Ikääntyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Tahvo Tohveli sanoi:
No tuo on jo pohjanoteeraus. :eek:

Tarkoitin siis, että 10v nuoremmat ovat kiinnostuneet. Heh heh....

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tahvo Tohveli sanoi:
Mulle tuli selväksi joskus 24-vuotiaana, että ne ihmiset, joita pidin tyhminä, eivät olleetkaan itse asiassa tyhmiä, vaan he olivat vain erilaisia kuin minä. ;)
Toi menee jo samalle osastolle, kuin allekirjoittaneen pohdinnat, että mitä jos sittenkin kaikki muut ihmiset on hulluja ja itse olen normaali. :hyper:

Well.
Meinasin avautua tunnustuksien luolaan, mutta p-toistosta löytyy näköjään kaikkea. Juurikin tuli 22 täyteen (lauantaina) ja se on vitusti liikaa. Elämässä o ei kerinny tekeen mitään mainittavaa vielä.
Kohta muutan toiselle paikkakunnalle opiskeleen eli täällä en ehdi tekeen mitään, mikä jäis pysyväks. Toiselta paikkakunnalta pyrin palaamaan takasin niin nopeasti kuin mahdollista (vuosi? 2vuotta?, 3 vuotta?), ettei sielläkään mihinkään erikoiseen ryhdytä.
Sit voi n 24 sinkkuna miettii , että mitähän v*ttua elämällään tekis.
Ajatus vanhenemisesta kammottaa: Kun on ikää 25v, niin on toinen jalka haudassa. 30v, niin on molemmat. "Elämä alkaa uudestaan kun lapset muuttaa pois ja koira kuolee" on isä todennu pariin kertaan. Ittellä on viellä muutama vuosi (yli tuhat päivää) varsinaista peliaikaa jäljellä...

Täällä käydään jotain ihme keskustelee, että minkä ikäisestä tytöstä haaveilee. -Kyllä 11v tyttökin menee, kun vaan kuvittelee 6v pojaks.

Kostaja X sanoi:
Well.
Täällä käydään jotain ihme keskustelee, että minkä ikäisestä tytöstä haaveilee. -Kyllä 11v tyttökin menee, kun vaan kuvittelee 6v pojaks.
vittukun repesin....:lol2: vois kokeilla nukkumista. :jahas:

Vastaan jos tulee joku vitun hyvännäköinen 18 vuotias kissa, niin eipä siinä katseita paljon vaihdella.

Mä olen huomannut että nuoret plikat taitaa olla just kokeneempien perään.
Toisaalta, mitäpä parikymppisellä tytöllä voisi olla annettavaa yli kolmekymppiselle vkl-isälle? Vain sitä itteensä.
Taistelkaa masentumista vastaan! Ei saa luovuttaa! Ei kolmekymppinen ole vanhus!

Joo, oma ikäni alkaa kakkosella vielä muutaman kuukauden ajan. Keväällä tapailin 19 vuotiasta likkaa ja vaikka likan kanssa oli ihan kivaa, ei sitä kauheasti kehdannut kavereille esitellä juuri ikäeron vuoksi. Bussiin mentiin, likka edeltä ja minä perässä että maksan molemmat. Kuski vilkaisi likan perään ja kysyi minulta että niin tuliko hälle lasten- vai aikuisten lippu (ikäraja täällä 16v). Vähän siinä rupes miettimään. Likka oli minihameessa ja korkokengissä! :hyper:

Toinen asia mihin on kiinnittänyt huomiota on opiskelu- ja urasuunnitelmat. Yhä 29 vuotiaana tuntuu ettei ole tullut oikein tehtyä mitään. Duuni on, mutta koko ajan pohtii jotain urasuunnitelmia mitä rupeis tekemään "kun kasvaa isoksi". :nolo:

Ja dokaamista ja biletystä meikäläinen jaksaisi vaikka kuinka, mutta jostain ihmeen syystä siihen ei nyt ole rahaa, vaikka oman muistin mukaan teininä dokattiin "aina".
:kippis1:

Nat_Ural sanoi:
Ehkä sitten 24-vuotiaana huomaat, että on olemassa myös pieni joukko oikeasti viisaita ja älykkäitä ihmisiä :)

Kyllä niitä oikeasti älykkäitä ja viisaita ihmisiä on todistettavasti olemassa.
Silloin 14-vuotiaana senkin (onneksi) tajusin, olisi elämä aika ahdistavaa siellä luutornissa yksin.:lol2:

Sitä vaan keskittyy helposti negatiivisiin puoliin eli tässä tapauksessa typeryyden ehtymättömyyteen.

Valitettava vähemmistö nämä aivoillaan ajattelevat kuitenkin on.

Tahvo Tohveli sanoi:
Mulle tuli selväksi joskus 24-vuotiaana, että ne ihmiset, joita pidin tyhminä, eivät olleetkaan itse asiassa tyhmiä, vaan he olivat vain erilaisia kuin minä. ;)

Se on aika iso haaste itse kullekin. Samaa luokkaa esim. stereotypioiden hajoittamisen kanssa, kun puhutaan tuulipukukansan syvistä riveistä. :)

Osalle mahdotonta.

maximillian sanoi:
Mulle tuli selväksi joskus 14-vuotiaana että hämmästyttävän iso osa ihmisistä on aika hemmetin tyhmiä, eivät kasva henkisesti koskaan ja pysyvät tietyllä tapaa samassa tilanteessa, koska heillä ei ole kykyä tai halua muuttua.

Ei ole mitään "aikuisia", vain niitä jotka ottavat opiksi omista ja muiden virheistä ja niitä jotka eivät ota opiksi mitään mistään.

Tää on niin totta. On kasapäin viisikymppisiä, jotka ovat a) vitun lapsellisia ja b) vitun tyhmiä. Älykkyys ei ole suhteessa ikään ja koulutukseen. Se on suhteessa siihen, että haluaako "kelata" maailmaa ja itseään. Yksi fiksuimmista jätkistä mitä mä olen tavannut oli yksi amiksen käynny duunari hautausmaalla. Jätkällä vaan oli luonne, jossa kelattiin koko ajan kaikesta a) miksi tää tehdään näin? ja b) voisiko tän tehdä jotenkin paremmin/helpommin.

Pikkusieluiset, kateelliset ja lapselliset ihmiset ovat yllättävän yleisiä keski-ikäisissä. Tämän lisäksi löytyy uskomattoman paljon vanhoja ihmisiä, joilla ei ole juuri mitään kokemuksia. Ei mitään referenssiä yhtään mistään. Kerron yhden esimerkin; Duunissa jos tulee epäilys, että joku nuori saattaisi käyttää kannabista, siitä nousee valtava ahdistus ja pelko. Ämmät menee aivan sekaisin. Ja ne menee sekaisin juuri siksi, koska niillä ei ole mitään konkreettista mihin ne sanan "huume" assosioisi. Ne ei tiedä miltä ruoho näyttää, ne ei tiedä miltä ruoho haisee, ne ei tiedä miten ruoho vaikuttaa. Ne ei ole koskaan tuntenut ketään, joka olisi kokeillut huumeita. Ja juuri siksi se herättää niissä epämääräisen ahdistuksen ja pelkotilan. Lopputulos on tietenkin se, että on poltettu löysästi käärittyä sätkätupakkaa, ja nuoret ja heidän vanhempansa ovat raivoissaan perusteettomasta epäilystä.

Se mitä ikä yleensä tuo, on kyky vastata kysymykseen: "Miltä se ja se tuntuu?" Harva kaksikymppinen tietää, miltä tuntuu erota kuuden vuoden avo/avioliitosta. Sen sijaan jotkut viisitoistavuotiaat ovat joutuneet jo vastaaman kysymykseen "miltä tuntuu, kun oma äiti kuolee?", ja ovat tässä mielessä jopa viisaampia kuin monet keski-ikäiset.

Mä en ole koskaan ymmärtänyt ihmisiä, jotka sanovat, että "päivääkään en vaihtaisi pois, kaiken tekisin samalla tavalla". Eikö nää ihmiset oo tehnyt virheitä? Mä vaihtaisin aika vitun monta päivää. Esim. viime perjantaista vaihtaisin sen, että olin vaihteeksi ihan vitun liian kännissä. Tästä seurasi se, että olin eilen polttareissa niin vanha, väsynyt ja viinaan kyllästynyt, että lähdin anteeksipyydelleen kotiin jo kello 22.30. Hupaisaa tässä oli se, että kaikki paikalla olijat TIESIVÄT, miltä tuntuu olla niin väsynyt ja rikki, että haluaa enemmin vaimon viereen nukkumaan. Niin ja senkin vaihtaisin pois, kun silloin villissä nuoruudessa panin sitä yhtä horatsua kaatokännissä ja sen seurauksena pippelistäni laaseroitiin kondyloomaa lukuisia kertoja. Noh, nekin arvet ovat parantuneet. Muistakaamme silti Matti Nykäsen toisen vaimon Pia Nykäsen kuolematonta aforismia:

"Ne ulkoiset mustelmat voivat parantua, mutta ne sisäiset ei koskaan".

Mistä tuli mieleeni 97 vuotiaan isotätini timanttinen läppä, jonka se oli heittänyt jollekkin sitä loukanneelle tyypille joskus ammoin:

"Anteeksi voin antaa, mutta unohtaa en koskaan". Onkohan tossa "pieni" ristiriita?

rahkanaama sanoi:
Toi menee jo samalle osastolle, kuin allekirjoittaneen pohdinnat, että mitä jos sittenkin kaikki muut ihmiset on hulluja ja itse olen normaali. :hyper:

Niin se saattaa ollakin.
;)

ringside sanoi:
Kerron yhden esimerkin; Duunissa jos tulee epäilys, että joku nuori saattaisi käyttää kannabista, siitä nousee valtava ahdistus ja pelko. Ämmät menee aivan sekaisin. Ja ne menee sekaisin juuri siksi, koska niillä ei ole mitään konkreettista mihin ne sanan "huume" assosioisi. Ne ei tiedä miltä ruoho näyttää, ne ei tiedä miltä ruoho haisee, ne ei tiedä miten ruoho vaikuttaa. Ne ei ole koskaan tuntenut ketään, joka olisi kokeillut huumeita. Ja juuri siksi se herättää niissä epämääräisen ahdistuksen ja pelkotilan. Lopputulos on tietenkin se, että on poltettu löysästi käärittyä sätkätupakkaa, ja nuoret ja heidän vanhempansa ovat raivoissaan perusteettomasta epäilystä.

Itselleni yksi suuri ihmetyksen aihe on aina ollut se, että miksi kaikkea vierasta ja tuntematonta pitää pelätä? Miksi vieras=paha. Noin yksinkertaistettuna.

Vieras/tuntematon asia => epäily, pelko ja sitä usein seuraava aggressio tai kuoreen vetäytyminen.
--------------------
Ja pointti viestissä ei ollut ringsiden mainitsema kannabis.

Harva kaksikymppinen tietää, miltä tuntuu erota kuuden vuoden avo/avioliitosta. Sen sijaan jotkut viisitoistavuotiaat ovat joutuneet jo vastaaman kysymykseen "miltä tuntuu, kun oma äiti kuolee?", ja ovat tässä mielessä jopa viisaampia kuin monet keski-ikäiset.

Mielestäni se että kokee elämässä jonkun asian ei vielä tee kenestäkään viisasta. Viisaus ei ole sama kuin se että elämässä on tapahtunut asia x tai y. Jyvät erotetaan akanoista siinä vaiheessa kun aletaan katsoa että miten kaveri suhtautuu asiaan x ja y. Samoin se että miten kaveri menettelee seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa kertoo siitä onko opittu mitään.

Olen myös aika varma siitä että ne ketkä ovat vielä 50 vuotiaana tyhmiä ovat olleet sitä jo 20 vuotiaana. ;)

protsku sanoi:
Mielestäni se että kokee elämässä jonkun asian ei vielä tee kenestäkään viisasta. Viisaus ei ole sama kuin se että elämässä on tapahtunut asia x tai y. Jyvät erotetaan akanoista siinä vaiheessa kun aletaan katsoa että miten kaveri suhtautuu asiaan x ja y. Samoin se että miten kaveri menettelee seuraavalla kerralla vastaavassa tilanteessa kertoo siitä onko opittu mitään.

Olen myös aika varma siitä että ne ketkä ovat vielä 50 vuotiaana tyhmiä ovat olleet sitä jo 20 vuotiaana. ;)

Mä yritän opetettaa itseäni ajattelemaan positiivisemmin lähimmäisistäni, joten ehdottaisin positiivisuudenpurskeissani että ehkä tuo 50-vuotiaana edelleen tyhmä on ollut alunperin 20-vuotiaana aivan helvetin tyhmä.

Näin pienellä asialla sain tämänkin positiiviseksi. ;)
:lol2:

ringside sanoi:
Sinkkuna ei kannata olla; siinä käy usein niin, että kolmekymppisenä sinkku huomaa, että häntä ei enää kutsuta mihinkään.

Just tän oon huomannu, mua ei kutsuta mihinkään :(

Honey sanoi:
Just tän oon huomannu, mua ei kutsuta mihinkään :(

Samaan tulokseen pystyy pääsemään kyllä myös parisuhteessa, se vain vaatii kovaa ja periksiantamatonta luonnetta :)

ringside sanoi:
Yksi fiksuimmista jätkistä mitä mä olen tavannut oli yksi amiksen käynny duunari hautausmaalla. Jätkällä vaan oli luonne, jossa kelattiin koko ajan kaikesta a) miksi tää tehdään näin? ja b) voisiko tän tehdä jotenkin paremmin/helpommin.

On kyllä niin totta, että ei kato aina ammattia ja asemaa tälläset jutut. Vaikka henkilön yhteiskunnallinen asema olis yleisesti katsoen alhainen, niin yllättävän monesti sieltä takaa löytyy silti erittäin fiksu ja asiallinen tyyppi.

Luin aikoinaan "jostain" että Mensan jäsenistä, siis niistä joilla on aivan huippuluokan äo, iso osa ei ole koskaan jaksanut kahlata itselleen korkeakoulututkintoa. Muistan hyvin heikosti, mutta artikkelissa haastateltiin useita jäseniä ja heitä oli mm. grillikioskin myyjä ja kassaneiti tjt. Heitä vain ei älykkyydestä huolimatta kiinnostaneet sellaiset asiat kuin vuosien opinnot jossain viisauslaitoksessa, vaan panostivat johonkin muuhun mikä kiinnosti enemmän.

Jopa osui kohdalle.

Oon jo muutaman vuoden tuntenut oloni totaaliseksi luuseriksi, koska elämässä en ole saanut mitään aikaan. Pääsykokeiden kysymyksiä lukiessa tuli melkein itku, kun tajusin, etten pääse tänä syksynäkään opiskelemaan. Eli pääsen kouluun EHKÄ ensi vuonna saatana melkeen 26-vuotiaana.

Naamassa on juonteita, iho ei pysy hyvänä ilman huolellista hoitoa. Maha lörpöttää ja tissitkin näyttää ihan omituisilta. Mihin se elämä meni? Milloin musta tuli vanha?

Nyt joku sanoo, etten mä vanha ole. En olekaan, mutta siltä musta silti tuntuu.

Vähän lohduttaa, kun joku 16vee kuolaa perään, mutta siinäpä se.

Kummasti se elämä vaan rullaa eteenpäin, vaikka ei itse mukana olisikaan. Asiat pitäisi tehdä nyt eikä sitten. Yhtäkkiä sitä vaan huomaa, että meni monta vuotta ihan hukkaan. Täytyisi elää sellainen elämä, ettei ainakaan kamalasti kadu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom