnittelin mutta ihan uteliaisuuttani kysyisin, mitä käytännössä syöt? :) Mulla on yleensä helppo ottaa joku spartalainen ote näihin ruokavaliohommiin eikä haittaa pätkääkään vaikka vetäsin samaa ruokaa joka päivä 4kk. Nyt en ole vielä ehtinyt suunnitella mitään näppärää vaihtoehtoa pre-workoutiksi..

Pääsääntöisesti heralla itse olen vedellyt todella kauan ja ei mulla ainakaan mitään propleemaa ole, tuntuu tosiaan että paremmin luistaa kun kunnon aterialla.

Viikonloppusin kun on tullut syötyä ennen treeniä niin on mennyt leipää lisukkeineen, perunaa, bataattia, kanaa, lihaa, eli siis ihan kaikkea.

Näppärää jos haluat suosittelisin "proatseja", jos ei ole tuttu termi niin kyseessähän on hera sheikkiin imeytettyjä kaurahiutaleita. Sinne sekaan sitten voi vielä vippaa marjoja tai jotain.

No tuota, ihan konkreettinen esimerkki ja meitsin herkku on bataattiperunamuhennos med roilerin rintaa. Kaveriks vähäsen juustoa ja koko satsi alas joko heramaito-drinkillä tai ihan vaan 5dl maitoa. 2h satsin jälkeen salille, fiilis mitä mainioin ja energiaa kyllä piisaa. Olen kolmesti vetänyt paastotun treenin, ja siinä usein tuppaa käydä niin että jos venähtää yli tunnin mittaiseksi, jerkku loppuu kesken. Koska olen lisäravinneorja, tuota BCAA:takin on tullut testattua paastoreeneissä. Summa summarum; paastotreenit todella jees jos alle 60min ja rahaa/uskoa BCAA:han. Treenaisin paastottuna jos se olisi mitenkään mahdollista, mutta tällä hetkellä ainoa viksu vaihtoehto on vasta iltatreenit ja se ei oikein sovi pirtaansa paaston kanssa. Ehkä tulevaisuudessa sitten.

Mainiota settiä tuli tänään tehtyä.

Broilerin rintaa (560g) käärittynä pekoniin (140g) ja parsakaali (250g), herkkusieni (125g), sipuli (100g) muhennosta höystettynä mozzarella juustolla (50g).

No niin justihinsa, just tultiin vaimokkeen kanssa Amarillosta, vetäsin XXXL-burgerin ja nälkähän tässä tuli tuota kattoessa.

Dieetti rox :jahas:

M-Nutrition juomat hurjassa alessa, jopa puoleen hintaan

BCAA / EAA / PWO

TILAA TÄSTÄ
This... is... BULKK---

salad.jpg

...

images

IMO myös paastotreenit ehdottomasti aivan parhaita, alle vetäisen yleensä joko 6-10 g BCAA tai sitten sen 30 g heraa. Noita kun on tehnyt niin syöneenä ei tunnu enää kulkevan sitten ollenkaan.

Jokaisen tulis kokeilla paastotreenaamista ja jos toimii niin pysyä siinä. Rasva palaa treenin aikana ja jää enempi kaloreita lihaskasvulle ja palautumiselle. Lihaskataboliaa estämään ja proteiinisynteesiä tukemaan otetaan varalta nuo BCAA:t. Onkohan noilla kaloreilla mitään merkitystä? Kun paastotilahan katkeaa kun syödään yli 50kcal. Heradrinksulla treenit ei olis sitte paastotreenejä jos oikeen viilataan ;). Nojoo, tuskin on älyttömiä merkitystä. Pääasia että treenaa, syö ja lepää, right? Vaikka tutkimusten mukaan kehonkoostumuksen kannalta sillä olis aika isokin merkitys :D.

Kiitokset noista käytännön ruokavinkeistä kaikille!

Toistaiseksi olen itsekin ollut yllättynyt tuosta paastotreenin helppoudesta. Joskus aikaisemmin kun on jäänyt päivän syömiset vähän huonolle mallille, on heti tuntunut että rauta on paljon painavampaa. Toisaalta nyt olenkin vetänyt treenit melko pienellä volyymillä. Tänään on vuorossa mave, jossa mulla joskus on ilmennyt pientä närästystä tai sen sukuisia tuntemuksia. Saapa nähdä, vaikuttaako tyhjä maha asiaan.

Lihaskataboliaa estämään ja proteiinisynteesiä tukemaan otetaan varalta nuo BCAA:t. Onkohan noilla kaloreilla mitään merkitystä? Kun paastotilahan katkeaa kun syödään yli 50kcal. Heradrinksulla treenit ei olis sitte paastotreenejä jos oikeen viilataan ;)
Viilataan vaan, mutta eipäs muuten pidä paikkaansa. Jos ei ole tarjolla BCAA:ta, heradrinksu 5-15min ennen treeniä (paastottuna).

Syyt:
http://www.leangains.com/2009/12/pre-workout-protein-boosts-metabolism.html
http://www.leangains.com/2009/12/fasted-training-boosts-muscle-growth.html

Jep, tuskin tolla nyt mitään isoa merkitystä on. Mutta jos viilataan niin BCAA parempi. Tuskin haittais mitään vaikka jättäis senki ottamatta. Treenin jälkeiset mätöt kyllä korjais tilanteen jos siitä nyt jotain lihaskatoa tulis.

"With BCAA you get the aminos needed for protein synthesis without the insulin and caloric load brought on by whey protein. Low insulin = the fasted state. You pretty much answered your own question in that you would have to consume 40 g of whey to get the same amount of BCAA I recommend (a recommendation based on a study where 10 g elicited the maximal effect). Then again, one could question what the real world implications would be in comparing whey and BCAA in this context. I hardly doubt this is a deal breaker in any way. Then again, if you wan't to optimize everything, BCAA is the way to go."

Jetsulleen, kyse taas min/max meiningistä, kuin ihan oikeasti järin merkittävästä asiasta. Itsehän siis puputan tyytyväisenä kallista BCAA:ta paastotreeneihin :nolo:

Mulla on vasta viikko takana, mutta sanompahan vaan että mulla on hyvä olla. Naistenpäivien takia yhtenä päivänä oli huono olo ja teki mieli syödä koko maailma, mutta se on normaalia vaikka ei olis dieetilläkää. Se meni ohi kun vaan päätti taistella sen läpi. Samat kalorit kuin aikasemmillakin dieeteillä, mutta paljon tyytyväisempi olo ollu. Töissä vielä en ole ollut sairasloman takia, mutta senkin näkee sitten miten siellä toimii tää ruokailu. Yöllä oon saanu nukuttua hyvin ja nukahtaminen illalla on ollut helppoa. Se on ehkä se paras asia! :)

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

"Eat as much protein as you want. Yes, that's right. Ad libitum. Due to the limit on dietary fat, you need to get your protein from lean sources. Protein sources such as low fat cottage cheese, protein powder, chicken, turkey, tuna, pork and egg whites are good sources of protein this day."

Ei taivu Lontoo tarpeeks hyvin että ymmärtäisin tämän kohdan täysin. Ryyppypäivänä saisi siis proteiinia syödä niin paljon kuin haluaa? Jos peruskulutukseni on about 2500kcal ja tuona päivänä söisin esim. 3000kcal, joista suurin osa proteiinista (hiilarit ja rasvat rajoitettuna alas kuten artikkelissa sanotaan) ja siihen päälle alkoholi kirkkaasta viinasta, niin eikö tuossakin fläsää pääse tulemaan?

http://www.leangains.com/2010/07/truth-about-alcohol-fat-loss-and-muscle.html

"Eat as much protein as you want. Yes, that's right. Ad libitum. Due to the limit on dietary fat, you need to get your protein from lean sources. Protein sources such as low fat cottage cheese, protein powder, chicken, turkey, tuna, pork and egg whites are good sources of protein this day."

Ei taivu Lontoo tarpeeks hyvin että ymmärtäisin tämän kohdan täysin. Ryyppypäivänä saisi siis proteiinia syödä niin paljon kuin haluaa? Jos peruskulutukseni on about 2500kcal ja tuona päivänä söisin esim. 3000kcal, joista suurin osa proteiinista (hiilarit ja rasvat rajoitettuna alas kuten artikkelissa sanotaan) ja siihen päälle alkoholi kirkkaasta viinasta, niin eikö tuossakin fläsää pääse tulemaan?

Aina kun mennään yli kulutuksen, on fläsän keryminen todennäköistä. Varsinkin mainitsemallasi määrällä +500kCal ja viinat päälle. Itse en vaan millään jaksa hitsata noiden ryyppypäivien kanssa, koska tarkoitus on pitää hauskaa eikä kytätä 24/7 mitä syö ja juo. Pelkän kirkkaan juominen ei vaan innosta ja yleensä tulee käytyä pilkun jälkeen grillillä tai kebulla

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom