Ihme "naksuminen"

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tootsi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ikä
34
elikkäs nostelin tässä yksi päivä penkistä painoja, kun yhtäkkiä alko käsien kyynerpäät naksumaan. Se ei käynyt kipeää, mutta tuntui melko iljettävältä ja ärsyttävältä. Kävin muutaman päivän sisällä koulun terveydenhoitajalla ja lääkäri tutki kädet. Joku jänne siirtyy kyynerpäiden kohdalla jonkin lihaksen yli, ja palaa takaisin "lähtökohtaan" kun kädet ojentaa ylös.. Kahden viikon paussia lääkäri ehdotti, ja jos ei auta niin pitäisi käydä lääkärissä.. Noh, kuitenki oon uskaltanu punnertaa, reenata ojentajia ja hauista sillä tavalla, ettei se jänne mulju.. Nyt on mennyt jo monta kuukautta siitä terkkarin tapaamisesta, ja jänne on vielä samanlainen.. Että pitäisikö mennä näyttämään lääkärille tuota, vai onko se ollut oma mokani kun olen reenannut, tosin sillälailla ettei tämä jänne ole muljunut ollenkaan..? :( Mistähän tämä voi johtua? Auttakaa tyhmää :nolo:

VOi olla, että kannattaa käydä näyttääs... Miksei ihmiset ymmärrä mennä lääkärille jos ottaa kipiää?/ on vaivoja :hyper:

Itelläni samanlainen muljake vasemmassa kyynärpäässä, tuli aikanaan kun punnertelin syväpunnerruksia melko kapeella otteella. Ei se vaarallinen ole, mutta en ole kohta neljään vuoteen pystynyt tekemään tiettyjä liikkeitä(ranskalainenpunnerrus, kapea penkki + muutama muu ojetajaliike) ilman tätä kyseistä muljuntaa/napsumista, ja jos olen napsumisesta huolimatta tehnyt niin on kyynärpää kipeytynyt pahimmillaan muutamaksi viikoksi. Mikäli sinun tilanteesi on sama kuin minulla ja varmasti usealla muulla, niin kannattaa vain tottua tilanteeseen ja opetella korvaamaan napsumista aiheuttavat liikkeeet joillain hyvillä variaatioilla jotka eivät napsuntaa aiheuta. Tämä ei ole itselläni ainakaan tuottanut ongelmia...varmasti fiksumpi vaihtoehto kuin leikkaus(mitä lääkärit minulle aikanaan myös ehdotteli)

:thumbs:

Megamaster sanoi:
Itelläni samanlainen muljake vasemmassa kyynärpäässä, tuli aikanaan kun punnertelin syväpunnerruksia melko kapeella otteella. Ei se vaarallinen ole, mutta en ole kohta neljään vuoteen pystynyt tekemään tiettyjä liikkeitä

Kannattaa ostaa kyynärpään lämmittimet/tuet. Itselläni auttoi melkoisesti, eikä mikään siirry enää niin pahasti paikaltaan. Taas sujuu ranskalaiset punnerrukset ja muutkin naksumista ennen tuottaneet liikkeet. Jos ei auta, niin liikkeet vaihtoon. Vaivaa ei käsittääkseni voi mitenkään korjata, joten ainoa keino on yrittää välttää ongelmallisia liikkeitä.

Megamaster sanoi:
Itelläni samanlainen muljake vasemmassa kyynärpäässä, tuli aikanaan kun punnertelin syväpunnerruksia melko kapeella otteella.[/I])

Mulla tuli kans tuo punnerruksista, ja sitte tuosta penkistä.. Nykyään pystyn punnertamaan, mutta penkistä en voi nostaa, ja se voi vähä vituttaa jos en enää pysty nosteleen penkistä :( Oon kyllä valmis menemään leikkaukseen kun tuo on niin vittumaista :curs:

Kun aloin pitkästä aikaa tekemään kapeaa penkkiä niin alkoi vasen kyynärpää naksumaan. Jonkin aikaa jatkoin silti treenejä samaan malliin, luulin että se lähtisi ajan kanssa pois. No ei se lähtenyt, joten ajattelin että on viisaampaa jättää koko liike pois, mitä sitä turhaan itseään rikkomaan. Sitten kun palasin normipenkkiin niin eikös naksuminen edelleen jatkunut! Ei tosin enää niin voimakkaana. Parin kuukauden kuluttua naksuminen sitten loppui ja pystyn tekemään penkkiä täysin normaalisti. Täytyy tästä lähin vaan olla tarkkana ja jos jotain epämääräistä tuntuu niin ei ala tekemään koko liikettä.

Itellä naksuu oikee kyynärpää, tulee aina esille kun teen ojentajapunnerruksia niskan takaa istuen tangolla tai KP:llä. Vituttaa ku sain ton aikaseks intissa kerran salilla ku tein nimenomaan istuen EZ-tangolla niskan takaa ja heti liikkeen alussa rupes naksuun mutta silti tein sarjan loppuun ja sen jälkee oli joku viikon kipee se kyynerpää.

Itselläni ollut myös sama vaiva. Tuli, kun tein pitkään ranskalaista (itselle) isoilla raudoilla. Näytin kyynärpäätä fysioterapeutille, diagnoosi oli joko tennis- tai golfkyynerpää. En millään jaksa muistaa, kumpi. Naksuminen johtui kuitenkin siitä, että kyynärvarressa joku hermo oli puristuksissa ja/tai tulehtunut. Fysioterapeutti neuvoi liikkeen, joka ainakin omalla kohdalla auttoi:

1. Mene selälleen makaamaan ja laita kädet sivuille n. 45 asteen kulmaan kylkiin nähden
2. Koukista käsivarsi kokonaan ja laita kämmen sellaiseen asentoon, että kämmen on ylöspäin, ranne taivutettu eteen, sormet levyinä ja peukalo kämmenen alla etu- tai keskisormea vasten, sormet osoittavat samaan suuntaan kuin kyynärvarsi. Asento muistuttaa kurkea, kuulemma.
3. Ojenna käsivarsi suoraksi ja ojenna samalla ranne taakse, niin pitkälle kuin menee. Sormet edelleen levynä.
4. Koukista käsi uudelleen, sama homma alusta. Tee 15-20 toistoa, pari sarjaa. Tämä vaikka joka ilta nukkumaan mennessä.

Toivottavasti tuosta jotain selvää saa.

Lisäksi tietysti kannattaa harkita lämppäreiden ostoa. Kyynärpäät tarvitsevat myös kunnon lämmittelyn. Itse teen ennen ranskalaista pari sarjaa taljassa ja ranskalaista pari 20 toiston sarjaa kevyillä painoilla ennen normaaleja lämmittelyjä. Kyynärpäät ei oo enää vaivannu.

Joo sama vaiva oikeessa kyynärpäässä. Oon jättäny pois ranskalaiset punnerrukset sun muut liikkeet jotka aiheuttaa tätä naksumista..Lämmittimet on auttanut ja oon nyt koittamassa hainrustovalmistetta joka kuulemma pystyy parantamaa vaurioita nivelissää. Kyseistä tuotetta saa luontaistuotekaupoissa.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom