Ilosanomaa aamutreenistä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PerSo
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Piti oikein sen takia tänne kirjautua että pääsee kertomaan millä itse pääsin eteenpäin ..Toivottavasti sinäkin pääset,, ensiksi sinun tulee olla aamuvirkku,, ja siinä se olikin.

n10 vuotta olen treenannut salilla iltapäivästä töidenjälkeen ja oikein mitään näkyvää ei ole tapahtunut ja treeni on junnannut täysin paikoillaan , nyt olen n 6kk kulkenut aamulla salilla 05.00-07.00 välillä , eli menen heti kun herään ja tulokset ovat olleet mullistavia/maatajärisyttäviä , pieni esimerkki jos ennen treenasin penkissä sain juuri ja juuri 80kg 8t * 3s , nyt saa laittaa 115kg, 6t * 4s ja joka viikko tulokset paranee , viikonpäästä tulee varmaan se 8t * 4s ja sitten saa taas lisätä kiloja . Nukkumaan pitää mennä viimeistään klo 22, palauttavat heti reenin jälkeen . Diettaaminenkaan ei ole tuhonnut tuloksia tänä aamuna tsekkasin kropan enkä näin "hyvältä" ole koskaan ennemmin näyttänyt ,melkein kisakunnossa :rolleyes:

Good for you.

Pitäis ehkä kokeilla. Aamulla testotasot on korkeammalla, mut ero taitaa naturaaleilla olla aika marginaalisia. Ehkä olet vaan enemmän aamuihminen? Mitään muutako et treenissäsi/ravinnossasi ole muuttanut?

Good for you.

Pitäis ehkä kokeilla. Aamulla testotasot on korkeammalla, mut ero taitaa naturaaleilla olla aika marginaalisia. Ehkä olet vaan enemmän aamuihminen? Mitään muutako et treenissäsi/ravinnossasi ole muuttanut?

Mitään en ole muuttanut ravinnossa tai ravintolisissä ,, täytyy myöntää olen todellakin aamuihmisiä , kukonlaulunaikoihin ylös se on parasta. Työnikään ei ole ruumiillista mutta ehkä se kuitenkin väsyttää ja ei oikein jaksa iltapäivästä ,,,

Itse en ole aamuihminen sen kummemmin. Eli mieluusti nukkuisin jonnekin tuonne kasiin tai ysiin asti. Mutta sitä on suurimman osan aikuisiästä lähtenyt duuniin kuudeksi, joten on ollut totuttava aamutreeniin. Kävin ennen tuossa Elixialla ja se aukes joskus seikan maissa, eli aamutreeneihin ei ollut oikeastaan koskaan mahdollisuutta. Iltavuorosta ei viitti aamukutoselta salille lähteä kun nukkumiset menee väkisinkin puolille öin.

Mutta nyt vaihdon salia tuohon Palokkaan ja sinne pääsee 24/7. Pari viikkoa sitten oli tilanne, että ois jäänyt treenit pariin kertaa viikossa tuolleen normisti työpäivän jälkeen. Aattelin että kokeillaan miltä tuntuu reenit ennen kuuteen töihin menoa. Neljän pintaan ylös, proteiinijuoma naamariin. Vaateet päälle ja autoon. Autossa pari kofeiinitablettia naamariin ja vartin ajo salille. Ennen viittä jo rautaa tangossa. Ihan törkeen hyvältä tuntui treenata. Miinusta on se että on yksin, mutta samalla se on plussaa. Voi pistää soimaan mitä musaa tykkää ja miten kovalla tykkää ja on tilaa tehdä vaikka kuutta liiiketta samaan aikaan jos siltä tuntuu. :)

Taidan alkaa käymään aamuvuoroviikolla enempikin aamusta. Pitää vaan mennä ysiltä nukkuun että pääsee neljältä ylös.

Kokeilkaa jos mahdollisuus on. En tiedä kehityksestä mitään vielä, mutta rauta ainakin liikkuu ihan yhtä hyvin kuin muutenkin. Ehkä mitään 1,5 h treenejä ei kannata ottaa kun ei sitä oikein mitään hiilaria (ainakaan minä en siis pysty) pysty ottamaan just ennen treeniä. Tuolleen yksin tehdessä treeni kestää n. 50 minuuttia minulla. Nelijakosella mennään.

Yhteensä siis neljä kertaa tehnyt nyt reilun parin viikon aikana tuollaisen aamutreenin. Tänään viimeksi.

Sen huomasi heti ekana päivänä, että joku hyvä välipala on oltava. Meillä on ruokailu yheltätoista. On hieman nälkä olo mennä kutosesta yhteentoista pelkän palkkarin ja kahvin voimalla. :jahas:

Meinasinkin jo kysellä, että mikset vedä hiilareita aamulla. Vois kuvitella, et heräilis paremmin sokerilla kuin kofulla... Mut jos tulee paska olo, niin sit ymmärrän.

BTW, aamupalani on nykyään hyvinkin hiilaripitoinen ja helposti alas menevä:

Gainomax
elovena-välipalajuoma
muki kahvia (sokerilla ja maidolla)
mansikkarahka (rainbow)

Tulisko tollasestakin paska olo?

Mikäs siinä, mutta itse olen aamulla (nukuin sitten 6h, 8h, tai vaikka 10h) niin horroksessa, ettei mistään tule mitään. Aamutreenistä tulee vaan paha olo, söi sitten juuri ennen treeniä tai vaikka tuntia ennen. Illalla paras siis, näin mielestäni. Mutta siinä ongelmana sitten taas se, että rankan päivän jälkeen ajoittain hankaluuksia saada arse ylös penkistä ja lähteä kolistelemaan rautoja. :puntti:

Itse en ole ollenkaan aamuihminen... kymmeneltä nukkuun, niin tuskaa tekee herätä kymmeneltä... ja sillo ku on töissä ja joutuu herää aamuviideltä niin se on joka kerta yhtä tuskaa eikä siihen totu :D

Vähän sama homma kans itellä oli, tein raksahommia aikasemmin ja töiden jälkeen oli veto ihan poissa ja sali tuntu ihan pakkopullalta. Nykyään vaihtelevat työajat niin voi käydä heti aamusta salilla. Painotkin liikkuu eri malliinn :)

Meinasinkin jo kysellä, että mikset vedä hiilareita aamulla. Vois kuvitella, et heräilis paremmin sokerilla kuin kofulla... Mut jos tulee paska olo, niin sit ymmärrän.

BTW, aamupalani on nykyään hyvinkin hiilaripitoinen ja helposti alas menevä:

Gainomax
elovena-välipalajuoma
muki kahvia (sokerilla ja maidolla)
mansikkarahka (rainbow)

Tulisko tollasestakin paska olo?

Siis ilmaisin itseäni huonosti. Ei tule aamuhiilareista huono olo. Mutta jos vedän jonkun tuollaisen setin ja menen heti perään salille, niin ei tule mitään. Melkein tyhjällä mahalla paras. Taasen tyhjällä mahalla se ei ole järkevää, niin tuollainen heradrinkki ensin on ollut oma valintani.

Vedän itse rahkaa ja mysliä tai kaurahiutaleita normisti aamupalaksi. Ei tee tiukkaa syödä heti kun sängystä vaan ylös pääsee. voisi syödä sängyssäkin jos ne sinne joku toisi. :D

Mä oon myös nyt alkusyksystä asti käyny aamulla/aamupäivällä salilla, aina kun siihen on ollu mahdollisuus. Toinen vaihtoehto aikaisin iltapäivällä. Alunperin aloin tekemään näin siitä syystä, että sali on illemmalla ihan täynnä ja silloin esim. lyhyillä palautuksilla tehtävät liikeparit on täysin mahdotonta tehdä, ku aina joku vie laitteen sillä välin ku tekee toista liikettä. Ja oon kans huomannu et treenit kulkee paremmin aamuisin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jotenki tuntuu, että ku aamulla treenaa niin on sitte koko päivä aikaa kattoa mitä suuhunsa laittaa ja mitä muuta jaksaa tehdä. Kaikki päivän aikana syöty menee hyötykäyttöön. Illan treeneissä voi olla jo puhti pois päivän touhujen jälkeen ja jos kovin myöhään treenailee niin joutuu sitte miettimään paljonko illan päälle kannattaa vielä syödä. Pohdiskelimpa vain.

Testot on miehillä korkeimmillaan noin klo 17 aikaan.

Proteiinisynteesi on kovimmillaan aamulla, kun taas voimantuotto lihaksissa iltapäivällä. Mitään lähteitä mä en tohon osaa kaivaa, mutta ainakin fysiologian kirjat tuota väittää.

Testot on miehillä korkeimmillaan noin klo 17 aikaan.

Luulisi että riippuu vuorokausirytmistä. Valoisuus ohjaa (kai) sisäistä kelloa, niin sekin varmaan toinen vaihtoehto.

Itse tykkään treenata pari tuntia aamupalan jälkeen, treenissä ei ole juuri eroa klo 16 aikaan tehtyyn, korkeintaan positiivisessa mielessä. Molemmissa ennen treeniä on väsymystä, toisessa vasta heräillään ja toisessa ollaan koulun/töiden takia kuukahtaneita. Mutta aamutreenissä aina herää ekojen sarjojen jälkeen, kun taas iltatreeni voi olla alusta loppuun hieman alakuloista jos mehut poissa. Tosin kaikki on aina pelissä silti.

Otan aina kahvia tunti ennen treeniä, ja 30 min ennen Jack3D buusteri.

Tuskin treeniajalla on mitään merkitystä.. vai?

Piti oikein sen takia tänne kirjautua että pääsee kertomaan millä itse pääsin eteenpäin ..Toivottavasti sinäkin pääset,, ensiksi sinun tulee olla aamuvirkku,, ja siinä se olikin.

n10 vuotta olen treenannut salilla iltapäivästä töidenjälkeen ja oikein mitään näkyvää ei ole tapahtunut ja treeni on junnannut täysin paikoillaan , nyt olen n 6kk kulkenut aamulla salilla 05.00-07.00 välillä , eli menen heti kun herään ja tulokset ovat olleet mullistavia/maatajärisyttäviä , pieni esimerkki jos ennen treenasin penkissä sain juuri ja juuri 80kg 8t * 3s , nyt saa laittaa 115kg, 6t * 4s ja joka viikko tulokset paranee , viikonpäästä tulee varmaan se 8t * 4s ja sitten saa taas lisätä kiloja . Nukkumaan pitää mennä viimeistään klo 22, palauttavat heti reenin jälkeen . Diettaaminenkaan ei ole tuhonnut tuloksia tänä aamuna tsekkasin kropan enkä näin "hyvältä" ole koskaan ennemmin näyttänyt ,melkein kisakunnossa :rolleyes:

Mun tarvii nyt vähän moralisoida tätä, että kyllä olet vitun surkeesti reenannut aikasemmin. Jos olet 10vuotta reenannut ja penkkitulos on 3x8 80kg, niin siihen ei vaikuta se reenaatko aamulla, päivällä, illalla vai karkauspäivänä. Reenisi on ollut yksinkertaisesti vaan todella surkeaa. Ihan sama vaikka söisit pelkkiä nokkosenlehtiä 10v ja reenaat oikein ja kovaa, vaikka keskellä yötä niin tulokset ylettyy ton yläpuolelle.

Näkisin, että vähäiset yöunet haittaa kehitystä varsinkin pitkällä tähtäimellä. Jos viideltä pitää olla jo menossa, niin sitähän pitää mennä jo melkein Salkkareiden jälkeen nukkumaan.:D

Voihan tuo tosin onnistuakin, jos sali on esim. työpaikan yhteydessä tai matkalla ja työaika on joustava.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom