Ikääntyminen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Rinkku
  • Aloitettu Aloitettu
Ehkä quiz osaisit arvostaa tulevaisuudessasi sitä, että suomalainen on elämässään rikkaimmillaan 50-vuotiaana, siis sen ikäisenä sinulla pitäisi olla keskimäärin eniten omaisuutta. Monella taitaa sen ikäisenä alkaa muutenkin elämä alusta; lapset ovat muuttaneet pois, töitä on tehty jo niin paljon, että alaa voi vaihtaa tai lopettaa, vuosikausia jatkunut pihtailu muuttuu etelänmatkailuksi tai harrikalla ajeluksi..

Moni tuntemani mies on alkanut 50-vuotiaana tekemään asioita, joita ei ole elämässään aiemmin tehnyt. Kokemuksia 50-vuotiaat??
olen jo nyt ihan tarpeeksi varakas. suomestakin pitäisi lähteä pois, kun veroja joutuu jo nyt maksamaan niin älyttömästi. ei ihme, että suomalaisilla on rahaa vasta 5-kymppisinä. mikään omaisuus ei tosiaan korvaa ikääntymistä millään tavoin. siinä mielessä omaisuuden tavoittelu on jotakuinkin turhaa hommaa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
On se perkele, kun 40-vuotias Zelezny heitti äsken GP-kisoissa keihästä yli 85 metriä...

Mä tykkään mun 30+ kriisistä, se on nääs eka asia joka on mua potkinu kymmenen vuoteen senttiäkään suuntaan tai toiseen. Nyt vasta on tajunnu, että 15 vuotta sitten mä olin seuraava Van Damme, nyt Van Damme on jotai 40+v ja paremmassa kunnossa ku mä 15 vuotta sitte. Se potkii persiille enempi ku vaimon nalkutus. Mullon riisi.

olen jo nyt ihan tarpeeksi varakas. suomestakin pitäisi lähteä pois, kun veroja joutuu jo nyt maksamaan niin älyttömästi. ei ihme, että suomalaisilla on rahaa vasta 5-kymppisinä. mikään omaisuus ei tosiaan korvaa ikääntymistä millään tavoin. siinä mielessä omaisuuden tavoittelu on jotakuinkin turhaa hommaa.

Mikäs siinä teiniydessä sitten niin viehättää?

Jotenkin tulee mieleen yksi Smallvillen jakso, jossa vietettiin jotain highschool valmistujaisia, ja sitten joku tosi suosittu mikäliepalloilija kaappasi opiskelijoita omaan kehittämäänsä keinomaailmaan, jossa eletään koulupäiviä ja teinielämää joka päivä uudelleen ja uudelleen. Tulevaisuus ahdisti sitäkin. :david:

Itse ihan kohtalaisen tyytyväisenä mietin teinivuosiani, mutta haluaisinko palata sinne. EN! Ärsyttävää aikaa.

Pitääpä laittaa lusikkansa tähän soppaan..

Ikää mittarissa 24, tuntuu niinkuin parhaat päivät olis jo takana, vaikka tiedän ettei se niin kuitenkaan ole. Takana pitkä parisuhde, josta piti tulla se perinteinen ydinperhe piakkoin.. Noh, eihän siinä niin käynyt. Aika pitkään meni ennen kuin siitä pääsi yli, nyt alkaa taas silmät liikkumaan ja kone käynnistymään :rolleyes:

Jännää sinänsä huomata että viihdyn itse selvästi paremmin kolmekymppisten kaverieni seurassa "aikuisten ravintoloissa" kuin nuorisopaikoissa, niissä tulee jotenkin vain ahdistunut olo.

18v tyttöjen jutut kuulostaa aivan älyttömiltä, vaikkei tässä pappaiässä ollakaan. Viikonloppuna tapasin 20v tytön joka oli mielestäni ikäisekseen hämmentävän fiksu, yllätti positiivisesti :)

Jossain päin threadia puhuttiin siitä minkä ikäistä voi katsoa sillä silmällä jne, tässä taannoin hetken harkitsin 18v tytön kanssa puuhastelua kun kerran mahdollisuus oli, mutta jätinpä asian sikseen, ei ole harmittanut. Morkkis tuli jo harkintavaiheesta, katsoa voi, muttei koskea. Raja menee tällä hetkellä varmaankin siinä 20v tienoilla.

Kaipa tämä tästä, en aio kehittää sen kummempia kriisejä iän suhteen toistaiseksi, katselen vaan mihin elämä vie ja meikä vikisee.

Pää pystyyn toverit, huomenna saamme kiväärit! :D

Mikäs siinä teiniydessä sitten niin viehättää?

Jotenkin tulee mieleen yksi Smallvillen jakso, jossa vietettiin jotain highschool valmistujaisia, ja sitten joku tosi suosittu mikäliepalloilija kaappasi opiskelijoita omaan kehittämäänsä keinomaailmaan, jossa eletään koulupäiviä ja teinielämää joka päivä uudelleen ja uudelleen. Tulevaisuus ahdisti sitäkin. :david:

Itse ihan kohtalaisen tyytyväisenä mietin teinivuosiani, mutta haluaisinko palata sinne. EN! Ärsyttävää aikaa.
en minäkään haluaisi elää uudestaan nuoruusvuosia, jos joutuisin olemaan samanlainen idiootti uudestaan. kyllä nyt elämä on mukavampaa. olisin kuitenkin mielelläni 20-vuotias koko elämäni, jos siis elämänkokemus karttuisi eikä itse rupsahtaisi.

en minäkään haluaisi elää uudestaan nuoruusvuosia, jos joutuisin olemaan samanlainen idiootti uudestaan. kyllä nyt elämä on mukavampaa. olisin kuitenkin mielelläni 20-vuotias koko elämäni, jos siis elämänkokemus karttuisi eikä itse rupsahtaisi.

No nii, tässä se vihdoinkin tuli. Yhtä lailla voisi toivoa, että olisi tilillä milli ja itse vitun hyvässä kondiksessa.

No nii, tässä se vihdoinkin tuli. Yhtä lailla voisi toivoa, että olisi tilillä milli ja itse vitun hyvässä kondiksessa.
nyt melkein 3-kymppisenä homma kuitenkin alkaa menemään niin päin, että elämänkokemus ei enää paranna juuri elämänlaatua ja ikääntyminen alkaa rankasti heikentämään sitä. eli ollaan jonkinlaisessa elämän huippukohdassa, josta tie on vain alaspäin tulevaisuudessa.

hehhee, täytyy kertoa oma anekdootti, vaikka tämä ehken kuuluisi krapula- ja ryyppy -threadiin:

jokunen viikko sitten eräs kaverini, 26-vuotias engelsmanni tuli laittamaan nettiyhteyttäni kuosiin, se kun ei humanistipellleltä onnistunut.

Noh, napostelimme siinä sivussa viskiä, giniä ja absinttia,
jotka liukastivat ajatuksenjuoksua ihmeesti, ja tajusin että tämä nuorimieshän ei varmaan edes tiedä mikä LP on, kun on niin nuori, minäpä näytän.
Ja kaivoin sitten LP:ni hyllystä ja ihan aikuisten oikeasti sanoin, tai siinä vaiheessa varmaan sammalsin,
että tällasia me kuunneltiin ennen kuin CD:t tuli, näitä sanotaan LP:iksi...

Jälkeenpäin nauratti niin pirusti, itse itseni keski-ikään ja hänet ala-asteikään asettaen innostuin selittämään millaista elämä oli silloin ennen vanhaan, 80-luvulla...

nyt melkein 3-kymppisenä homma kuitenkin alkaa menemään niin päin, että elämänkokemus ei enää paranna juuri elämänlaatua ja ikääntyminen alkaa rankasti heikentämään sitä. eli ollaan jonkinlaisessa elämän huippukohdassa, josta tie on vain alaspäin tulevaisuudessa.

Kerro ihmeessä miten se ikääntyminen heikentää sitä elämänlaatua? Voi tässä hiljalleen alkaa murehtimaan kun itellä ei ole vielä mitään näkynyt. Jos tarkotat jotain 20 kg pudotusta penkkituloksessa seuraavan 20 vuoden aikana niin sen vaikutus elämänlaatuun on sitten enemmänkin yksilön korvien välissä. Mitä nykyään voi tehdä 20v. mitä ei vois tehdä kuosissa oleva 50v.? Siis olettaen että pitää itsestään huolta. Rajataan nyt pois yhdyntä 5-6 kertaa päivässä.

Mikään muu ei oikeastaan ole vituttanut kuin se että teininä 18-n.25 olis aina halunnut pesää mutta sitä ei saanut ja nyt perheellisenä/naimisissa sitä tuntuu olevan tarjolla koko ajan. Kysyntä ja tarjonta ei oikein kohdanneet.

hehhee, täytyy kertoa oma anekdootti, vaikka tämä ehken kuuluisi krapula- ja ryyppy -threadiin:

jokunen viikko sitten eräs kaverini, 26-vuotias engelsmanni tuli laittamaan nettiyhteyttäni kuosiin, se kun ei humanistipellleltä onnistunut.

Noh, napostelimme siinä sivussa viskiä, giniä ja absinttia,
jotka liukastivat ajatuksenjuoksua ihmeesti, ja tajusin että tämä nuorimieshän ei varmaan edes tiedä mikä LP on, kun on niin nuori, minäpä näytän.
Ja kaivoin sitten LP:ni hyllystä ja ihan aikuisten oikeasti sanoin, tai siinä vaiheessa varmaan sammalsin,
että tällasia me kuunneltiin ennen kuin CD:t tuli, näitä sanotaan LP:iksi...

Jälkeenpäin nauratti niin pirusti, itse itseni keski-ikään ja hänet ala-asteikään asettaen innostuin selittämään millaista elämä oli silloin ennen vanhaan, 80-luvulla...

Oli harvinaisen kohtelias nuorimies, kun ei keskeyttänyt sun luentoa LP-levyistä heittämällä jotain latistavaa tyyliin:

"Mulla on tuhannen levyn kokoelma kotona..."

Mitä nykyään voi tehdä 20v. mitä ei vois tehdä kuosissa oleva 50v.? Siis olettaen että pitää itsestään huolta. Rajataan nyt pois yhdyntä 5-6 kertaa päivässä.
joudutaan rajaamaan pois myös nuoret naiset, nuoret kasvot, nuoret aivot, tulevaisuus, jatkuva erektio(olitkin jo rajannut :D), nuoret kaverit, sosiaalisten suhteiden solmimisen helppous. Eikä kroppakaan ole entisensä. Ja yleisestikin ottaen tapa jolla nuoriin ihmisiin suhtaudutaan äärimmäisen positiivisesti kaikin puolin. 20v ja 50v elämää ei voi edes verrata toisiinsa.

Luulisi, että varsinkin sosiaalinen elämä helpottaa mitä enemmän tulee ikää. Ei tarvitse todellakaan todistaa kenellekään enää mitään. Jos ei kelpaa, niin so what.

Joku varmaan jo viitannut siihen, että 3-kympin kriisi painaa niskaan. Kyllä sitä aina loppuelämälleen käyttöä keksii. Siihen kyllä joutuu etsimään avaimet itse.

nuoret kasvot, nuoret aivot, tulevaisuus,

Rakas päiväkirja. Tänään opin paljon uusia asioita. Sain kuulla, että 20-vuotiaan kollin naama, aivoitus ja kroppa ovat kuuminta hottia naismarkkinoilla. Niin, rakas päivis, tätä en tiennyt aiemmin.

[Kysymys quizille, mitä helkkaria se parikymppinen sillä tulevaisuudella tekee, jos kahdenkympin jälkeen on yhtä syöksykierrettä ja elämä on muutenkin käytännössä ohi? Onhan se tietty ikävämpää ELÄÄ sitä tulevaisuutta, mutta eikö sen karsean tulevaisuuden "menettäminen" pala palalta ole niitä vanhenemisen hyviä puolia? ;)]

Rakas päiväkirja. Tänään opin paljon uusia asioita. Sain kuulla, että 20-vuotiaan kollin naama, aivoitus ja kroppa ovat kuuminta hottia naismarkkinoilla. Niin, rakas päivis, tätä en tiennyt aiemmin.

[Kysymys quizille, mitä helkkaria se parikymppinen sillä tulevaisuudella tekee, jos kahdenkympin jälkeen on yhtä syöksykierrettä ja elämä on muutenkin käytännössä ohi? Onhan se tietty ikävämpää ELÄÄ sitä tulevaisuutta, mutta eikö sen karsean tulevaisuuden "menettäminen" pala palalta ole niitä vanhenemisen hyviä puolia? ;)]
20-vuotiaalla on siis hardware parhaassa kunnossa. lähemmäs 3-kymppisellä sitten softakin jo ihan tarpeeksi hyvä eikä rauta ruostunut vielä liikaa. en väittänytkään, että 20 ois se optimi-ikä kokonaisuus huomioiden. kasvot ja kroppa on kyllä silloin parhaimmillaan. aivotkin, mutta siis kokemuksen puute rajoittaa vielä aivan liikaa. tosin olen tavannut inhottavan kypsiä ja hyvännäköisiä parikymppisiä kavereita. itse olin typerä kakara. syöksykierre alkaa siis vasta kolmenkympin jälkeen ja 10 vuotta on sellainen aika, että asiat ei tunnu niin läheisiltä, että ne alkaisi pahasti ahdistaa.

Minä uskon että elämä on parhaimmillaan juuri siinä iässä kuin kulloinkin on. Kun vaan muistaa elää elämäänsä aktiivisesti. Ei mikään elämänvaihe ole niin mukava että sitä jaksaisi kymmeniä vuosia.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom