Hyvät vatsalihakset (sixpack)?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja joels
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
En viitsinyt tehdä uutta aihetta tämmösen tyhmän kysyksen takia että onkos mahollista saada six packi näkyviin kesäks 6 kuukaudessa kotitreenillä? Painoja riittää vatsan päälle ja tommonen jumppapallo löytyy. Oon aika laiha 180cm/64kg, eli laihduttamalla ei oo tarkotus sitä päkkiä näkyviin saada päinvastoin, oon nyt lihonut parisssa kuukaudessa 5 kiloo ja tarkotus ois saada paino kesäks johonki reiluun 70 kiloon. Ja treenaan kyllä koko kroppaa mutta kyselisin vaan minkälaisia tuloksia ois mahdollista saada vatsojen kohdalla?
Tosiaan jos saa pidettyä vatsatreenien lisäpainoissa progression ja sarjojen toistot täten jossain 10-20 välillä, niin veikkaan eiköhän puolessa vuodessa jonkinlaiset palat saa näkyviin kerta ihraa ei ole ainakaan paljoa tiellä.

Itse olen 13 vuotiaana saanut järkyttävän vatsalihaskuumeen, treenasin silloin 3 x 50 istumaannousua vatsalihas "laitteessa" + samat toisto määrät myös suoralla selällä ja polvesta polveen (vinot vatsat). Kyllä vatsalihakset näkyviin tuli, mutta sitten treenaus lopahti niiden suhteen ja lihaa on ekrääntynyt lihasten päälle, eli onko järkevämpää treenata isoilla painoilla vatsalihakset nyrkinkokoisiksi ruuduiksi vai polttaa rasvat pois ja saada sievä "sixpäkki" tyttöjen iloksi? Ja jos vielä joku vaivautuisi antamaan simppeleitä vinkkejä rasvan polttoon etenkin maha alueelta. Tai millä menetelmällä vatsalihaksia kannattaisi ruveta kasvattamaan (että näkyisi läskin altakin).

Kannattaa muuten kiinnittää huomioita todella paljon suorituksen puhtauteen näissä liikkeissä, nimittäin pitkällä tähtäimellä sitten ne ei ole yhtä vinot ja "epäsymmetriset".

eli onko järkevämpää treenata isoilla painoilla vatsalihakset nyrkinkokoisiksi ruuduiksi vai polttaa rasvat pois ja saada sievä "sixpäkki" tyttöjen iloksi? Ja jos vielä joku vaivautuisi antamaan simppeleitä vinkkejä rasvan polttoon etenkin maha alueelta. Tai millä menetelmällä vatsalihaksia kannattaisi ruveta kasvattamaan (että näkyisi läskin altakin).

Suuria salaisuuksia:
1) Rasvan polttaminen tietystä osasta kehoa on hyvin pitkälti akkain juorua. Keho katsoo kokonaiskulutusta ja miinuskaloreilla polttaa rasvaa kokonaisvaltaisesti joka paikasta, tietysti suhteessa siihen miten paljon rasvaa missäkin on. Eli ainoa ohje IMO on aerobinen liikunta & VARSINKIN hyvä ruokavalio! Harjoitan mitä saarnaan ja tuloksia on tullut lyhyessä ajassa. Oon siis jo muutaman vuoden tehnyt melko säännöllisesti pitkiä sarjoja perusliikkeitä vatsoille, mutta viime aikoina vasta alkanut syömään oikein. Edistys silmänruuassa on ollut moninkertaista.

2) Se ihanuus vatsan alueessa on, että siinä on joko liikaa tai tarpeeksi vähän rasvaa päkkiä varten. Pahoin pelkään ettet pysty kasvattamaan päkkiä ilman dieettiä niin että se rasva jotenkin upahtaisi sinne palikoiden väliin ja pyykkilauta näkyviin, simsalabim.

3) Jottei hyvä pointti menisi ohi, hyvä päkki tulee vatsatreenillä ja oikealla ruokavaliolla! Jokaisella toki on vatsalihakset siellä jossain päkin muodossa ihan, mutta on jokaisen henk. koht., rasvall. & geneet. asia miten hyvin ne näkyy. Hyviä vatsatreenivinkkejä löytää 3.5 sekunnissa jos kerää ensin oven takana rohkeutta ja käyttää forumin searchia. Töihin siitä ja ruokapuoli kuntoon! Ja pimutkin tykkää :)

Toi on mutuna heittäen osatoistoja DRAGON FLAGista.

Ja mä en tiiä vatsoista, kuin, että geeneistä on paljolti kiinni. (onneks :) )

Mitäs ootte mieltä semmosesta vekottimesta, missä kiinnitetään jalat ja asettaudutaan laudalle "nojaamaan". Sitten tuo lauta käännetään niin, että ikäänkuin roikut jalkojen varassa. Sitten vaan aletaan nostelee ylävartaloa ylös. Tälle laitteelle on nimikin, mutta en nyt satu muistamaan :D On meinaan paaaljon tehokkaampi treeni vatsalihaksille, kuin tavallinen istumaannousu^^

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
En tiedä onko tässä ketjussa mainittu kun en jaksa lukea mutta vatsoille hyvä liike voimapyörän lisäksi on seuraavanlainen;

makaat selälläsi, jalkapohjat maassa, jalat polven kohdalta n.90 asteen kulmassa. Painat alaselkää maata vasten. huomaat että kokonaan istumaan nouseminen tästä asennosta on mahdotonta, tai sitten teet jotain väärin. ite pidän kädet vatsan päällä. tässä liikkeessä vatsalihakset työskentelee ikäänkuin luonnollisessa asennossa, toisinkuin esim. jossain rutistuslaitteissa mitä saleilla on. jalkapohjat voi pitää ilmassakin halutessaan.

Parhaiten saat seksikkäät vatsalihakset ostamalla ostos tv:stä sellasen vyön joka treenaa lihakset näyttäviksi ilman rasitusta ja hikeä :hyvä: Nojoo noi on kyllä viimeset asiat mihin kannattaa sortua :D

Mistä johtuu etten osaa tehdä normaaleja istumaan nousuja? Väsyn hyvin nopeasti ja lopussa poltetta tuntuu vain alaselässä, ei ollenkaan vatsalihaksissa. Muuten vatsalihakseni ovat ihan ok kunnossa ja näkyvät suht hyvin ja saan hyvin tuntumaa vatsalihaskoneessa, mutta siis nuo ihan normaalit istumaan nousut ei onnistu? :(

Mistä johtuu etten osaa tehdä normaaleja istumaan nousuja? Väsyn hyvin nopeasti ja lopussa poltetta tuntuu vain alaselässä, ei ollenkaan vatsalihaksissa. Muuten vatsalihakseni ovat ihan ok kunnossa ja näkyvät suht hyvin ja saan hyvin tuntumaa vatsalihaskoneessa, mutta siis nuo ihan normaalit istumaan nousut ei onnistu? :(

pyöristätkö selkää vai pidätkö suorana?

Missäs kunnossa ne keskivartalon lihakset muuten ovat? Eli selkä/vatsa? Onko maastavetoa, kyykkyä tms. kokonaisvaltaisia liikkeitä ohjelmassa?

Itse olen huomannut että kokonaisvaltaisiin liikkeisiin siirryttäessä se ekat pariviikkoa-kuukausi menee aina että se kropan heikoin lenkki ehtii mukaan. Istumaannousukin nyt rasittaa paljon muutakin kuin pelkkiä vatsoja ellen kovin väärässä ole?

Omalla salilla on sellainen kalteva istumaannousu alusta johon saa jalat kiinni. Vatsaa sisään, ja puristaa pohkeita reisiin mielikuvallisesti (kuin olisi tyyliin jumppapallo pohkeiden ja takareisien välissä) - saa liikkeen siirtymään pois lonkankoukistajilta vatsoille.

pyöristätkö selkää vai pidätkö suorana?
Mulla näyttäsi olevan selässä tommonen nyrkin mentävä kaari. Ohjelmassani on joo mukana kyykky ainakin kerran viikkoon, jalkaprässi muulloin. Mutta siis noi mun istumaan nousu toisto jää monesti aivan säälittävän alhaalle, tyyliin että joku täysin liikuntaa harrastamatonkin vetää enemmän. Ja kuten sanoin niin tuntuu vain selässä nuo, että miten sen selän pitäisi olla, vai onko alaselkäni vaan nini huonossa kunnossa?

Teettekö istumaannousut jalat tuettuina(esim seinää vasten tms) vai ilman? En saa tehtyä ainoatakaan istumaannousua ilman, että jalat ovat tuettuina jotakin vasten.

Testasin dragon flaggejä eilen ja meinasin kuolla 6. toiston(joista neljä meni mielestäni puhtaasti) kohdalla :D

Ite teen yleensä jalat semmoisessa pidikkeessä kiinni tai sitten juurikin esim. puolapuihin tuettuina, jottei ne pääse liikkumaan. Mutta saan kuitenkin tehtyä ilman tukeakin, tosin vaikeampaahan se on, koska semmoisen 10 nousun jälkeen alkaa jalat nousee maasta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom