Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Vähän menee OT:ksi, mutta pakko ottaa kantaa, kun porukka hehkuttaa, että pitää saada melatoniinia. Ihan laillisesti parin vuoden verran ostelleena, kun ulkomailla asuin niin ko. tuotteesta ei ollut tasan mitää apua. Eli jos on pahempia uniongelmia niin ei kannata lähteä kokeilumielessä sitä ostamaan, jos napahtaa tulliin, mun mielestä tässä vaiheessa kannattais mennä lääkäriltä kyselemään respaa sellaiseen tavaraan mikä varmasti toimii.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Vähän menee OT:ksi, mutta pakko ottaa kantaa, kun porukka hehkuttaa, että pitää saada melatoniinia. Ihan laillisesti parin vuoden verran ostelleena, kun ulkomailla asuin niin ko. tuotteesta ei ollut tasan mitää apua. Eli jos on pahempia uniongelmia niin ei kannata lähteä kokeilumielessä sitä ostamaan, jos napahtaa tulliin, mun mielestä tässä vaiheessa kannattais mennä lääkäriltä kyselemään respaa sellaiseen tavaraan mikä varmasti toimii.

Niin ei ollut sulle apua. Kyllä mä lähtisin kokeilee ensin noita miedompia uniapuja ensin. Kyllähän toimivia ryynejä löytyy, mutta turha lähtee rouhii liian jyrkkiä nappuloita, jos miedommillaki pärjää.

Pelkällä sakkorangaistusmenetelmällä ei rikosrekisterimerkintää tule. Ainoostaan ehdollinen/ehdollinen tuomio = rik.rek.

Kannattaa silti muistaa, että nuo sakkotuomiotkin näkyvät esim. suppeassa turvallisuusselvityksessä ja jokainen voi kuvitella kuinka paljon parempi on rekrytointiprosessissa saada turvallisuusselvityksestä tulos "ei merkityksellistä tietoa" kuin se selotus kuinka on vähintään myyntitarkoituksia varten tilattu epämääräisiä lääkeaineita pitkin maailmaa ja jääty siitä kiinni. OK, lipsahti vähän sarkasmiakin sekaan, mutta periaate lienee selvä.

Itse olen kokeillut unilääkkeet ja nukahtamislääkkeet ja parit muut joiden olisi tarkoitus väsyttää ilman vaikutusta, joten nyt ajattelin testata ns. luonnollista tapaa. Melatoniini ei välttämättä vaikuta heti, vaan vaatii säännöllisen käytön tai näin olen ymmärtänyt. Resepti kannattaa mielestäni myös pyytää, niin voi olla helpompi asioida tullissa tarvittaessa.

Siis mikä euroraja?

No se kun jotkut puhuu että jonkun tietyn summan yli kun menee niin menee tullin kautta tai jotain. En tiedä, siksi poistinkin noita omiakin viestejä ettei tule puhuttua mitä sattuu. Älä siis minulta kysy kun en todellakaan tiedä miten tämä homma loppupelistä on. Oli käsitys että esim. sitä Melatoniinia voi tilata pieniä määriä, mutta ei sitten näköjään voikkaan tai voi tulla isot sakot.

Mistä näistä kaikista tietää kun googlettamallakin saa tuhat eri vastausta ja mutuilua. Varmaan joo jostain viraston sivulta, mutta eipä tule mieleen lähteä ees kyseleen. Täytyy käydä lekurilta se resepti hakea niin tilailee sitten tai ostaa apteekista.

Unohtakaa siis koko tuo eurorajajuttu kun sillä ei näköjään ole merkitystä vaan merkitys on siinä mitä sieltä tilaa. Tosin vissin tulee sanomista jopa liian vahvoista vitamiineistakin, pitäähän ne nyt sentään kotimaan monopoliapteekista ostaa ryöstöhintaan eikä vaan saa tilata jostain mistä saa halvalla.

Ymmärtääkseni postikulujen alv on 23% ja lisäravinteiden 13%.

5/0.13 = 38e

38e taas on tänään 48 dollaria.

Nyt kunt postikuluja ei peritä, voi siis kohtuullisen huoleti tilata karvan verran yli 40$ arvosta tavaraa.

Jos taas iHerb palaa siihen että yli 40$ tilauksista 4$ postikuluja, niin menee vaikeaksi.

Tuosta 4$ postikuluista nimittäin kertyy nykykurssilla .72 euroa alvia, jolloin tilaukselle jäisi vaan 4.28.
Eli kun 4.28e/0.13 =32.9e, joka nykykurssilla on 42$ - ja perinteisesti toi postikulu 4$ on tosiaan vaan 40$ ylittäville tilauksille.

Eli aika tarkkaan saa säätää sen tilauksen kanssa jos optimoida haluaa (pitäis siis osua 40-42$ haarukkaan ja kurssi ei saa muuttua juuri yhtään).

Muistaako kukaan, paljonko iherb on perinyt postikuluja alle 40$ tilauksista?

Edit:
Tällä ei siis ole sitten mitään tekemistä tullimaksujne tai laillisuuden kanssa. Vain ALV:n.
Lääkkeiden alv:han on sitten alempi, eli 9%, mutta noiden laillisuudesta en sitten osaa sanoa mitään.

Jos joku meinaa tilata käyttäen väilttäjää, niin kannattaa ottaa huomioon se, että verottoman lahjan arvoraja on 45 euroa.

Tällä hetkellähän vielä tämä menee niin että:
Arvonlisäveroa kannetaan lähetyksen sisältämien tavaroiden arvon ja lähetyskulujen ylittäessä 43 euroa.
Tullia kannetaan, kun lähetyksen sisältämien tavaroiden arvo ylittää 150 euroa. Sekä arvonlisäverossa että tullimaksussa on 10 euron minimikanto.

Tuo enitsen sotkee että jotkut lisäravinteet on täällä luokiteltu lääkkeiksi ja näitä muutellaan koko ajan. Mutta hyvä vaan että asia on esillä, tuleepa uutta tietoa monelle muullekin kuin minulle.

No se kun jotkut puhuu että jonkun tietyn summan yli kun menee niin menee tullin kautta tai jotain. En tiedä, siksi poistinkin noita omiakin viestejä ettei tule puhuttua mitä sattuu. Älä siis minulta kysy kun en todellakaan tiedä miten tämä homma loppupelistä on.

Ok, selvennetään vähän.

Kaikki tuontitavara tulee maahan tietysti tullin läpi. Kaikki EU:n ulkopuolelta tuleva tavara on myös tullin ja arvonlisäveron piirissä. Tulli kannetaan tuotteen oman tariffin mukaan ja päälle lyödään arvonlisävero. Tuo euroraja liittyy siihen että kun tilauksen kokonaisarvo toimituskuluineen (joista siis vero myös menee) alittaa tietyn arvon, jää kannettava vero niin pieneksi ettei sitä kannata periä. Eli kustannukset perimisestä ylittää tai lähestyy veron arvoa. Tätä rajaa ollaan nyt laskemassa.

Tämä ei mitenkään liity siihen mitä tuodaan, mistä ja mitä varten vaan se koskee kaikkea tuontia.

Aivan eri asia on se mitä saa tuoda ja mitä ei saa tuoda. Täällä mainitut kielletyt aineet ovat yksiselitteisen kiellettyjä riippumatta siitä onko joku saanut niitä tullin läpi tulemaan. Kyllähän fakta on se että jokaista tulliin jäänyttä pakettia kohti sieltä pääsee varmasti yhdeksän läpi. Valvonta ei ole likimainkaan aukotonta.

Henkkoht mulla toimii melatoniini paljon paremmin kuin Suomesta reseptillä saatavat lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet. Ei siis voi yleistää :)

Jos joku meinaa tilata käyttäen väilttäjää, niin kannattaa ottaa huomioon se, että verottoman lahjan arvoraja on 45 euroa.
Missä kohtaa mää putoan kärryiltä? Vai meinaatko, että toi menisi jonkun muun kuin lahjaverotuksen piiriin?

Alle 4 000 euron arvoisesta lahjasta ei lahjansaaja maksa lahjaveroa. Jos saat lahjaksi samalta henkilöltä useita lahjoja, lahjojen yhteenlasketun arvon on jäätävä alle 4 000 euron kolmen vuoden aikana. Jos esimerkiksi isä antaa pojalle lahjaksi 3 999 euroa 31.5.2012, hän voi 31.5.2015 antaa seuraavan kerran verottoman lahjan.

Lähde: Veronmaksajien keskusliitto ry

Missä kohtaa mää putoan kärryiltä? Vai meinaatko, että toi menisi jonkun muun kuin lahjaverotuksen piiriin?

Lähde: Veronmaksajien keskusliitto ry

Jos lahjalähetyksen arvo on suurempi kuin 45 euroa tai edellä esitetyt tullittomuuden/verottomuuden enimmäismäärät ylittyvät, kannetaan tavaroista yhteisön tullitariffin mukainen tulli sekä arvonlisävero, joka yleisimmin on 23 prosenttia

Lähde: tulli, http://www.tulli.fi/fi/suomen_tulli/julkaisut_ja_esitteet/asiakasohjeet/ostaminen_ulkomailta/tiedostot/010.pdf

Ei ole mitään tekemistä lahjaveron kanssa.

Sillähän se siis selvis. Tattista vaan. Sanat veroton ja lahja hämäs, kun ei muistanut, että puhutaan ulkomailta tulevasta tavarasta.

Tulee olemaan mielenkiintoista, jos porukka tilaa noita pikkupakettaja, että miten tullivirkailijoiden aika riittää ja paljoko kaikki seulominen tulee maksamaan. Äkkiseltään luulisi, että 5€ periminen ei ole kannattavaa jos tullin kanssa asioidessa menee esim. 15min. Pari kertaa olen tullissa asioinut ja 15min ei edes riittänyt. Ehkä tarkoitus on tosiaan lopettaa tilaaminen kokonaan tuolla uudella asetuksella.

Sillähän se siis selvis. Tattista vaan. Sanat veroton ja lahja hämäs, kun ei muistanut, että puhutaan ulkomailta tulevasta tavarasta.

Niin verottomuudella tarkoitettiin arvonlisäverottomuutta ei lahjaverottomuutta. 45€ raja tulee siitä, että arvonlisävero jää silloin alle 10€:n jota ei siis peritä nykyisellään mikäli kannettava alv jää alle sen.

Lahjavero pätee ihan normaalisti myös ulkomailta lähetettävään lahjaan mikäli lahjan/lahjojen arvonlisäverollinen arvo ylittää yli 4000€/36kk.

Mitenköhän muuten lähetyksen arvo lasketaan jos käyttää iHerbin referralkoodilla saatuja pisteitä tilauksen maksuun osittain tai kokonaan?

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
. Ehkä tarkoitus on tosiaan lopettaa tilaaminen kokonaan tuolla uudella asetuksella.

Tätä mä epäilen.

Mitenköhän muuten lähetyksen arvo lasketaan jos käyttää iHerbin referralkoodilla saatuja pisteitä tilauksen maksuun osittain tai kokonaan?

Jostain luin että alennukset ja koodit eivät vaikuta tullissa vaan aina siellä tulkitaan oikeaa hintaa tuotteelle.

Jostain luin että alennukset ja koodit eivät vaikuta tullissa vaan aina siellä tulkitaan oikeaa hintaa tuotteelle.
Jep, katsotaan tuotteen arvoa, ei myyntihintaa.

Ehkä tarkoitus on tosiaan lopettaa tilaaminen kokonaan tuolla uudella asetuksella.
Tätä mä epäilen.
Ei tarvitse edes epäillä, se kerrotaan tuon lakiehdotuksen perusteissa kohtuullisen suoraan.
http://www.finlex.fi/fi/esitykset/he/2010/20100311

No eihän siinä muutaku maksaa tullimaksut. 5e jostain 60dollarista. Jos ja kun jää sinne tulliin, varmaan tulee aika harvoin jäämään.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom