InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Omat super hyper tarkat laaseri rasva % silmät sanoo että iki kiree jyrmy on 8-9% rasvoissa. 10% rasvoissa ei mielestäni vielä erota rintalihasten ylä ja alaosaa kuten jyrmyn kuvassa näkyy. :)
LOOL :D juu tuo mittaus näytti 8.9%, itse uskoisin kyllä tota luokkaa olevan. Eniten mulla tuntuis rasvaa olevan mahassa, eikä sekään nyt ihan kamalan löysältä näytä.. www.24.fi/jyykka/kireys2.jpg
Ja joo, pahahan tota on kuvien perusteella kyllä sanoa.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Joo hauska laite kävin just mittaamas, mitä tarkottaa tos testituloksen lopus on nuo Additional Data:
B C M
B M C
B M R
A C
A M C
 
Mitenkähän paljon tuossa Inbodyssa mittaustulokset eroaa eri laitteilla? Onko luotettavaa siis verrata kahdella eri Inbody-laitteella mitattuja arvoja?
 
Mitenkähän paljon tuossa Inbodyssa mittaustulokset eroaa eri laitteilla? Onko luotettavaa siis verrata kahdella eri Inbody-laitteella mitattuja arvoja?

Käväsin eilen Inbody 720 mittauksessa. Kysyin tätä asiaa mittausta pitävältä henkilöltä joka sanoi että pieniä eroja on eri koneissa. Mutta kun käy koko ajan samalla koneella niin sitten voi vertailla tuloksia keskenään aivan hyvin. Meikäläiseltä mitattiin myös pihdeillä rasvat 4 pisteestä (ojentaja, hauis, suoliluu & lapaluu) tulokseksi tuli 13% Inbody antoi tulokseksi 13,8%. Silmämääräisesti arvioisin myös olevani 13-14%. Joten on tämä laitos kohtuu tarkka ainakin minun kohdalla.
 
Joo hauska laite kävin just mittaamas, mitä tarkottaa tos testituloksen lopus on nuo Additional Data:
B C M
B M C
B M R
A C
A M C
B C M = Body cell mass = kehon solujen massa
B M C = en kuista tarkaan mitstä lyhenne tulee mutta luku kuvaa luun mineraalien määrää
B M R = basic metabolic rate = perusaineenvaihdunta
A C = vasemman olkavarren(hauis) ympärysmitta
A M C = vasemman olkavarren ympärysmitta kun poistetaan siitä rasvat+ jotain muuta sälää...
 
Inbody Fitness expossa?

Mulle on jostain jäänyt nuppiin sellanen käsitys, että expossa olis Inbody-mittausta.. Tietääkö joku onko tää muistelu oikeaa? Fitness expo sivuilta en kyllä mitään tähän liittyvää löytänyt.
 
Kävin tänä aamuna Inbody-mittauksessa, silloin oli kulunu 24h edellisestä treenistä ja 10h edellisestä ruokailusta.
Rasvaprosentiksi laite antoi 24,9. Multa on mitattu rasvat keväällä pihtimittauksella, jolloin tulos oli aika tarkalleen sama mutta painoa mulla oli tuolloin 8 kiloa vähemmän. Eli nyt mä elän siinä luulossa, että oon ainakin ihan hitusen saanut lihasta tässä 5 kuukauden aikana hankittua :D
Tarkoitus olis mennä nyt mahdollisimman pian käymään uudelleen pihtimittauksessakin, saisin ehkä jonkinlaista kuvaa noiden tulosten luotettavuudesta...

Huomasin muuten yhden aika kummallisen jutun noissa tuloksissa. Mä oon oikeakätinen, mutta mulla oli kuitenkin enemmän lihasmassaa vasemmassa kuin oikeassa kädessä. Sama juttu jalkojen suhteen. Katselin Faidra noita sun tuloksia, niissä näytti olevan ihan sama juttu.
Osaiskohan joku selittää mistä tää johtuu, testaajalta en ehtinyt sitä kysellä.
 
Kävinpä itsekin aamusella tuossa InBody-mittauksessa ja mielestäni aika hyödyllistä tietoa siitä sai. Ensiksikin vähän pettymyksenä tuli rasvattoman painon ja läskin suhde, eli 70kg/20kg. Rasvaprosentti siis ~22 vaikka kuvittelin olevani jo pitkälti alle.
Yllätyksenä sen sijaan ei tullut kropan epäsuhde, eli jalat ovat pahasti jäljessä.

Homma hoitui siis Kalliossa sijaitsevassa Tornadoksessa ja kävi niin kätevästi, että aion ruveta käymään mittauksissa 2-3 kuukauden välein. Hintaa tuolla oli 25€, mikä on sinänsä aika suolainen hinta minuutin testauksesta, mutta eipä tuo muihin punttailun kustannuksiin suhteutettuna paljoa tunnu.
 
Ite kävin eilen inbodylla mittauttamassa, koulun puolesta tarjoutui siihen mahdollisuus. En tosin tiedä, että miten tarkat arvot tuli, koska ruokailusta oli kulunu vaan pari kolme tuntia. Tutkijoiden mukaan (jotka siis tätä laitetta esitteli) piti olla syömättä vähintään 2h. Mutta itellä kanssa vasemmassa kädessä oli enemmän lihasta ku oikeessa, vaikka oon oikeakätinen ja oikee tuntuu vahvemmalta. En tiiä, ehkäpä syynä sekin, että kun oikeeta tottunu käyttämään niin motoriikka yms koordinaatio toimii paremmin, ja se voi aiheuttaa harhaluuloja. :D Mutta en sitten tiedä, et mistä se epäsuhta johtuu, koska puntillaki teen yleensä tangolla käsiliikkeitä yms. Yks mahis on sit tietysti et jos urheillessa (salibandya pelatessa) rasittuu jotenkin enemmä toinen käsi..
 
Aijjuu, ja piti mainita noista A C ja A M C - arvoista, että tän tutkijan mukaan ni ne ei oo kauheen luotettavia, vaikka kone on muuten kuulemma luotettava. Sanoi et noita arvoja käytetään lähinnä anoreksiamittauksissa tms..
 
Kävin kans tänään tossa InBody 720 mittauksessa Tampereella, laite sano että rasvaa on kiloissa 4,3kg ja rasvaprosentti vitonen ja ne fitness pisteet 90. Lihasmassaa oli kai suht vähän eli 43,7kg. Mut en ihan niele ton masiinan tuloksia... pyysin pihtimittauksen vielä joka sanoi rasvat 9,8%. Kuinka luotettava toi on, ite olisin arponut jonnekin 15% paikkeille, tosin oon aika helvetin tyytyväinen jos todellakin on päässyt pitkän räpiköinnin kanssa alle kympin rasvoihin. Pituus oli 187cm ja paino 80,2kg. En siis ihan tyhjällä mahalla mennyt tohon koneeseen, aamupalaa söin ja kahvia join joten se varmaan vie vähän uskottavuutta... vois olla aika lopetella dietti pian :)
 
se pitää vielä mainita että vatsalihakset ei erotu kovinkaan selkeästi, voi olla että ne on mitättömän kokoiset, mutta on siinä päälläkin jotain suht ohutta. en tiedä onko jäänyt jotain roikkumaan kun oon parin vuoden sisällä tiputellut 104kg --> 80kg painon
 
Tänään olin jossain köyhän miehen mittauksessa. Tulosteessa oli jaoteltu eri raajojen rasvat sekä lihas"massat" sekä keskivartalo.
Paino oli 92,5kg ja rasvat 19,9%. Lihasmassan määräksi sain ynnäämällä 70,8kg. Salilla kävin viimeksi perjantaina.
En tiedä paljokohan tuo kaksi tuntia ennen nautittu aamupala mahtoi tuohon vaikuttaa?
Kaipa tuo tietysti jotain suuntaa antaa kunhan tekee säännöllisesti tuon mittauksen.
 
InBody 720:llä testattiin pari päivää sitten. Kaikki arvot oli hyvät mutta rasva 15 % (ei kyllä paha kun massankeräysvaihe päällä). Lihasten alla rasvaa tosi vähän, eli terveenä siinäkin mielessä ollan.

Toisessa jalassa 30g enemmän lihasta kuin toisessa. Käsissä eroa yli 100g. :/ Proteiinimassa 13,3kg (normaalialue 11,1-13,5) ja rasvaton massa 66,9kg. Fitness index 84 poäng ja lihastasapaino yleisesti ottaen tosi hyvä (oon kehittyny niin keskivartalosta, käsistä kuin jaloistakin tasatahtia).

Meen varmaan vuoden päästä uudestaan, silloin pitäisi olla jo ylipainoa ja mielellään rasvat noin kympissä. Tarvii varmaan pari purkkia vetää vielä papuja että siihen ylletään. :)

edit: paino kaikkiaan 78,7kg
 
InBody 720:llä testattiin pari päivää sitten. Kaikki arvot oli hyvät mutta rasva 15 % (ei kyllä paha kun massankeräysvaihe päällä). Lihasten alla rasvaa tosi vähän, eli terveenä siinäkin mielessä ollan.

Toisessa jalassa 30g enemmän lihasta kuin toisessa. Käsissä eroa yli 100g. :/ Proteiinimassa 13,3kg (normaalialue 11,1-13,5) ja rasvaton massa 66,9kg. Fitness index 84 poäng ja lihastasapaino yleisesti ottaen tosi hyvä (oon kehittyny niin keskivartalosta, käsistä kuin jaloistakin tasatahtia).

Meen varmaan vuoden päästä uudestaan, silloin pitäisi olla jo ylipainoa ja mielellään rasvat noin kympissä. Tarvii varmaan pari purkkia vetää vielä papuja että siihen ylletään. :)

edit: paino kaikkiaan 78,7kg
Missä kävit testaamassa ja mitä maksoi?
 
Easyway Finland Turussa ja maksoin kympin sille joka reissun ko. paikkaan järkkäsi. Oli noin halpa sen takia että meitä oli iso porukka (10kpl) ja rivissä mentiin vehkeeseen ja saatiin sitten tuloksiin selitykset kaikki kerralla eikä ne heebot itse analysoineet meitä yksittäin.

Tossa siis kuitenkin hintaluokka mistä puhutaan eli porukalla kun käy niin ei maksa juuri mitään. Eipä noi laitteetkaan maksa pikaisen googlettelun perusteella kuin parikyt tonnia joten omaa ei kyllä ihan heti tulisi hommattua. :D
 
Easyway Finland Turussa ja maksoin kympin sille joka reissun ko. paikkaan järkkäsi. Oli noin halpa sen takia että meitä oli iso porukka (10kpl) ja rivissä mentiin vehkeeseen ja saatiin sitten tuloksiin selitykset kaikki kerralla eikä ne heebot itse analysoineet meitä yksittäin.

Tossa siis kuitenkin hintaluokka mistä puhutaan eli porukalla kun käy niin ei maksa juuri mitään. Eipä noi laitteetkaan maksa pikaisen googlettelun perusteella kuin parikyt tonnia joten omaa ei kyllä ihan heti tulisi hommattua. :D
Okei, kiitos tiedosta.

Juu vähän hintavia.... :D
 
Itse pääsen Inbodylle ilmaiseksi seisomaan, niin on tullut käytyä muutamia kertoja. Usein kylläkin aamupalan jälkeen vasta. Se tosiaan laskee ainakin ohjekirjan mukaan suolen sisällönkin rasvaksi helposti (rasvaprosentti kasvaa tuloksessa).
Kuitenkin kamalin kokemus tämän laitteen toimivuudesta oli, kun vedin joku kerta 2 mittausta peräkkäin ja rasvakudoksen määrä vaihteli 2kg 5 minuutin sisällä. Siksi olenkin tehnyt yleensä vähintään 2 mittausta, että saisi luotettavan tuloksen.
Monta kuukautta on siitä, kun kävin viimeeksi, koska niiden numeroiden tuijottelu on kuitenkin loppupeleistä melko turhaa pidemmän päälle. Peili on parempi kaveri.
 
Höhö, olin mukana "suomimies seikkailee" kiertueen ollessa Kouvolassa. Toimihenkilönä mittailin porukan sykettä ja samalla kävin itsekin testit kokeilemassa. Itse en usko kyllä Inbodyn antamaan rasvaprosenttiin. Vähintään 5% alakanttiin, painoa oli 77kg ja pituutta 185, rasvat 7,3 :D Käsittääkseni se on jo ihan suhteellisen kireä kunto. Eikös?

Kireyttä ei kylläkään noin paljoa löydy ropasta. Muuten lukemat tuntu ihan oikeilta, en ollut syönyt kuin aamupalan ennen mittausta, eipä sitä enempää ehtinytkään.

Porukka on valitellut mittauksen antavan haukan kooksi muutaman sentin vähemmän kuin oikeasti on, mutta käsittääkseni inbodyn antama lukema on rasvaton hauberin ympärysmitta?
 
Oon käynyt mittauksessa InBodylla kolmen vuoden ajan, siinä pystyy jo tekemään havaintoja omasta kunnostaan kohtuuhyvin. Mittalaitteissa on eroja, riippuen laitteen softan versiosta, eli kannattaa olle hereillä siinä. Uusimmassa versiossa ainakin raajojen suhteellisissa lukemissa on ankarammat asetukset kuin vanhemmissa versioissa. Eli koneet ei tosiaan ole täysin vertailukelpoisia keskenään, ellei siis sama versio.

10 eur on varmaan aika kohdallaan oleva hinta, muu on pelkkää rahastusta. Kun on kerran saanut hiukan opastusta, mita mikäkin lukema tarkoittaa, on turha maksaa yhtään enempää.

Mittausolosuhteiden pitää myös olla tietenkin vakiot joka kerralla, silloin ne ovat vertailukelpoisia keskenään, paras on heti aamulla tyhjällä mahalla, korkeintaan lasi vettä juotuna.

Vinkki kokemuksesta: kannattaa pitää ennen mittausta päivä tai kaks väliä kovasta treenistä, ja syödä hyvin, silloin lukemat paremmat, kun lihakset täynnä. Itsellä ainakin kovan treeniviikon päälle mittaustulokset alakanttiin selvästi.
 
Back
Ylös Bottom