InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Itse kävin Sport- & Gymtech -messuilla täällä Manselassa testaamassa kyseisen laitteen 10 eurolla.

En tiedä, kuinka tarkkoja masiinan lukemat ovat, mutta kattavasti se kyllä antaa tietoja. Solun sisäisiä nesteitä, luutiheyttä, suola- ja lihastasapainoa myöten saa kropastaan tietoja.

Itseäni eniten tuossa härpäkässä kiinnosti se, onko kivennäisaineiden saanti ja luutiheys ok ja mikä on lihastasapainon ja rasvaprossan laita. Myös sisuskaluja ympäröivää rasvaa masiina mittasi, ja siitä saa aikaa hyvää tietoa kroppansa perustilasta.

Jopa hauiksen ympäryksen se mittasi. :lol2:
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jopa hauiksen ympäryksen se mittasi. :lol2:

Itellä ei ainakaan toi kyllä ihan täsmännyt.. tai joo, riippuu mistä kohtaa mittaa mutta ei ainakaan hauiksen huipun kohdalta :jahas: pari senttiä näytti vähemmän. Aika kamala lukema kyllä kun jännitettynä mulla on päälle 8 senttiä enemmän kun mitä toi väitti että on rentona :rolleyes:

Mutta muuten kyllä mielenkiintosia tuloksia, noista on hyvä seurailla tulevaisuudessa mitä kropassa tapahtuu.
 
Pari kertaa olen ko. härvelissä käynyt itseäni mittauttamassa (väliä mittauksilla oli noin viikko), melko luotettavalta vaikutti. Saman kuvan sain myös keskustellessani jo jonkun aikaa laitteella mitanneen testaajan kanssa (ja mainittakoon nyt tässä että tämä testaaja ei saa pennin latia yhdestäkään mittauksesta, joten sanaan voi ainakin siinä suhteessa luottaa).

Onko kellään tietoa onko tuota JKL:ssä muuta kun Likesillä?
 
Hmmh. Mä en kyllä edelleenkään usko, että tuo härveli näyttää ihan oikeita lukemia. Olen lähes sataprosenttisen varma, että se heittää n. 4-7% alakanttiin. Mun supertarkka rasvaprosenttisilmä sanoo näin, kun vertaa sekä oman kropan että tuttujen (mittauksessa käyneiden) ulkonäköä ja Inbody-tuloksia. :D
 
Mulla on mitattu n. 2 vuotta sitten (aka ei juuri lihasta) rasvat sekä InBody-laitteella että röntgeniin perustuvalla DEXAlla, jota kaiketi pidetään yhtenä tarkimmista keinoista mitata rasvaprosentti. Tulokset olivat alle 1 %-yksikön päässä toisistaan. Kuitenkaan en tästä sen enempää vetäisi johtopäätöksiä kuin että minun kohdallani juuri tuolloin tuli aika tarkka tulos :). [mutu] Kai noissa kaikenlaisissa laitteissa on jotenkin kalibroitu miten ne laskevat lopullisen tuloksen, varmaankin keskivertoihmisillä, joten lihaksikkaammille kuvittelisin, että toimivat huonommin [/mutu].
 
Hmmh. Mä en kyllä edelleenkään usko, että tuo härveli näyttää ihan oikeita lukemia. Olen lähes sataprosenttisen varma, että se heittää n. 4-7% alakanttiin. Mun supertarkka rasvaprosenttisilmä sanoo näin, kun vertaa sekä oman kropan että tuttujen (mittauksessa käyneiden) ulkonäköä ja Inbody-tuloksia. :D

Mitäs sun supersilmä sanois että mun prosentti on jos oot noita kuvia kattonu? ;) tai vaikka avattaren ja profiilikuvan perusteella, ne on tuoreita.. Anto inbody muuten täsmälleen saman lukeman kun se armeijan metodi -lasku :)

e: taino.. tosta vielä yks, ei noista kahdesta oikeen ota selvää.. profiilikuvassassa ihan liikaa valoa :curs: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=33089&d=1176047562
 
No mä voin pistää sen tähän linkillä tuon mittauksen, niin siitä saa kaikessa rauhassa vetää analyysit. Pitää sitten dieetin lopuksi käydä uusiks mittuuttamassa, toivottavasti jonkin verran kireämpänä :rolleyes: :D

http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/showpost.php?p=1511677&postcount=43

Positiivisesti uskon, että tuo pitää jotakuinkin paikkansa. Aamulla klo 7 söin, mutta ennen mittausta (about klo 13.04) en sen jlk. mitään. Tuosta se kai on aika tarkka ?
 
Itellä ei ainakaan toi kyllä ihan täsmännyt.. tai joo, riippuu mistä kohtaa mittaa mutta ei ainakaan hauiksen huipun kohdalta :jahas: pari senttiä näytti vähemmän.

Mä olen kanssa ihan varma, että mulla näytti vähemmän. :rolleyes:










PS: :D
 
Itse söin intissä kevyen aamupalan (myös kahvia) siinä 7.00 aikoihin ja mittaus tehtiin palttiarallaa 9.00 ja ihan PV:n piikkiin. Pituudeksi syötettiin 174cm ja painoksi 88kg. Rasvaprosentiksi vehje tarjosi 23,3%. Tähän todettiin yhdessä tuumin mittaajien kanssa jotta "ei perkele ole niin paljoa". Suoritettiin pihtimittaus, joka antoi tulokseksi 14,2%. Tästä päätellen muihinkaan koneen mittaamiin arvoihin ei ollut paljoa luottamista, koska rasvaprosentti meni noin paljon perseelleen. Muilla koehenkilöillä tuntui kyllä toimivan ihan mukavasti
 
mielenkiintonen vehje, pitää koittaa joskus jos on mahdollisuus
 
Mitäs sun supersilmä sanois että mun prosentti on jos oot noita kuvia kattonu? ;) tai vaikka avattaren ja profiilikuvan perusteella, ne on tuoreita.. Anto inbody muuten täsmälleen saman lukeman kun se armeijan metodi -lasku :)

e: taino.. tosta vielä yks, ei noista kahdesta oikeen ota selvää.. profiilikuvassassa ihan liikaa valoa :curs: http://www.pakkotoisto.com/vbulletin/attachment.php?attachmentid=33089&d=1176047562
Tuon "supersilmän" perässä oli virnuhymiö ihan tarkoituksella :D

Eikös miehillä rasvat ole siellä kympin kieppeillä, kun vatsapalat loistelee tuohon tahtiin... mä veikkaisin että alempi kuin tuo Pikkupapun veikkaama 12-14%. Kymppi tms?

Ei kai se mittari muuten sitä osaa laskea, mitä se hanska on pumpissa joten toki luvut on pienempiä kuin... normaalisti. ;)
 
Minulle tuo mittaus antoi rasva% 13,7 ja se ei toudellakaan pidä paikkaansa. Mikä lie vaikutti tuloksen virheellisyyteen, neste tms.? En tiiä.
 
Pitäisi olla syömättä ja juomatta ennen ku inbodyyn menee mittauttamaan.
Nesteisyys vaikuttaa tulokseen, kuin myös jos päällä on vaatteita.
 
Tää nyt tuntuu olevan hivenen niin, että ne jotka on tyytyväisiä tulokseen on tyytväisiä mittaukseen ja sitten päinvastoin... elekää perskeles särkekö mun illuusiota :whip:

Ei vais, mä katsoin että tuo mittaus voi jotakuinkin pitää aika hyvin paikkansa. Ne huonot kohdat näkyy kyllä tuosta mittauksen tuloksesta ja oma silmä vahvistaa ne suht' oikeellisiksi. Katsotaan heinäkuussa uuden mittauksen tulos kun dieettikausi on lopullisesti ohi, niin sitten näkee tuleeko eroja ja miten niihin pitäisi suhtautua omalla kohdalla. Luonnollisesti käyn myös pihtimittauksessa jne. tuossa ohessa.

Itse söin ennen mittausta aamupalan klo 07, joten about 6h oli edellisestä syönnistä mittaukseen.
 
Tää nyt tuntuu olevan hivenen niin, että ne jotka on tyytyväisiä tulokseen on tyytväisiä mittaukseen ja sitten päinvastoin... elekää perskeles särkekö mun illuusiota :whip:

Alkoiko sua jo pelottamaan, että mittaustulos voisi, saattaisi ehkä olla hieman alakanttiin? :D

Toki minä olisin tyytyväinen tuohon tulokseeni, mutta on aika selviö ettei se voi pitää minun kohdallani paikkaansa, damn :D.
 
Alkoiko sua jo pelottamaan, että mittaustulos voisi, saattaisi ehkä olla hieman alakanttiin? :D

Ei varsinaisesti, odotin about 20 lukemia rasvojen kantilta ja ne sain, tai hivenen alle sen mitä odotin, joten positiivinenhan tuo mittaustulos siltä kantilta oli. No päämäärä on mitä on, nyt tehdään innokkaasti matkaa. Katsotaan ollaanko 10:ssä heinäkuuhun mennessä. Alunperin tuo tavoite oli kesäkuun alkuun, mutta pienet sohlailut ruokavalion kanssa siirsi päämäärää kuukaudella.

No hyvä puoli tässä on, että jollei olla heinäkuussa tavoitteessa, niin jatketaan dieettiä ja kiristetään ruuvia :D

Ps. Ainakin eräälle kisaajalle nuo rasvatkin kolahti aikalailla kohdilleen, sen tiedän.
 
Itse otin kuvat varta vasten tuonne kuvat osiolle juuri tuon mittauksen takia. Kuvat otin mittausta edeltävänä iltana, mittaus tapahtui aamulla tyhjällä vatsalla ja takana oli yön kestänyt paasto + puolena oli että en ollut rasittanut itseäni ollenkaan ennen mittausta. Tulokseksi tuli 14,8%, itse ajattelin että tulos olisi ollut jossain 16-17% huitteilla. Haukkarin koon se helistin kyllä veti hieman alakanttiin :) Saa tulla mittaamaan jos ei usko ;) Joten en 100% luota tuohon vehkeeseen, mutta uskon että +-2% on koneen tarkuus.

Omat super hyper tarkat laaseri rasva % silmät sanoo että iki kiree jyrmy on 8-9% rasvoissa. 10% rasvoissa ei mielestäni vielä erota rintalihasten ylä ja alaosaa kuten jyrmyn kuvassa näkyy. :)
 
Omat super hyper tarkat laaseri rasva % silmät sanoo että iki kiree jyrmy on 8-9% rasvoissa. 10% rasvoissa ei mielestäni vielä erota rintalihasten ylä ja alaosaa kuten jyrmyn kuvassa näkyy. :)

IMHO toikin on täysin henkilön lihasmallista ja rasvajakaumasta kiinni. Toisilla näkyy 6pack 10% rasvoissa, toisilla ei.

Joskus 96 kävin pihtirasvamittauksessa ja oma tulos oli 10.7%. Olin huomattavasti löysemmän näköinen, kuin kaveri jolla oli 14% rasvat. Sillä se rasvaisin ja eniten %:ia nostava osa oli selkä, mulla juuri tuo vyötärön seutu.

Ei se rasva tasaisesti ympäri kroppaa jakaudu kaikilla, vaan on ongelmapaikkoja ja paikkaongelmia :D
 
Back
Ylös Bottom