InBody mittausmenetelmä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja alppix
  • Aloitettu Aloitettu
Mulle muuten sanottiin tuolla Eastway Finlandilla että kun jäbät on itse kokeilleet niin kunnon pumppi päällä mittaukseen meneminen parantaa tuloksia vähän kun nesteet menee lihaksiin.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Voihan se tietysti olla niinkin, että pumppi parantaa, mutta ovatko tulokset silloin todellisia....? Eivät.
 
Tulipas sitten tänään käytyä inbody testissä , kustans 25e (tarjouksessa puoleen hintaan :wtf:)

En ole mikään himobodari vaan lähinnä treenaan kestävyyttä ja suoraan sanottuna se peili motivoi aika rajusti :D

No tulokset : rasvat 14,1% , lihasmassa 37,7kg ja raajojen erot toisiinsa alle 10g.
Ja mittani on siis 177cm/76kg.
Nesteet oli aika alhaiset ja olis kai lisännyt pari grammaa lihasmassaa mut näillä tuloksilla mennään :D

Ihan jees testi oli ja varmaan tulee käytyä uudestaan joskus vuoden päästä.
 
Nostetaas nyt hieman vanhaa threadia. Eli onko tietoa onko Keskipohjanmaalla mahdollista tehdä kyseistä mittausta? Kokkolan lähistöllä.
 
Ja sama kysymys koskien Jyväskylää. Onko mitään tietoa? Luulisi ainakin tuolta liikunnan laitokselta laitteen löytyvän, mutta miten sitä pääsisi käyttämään?
 
Jyväskylässä ainakin Likes tekee noit inbody-mittauksia, se on siis siin jäähallin ja hipposhallin välissä. sivuilla luki et 25e kustantaa.
ite kävin joskus keväällä siellä kun oli avoimet ovet ja ton sai tehtyy ilmatteeks. ihan järkevän kuulosii tuloksii anto.
 
Tänään tuli mielenkiinnosta testattua ko. mittausmenetelmä tampereen wolffilla..kustansi 22 egee.
Noh, sitten tuloksiin: (kyseessä siis 23v ja 178cm miäs)
Paino: 83,3kg
Rasvaton massa: 75,5kg
Rasvamassa: 7,8kg
Painoindeksi: 26,3
Rasvaprosentti: 9,3
Lihasmassa: 43,2kg

Kaikki nesteet sun muut lihastasapaino jutut oli hyviä, reippaasti yli keskiarvojen ( ja ymmärsin että noi keskiarvot on otettu saleilta ja urheilijoilta noin yleensäkki).

Tiedä sitten kuinka luotettavia nää tulokset on, itse ajattelin rasvat pikemminki lähemmäs 20% ainakin noin "peilituntumalla". Mitään paastoo en pitänyt ennen tota mittausta vaan hyppäsin koneeseen ihan lonkalta ja eiliset pizza/irtokarkki pöhöt koneessa. Tarvii testata uudestaan keväällä.
 
Minulle tuo inbody kolahti niin pahasti, että hankin yritykseni käyttöön oman laitteen. Aiemmin ketjussa oli puhetta että eri laitteiden antamissa tuloksissa olis eroja. Sitä en kyllä menis allekirjoittamaan ja nyt kun laite on omissa nurkissa niin on pystynyt tekemään mittailuja erilaisilla ruokailulla yms. En kyllä ole huomannut sellaisen normiruokailun, eli kevyt perusruoka vaikuttavan mittauksiin juuri mitenkään.

Mutta minun mielestä monelle vähemmän liikkuneelle aika kiva tapa testata mitä kropasta löytyy. Ja jos siitä saa kipinää liikutella itseään niin silloin homma toimii. Minulla ekasta mittauksesta aikaa reilu vuosi ja kehitystä tullut niin inbodyn kuin peilikuvakin suhteen kivasti. Rasvat tippuneet 12%-8% ja samalla tullut pari kiloa lihasta.
 
Päivitystä... Kevään treenikausi on hyvässä vauhdissa ja pitäisi saada muitakin mittareita onnistumisille kuin treenipainot. Missäs näitä Helsingissä löytyy? www.inbody.fi antaa aika laihasti tietoja. Pitäs saada kaveriporukalle mittauksia tehtyä...
 
Minulle tuo inbody kolahti niin pahasti, että hankin yritykseni käyttöön oman laitteen. Aiemmin ketjussa oli puhetta että eri laitteiden antamissa tuloksissa olis eroja. Sitä en kyllä menis allekirjoittamaan ja nyt kun laite on omissa nurkissa niin on pystynyt tekemään mittailuja erilaisilla ruokailulla yms. En kyllä ole huomannut sellaisen normiruokailun, eli kevyt perusruoka vaikuttavan mittauksiin juuri mitenkään.

Mutta minun mielestä monelle vähemmän liikkuneelle aika kiva tapa testata mitä kropasta löytyy. Ja jos siitä saa kipinää liikutella itseään niin silloin homma toimii. Minulla ekasta mittauksesta aikaa reilu vuosi ja kehitystä tullut niin inbodyn kuin peilikuvakin suhteen kivasti. Rasvat tippuneet 12%-8% ja samalla tullut pari kiloa lihasta.

Mitäs kustansi ?
 
Päivitystä... Kevään treenikausi on hyvässä vauhdissa ja pitäisi saada muitakin mittareita onnistumisille kuin treenipainot. Missäs näitä Helsingissä löytyy? www.inbody.fi antaa aika laihasti tietoja. Pitäs saada kaveriporukalle mittauksia tehtyä...

http://www.inbody.fi/index.jsp?pid=188 eikös tuolta pari paikkaa helsingistä löydy..... kyllä jonkun niistä luulis kelpaavan :D
 
JS mikälie Consultingilla ei ole osoitetta, SDC-center linkki ei toiminut, Vuosaareen en lähde, Helsingin urheilulääkäriasemalta en saanut ketään kiinni, Staminatrainersille laitoin jo kyselyn.

Eli sama kysymys edelleen, saako näitä mittauksia muualta? Mielellään keskustasta?
 
JS mikälie Consultingilla ei ole osoitetta, SDC-center linkki ei toiminut, Vuosaareen en lähde, Helsingin urheilulääkäriasemalta en saanut ketään kiinni, Staminatrainersille laitoin jo kyselyn.

Eli sama kysymys edelleen, saako näitä mittauksia muualta? Mielellään keskustasta?

Mäkelänrinteen uimahallilta ainakin löytyy, kustantaa muistaakseni 25 egee.
 
Varusmiespalaveluksen aikan meidän yksikkö osallistu testiin johon kuulu ruokavalioon liittyviä kysymyksi,veriarvojen ottamista ja sitte tuo kehonkoostumusanalyysi. Ite osallistuin siihen testiin aivan intin alussa, mutta sitte johtajakaudella ei enää inspannu mennä kattoon kuin paljon on tullu läskiä lisää. Tosin nyt ois todella mielenkiintonen käydä ottaan analyysi uusiksi kun on jo pikkusen päässyt reenin makuun.
 
Olin kanssa intissä kyseisessä varusmiesten kunnon seurannassa. Ensimmäinen mittaus palveluksen alussa ja toinen 10 kk myöhemmin. Ei mitään kovin mairittelevia tuloksia. Rasvaprosentti nousi intin aikana pari %-yksikköä ja lihasta lähti n. 2 kg.
 
Kuinka luotettava tuo menetelmä on? Onko kellään käytännön kokemusta miten tapahtuu jne..

Kattelin et tossa Jyväskylän likesillä sais tollasen kehon koostumusanalyysin hintaan 25e joka suoritetaan tolla laitteella, saisko muualta halvemmalla?

Ihan mielenkiinnosta vaan ajattelin käydä.. jos vaikka joskus puolen vuoden / vuoden päästä kävis sit uudestaan.

Kun heinäkuussa -07 olin armeijan terveystarkastuksessa, niin jokainen kävi tuon laitteen läpi. Otin itselleni kopiot mukaan muistoksi, että näkee missä kunnossa sitä ennen inttiä olikaan. Tänään kävin turussa pelastusopiston terveystarkastuksessa sekä lihaskuntotestissä ja huomasin, että lääkärisedällä on samanlainen InBodyhärveli kuin intissä aikoinaan. Totta kai mun oli pakko koittaa sitä ja selvittää, että onko nää laitteet ja tulokset yhtään vertailukelpoisia. Huvi makso 30e ja kyllä täytyy sanoa, että kannatti! Uusi tulos oli itseasiassa todella hyvin verrattavissa aikaisempaan tulokseen.
 
Easyway järkkää ainakin InBody-mittaustapahtumia Lahti-Helsinki akselilla ja ympäristökunnissa. Ens viikolla lähtee taas testauskiertue, jonka aikataulut ja paikat näkee nettisivuilta easyway-fi.fi (sivupalkissa testauspaikkakunnat).
 
Käytiin sitten kavereiden kanssa tuolla Staminatrainersilla (staminatrainers.com) Ruoholahdessa. Sain suht nopeesti vastaukset kyselyihin ja päästiin helpolla samaan aikaan kavereiden kanssa.

Veera oli mukava tyyppi ja homma kävi nopeasti. Omat tavoitteet ei oikeestaan liity noihin tuloksiin, mutta oli mukava huomata olevansa ihan ok kunnossa ja saada tukea omille käsityksille (esim. rasvaprosentista). Mukava noita on varmasti käydä puolen vuoden päästä tsekkaamassa, että onko muutoksia tullu. Eli suosittelen.
 
Back
Ylös Bottom