Gillyanne sanoi:Avaa nyt jo hyvä mies silmäsi... tai no joo, siinä lienet oikeassa, ettei ihmisiä kirkon jäseninä pidä/sellaiseksi houkuttele halvempi hautapaikka, vaan aika monesa tapauksessa mahdollisuus komeisiin kirkkohäihin. ;) puhuin lähinnä uskovista.. En kirkkoa hyväksikäyttävistä.
Ole hyvä ja perustele, miksi uskonnonvapaus ja vapaus olla uskomatta mihinkään a)tarkoittaa sitä, ettei ole sääntöjä ja kuria (Suomen laki koskee ihmisiä uskontokunnasta riippumatta...) b)miten yhteiskunta menee huonompaan suuntaan em. vapauden takia?
a:han en tarvitse vastata, koska en tarkoittanut sitä, että ei-uskovilla olisi sääntöjä ja kuria.
b)Tarkoitin näin "vapaa maa" väärin käyttäjiä esim eroakirkosta.fi loukkaavat evlut maatamme ja minua kirkkoon kuuluvana. Jos tuon osoitteen takana olisivat muslimit niin luulempa että keskustelu olisi hieman toisenlainen.
Myös nämä paljon puhutut vapaankasvatuksen hedelmät, johtuvat liiasta vapaudesta ilman kuria.
Ja kartuttaa samalla ev.lut. kirkon omaisuutta EDIT: ja tukea kirkon organisaation ylläpitoa? Ei kiitos, mieluummin annan sitä rahaa hyvään tarkoitukseen ihan itse, ilman kirkkoa välikätenä.
a:han en tarvitse vastata, koska en tarkoittanut sitä, että ei-uskovilla olisi sääntöjä ja kuria.
b)Tarkoitin näin "vapaa maa" väärin käyttäjiä esim eroakirkosta.fi loukkaavat evlut maatamme ja minua kirkkoon kuuluvana. Jos tuon osoitteen takana olisivat muslimit niin luulempa että keskustelu olisi hieman toisenlainen.
Myös nämä paljon puhutut vapaankasvatuksen hedelmät, johtuvat liiasta vapaudesta ilman kuria.
Niin näinhän on helppo sanoa, mutta mietin vain kuinka moni näin tekevä oikeasti tekee näin.