InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Huomenna ja olisi ajatuksena käydä inbody mittauksessa koska on niin halpa tarjous (10e) vaikka viime kerrastakaan ei ole edes 3 viikkoa. Saas nähdä tuleeko likellekkään samanlaisia tuloksia.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Huonoja uutisia. vajaassa kolmessa viikossa oli kadonnut 0.7kg lihasmassaa ja pari kiloa läskiä eli ilmeiseti liian vähän syönyt. Olen kyllä huomannut voima arvojenki tippuvan kovaa kyytiä, mikä avuksi? Lisää ruokaa koneeseen ja palautus juomat kehiin, näillä ajattelin alkuun koittaa.
 
Huonoja uutisia. vajaassa kolmessa viikossa oli kadonnut 0.7kg lihasmassaa ja pari kiloa läskiä eli ilmeiseti liian vähän syönyt. Olen kyllä huomannut voima arvojenki tippuvan kovaa kyytiä, mikä avuksi? Lisää ruokaa koneeseen ja palautus juomat kehiin, näillä ajattelin alkuun koittaa.

Vaikka tuo InBody ihan kohtuullisen luotettava onkin, niin suhtautuisin kyllä vähän epäillen noin rajuun pudotukseen noin pienessä ajassa. Mittaustilanteessakin saattaa olla sen verran eroa, että heittoa tulee (aika ruokailusta, nestetasapaino, vuorokaudenaika jne.) Pitäisi aina pyrkiä mittaamaan mahdollisimman samankaltaisessa tilanteessa, jotta heittoa ei tulisi.
 
Vaikka tuo InBody ihan kohtuullisen luotettava onkin, niin suhtautuisin kyllä vähän epäillen noin rajuun pudotukseen noin pienessä ajassa. Mittaustilanteessakin saattaa olla sen verran eroa, että heittoa tulee (aika ruokailusta, nestetasapaino, vuorokaudenaika jne.) Pitäisi aina pyrkiä mittaamaan mahdollisimman samankaltaisessa tilanteessa, jotta heittoa ei tulisi.

Juu. Näin olen itsellekkin todistellut. Avokilla vaan oli läskiä lähtenyt ja lihasmassa kasvanut vaikka ei niin ole asiaan paneutunut kuin minä. Sopii vaan tuo voimaarvojen tippuminen ja lihasmassan lähtö aika yht yhteen. Tympäsee.
 
Huomenna ja olisi ajatuksena käydä inbody mittauksessa koska on niin halpa tarjous (10e) vaikka viime kerrastakaan ei ole edes 3 viikkoa. Saas nähdä tuleeko likellekkään samanlaisia tuloksia.

Tulikos Ilkka käytyä missä paikkakunnalla mittauksissa? Tiedä vaikka sulta oisin rahat vieny kassalla jos Oulussapäin asustelet! :)

:offtopic:

Tuli muuten mieleen, kertokaas että missä lukemissa teillä yleensä rasvaprosentit liikuskelee, kun lopetatte bulkin ja alatte dietille? Itse mietin tässä juuri, kun nyt näyttäisi prossat olevan 15,2%, että kannattaako vielä tunkea sitä jauhelihaa suuhun vai ruveta jo pikkuhiljaa puotteleen? Ja tavoitteena olisi sellainen muutaman viikon rauhallinen dietti, noin -200kcal ettei nämä puikulat tästä pääse kovin paljoa enempää surkastumaan.
 
huom. Kuopiolaiset, onkos kukaan nyt viime aikoina käynyt tuolla Kunnonpaikka:ssa? Netin mukaan osoite tuolle on nykyään: Jokiharjuntie 3, 70910 Vuorela. Missäs kohtaa tuo nyt sijaitsee ku ei ainakaan Eniro.fi:n karttapalvelu näytä kyseistä osoitetta minulla.
 
Tulikos Ilkka käytyä missä paikkakunnalla mittauksissa? Tiedä vaikka sulta oisin rahat vieny kassalla jos Oulussapäin asustelet! :)

:offtopic:

Tuli muuten mieleen, kertokaas että missä lukemissa teillä yleensä rasvaprosentit liikuskelee, kun lopetatte bulkin ja alatte dietille? Itse mietin tässä juuri, kun nyt näyttäisi prossat olevan 15,2%, että kannattaako vielä tunkea sitä jauhelihaa suuhun vai ruveta jo pikkuhiljaa puotteleen? Ja tavoitteena olisi sellainen muutaman viikon rauhallinen dietti, noin -200kcal ettei nämä puikulat tästä pääse kovin paljoa enempää surkastumaan.


Rintamäellähän sitä tuli käytyä.
Jos hinta olisi aina tuo niin kävisin kuukauden välein mittauksessa.
 
Nostetaas tätäkin kun tässä 26. päivä olisi mittaus mulla. Kylmää kyytiä/karua faktaa odotellessa. Mitä oon kuullu niin jopa masentaviakin arvoja kyseinen mittaus heittää. Kehonkoostumusmittausneitsyys on vielä tallella ja jänskättää. :D
 
Itselläkin olisi intoa taas käydä mittauksessa. Missähän Oulussa olisi halpa? En nimittäin ala millään maksaan mitään PRKL 30 euroa siitä pari minuuttisesta.
 
Itselläkin olisi intoa taas käydä mittauksessa. Missähän Oulussa olisi halpa? En nimittäin ala millään maksaan mitään PRKL 30 euroa siitä pari minuuttisesta.

vastaanpa sitten samantien itselleni itse kun sain ajan varattua ensi viikolle. Elikkä Tekulla kotkantiellä kaukovainiolla tehdään edelleen mittauksia oulussa, hinta 12 euroa. Kaisa Orajärvelta vain ajanvaraus :)

http://www.oamk.fi/tekniikka/tk/han...php?sivu=ihmisen_mittaaminen&alasivu=palvelut

Oulun tekulla tekevät mittauksia ja vieläpä erullisesti. Muista kuitenkin että sinun tulee riisua itsesi alastomaksi mittauspisteellä, opiskelija tytöt puristelevat samalla kiveksiä ja tekevät varmuuden vuoksi pihtimittauksen vyötärön alapuolelta:rock:
Ilmota sitten kuinka kävi.
 
Noniin, nyt on käyty ja rasvaprossaksi laite tarjosi 10,9%:ää. Passaa meikäläiselle, tuo vehje kun mittaa koko kropan rasvat eikä vain ihonalaista. Puolieroja ei ollut lihasmassassa joten oon tyytyväinen, niitä vähän pelkäsin. :)

Oikeissa kohdissa keskiarvon ylle, ja oikeissa keskiarvon alle. :rock:

EDIT: Tärkein tieto unohtui! Eli jalat on vahvin lihasrymä joten nyt voi vetää penahaukkatreeniä oikein luvan kanssa! :D
 
Tuodaan nyt tämäkin pintaan. Itse en ainakaan tästä omasta Omronin BF-400:sta perusta en sitten tippaakaan. Olen huomannut, että se noudattaa jotain lineaarista käyrää, jonka mukaan mitä enemmän painaa, sitä enemmän automaattisesti rasvaa. Aamupainon ja täyden vatsan rasvaero on tuolla rakkineella 3 %, mikä kuulostaa kerta kaikkisen uskomattomalta. Tuo kone ei anna alle kympin rasvoja, vaikka ojentajista, reiskoista tahi vatsasta ei saisi enää edes milliä sormien väliin. Jotenkin tuntuu, että se antaa rasvat suoraan BMI:n perusteella.

Vaihtelevia kokemuksia tosiaan itsellä nuista laitteista. Eräs laite laski mun sisäiset rasvat yli 8 prosentin, vaikka ruokavalio on niin helvetin puhdas kuin vaan voi olla. Ja alkoholia otan muutaman kerran vuodessa ja yleensä erittäin vähän kerralla.

Kaikkinensa luotan enemmän ihan perinteisiin pihteihin ja ennen kaikkea peiliin plus omaan tuntemukseen. Ei noista sähkövirroista taida loppupeleissä olla yhtään mihinkään. Tai no, totta kai se on hyvä että kone antaa todellista korkeampia arvoja niille, jotka oikeasti kaipaa ruokavalion siistimistä.
 
Ja pahimmat lukemat tosiaan, mitä oon tuolla roskakoneella keväällä saanut, on ollut jotain 18 %. Toisesta tällaisesta kehonkoostumus-ketjusta havaitsin, että vastaavia kokemuksia ollut muillakin siis. Ja nyt se suostuu näyttämään noin 12 %, mikä on sekin ehdottomasti yläkanttiin. Mutta mikäs tuossa, saahan tuollakin itsensä punnittua, mikä lienee se ainoa hyöty, mikä tuosta koneesta on irti saatavissa. Koneen alaraja on muuten 5 %, eli sen alle se ei suostu näyttämään :D
 
Kaikkinensa luotan enemmän ihan perinteisiin pihteihin ja ennen kaikkea peiliin plus omaan tuntemukseen. Ei noista sähkövirroista taida loppupeleissä olla yhtään mihinkään. Tai no, totta kai se on hyvä että kone antaa todellista korkeampia arvoja niille, jotka oikeasti kaipaa ruokavalion siistimistä.

Juh, nuo pikkulaitteet ja vaa'at onkin aivan persiistä. Mutta tämä isompi vehje jossa nyt kävin pistää mulle täsmälleen samaa prosenttia kuin kokenut pihtimittaaja jonka luona oon useamman vuoden käynyt, kun tosiaan muistaa olla syömättä ja juomatta ennen mittausta. Joten varmaankin jotain eroa on 20€ prisman laitteella ja tälläsellä useamman tuhannen euron härvelillä. Eli tässä ketjussa hivenen eri kapistuksista kyse kuin joistain omroneista. :)
 
Mistäs Turussa löytyis InBody-mittausta? Ja mihin hintaan semmosta ois tarjolla? Tiedän, että ainakin Kaarinan uimahallilta löytyy, mutta se on jo pikkasen kaukana mulle, kun ei ole autoa käytössä.
 
Tuli käytyä tänää testaamassa kyseistä laitetta ja ainakin itse arvioisin tuloksien pitävän ihan hyvin kutinsa. Rasvaprosentiksi laite näytti 7,2 ja tämän jälkenn mitattiin pihdeillä rasvaprosentti neljästä kohtaa ja tulokseksi tuli 8,6 eli ei kovin suurta heittoa näyttäisi olevan. Ehkä todellinen lukema on siinä kasin pintaa.

Rasvatonta massaa löytyi 68,5 kiloa, josta luumasaa 3,74 kiloa. Kokanaispainoa löytyi 73,8 kiloa ja pituutta 176 cm. Täytyy olla ihan tyytyväinen, sillä treeniä on takana vasta 1,5 vuotta. Fitnes (kynis) pisteitäkin tuli ihan kivasti eli 90.

Tietääkö kukaa mitä tuo kehon rakenne tarkoittaa? Itsellä on yläkehon rakenne normaali ja alakehon rakenne hyvä, vaikka sekä yläkehon ja alakehon lihastasapaino tulee joka kohdassa luokkaan yli. Tosin yläkeho ja etenkin kädet on hieman jäljessä. Tämän havainnon vahvistaa sekä peili kiistatta.
 
Bussilla nro. 8 pääsee Ruissalon kylpylän pihaan. Arkisin 15 €, lauantaisin 17 €.

Ei kuitenkaan lähempänä ole? Toi Kaarinakin ois mulle sitten melkeen parempi vaihtoehto kun siellä suunnalla tulee sillon tällön käytyä. Se kun on 15€ per perse ja kolmelta hengeltä 30€.
 
Mistäs Turussa löytyis InBody-mittausta? Ja mihin hintaan semmosta ois tarjolla? Tiedän, että ainakin Kaarinan uimahallilta löytyy, mutta se on jo pikkasen kaukana mulle, kun ei ole autoa käytössä.

Itte oon käyny koulusta yhden kurssin kautta AMK:lla, ja sillon ainakin ymmärsin, että siellä vois käydä muutenkin mittailemassa... Ruiskadun AMK:ta siis tarkoitan. En tosin nyt kesäisin tiedä, ja en kurssin jälkeen asiasta ole kysellyt. Mutta kannattaa tiedustella asiaa sieltä!
 
Back
Ylös Bottom