SUPERCARB 1kg -40%

Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Mulla on sellainen mielikuva, että airmaililla tulleet paketit on ollut Royal Mailin tarroilla? Royal Mail on UK:n postilaitos, joten olisko ne postitettu UK:sta?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Mulla ainakin tulleet iHerbistä tilatut luontaistuotteet aina läpi. Ilmaisen postituksen raja 40 USD, mutta 6 USD:n lähetysmaksu DHL:n kautta ei ole sekään paha...
Melatoniini taitaa olla nyt sallittujen aineiden listalla ---> http://www.hs.fi/kotimaa/EU+hyväksyi+muun+muassa+aktiivihiilen+ja+melatoniinin/a1355375268407

Jos tuo melatoniinijuttu pitää paikkansa niin se on sitten muutama purkki tilaukseen välittömästi!

EDIT: Jäi siis täysin epäselväksi mitä tässä no hyväksytty ja miten tuo vaikuttaa siihen että sitä saisi tilailla?

En kyllä huomannut jutussa mitään mainintaa, että melatoniini olisi poistettu lääkeainelistalta. Se jos EU on hyväksynyt jotain melatoniinin liittyviä terveysväittämiä ei taida paljon vaikuttaa siihen luokitellaanko melatoniini lääkkeeksi. Tai näin ainakin voisi maalaisjärjellä kuvitella.

Meidän salilta löytyy melatoniinia proteiini/vitaminiini hyllystä. Kysäisin omistajalta, niin hän vastasi, että saa myydä... Itse olen tilannut useita kertoja iherbistä, ei koskaan ole jäänyt tulliin tai vastaavaa. Ehkä käynyt vain hyvä tuuri. Nyttemmin olen irrottanut itseni pois henkisestä melatoniini koukusta. En halua koko loppuelämää napsia lääkkeitä saadakseni unta.

Mulla ainakin tulleet iHerbistä tilatut luontaistuotteet aina läpi. Ilmaisen postituksen raja 40 USD, mutta 6 USD:n lähetysmaksu DHL:n kautta ei ole sekään paha...
Melatoniini taitaa olla nyt sallittujen aineiden listalla ---> http://www.hs.fi/kotimaa/EU+hyväksyi+muun+muassa+aktiivihiilen+ja+melatoniinin/a1355375268407

Tuo on EU:n terveysväittämä. Ei sitä että olisi laillinen lisäravinne Suomessa.

Tosin sitä välillä myydään Lifessa ja välillä ei.

Olen tosin tilannut ja jos ei tulliin paketti jää ja ei ole jäänyt, niin säästän todella paljon rahaa.

Tästä lääkelistasta löytyy melatoniini.

http://www.fimea.fi/download/18715_Uusin_Fimean_paatos_laakeluettelosta.pdf

Meidän salilta löytyy melatoniinia proteiini/vitaminiini hyllystä. Kysäisin omistajalta, niin hän vastasi, että saa myydä... Itse olen tilannut useita kertoja iherbistä, ei koskaan ole jäänyt tulliin tai vastaavaa. Ehkä käynyt vain hyvä tuuri. Nyttemmin olen irrottanut itseni pois henkisestä melatoniini koukusta. En halua koko loppuelämää napsia lääkkeitä saadakseni unta.

Varmaan saa myydäkkin, mutta itse ei saa tilata. Apteekeissa ja luontaistuotekaupoissa myydään paljon reseptivapaita tuotteita, jotka löytyy lääkeaineluettelosta.

Kaikista paras on tietenkin, ettei tarvitse syödä mitään lääkkeitä mihinkään vaivaan. Ite oon tehny 8 vuotta 3-vuoroduunia ja oon nyt viimeajat pärjänny melatoniinilla ja joillain luontaistuotteilla. Oon kyllä kokeillu senkin reitin, että napsitaan tenoxeja, mirtsoja, stilkkareita jne. mutta siihen touhuun en enää halua lähteä, kun näillä miedommillakin pärjää.

Jos jollain on jotain dataa melatoniinin pitkäaikaisesta käytöstä, niin lyökää tänne.

Jos jollain on jotain dataa melatoniinin pitkäaikaisesta käytöstä, niin lyökää tänne.

7 vuotta syönyt ja ei mitään sivuvaikutuksia.

Englanniksi voi löytyä tutkittua tietoa.

Voin raportoida taas 7 vuoden päästä, jos oon hengissä ja/tai vielä notkun täällä palstalla joskus :)

Tässä on mielestäni selkeät tilausohjeet tän uuden muutoksen vuoksi.

http://www.raikasweb.com/iherb-ja-arvonlisavero

Varmaan saa myydäkkin, mutta itse ei saa tilata. Apteekeissa ja luontaistuotekaupoissa myydään paljon reseptivapaita tuotteita, jotka löytyy lääkeaineluettelosta.

Kaikista paras on tietenkin, ettei tarvitse syödä mitään lääkkeitä mihinkään vaivaan. Ite oon tehny 8 vuotta 3-vuoroduunia ja oon nyt viimeajat pärjänny melatoniinilla ja joillain luontaistuotteilla. Oon kyllä kokeillu senkin reitin, että napsitaan tenoxeja, mirtsoja, stilkkareita jne. mutta siihen touhuun en enää halua lähteä, kun näillä miedommillakin pärjää.

Noista lääkevalmisteista mirtazapiini jos siis "mirtsalla" sitä tarkoitat, lienee ainoa joa voisi pidempään ajatella käyttävänsä. Sen sijaan tuo melatoniini sopii kyllä pitkäaikaiseksikin ratkaisuksi ihan varmasti, tuotahan jenkeissäkin vetelevät ihan "nuorennuslääkkeenä"

Se, että jenkeissä vedetään "nuorennuslääkkeenä" ei mun mielestä ole kovin hyvää dataa...

http://www.ergo-log.com/melatoninbraincells.html

http://www.ergo-log.com/melatoninlongevity.html

"Mice live longer if you add melatonin to their drinking water. Researchers at the Universidad de Granada in Spain discovered this when they did experiments with two strains of mice that age rapidly. The tryptophan analogue improves the functioning of the mitochondria in the cells, and ensures that despite the process of ageing they get sufficient amounts of the energy molecule ATP." "And because melatonin is also an antioxidant and can protect genetic material from damage, researchers have been studying the hormone for years."

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Käypää tutkimusmatskua hiirille...
Nyt eksytään aiheesta ihan törkeästi mutta milläköhän suurin osa lääketutkimuksista tehdään kun keskitysleiritkin ovat suljettu? :D En mä nyt sano että tota kannattas napsia lopun elämäänsä mutta vähintäänkin kiintoisia juttuja ovat silti.

Ei ketun vittu, 18.11 tilattu iherbiltä paketti eikä vieläkään näy missään. Ollu jo hetken tässä ilman monivitamiinia ja omegaa. Tykästynyt vaan tuohon Optimumin Opti-meniin mutta saahan sitä onneksi suomestakin. Melkoset pohjat kyllä vetäsi nyt toimituksen kestossa, tosin muistelen että vuosi sitten joulun aikoihin olisi ollut sama tilanne, jännä vaan että samalla kertaa tilattiin tutulle vitskuja ja ne kyllä tuli jo parisen viikkoa sitten.

Voiko joku kiteyttää tämän vuodenvaihteessa alkavan uuden käytönnön? Millä hinnalla voi korkeintaan tilata lisäravinteita ilman että joutuu tullattavaksi?

Ei ketun vittu, 18.11 tilattu iherbiltä paketti eikä vieläkään näy missään. Ollu jo hetken tässä ilman monivitamiinia ja omegaa. Tykästynyt vaan tuohon Optimumin Opti-meniin mutta saahan sitä onneksi suomestakin. Melkoset pohjat kyllä vetäsi nyt toimituksen kestossa, tosin muistelen että vuosi sitten joulun aikoihin olisi ollut sama tilanne, jännä vaan että samalla kertaa tilattiin tutulle vitskuja ja ne kyllä tuli jo parisen viikkoa sitten.

Opti-men kannattaa tilata vitacostista. Iherbissä 31 dollaria, vitacostissa 18 dollaria. Tosin tarjouksessa. Normi hinta sitten 21 dollaria.
Vitacostissa on vaan isommat postikulut, mutta ainakin kerran kannattaa tilata kun ekasta tilauksesta lähtee 10 dollaria pois. Eli postikulut sopivasti. Pakettikin tulee huomattavasti nopeammin kuin iherbistä.

Opti-men kannattaa tilata vitacostista. Iherbissä 31 dollaria, vitacostissa 18 dollaria. Tosin tarjouksessa. Normi hinta sitten 21 dollaria.
Vitacostissa on vaan isommat postikulut, mutta ainakin kerran kannattaa tilata kun ekasta tilauksesta lähtee 10 dollaria pois. Eli postikulut sopivasti. Pakettikin tulee huomattavasti nopeammin kuin iherbistä.
Katsos vain, kiitos tästä. Tuoltahan löytyy mitä vaan kalaöljystä kaalimatosauvaan :)

Voiko joku kiteyttää tämän vuodenvaihteessa alkavan uuden käytönnön? Millä hinnalla voi korkeintaan tilata lisäravinteita ilman että joutuu tullattavaksi?

Vuoden 2013 alusta Tulli alkaa perimään arvonlisäveroa aiempaa pienemmästä summasta. Tähän asti perittävän alvin raja on ollut 10 euroa. Alv luontaistuotteissa (vitamiinit, lisäravinteet yms.) on 13%. Tämä tarkoittaa sitä, että aiemmin sait tilata noin 77 euron arvosta vitamiineja (ei sisällä postikuluja) ilman huolta, että alvia Tulli olisi perinyt. Nyt jatkossa, vuonna 2013 alkaen, pienin perittävä alvin määrä on 5 euroa. Vitamiinien kanssa tämä tarkoittaa noin 38 euron arvosta vitamiineja.

Postikulut lasketaan siis mukaan yhteissummaan. Alennuskoodeja yms ei huomioida vaan tilauksen oikea arvo on se mikä tullia kiinnostaa.
Tosin mistä tietävät pakettia avaamatta, että onko käytetty alennuskoodeja tms.

Suositut

Back
Ylös Bottom