Iherb uudet tullirajat ja sallitut tuotteet

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja jermus
  • Aloitettu Aloitettu
Niin ei ollut sulle apua. Kyllä mä lähtisin kokeilee ensin noita miedompia uniapuja ensin. Kyllähän toimivia ryynejä löytyy, mutta turha lähtee rouhii liian jyrkkiä nappuloita, jos miedommillaki pärjää.

Itse olen kokeillut unilääkkeet ja nukahtamislääkkeet ja parit muut joiden olisi tarkoitus väsyttää ilman vaikutusta, joten nyt ajattelin testata ns. luonnollista tapaa. Melatoniini ei välttämättä vaikuta heti, vaan vaatii säännöllisen käytön tai näin olen ymmärtänyt. Resepti kannattaa mielestäni myös pyytää, niin voi olla helpompi asioida tullissa tarvittaessa.

Henkkoht mulla toimii melatoniini paljon paremmin kuin Suomesta reseptillä saatavat lyhytvaikutteiset nukahtamislääkkeet. Ei siis voi yleistää :)

Joo, meni ehkä vähän ohitse mun pointti, lähinnä hain sitä, että jos ei ole kokeillut / ei ole respaa niin en välttis lähtisi noin "saattaa toimia / ei saata toimia" mahdollisuuksilla tilaamaan, koska joku lääkeainerikkomus näytä kovin hyvältä tollasen tuotteen takia imo.

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
No onneksi on sitten viellä esim englannin kaupat joista saa suht halvalla tuotteita. Nehän ei sitten jää oikeastaan millään tulliin? Eikä niistä pitäisi joutua maksamaan mitään veroja, ymmärtääkseni?

Ei tarvii alvia eikä mitään maksaa erikseen briteistä tilatessa.

Tuo enitsen sotkee että jotkut lisäravinteet on täällä luokiteltu lääkkeiksi ja näitä muutellaan koko ajan. Mutta hyvä vaan että asia on esillä, tuleepa uutta tietoa monelle muullekin kuin minulle.

Koko hommaa sekottaa vielä tälläinen asia: luontaistuotekaupassa myydään tuotetta X. Monet varmasti ajattelee, että tuotetta X saa myös tilata laillisesti ulkomailta, kun sitä kerran myydään luontaistuotekaupassa. Näin ei ole. Tuote X löytyy lääkeaineluettelosta.

Jos tulli haluaa kunnolla perseillä, niin ne voi antaa sakot jostain treeniboosterista, joka sisältää kofeiinia. Kofeiini löytyy lääkeaineluettelosta.

Niin ja muistakaa, että nämä rajat tosiaan koskee vain EU:n ulkopuolelta tilatessa.

Ajattelin tilata IHerbistä kokeeksi vielä ennen vuoden vaihdetta muutamia lisäravinteita. Tietääkö joku, ovatko nämä sallittujen listalla: l-tyrosin, L-Tryptophan, thyroid-energy (jos en saa kohta virallista lääkitystä), Nightrest (sisältää melatoniinia, ilmeisesti se on kielletty), 5-htp, l-glutamine. Ovatko sallittujen listalla tai onko määrissä jotakin rajoitusta? Ensi vuonna ilmeisesti rajat muuttuvat niin pieniksi, että montaa tuotetta ei enää kerralla ole mahdollista tilata.

Sivu 5303

http://www.fimea.fi/download/18715_Uusin_Fimean_paatos_laakeluettelosta.pdf

Eikös tuo 40$ raja tule vasta ensi vuonna käytäntöön?

Eilen just tilasin 76$ kun vielä voi.

Tullissa on aina kova kiire ja tekevät vain pistokokeita.

3 vuotta sitten kun aloin tilaamaan, niin pari pakettia hain tullista, kun halusivat tietää, mitä purkeissa on. Heillä ei ole tietämystä juurikaan. Tulostin netistä tietoa ja sain tavarat, koska mitään laitonta en tilannut ekä liian kallista.

Ei Tulli taida iHerbin airmail-paketteja avata ollenkaan, koska tietävät ettei iHerb myy niin stydiä tavaraa, että hinta olis yli 80$ (airmailin maksimiostoshinta). Mutua, mutta tämä siis muidenkin nettikirjoittelijoiden suusta. Tämä siis GABAn jne. tilaajien tiedoksi.

KIITOS linkistä.

Tännekin tuli 180 tablettia 3 milligrammaista melatoniinia muutama viikko takaperin perille. Vähän jänskätti ku googlailin että jotkut ovat jääneet kiinni ja kun niissä kesti niin kauan, vaan laatikko oli koskematon eikä mitään ongelmaa. Allekirjoittanutta ovat ainakin jeesanneet.

Mites onko melatoniinin tilaajat tilanneet airmaililla vai dhl:llä? Itse laitoin mm. 180kpl 3mg melatoniinia tulemaan DHL:llä kun tilauksen paino ylitti airmailin rajan.

Miksi ottaa melatoniinin kanssa riskiä lääkeainerikoksesta? Melatoniiniin saa reseptin helposti ja ei maksa paljoa apteekissa.

Ei kannata ottaa riskiä ei, mutta mistäs lääkäristä tuon helposti saa? Vissiin pitää jostain ratakiskosta vääntää tai ettiä uus lääkäri...

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
No saiskos sitä vastausta kysymykseen? Ennenkin olen tilannut melatoniinia kun saa edullisesti, tosin tilauksen paino on sillon ollu tarpeeksi alhainen jotta lähetys on tullut airmaililla. Kyseiset melatoniinit eivät tule sitä paitsi itselle käyttöön, vaan työkaverille.

Mites onko melatoniinin tilaajat tilanneet airmaililla vai dhl:llä? Itse laitoin mm. 180kpl 3mg melatoniinia tulemaan DHL:llä kun tilauksen paino ylitti airmailin rajan.

DHL taitaa vetää tullin läpi noi kaikki, et vituiks varmaan meni.

Joo tullin kauttahan nuo DHL:n paketit menee, mutta aukaistaanko 100% paketeista, läpivalaistaanko ne, aukaistaanko osa paketeista vai mitä tuo "tullin läpi" meneminen tarkoittaa? 67€ on paketin arvo kuluineen, eli eikös se jää alle tullausrajan jos sillä on merkitystä.

Joo tullin kauttahan nuo DHL:n paketit menee, mutta aukaistaanko 100% paketeista, läpivalaistaanko ne, aukaistaanko osa paketeista vai mitä tuo "tullin läpi" meneminen tarkoittaa?

Airmaililla oon tilannu melatoniinia, kerran tilasin pelkkiä vitskuja DHL niin tulli oli avannut paketin, vissiin kalliimmat paketit avataan herkemmin.

Pahalta näyttäis että melatoniinit jää tulliin.. Noh pääseepähän sitä ensimmäistä kertaa poliisien kanssa tekemisiin ja on oikea kriminaali :D

No jaa.. melatoniinia saa luontaistuotekaupasta suomessa. Sininen uni. Voi olla ettei paljon tullia kiinnosta jos vahvuus on 2 pykälää korkeampi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom