Tomppa85 sanoi:Olen tämän keskustelun valossa kallistumassa samaan kuin Saattohoito.
Kuin myös. Saattis on ihq.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Tomppa85 sanoi:Olen tämän keskustelun valossa kallistumassa samaan kuin Saattohoito.
Jonu sanoi:Eroaminen on mielestäni provosoivampi kuin liity, entä sinusta?
Varsinkin kun eroamisessa käytetään käskymuotoa, entä sinusta?
Jonu sanoi:Mielestäni ei ole ihmeelistä miksi evlut valtiossa saan mainostaa itseänsä? eroakirkosta.fi ei todellakaan ole mainostamista. kyllähän jehovat saavat mainostaa, jopa kierrellä ovelta ovelle.
Jonu sanoi:Sanoisitko väitteeni, niin yritän vastata siihen.
Gillyanne sanoi:jos liika vapaus vie yhteiskuntaa huonompaan suuntaan, ja eroakirkosta.fi on liikaa vapautta, ja toisaalta koska eroakirkosta.fi nimenomaan antaa tietoa kirkosta eroamisesta, silloinhan yhteiskunta menee huonompaan suuntaan siitä, että annetaan tietoa, miten kirkosta erotaan. Ja edelleen siis kaipaisin niitä perusteluja tuolle väitteelle.
Jonu sanoi:"Mitä pahaa on tieteellisen maailmankuvan levittämisessä? Miksi se täytyy kokea "uskonnon horjuttamiseksi"?" plus eroa kirkosta saitti. Hei lue noi kolme kohtaa ja älä puhu mustavalkoisuudesta.
Gillyanne sanoi:"Liity" on myös käskymuoto. Oma häpeäsi on sitten se, jos mielestäni toinen sana on jotenkin toista pahempi/provosoivampi.
Jonu sanoi:Heh En ole kuullut vielä yhdenkään ihmisen talouden kaatuneen kirkollisveroon.
kopsis sanoi:Ja se ihmisten häiritseminen kesken ilta-askareidensa on siis ok ??? Mun puolesta kylpekööt vaikka omassa virtsassaan, kunhan tekevät sen poissa MUN silmistä :curs:
Fridrik sanoi:Jos joku ei kuulu kirkkoon, niin se henkilo saa tottakai mainostaa omia aatteitaan, mutta ei se saa mainostaa, etta "erokaa siita kirkosta, ei siita ole mitaan hyotya". Sama juttu kun gigantti sanoisi "ei saa ostaa muualta kuin gigantista", on tiettyja saantoja mainostamiselle.
Kaikki uskokoon mihin haluaa, ja kuulua mihin ryhmaan tahansa, MUTTA ei saa mainostaa, etta toisen pitaisi eroa jostain toisesta ryhmasta.
Gillyanne sanoi:"Liity" on myös käskymuoto. Oma häpeäsi on sitten se, jos mielestäni toinen sana on jotenkin toista pahempi/provosoivampi.
Siis onko se eroakirkosta.fi nyt sitten mainostamista vai ei? Kun aika moni pro-ev.lut. on tässä ketjussa nimenomaan leimannut sen sellaiseksi.
Vielä kerran pojat...
Ekimies: En väitäkään, että tiede ja uskonto olisivat toistensa vihollisia. Viittasiin tuolla kommentillani vain siihen, että Heavy-rockin postista sai sellaisen kuvan, että tieteellisen maailmankuvan levittäminen olisi jotenkin kamalaa tai ihmeellistä.
thymorg sanoi:jos eroakirkosta.fi mainonta kielletään, niin miksi ei kielletä eri uskontokuntien mainontaa? Eikö eroakirkosta.fi ole samanarvoinen kuin eri uskonnot? Hyvin meillä näköjään toimii uskonnonvapaus: saat uskoa mihin tahdot, mutta et saa olla uskomatta.
Tomppa85 sanoi:Kai nyt sentään näet, että "liity" tarkoittaa jotain positiivista ja "eroa" sisältää jo negatiivisen sävyn.
Saattohoito sanoi:mutta se on täysin turha, sillä jokainen joka haluaa erota kirkosta, tietää kyllä miten se tehdään.
Lisäksi se on mielestäni mauton ja provosoiva. Kuten olisi myös "Jätä Allah" - banderolli jonkun moskeijan eteen pystytettynä. Sananvapauden kasvu on sinänsä hyvä asia, mutta olisi syytä miettiä mihin raja vedetään, sillä julkisilla paikoilla ihminen ei voi välttyä näkemästä sinne laitettuja mainoksia tms. vaikka haluaisikin. Mielestäni ihmisellä pitäisi olla vapaus liikkua ilman, että hänelle syötetään kenenkään toimesta elämänkatsomuksellisia asioita.
Gillyanne sanoi:EDIT: Fridrik, huomasin kyllä, ei tarvitse postittaa samaa postia enää kolmanteen (vai jopa neljänteen?) kertaan.
Gillyanne sanoi:Toki joo, mutta jos kerran julkisesti saa kehottaa liittymään kirkkoon, eikä siitä saa kukaan loukkaantua, miksei sitten eroakirkosta.fi-osoitteen julkinen levittäminen ole sallittua, ja miksi se olisi jotenkin enemmän loukkaava, kuin uskonnon pakkotuputus? Eikös tämä itse asiassa ole koko tämän ketjun lähtökohta?
Gillyanne sanoi:Toki joo, mutta jos kerran julkisesti saa kehottaa liittymään kirkkoon, eikä siitä saa kukaan loukkaantua, miksei sitten eroakirkosta.fi-osoitteen julkinen levittäminen ole sallittua, ja miksi se olisi jotenkin enemmän loukkaava, kuin uskonnon pakkotuputus? Eikös tämä itse asiassa ole koko tämän ketjun lähtökohta?
Edelleen olen sitä mieltä, että jos ei-kristilliset ihmiset ja vapaa-ajattelijat eivät saa aatteitaan ja asioitaan mainostaa ja julkisesti levittää, tulisi se kieltää myös kirkkokunnilta ja uskonnollisilta yhteisöiltä. Ja mikäli ev.lut. kirkolla myönnetään tässä suhteessa jotain erivapauksia, sotii se mielestäni jo tasa-arvolakia ja mahdollisesti myös uskonnonvapauslakia vastaan.
EDIT: Fridrik, huomasin kyllä, ei tarvitse postittaa samaa postia enää kolmanteen (vai jopa neljänteen?) kertaan.
Sabin sanoi:Joidenkin mielestä homma siis olisi täysin ok, jos homman nimi olisi liityateisteihin/pakanoihin/tms.fi, ja nettisivulla "liitytään" heihin, tosin silloin samalla katkeaa sopimus kirkon kanssa.